SL: Midtjylland vs. Brøndby
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: SL: Midtjylland vs. Brøndby
Er ligeledes helt uforstående over kritikken af kampen i går aftes. Er helt enig i som Jesper BW1100 skriver det.
God reaktion af Thorup med dobbelt udskiftning.
Læste at Zorninger ville give sine spillere mulighed for hvile. Ja det er forståeligt. Håber og tror også at Thorup giver vores spillere lidt hvile oven på de 120 minutter og derefter Brøndby kampen. Hvis Brøndby kan holde momentum får mange hold problemer med dem. En del forlod stadion da det blev 1-3. Set i lyset, er det skammeligt, men heldigvis fik de så ikke vores 2 sidste mål at se og gik ligeledes glip af fejringen af vores spillere og Thorup. Fantastisk flot comeback.
Læste at Zorninger ville give sine spillere mulighed for hvile. Ja det er forståeligt. Håber og tror også at Thorup giver vores spillere lidt hvile oven på de 120 minutter og derefter Brøndby kampen. Hvis Brøndby kan holde momentum får mange hold problemer med dem. En del forlod stadion da det blev 1-3. Set i lyset, er det skammeligt, men heldigvis fik de så ikke vores 2 sidste mål at se og gik ligeledes glip af fejringen af vores spillere og Thorup. Fantastisk flot comeback.
-
mousebreaker
Jeg synes kritikken var for hård set i lyset af at vi var det bedste hold indtil det tidspunkt hvor forsvaret tager en blunder og vi kommer bagud 1-2 i det 76. minut. Men at skrive at du er helt uforstående over kritikken er forhåbentlig et udslag af samme holdning og ikke at du mener at der ikke var grundlag for kritik. Selvom holdet var det bedste i dag i det meste af kampen var det marginalt. Vi havde hjemmebane og spillede langt under niveau, sandsynligvis et udslag af vores dårlige kamp i torsdags. Olsson eks som måtte udgå med krampe i torsdag var slet ikke frisk og hans præstation var derefter. Havde Pukki scoret på de sidste to mega chancer havde vi foræret 4 mål i det sidste kvarter. Nu forærede vi "kun" 2. Det er selvfølgelig bare ikke i orden og fortjener kritikken.TrueWolfMidt skrev:Er ligeledes helt uforstående over kritikken af kampen i går aftes. Er helt enig i som Jesper BW1100 skriver det.
Men holdet gav ikke op og fik hentet et i sidste ende meget heldigt point selvom vi egentlig havde været det hold med mest ide over spillet på en dårlig dag. Det er positivt, men ikke grundlag for at være uforstående overfor at der kommer kritik af et sent brandudsalg defensivt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Jeg havde meget bange anelser inden denne kamp, men jeg var meget positiv over spillet og synes vi var det bedste hold.
Jeg havde forventet et FCM, der tydeligt var fysisk præget at de 120 minutter mod Videoton, men de blev bare ved med at kæmpe - imponerende.
Brøndby er et godt hold og et hold som jeg tror på kommer til at kæmpe helt i top i denne sæson, så ekstra ekstra vigtigt at vi ikke tabte. Vi har stadig 3 kampe mod dem i denne sæson, og med det vi viste i dag og med kommende forstærkninger, tror jeg det bliver os der kommer bedst ud af den interne duel mod Brøndby.
Positivt:
- 2 angribere der kan håndtere en bold og komme fornuftigt af med den. Det bliver rigtig godt med Paul og Kadlec i front.
- Paul får meget kritik, og han har flere uheldige aktioner og brændte chancer end de fleste andre. Men han har til gengæld også langt flere positive aktioner end de fleste andre, og det synes jeg vejer langt tungere end de negative. Han scorer mål og han sætter meget tit medspillerne op i en god position. Han binder meget ofte flere forsvarsspillere, og formår alligevel at komme af med bolden. Flere gange åbner han spillet fuldstændigt med en aflevering på tværs lige på den anden side af midterlinjen. Jeg synes han er klasse.
- Poulsen. Jeg roser ham ikke så tit, og lagde ikke meget mærke til ham i går. Men når jeg gjorde var det for noget positivt. Og så er det ikke bare en selvfølge at score på 2 straffe i samme kamp. FLOT.
- Borring. Han er allerede en gevinst for holdet, og selvom jeg godt kunne lide Royer, synes jeg Borring er et skridt op.
Bobler:
- Hassan. Han har en enorm energi og er rigtig god med bolden. Bare en skam han ikke formår at sætte andre op efter de gode aktioner han laver.
Vi er friske igen på lørdag og kører københavnerne over i Parken
Jeg havde forventet et FCM, der tydeligt var fysisk præget at de 120 minutter mod Videoton, men de blev bare ved med at kæmpe - imponerende.
Brøndby er et godt hold og et hold som jeg tror på kommer til at kæmpe helt i top i denne sæson, så ekstra ekstra vigtigt at vi ikke tabte. Vi har stadig 3 kampe mod dem i denne sæson, og med det vi viste i dag og med kommende forstærkninger, tror jeg det bliver os der kommer bedst ud af den interne duel mod Brøndby.
Positivt:
- 2 angribere der kan håndtere en bold og komme fornuftigt af med den. Det bliver rigtig godt med Paul og Kadlec i front.
- Paul får meget kritik, og han har flere uheldige aktioner og brændte chancer end de fleste andre. Men han har til gengæld også langt flere positive aktioner end de fleste andre, og det synes jeg vejer langt tungere end de negative. Han scorer mål og han sætter meget tit medspillerne op i en god position. Han binder meget ofte flere forsvarsspillere, og formår alligevel at komme af med bolden. Flere gange åbner han spillet fuldstændigt med en aflevering på tværs lige på den anden side af midterlinjen. Jeg synes han er klasse.
- Poulsen. Jeg roser ham ikke så tit, og lagde ikke meget mærke til ham i går. Men når jeg gjorde var det for noget positivt. Og så er det ikke bare en selvfølge at score på 2 straffe i samme kamp. FLOT.
- Borring. Han er allerede en gevinst for holdet, og selvom jeg godt kunne lide Royer, synes jeg Borring er et skridt op.
Bobler:
- Hassan. Han har en enorm energi og er rigtig god med bolden. Bare en skam han ikke formår at sætte andre op efter de gode aktioner han laver.
Vi er friske igen på lørdag og kører københavnerne over i Parken
Super comeback af drengene, dog undrer det mig hvor alle folk er henne?
8889 til en kamp på perfekt tidspunkt imod den pt "mest attraktive modstander"? Der var vel 1800 BIF fans i alt, dvs der var 7000 FCM'ere.
Derudover undrer det mig at der var "udsolgt" til siddepladser ca 1½ før kampen, når der vel var 5-800 ledige sæder rundt på stadion.. Det forstår jeg ikke?
Men nok om det, fed kamp og godt comeback
8889 til en kamp på perfekt tidspunkt imod den pt "mest attraktive modstander"? Der var vel 1800 BIF fans i alt, dvs der var 7000 FCM'ere.
Derudover undrer det mig at der var "udsolgt" til siddepladser ca 1½ før kampen, når der vel var 5-800 ledige sæder rundt på stadion.. Det forstår jeg ikke?
Men nok om det, fed kamp og godt comeback
-
mousebreaker
De tomme sæder var vel sæsonkort der ikke dukkede op
-
mousebreaker
Jeg håber du har ret. Frygter det modsatte. Tror vi får det svært og taber med et par pindeChristian skrev: Vi er friske igen på lørdag og kører københavnerne over i Parken
Jeg synes det er imponerende, som folk kan hidse sig op, over dette comeback. Vi kommer tilbage på to straffespark, og at hævde at de er resultat af vores spil, er vel noget af en overdrivelse. Vi er pisse hamrende heldige, og vi havde fortjent at tabe, når vi sejler på den måde og lader Pukki stå så fri!
Det er selvfølgelig temmelig usædvanligt at få to straffe inden for de sidste 5 minutter af en kamp, men vi sætter Brøndby under pres og formår at få bolden ind i deres felt mange gange. Blandt andet via dødbolde.O skrev:Jeg synes det er imponerende, som folk kan hidse sig op, over dette comeback. Vi kommer tilbage på to straffespark, og at hævde at de er resultat af vores spil, er vel noget af en overdrivelse. Vi er pisse hamrende heldige, og vi havde fortjent at tabe, når vi sejler på den måde og lader Pukki stå så fri!
"Held er ikke en tilfældighed" har jeg hørt. Det udsagn gælder ikke for lotto, men måske for fodbold.
Vi er jo i dine eksempler 2 vidt forskellige steder på banen, hvorfor det måske ikke helt skal sammenlignes?O skrev:Jeg synes det er imponerende, som folk kan hidse sig op, over dette comeback. Vi kommer tilbage på to straffespark, og at hævde at de er resultat af vores spil, er vel noget af en overdrivelse. Vi er pisse hamrende heldige, og vi havde fortjent at tabe, når vi sejler på den måde og lader Pukki stå så fri!
Er enig i at Pukki fik lov til at gøre hvad han ville - også endda helt til sidst
Men situationerne i den anden ende skal da ikke lastes nogen - det var da netop super godt presset på, og Rømer bliver jo fældet langt inde i deres felt, lige som det andet straffespark også kommer fordi de stort set ikke kunne komme fri af knibtangen
eller jo; hvis du var Brøndby-mand ville du nok have det på samme måde med deres forsvar
Men det er jo det der sker når der er så meget hektik i kampen, som der var
-
dejligeikast
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Jeg har længe ventet på sådan en afslutning på FCM Arena. En afslutning, hvor alle dem der konsekvent går efter 85-87 min, går glip af en super FCM afslutning. Jeg synes altid der er grund til at blive og se kampen færdig. Fører vi 3-0 med 3 min igen, skal man efter min mening blive og hylde holdet ved slutfløjt. Er den uafgjort eller er vi bagud, kort før tid, skal man efter min mening, blive og støtte holdet i de sidste par minutter - og lige være med til at give den halve procent på lægterne, som måske kan være med til at gøre forskellen.TrueWolfMidt skrev: En del forlod stadion da det blev 1-3. Set i lyset, er det skammeligt, men heldigvis fik de så ikke vores 2 sidste mål at se og gik ligeledes glip af fejringen af vores spillere og Thorup. Fantastisk flot comeback.
Jeg kan ikke forstå at man gider tage til fodbold, når man alligevel ikke vil se kampen færdig og har så travlt med at komme hjem. Så jeg fryder mig lidt, over de to mål, i de sidste 4 min igår.
Som jeg ser det, kommer en overtændt Austin ind og dummer sig gevaldigt i sin første aktion. Nørgaard spiller af uransagelige årsager, efter en flot kamp, pludselig håndbold og forærer os en gylden mulighed for uafgjort i kampens døende minutter. Jeg synes vi er helt afsindig heldige med at hive uafgjort. Vi jagter selvfølgelig chancen, men jeg tilskriver det mest af alt, Brøndby-spillernes klovnerier og ikke vore egne evner. Men det er jo øjnene, som ser.
974: Er ikke helt med på, hvad du mener med, at vi er to vidt forskellige steder på banen.
974: Er ikke helt med på, hvad du mener med, at vi er to vidt forskellige steder på banen.
Intet kommer ud af intet. Det er jo fordi vi presser dem hårdt, at de ender med at tage ulovlige metoder i brug.
Alle snakker om Pukkis chancer ved 3-3, men vi havde faktisk også et par stykker, det kunne være gået begge veje.
Alle snakker om Pukkis chancer ved 3-3, men vi havde faktisk også et par stykker, det kunne være gået begge veje.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Lige nøjagtigt. Intet kommer ud af intet. Det er nemlig fordi vi presser afsindig hårdt på i slut minutterne og vi bliver så belønnet, da Austin er for overtændt og fælder Rømer. Vi presser stadigvæk hårdt på og alle Brøndbyspillerne er vildt bange for vores indlæg og især Poul Onuachu og måske også Borring. Så da vi får endnu et hjørne fjoller Nørgaard med hænderne i vejret og nyt straffespark til os. Man skal huske, at det at få straffespark er ikke garanti for mål. De 2 mål Poulsen scorer er fantastiske mål, placeret hvor næsten ingen målmænd kan nå bolden.Ravnen skrev:Intet kommer ud af intet. Det er jo fordi vi presser dem hårdt, at de ender med at tage ulovlige metoder i brug.
Nu må vi se fremadrettet om Pukki's held fortsætter. Havde han scoret til 4-3 i går, så burde Poul's skud lige inden slutfløjt også have været der, for det var sgu et flot skud med fart. Rønnøw var virkelig på skideren og helt udstrakt, når han lige at få fingerspidserne på, så kampen kunne lige så godt have endt 4-4. Jeg synes at det var en fantastisk kamp at se. Elsker fremadrettet fodbold som vi og Brøndby nu praktiserer. Tak for kampen. Den var alle pengene værd.
Senest rettet af TrueWolfMidt 8. aug 2016, 17:34, rettet i alt 1 gang.
-
mousebreaker
Mjah men Pukkis var godt nok store at brænde i kampens overtid.
Og helt utilgivelige at give væk. Som så meget andet det sidste kvarter. Jeg tror stadig at torsdagens ekstra 30 minutter havde en del at sige i det her opgør. Der er kæmpe stor forskel på at spille 90 eller 120 da det er det sidste der bliver hevet ud hos alle og man skal bruge meget mere tid på at restituere. Kan man jo så håbe er en lærestreg. Gør tingene færdige
Og helt utilgivelige at give væk. Som så meget andet det sidste kvarter. Jeg tror stadig at torsdagens ekstra 30 minutter havde en del at sige i det her opgør. Der er kæmpe stor forskel på at spille 90 eller 120 da det er det sidste der bliver hevet ud hos alle og man skal bruge meget mere tid på at restituere. Kan man jo så håbe er en lærestreg. Gør tingene færdige
[quote="O".
974: Er ikke helt med på, hvad du mener med, at vi er to vidt forskellige steder på banen.[/quote]
Min pointe er at jeg synes at vores forsvar ikke lever op til forventningerne
Men ligeledes at vores angribere da bestemt gjorde hvad de kunne for at få scoret
Og pudsigt nok var det jo med modsatte fortegn for Brøndby
974: Er ikke helt med på, hvad du mener med, at vi er to vidt forskellige steder på banen.[/quote]
Min pointe er at jeg synes at vores forsvar ikke lever op til forventningerne
Men ligeledes at vores angribere da bestemt gjorde hvad de kunne for at få scoret
Og pudsigt nok var det jo med modsatte fortegn for Brøndby