Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Et eller andet siger mig at det sker.

Tvivler på han ville være mødt op på MCH Arena, hvis ikke det var ganske tæt på. Man har forsøgt at holde det hemmeligt, ved at gemme ham af vejen i en skybox. Havde det bare været et besøg for at se stadion, så havde der ikke været nogen grund til at forsøge at gemme ham af vejen på den måde.
Hold nu op. Det var jo overhovedet ikke noget forsøg på at gemme ham væk. Det var jo ikke tilfældigt, at medierne vidste det 1 time før kickoff. Det er 100% en historie som helt bevidst er lækket til pressen for at få noget omtale og please fansene på den dag, hvor man rette kan kritisere klubben for at sælge ud af både SL og især EL-ambitioner, ved at sælge Sisto (og det har virket! VDV-historien fylder meget og ingen taler om den elendige timning af Sisto-salget).

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

BREAKING NEWS :)

Den er ikke død endnu. Van der Vaart i møder med Jes Thorup + agenter - stadig i Danmark.

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... r-pa-heden

De vil snakke om det i Superliga XL efter Aab - OB.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

pr0j3ct skrev:
FCM2000 skrev:Vedr. Lon og hvad VsV kan, her glemmer folk den vaerdig VsV vil skabe for FCM, flere folk paa stadion, flere seere, flere sponsor penge, mv.

Se bare den vaerdi Beckham skabte og nu Zlatan skaber
Du ser også ud til at glemme at FCM rent faktisk ikke har nogle penge og så er det altså en rimelig dyr herre vi snakker om. Derud over er vi altså ikke en storklub, der bare lige kan sælge flere hundrede tusinde trøjer mere, fordi man køber et navn. Er enig i at der meget muligt vil ske en stigning i trøjesalg, flere seere osv, men grundet klubbens lidt kleine størrelse, er der ingen garanti for at det varer ved og ikke bare er en kort overgang i starten. Derud over er det heller ikke sikkert at det bliver en så mærkbar stigning at det kan betale sig, kontra hvad han koster. Derfor skal han også levere på banen og falde til uden problemer, primadonna nykker eller andet, som det store navn han er, i vores lille klub med vores forholdsvis ukendte og ikke mindst unge spillere.

Så skal vi op i et større millionbeløb samlet set for et navn. Skal vi altså have mere ud af ham end et dyrt bekendtskab der måske ikke bringer mere end frække tekst beskeder til hans kæreste.

Det er selvfølgelig en interessant spiller, men jeg ved ikke hvad tilstand han er i og hvad han kan bidrage med. Vi må gå ud fra at han ikke er helt billig, så spørgsmålet er om ikke de penge måske kunne bruges bedre. Derud over skal vi passe på at der ikke går for meget Brøndby i den.

Personligt er jeg sådan lidt delt omring det her van der Vaart. Ingen tvivl om at han har været en rigtig god spiller og at han har en kæmpe erfaring og et snart ligeså stort navn og det kan vi selvfølgeligt få meget ud af. Men hvad kan han og hvad vil han og vil en så stor spiller i en lille klub gå problemfrit. Derud over er han en typisk 10`er, en position vi ikke anvender i vores klub og vi har lige solgt en kant, så han passer i princippet ikke engang ind i vores system eller som erstatning for et salg. Bevares han kan selvfølgelig spille andre positioner.

Det er en dyr lottokupon, men chancen for gevinst er der og det kan selvfølgelig være fedt at en så stor spiller i vores farver på banen spille for os. Men...?
At FCM ikke har penge, hmmm hvad laver VsV saa her?

Tror FCM har mere style paa det der end dig :-)

Sisto salg 50 mill + 10 mill for salg af andre inkl. Fishcher og lossl plus sidste aars El gav FCM 50-65 mill kr.

Hvor har du fra at FCM ikke har penge ??

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Forventninger til regnskabet, hvor FCM forventer et plus mellem 2-5 mio kr. vidner om at der ikke er mange penge til RVDV

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

FCM2000 skrev:Vedr. Lon og hvad VsV kan, her glemmer folk den vaerdig VsV vil skabe for FCM, flere folk paa stadion, flere seerAt FCM ikke har penge, hmmm hvad laver VsV saa her?

Sisto salg 50 mill + 10 mill for salg af andre inkl. Fishcher og lossl plus sidste aars El gav FCM 50-65 mill kr.

Hvor har du fra at FCM ikke har penge ??
Læs og forstå så vil du komme langt. FCM har kørt med røde tal på bundlinjen de sidste mange år, samt lånt penge af bla. Benham, så nej FCM har reelt set ikke nogen penge. Tror du at de bare kan plukke dem ned fra træerne ?

At fodboldklubber så stadig kan bruge penge og handle spillere er en helt anden snak.

Edit. Lupus1999 siger det også meget rigtig ovenover.
?
Fodboldfan skrev:BREAKING NEWS :)

Den er ikke død endnu. Van der Vaart i møder med Jes Thorup + agenter - stadig i Danmark.

Interessant at høre hvad Jesper Grønkjær har at sige.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Lupus1999 skrev:Forventninger til regnskabet, hvor FCM forventer et plus mellem 2-5 mio kr. vidner om at der ikke er mange penge til RVDV
Det er for sidste aarsregnskab her kommer Sisto salg ikke med.

Helt aerlig gaa ned paa det hotel og bed ham RsV om at tage hjem.

RsR opholder sig vist nok paa hotel medi :-)

Hvad fanden laver Han her, laver Han studier af MCH Arena ???

Mon ikke FCM ejeren har styr paa det her

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Fodboldfan skrev:BREAKING NEWS :)

Interessant at høre hvad Jesper Grønkjær har at sige.
Jeg vil skyde på at VdV har ringet til en gammel holdkammerat, for at få ting at vide omkring ligaen, FCMs styrke, kulturen i Danmark osv.. Sådan han kan høre det fra en "normal" person og ikke alt det sukkersnak han sikkert får fra Steinlein og de andre som gerne vil have ham til klubben.

FCM er jo hvad det er, så må vi se hvad han synes. Han er her jo ikke for pengenes skyld, så det er nok nogle af de andre ting (FCM-projektet, dansk kultur, kæresten) som tæller den anden vej. Jeg ivl tro at forhandlingerne mest drejer sig om at presse FCM så meget som muligt i løn.

Samtidigt tror jeg at der er så meget røg på den her handel, at den sagtens kan gå igennem. Ligesom med Celta Vigo, som vi hørte om i flere uger, og som var dem som løb med Pione.

Jeg synes det er super spændende. Kæft jeg elsker transfer-månederne.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Æhh nu har jeg set det flere gange så nu er jeg nødt til at spørge dig FCM2000:
Hvordan giver det mening at stoppe et "s" ind i forkortelsen for Rafael Van der Vart? Det er jo et navn helt uden "s".?

Men det er klart at Sisto-pengene ikke er indregnet i budgettet, men de lander stadig på et forholdsvis tørt sted, midtjylland skulle gerne snart begynde at give sorte tal på bundlinjen og der hjælper det altså godt med 45-50 mio kr, mens en Van der Vart jo nok ikke ligefrem er billigere i løn end det vi gav sisto..

WBW

Indlæg af WBW »

Sisto har fået en frikøbsklausul på 300 millioner i Celta. Ville da ikke være værst at han spiller 2-3 gode år dernede, og en storklub så udløser klausulen og indbringer FCM 60 millioner ;)

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Jeg er egentlig ret sikker på, at en evt. signing af Van der Vaart ikke vil være økonomisk uansvarlig. Havde det været Steinleins beslutning alene, kunne jeg godt frygte at man sprængte lønrammerne for at få ham ind. Dog synes jeg, at især dette vindue har tydet på, at Steinlein holdes i kort snor af Benham rent økonomisk. Derfor har jeg simpelthen ikke fantasi til at forestille mig, at Benham ville godkende en transfer der ikke er økonomisk ansvarlig.

Ankommer Van der Vaart bliver det UDELUKKENDE for kærestens skyld. Der er intet økonomisk eller sportsligt attraktivt for ham i FCM overhovedet. Om det så er nok, må tiden jo vise.

JBT

Indlæg af JBT »

Van der vaart har angiveligt været og spise på Papa's her til aften. Det med stort smil på, også til et par selfies.

Det lugter af Herning :0)

974

Indlæg af 974 »

Smækker den også lige ind her :-)

Prøv desuden at forestille jer FCM træde ind på den europæiske scene i de næste forhåbentligt mange kampe....
Der vil fandme være giga opmærksomhed på vores hold, og derved også mulighed for at promovere vores dygtige spillere på et andet niveau :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

WBW skrev:Sisto har fået en frikøbsklausul på 300 millioner i Celta. Ville da ikke være værst at han spiller 2-3 gode år dernede, og en storklub så udløser klausulen og indbringer FCM 60 millioner ;)
Det er kun 20% af det beløb som overstiger det celta har betalt for os. Så sælge de ham for 42 mio får vi ikke en krone. Det var i hvert fald sådan aftalen var beskrevet i tipsbladet og det giver også god mening
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

madsom

Indlæg af madsom »

Efter det interview med Grønkjær er chancerne for at Van Der Vaart ender hos os da ikke blevet mindre ;)

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Grønkjær:

"Det er en stor stjerne der er på vej til Danmark"

"Det er ingen hemmelighed hvorfor han er der"

"Han så fit ud - men har ikke spillet i lang tid"

"Han er interesseret i at komme til Danmark og spille fodbold"

"33 år gammel og et flop i andre ligaer - han vil gerne spille og smile igen - han så sulten og ærgerrig ud - han vil strække sig langt"

"Han vil gerne til FCM - formentligt økonomien der overvejes fra FCM og VdVs side - mest Betis's kontrakt der er i vejen"

VdV:

"Hvad er superligaen for noget? - teknisk fodbold?"

"Hvad er niveauet?"

"Hvad hans rolle i FCM kunne være"

Låst