Transfer sommer 2016
Re: Transfer sommer 2016
AS (1 af de 2 store aportsblade i Spanien) skriver, at der var kontakt sidste år mellem Rafael vdv og FCM.. http://futbol.as.com/futbol/2016/07/31/ ... 33260.html
Derudover er han rygtet til Reading, hvor Jaap Stam er træner. Stam er citeret for at det var Rafael der tog kontakt. Reading spiller i Championship. http://www.bracknellnews.co.uk/sport/14 ... _called_US_/
Måske er den signing ikke så langt ude i skoven, som bare for en uge siden...
Derudover er han rygtet til Reading, hvor Jaap Stam er træner. Stam er citeret for at det var Rafael der tog kontakt. Reading spiller i Championship. http://www.bracknellnews.co.uk/sport/14 ... _called_US_/
Måske er den signing ikke så langt ude i skoven, som bare for en uge siden...
Et eller andet siger mig at det sker.
Tvivler på han ville være mødt op på MCH Arena, hvis ikke det var ganske tæt på. Man har forsøgt at holde det hemmeligt, ved at gemme ham af vejen i en skybox. Havde det bare været et besøg for at se stadion, så havde der ikke været nogen grund til at forsøge at gemme ham af vejen på den måde.
Kan han bidrage med noget til vores spil? Jo hvorfor ikke. Han har stadig nogle evner med en bold, han har en sindsyg stor erfaring og alene hans navn ville kaste glans over både superligaen og FC Midtjylland. Det ville øge vores profilering både sportsligt og forretningsmæssigt.
Hvorfor skulle han ville hertil? Danmark er ikke voldsomt forskellig fra Holland, mentaliteten er rimelig lig hinanden. Kæresten nærved er en stor faktor og formentlig også den afgørende. Men at vi spiller Europa League og faktisk gjorde det ret godt der i sidste sæson, trækker formentlig også en pil op. Han vil nok gerne slutte karrieren af på en lidt pænere måde, end bare at være bænkevarmer. Chancen for at han vil funkle er større her end i fx Reading.
Jeg krydser fingre
Tvivler på han ville være mødt op på MCH Arena, hvis ikke det var ganske tæt på. Man har forsøgt at holde det hemmeligt, ved at gemme ham af vejen i en skybox. Havde det bare været et besøg for at se stadion, så havde der ikke været nogen grund til at forsøge at gemme ham af vejen på den måde.
Kan han bidrage med noget til vores spil? Jo hvorfor ikke. Han har stadig nogle evner med en bold, han har en sindsyg stor erfaring og alene hans navn ville kaste glans over både superligaen og FC Midtjylland. Det ville øge vores profilering både sportsligt og forretningsmæssigt.
Hvorfor skulle han ville hertil? Danmark er ikke voldsomt forskellig fra Holland, mentaliteten er rimelig lig hinanden. Kæresten nærved er en stor faktor og formentlig også den afgørende. Men at vi spiller Europa League og faktisk gjorde det ret godt der i sidste sæson, trækker formentlig også en pil op. Han vil nok gerne slutte karrieren af på en lidt pænere måde, end bare at være bænkevarmer. Chancen for at han vil funkle er større her end i fx Reading.
Jeg krydser fingre
-
mousebreaker
Her er lidt flere konkrete oplysninger om Sisto salget
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nogensinde
Så ca 45 mio + præstationsbonus på op til 10 mio, og dertil 20% af det overskud Sisto kan indbringe Celta ved et salg. Dvs prisen på ca 45 mio kroner fratrækkes før man udregner transferprocenter.
Stadig en god handel som realistisk er gennemsnitligt 60 mio kroner værd (rent gæt fra min side). Hvis Sisto får succes og dermed indfrier præstationsbonussen og bliver solgt fra Celta til en større klub for 120-125 mio kroner (75 mio over Celtas købspris) så vil vi komme op på 70-75 mio kroner totalt. Så der skal trods alt en hel del til for at komme op i det område. Lad os håbe at Sisto brænder banen af fra start.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nogensinde
Så ca 45 mio + præstationsbonus på op til 10 mio, og dertil 20% af det overskud Sisto kan indbringe Celta ved et salg. Dvs prisen på ca 45 mio kroner fratrækkes før man udregner transferprocenter.
Stadig en god handel som realistisk er gennemsnitligt 60 mio kroner værd (rent gæt fra min side). Hvis Sisto får succes og dermed indfrier præstationsbonussen og bliver solgt fra Celta til en større klub for 120-125 mio kroner (75 mio over Celtas købspris) så vil vi komme op på 70-75 mio kroner totalt. Så der skal trods alt en hel del til for at komme op i det område. Lad os håbe at Sisto brænder banen af fra start.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Vedr. RVV så udtalte CS i forbindelse med salget af Sisto at Betis også var inde over forhandlingerne med Sisto. Så måske kæder omkring RVV virkeligt går den vej.
-
Fodboldfan
Jeg tror at man gerne vil have VdV af flere grunde.
Spillemæssigt tror jeg at han ligger måske et par takker over JP, men så heller ikke så forfærdeligt meget mere. Det man i virkeligheden betaler for er at man viser omverdenen og de interne talenter at man godt kan tiltrække nogle store navne. Det trækker gerne andre store navne med sig.
Jeg tænker at en VdV transfer også er en profilering af klubben. Man kan sige til fremtidige transfers: "Udover europæisk gruppespil, er VdV også begyndt at spille i klubben". Måske det kunne være tungen på vægtskålen for nogle spillere som tidligere har været lidt svære at overbevise (eksempelvis Kadlec måske havde været nemmere at lokke til med "aura'en" af en VM-sølvvinder på holdet).
Slutteligt mangler vi ledere med erfaring, som, når det er lidt usikkert i en højt profileret EL-kamp/FCK-kamp, siger; "Giv mig bolden, jeg tør godt holde på den, så vi lige får ro på". En der går forrest og viser ro og selvsikkerhed på banen. Det ville give ro hos talenterne og de andre på banen. For vi mangler sgisme ledere synes jeg. Hvem har vi? JP og Sparv (til dels Kian er begyndt at vise lidt, men ikke en klassisk leder). Sparv er ude et halvt år, mens JP ikke kan spille hver kamp, og spiller i øvrigt heller ikke hver eneste kamp godt (husk sidste forår. Han lignede en meget træt mand op mod jul/start forår). To mand på midtbanen der bare udtrykker ro og overskud, selv i de mest pressede situationer er guld værd. Guld vi så må betale for
Jeg vil gerne have ham af de tre grunde.
Om det så er en urealistisk transfer og han, som det rygtes, blev presset lidt til at tage på stadion og FCM ikke er hans 1. valg, må vise sig. Men det er sgu da sjovt at være FCM fan for tiden.
Spillemæssigt tror jeg at han ligger måske et par takker over JP, men så heller ikke så forfærdeligt meget mere. Det man i virkeligheden betaler for er at man viser omverdenen og de interne talenter at man godt kan tiltrække nogle store navne. Det trækker gerne andre store navne med sig.
Jeg tænker at en VdV transfer også er en profilering af klubben. Man kan sige til fremtidige transfers: "Udover europæisk gruppespil, er VdV også begyndt at spille i klubben". Måske det kunne være tungen på vægtskålen for nogle spillere som tidligere har været lidt svære at overbevise (eksempelvis Kadlec måske havde været nemmere at lokke til med "aura'en" af en VM-sølvvinder på holdet).
Slutteligt mangler vi ledere med erfaring, som, når det er lidt usikkert i en højt profileret EL-kamp/FCK-kamp, siger; "Giv mig bolden, jeg tør godt holde på den, så vi lige får ro på". En der går forrest og viser ro og selvsikkerhed på banen. Det ville give ro hos talenterne og de andre på banen. For vi mangler sgisme ledere synes jeg. Hvem har vi? JP og Sparv (til dels Kian er begyndt at vise lidt, men ikke en klassisk leder). Sparv er ude et halvt år, mens JP ikke kan spille hver kamp, og spiller i øvrigt heller ikke hver eneste kamp godt (husk sidste forår. Han lignede en meget træt mand op mod jul/start forår). To mand på midtbanen der bare udtrykker ro og overskud, selv i de mest pressede situationer er guld værd. Guld vi så må betale for
Jeg vil gerne have ham af de tre grunde.
Om det så er en urealistisk transfer og han, som det rygtes, blev presset lidt til at tage på stadion og FCM ikke er hans 1. valg, må vise sig. Men det er sgu da sjovt at være FCM fan for tiden.
Senest rettet af Fodboldfan 1. aug 2016, 16:14, rettet i alt 1 gang.
Præcis, det mener jeg også..Xort skrev:Vedr. RVV så udtalte CS i forbindelse med salget af Sisto at Betis også var inde over forhandlingerne med Sisto. Så måske kæder omkring RVV virkeligt går den vej.
Måske scorer vi forbi. Da sisto vælger celta frem for betis??
-
Fodboldfan
Er VdV ikke løst fra Betis? Og problemerne er hans resterende løn. Så vidt jeg ved har de afvist at han kommer til at spille for dem igen. Måske løsningen kunne være at han går 50% ned i løn. De resterende 50 % deles mellem FCM og Betis. 2 år i FCM.henker skrev:Præcis, det mener jeg også..Xort skrev:Vedr. RVV så udtalte CS i forbindelse med salget af Sisto at Betis også var inde over forhandlingerne med Sisto. Så måske kæder omkring RVV virkeligt går den vej.
Ingen tvivl VdV vil bliver den dyreste betalte spiller i FCMs historie.Fodboldfan skrev:Er VdV ikke løst fra Betis? Og problemerne er hans resterende løn. Så vidt jeg ved har de afvist at han kommer til at spille for dem igen. Måske løsningen kunne være at han går 50% ned i løn. De resterende 50 % deles mellem FCM og Betis. 2 år i FCM.henker skrev:Præcis, det mener jeg også..Xort skrev:Vedr. RVV så udtalte CS i forbindelse med salget af Sisto at Betis også var inde over forhandlingerne med Sisto. Så måske kæder omkring RVV virkeligt går den vej.
1-1,5 mill euro Aarlig.
Men vil ogsaa give FCM ekstra indtaegter
-
Fodboldfan
Flere spekulation/overvejelser fra EB (video): http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... cm/6216325
-
mousebreaker
Jeg kan simpelthen ikke få øje på fornuften i at betale Rafael vd Vaart de skillinger. 7,5 - 11 mio kroner for en sportslig lottokupon der ikke engang passer stilmæssigt. Jeg tror dog heller ikke beløb i den størrelsesorden er på tale. Selvflg vil vd Vaart da gerne have en stor skilling som han er vant til, men vil han til FCM er det under alle omstændigheder ikke penge der er den afgørende faktor (hun hedder Polman) og han ville desuden aldrig nogensinde have været til stede på MCH Arena i aftes. Dermed ikke sagt at han ikke bliver lønførende i klubben - for det bliver han. Hans får vist i øjeblikket 30 mio kroner om året i Betis. Kan være det "kun" er 20 mio. Uanset hvad så er det en stor sum at betale til sommeren 2018 for Betis. Så måske de er villige til at give ham et solidt beløb i hånden for at rive kontrakten itu. Det vil jeg mene er ret oplagt. Lad os sige at de betaler ham 15-20 mio for at slippe for at betale op mod 60 mio over to år.FCM2000 skrev:Ingen tvivl VdV vil bliver den dyreste betalte spiller i FCMs historie.Fodboldfan skrev:Er VdV ikke løst fra Betis? Og problemerne er hans resterende løn. Så vidt jeg ved har de afvist at han kommer til at spille for dem igen. Måske løsningen kunne være at han går 50% ned i løn. De resterende 50 % deles mellem FCM og Betis. 2 år i FCM.henker skrev:
Præcis, det mener jeg også..
1-1,5 mill euro Aarlig.
Men vil ogsaa give FCM ekstra indtaegter
FCM skriver så kontrakt med ham til sommeren 2018. To årig kontrakt hvor han allerede har fået en årsløn på 7,5-10 mio kr. Oven i det får han så en løn på 4-5 mio af FCM. Så kan det jo ikke være helt skidt for en mand som fik prædikatet "bundesligaens største flop" for et år siden - og velsagtens kan gentage den bedrift i La Liga i overståede sæson (og lave hattrick på den front i superligaen i 2017
For Van der Vaart er der den store fordel at han kan begynde at bo sammen med Polman og ikke har sin søn indenfor en trods alt overskuelig afstand i Hamburg. Samtidig med kommer han igen til at spille fodbold dog på et noget lavere niveau, men nogle gange må man også bare erkende at man ikke længere har det rette niveau som 33-årig. En beskrivelse af hvorfor han ikke kom så meget på banen i Betis
Kan godt være mit tankespind er lidt langt ude, specielt med at Betis vil betale ham for at skride, men jeg synes ikke det er så urealistisk endda. Det er set før.Van de Vaart is suffering from a clear lack of fitness whenever he takes to the pitch and was left out of the squad entirely for the midweek Copa match against Sevilla by new coach Juan Merino, who far from installing Van der Vaart in the first 11 went even further than outgoing manager Pepe Mel, who generally had the Dutchman on the bench at least. Van der Vaart told Bild that the situation was getting to him: "I have to admit it; it's the worst moment of my career."
-
mousebreaker
En ting der taler meget imod et skifte til FCM er den omtalte Reading historie. Det er åbenbart van der Vaart selv der har kontaktet Reading og det er kun en uge siden. Så det er altså mere af nød end lyst at han vil flytte sammen med Polman 
Vedr. Lon og hvad VsV kan, her glemmer folk den vaerdig VsV vil skabe for FCM, flere folk paa stadion, flere seere, flere sponsor penge, mv.
Se bare den vaerdi Beckham skabte og nu Zlatan skaber
-
Fodboldfan
Du ser også ud til at glemme at FCM rent faktisk ikke har nogle penge og så er det altså en rimelig dyr herre vi snakker om. Derud over er vi altså ikke en storklub, der bare lige kan sælge flere hundrede tusinde trøjer mere, fordi man køber et navn. Er enig i at der meget muligt vil ske en stigning i trøjesalg, flere seere osv, men grundet klubbens lidt kleine størrelse, er der ingen garanti for at det varer ved og ikke bare er en kort overgang i starten. Derud over er det heller ikke sikkert at det bliver en så mærkbar stigning at det kan betale sig, kontra hvad han koster. Derfor skal han også levere på banen og falde til uden problemer, primadonna nykker eller andet, som det store navn han er, i vores lille klub med vores forholdsvis ukendte og ikke mindst unge spillere.FCM2000 skrev:Vedr. Lon og hvad VsV kan, her glemmer folk den vaerdig VsV vil skabe for FCM, flere folk paa stadion, flere seere, flere sponsor penge, mv.
Så skal vi op i et større millionbeløb samlet set for et navn. Skal vi altså have mere ud af ham end et dyrt bekendtskab der måske ikke bringer mere end frække tekst beskeder til hans kæreste.
Det er selvfølgelig en interessant spiller, men jeg ved ikke hvad tilstand han er i og hvad han kan bidrage med. Vi må gå ud fra at han ikke er helt billig, så spørgsmålet er om ikke de penge måske kunne bruges bedre. Derud over skal vi passe på at der ikke går for meget Brøndby i den.
Personligt er jeg sådan lidt delt omring det her van der Vaart. Ingen tvivl om at han har været en rigtig god spiller og at han har en kæmpe erfaring og et snart ligeså stort navn og det kan vi selvfølgeligt få meget ud af. Men hvad kan han og hvad vil han og vil en så stor spiller i en lille klub gå problemfrit. Derud over er han en typisk 10`er, en position vi ikke anvender i vores klub og vi har lige solgt en kant, så han passer i princippet ikke engang ind i vores system eller som erstatning for et salg. Bevares han kan selvfølgelig spille andre positioner.
Det er en dyr lottokupon, men chancen for gevinst er der og det kan selvfølgelig være fedt at en så stor spiller i vores farver på banen spille for os. Men...?
rigtig godt til Sisto tror jeg.Fodboldfan skrev:Så er det helt officielt5 år til Sisto.
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... ar-i-celta