SL: Midtjylland vs. Silkeborg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: SL: Midtjylland vs. Silkeborg

Indlæg af Kent »

Christian skrev: Jeg synes ikke vi dominerer kampen og alligevel har vi så mange chancer for at score, at kampen kunne være endt 7-0.
Det har i flere kampe virket som om, at vi ikke har gået efter mest mulig boldbesiddelse, men i stedet bare været mere direkte i vores spil. Jeg skal lige vænne mig til det, men det tror jeg nok skal komme snart, så længe vi vinder :D
Jeg er ikke enig i din oplevelse. Vi har haft mest boldbesiddelse i alle 3 ligakampe i denne sæson, og dominerede også den statistik klart i dag (58-42) i følge superstats. Men vi går ikke efter boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld - hvis det er det, som du tænker på. Jeg synes klart vi dominerede kampen, og især i den sidste halve time af første halvleg kunne vi have lavet 4 mål, hvis vi bare havde været mere effektive. Da vi laver de 3 tidligere udskiftninger kommer Silkeborg naturligvis lidt mere ind i kampen, fordi vi slækker på gassen, men det var jo bare fordi vi kørte den hjem på automatpilot.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg havde ikke set videoen før.
Data er meget interessant, men jeg synes de overdriver data-metodens indflydelse på vores mesterskab.
Og så var kampen de spillede for at understrege deres pointe lidt latterlig og på ingen måde et bevis for noget som helst :)

Men ellers en god video. Tak for den :)

Christian

Indlæg af Christian »

Kent skrev: Jeg er ikke enig i din oplevelse. Vi har haft mest boldbesiddelse i alle 3 ligakampe i denne sæson, og dominerede også den statistik klart i dag (58-42) i følge superstats. Men vi går ikke efter boldbesiddelse for boldbesiddelsens skyld - hvis det er det, som du tænker på. Jeg synes klart vi dominerede kampen, og især i den sidste halve time af første halvleg kunne vi have lavet 4 mål, hvis vi bare havde været mere effektive. Da vi laver de 3 tidligere udskiftninger kommer Silkeborg naturligvis lidt mere ind i kampen, fordi vi slækker på gassen, men det var jo bare fordi vi kørte den hjem på automatpilot.
Det er heller ikke fordi jeg synes Silkeborg dominerede, men de var tit på besøg på vores banehalvdel, og jeg havde nok forventet at vi ville presse dem langt mere end jeg følte vi gjorde. Og som en skrev tidligere i tråden, følte jeg også at Duelunds scoring kom ud af intet, og ikke efter en længere periode hvor jeg tænkte at nu kommer målet snart.
Men jeg er helt enig i at vi kunne og sikkert også burde, have scoret en del flere mål end vi gjorde.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Hvad var årsagen egentlig til at vi spillede i lilla i dag?

Vijen

Indlæg af Vijen »

DenStolteJyde skrev:Hvad var årsagen egentlig til at vi spillede i lilla i dag?
Tror det skyldtes at Silkeborgs udetrøje er sort og vores nye hjemmebane trøje er sort/rød.

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Vijen skrev:
Tror det skyldtes at Silkeborgs udetrøje er sort og vores nye hjemmebane trøje er sort/rød.
i det tilfælde burde det da være SIF der spiller i udebanetrøjen?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

KingJohn skrev:
Vijen skrev:
i det tilfælde burde det da være SIF der spiller i udebanetrøjen?
Så vi skulle i hjemme bane trøje (sort/rød)
og Silkeborg spille i udebane trøje (sort)?

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Dvs dommeren har vurderet at vores sort/røde trøje mindede for meget om SIFs hjemme og udetrøjer..
Så er det da heldigt at det ikke er Europatrøjen der er vores reservetrøje..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:Dvs dommeren har vurderet at vores sort/røde trøje mindede for meget om SIFs hjemme og udetrøjer..
Så er det da heldigt at det ikke er Europatrøjen der er vores reservetrøje..
:lol: :lol:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Super kamp i dag. Det er dejligt at se vi kan vise klasseforskel uden at spille os helt ud. For Silkeborg må det være lettere deprimerende, med tanke på alle de spillere vi sparede.

Fedt også at se Baks engagement på sidelinien!

Kadlec fik sig et mindre gennembrud, som angriber. Han ser ud til at have målnæse. Han ser ud til at komme mere til sin ret helt fremme.

Og så alle de unge i dag, fedt at se vores næste kæde træde ind på scenen i så stort omfang :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dejligt, at der er nogle idioter, der igen skal gøre sig bemærket: http://ekstrabladet.dk/112/aggressive-f ... et/6216035
Nu varer det naturligvis ikke længe, inden vi skal høre på historier om, at det slet ikke var sådan det foregik, at det var politiet/de andre/stemmerne i hovedet der begyndte og alt muligt andet umodent ævl.
Forhåbentlig går der rigtig længe inden disse folk kommer stadion igen. Jeg ville ikke savne dem, hvis de helt blev væk.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:Dejligt, at der er nogle idioter, der igen skal gøre sig bemærket: http://ekstrabladet.dk/112/aggressive-f ... et/6216035
Nu varer det naturligvis ikke længe, inden vi skal høre på historier om, at det slet ikke var sådan det foregik, at det var politiet/de andre/stemmerne i hovedet der begyndte og alt muligt andet umodent ævl.
Forhåbentlig går der rigtig længe inden disse folk kommer stadion igen. Jeg ville ikke savne dem, hvis de helt blev væk.
Fuldstændig enig. Disse mennesker vil ikke blive savnet på stadion. Heldigvis repræsenterer disse personer ikke flertallet af Fcm supporters.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg er helt enig Kent. Meget ærgeligt at sådan noget skal tage noget af glæden fra sejren.
Jeg sad tæt på udebaneafsnittet i går, og der var flere af Silkeborgs fans der virkede ret aggressive. En Fcm mand råbte "god tur hjem" og blev mødt af en skov af fuckfingre og en enkelt gjorde tegn til at han skulle have skåret halsen over. Derudover brugte silkeborgs fans meget af deres tid på at håne fcm, så det vil ikke komme bag på mig hvis de selv har lagt op til noget.

Der er allerede for mange historier om FCM fans og ballade i medierne. Jeg håber virkelig klubben uddeler lange karantæner, så andre der kunne få samme tanker lader være.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Kent skrev:Dejligt, at der er nogle idioter, der igen skal gøre sig bemærket: http://ekstrabladet.dk/112/aggressive-f ... et/6216035
Jeg kan så fortælle dig, at de eneste der brugte kasteskyts og krudt, var Silkeborg. Desuden så var der sgu ikke nogen børnefamilier, på nogen som helst måde!, der blev angrebet.
Høvdingen af Herning

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:Jeg er helt enig Kent. Meget ærgeligt at sådan noget skal tage noget af glæden fra sejren.
Jeg sad tæt på udebaneafsnittet i går, og der var flere af Silkeborgs fans der virkede ret aggressive. En Fcm mand råbte "god tur hjem" og blev mødt af en skov af fuckfingre og en enkelt gjorde tegn til at han skulle have skåret halsen over. Derudover brugte silkeborgs fans meget af deres tid på at håne fcm, så det vil ikke komme bag på mig hvis de selv har lagt op til noget.

Der er allerede for mange historier om FCM fans og ballade i medierne. Jeg håber virkelig klubben uddeler lange karantæner, så andre der kunne få samme tanker lader være.
De skriver at antallet var mellem 20-30 mennesker fra hver side. Silkeborgs fans der blev angrebet havde børn med!
Der står også at flere fra "den angribende part" bar tandbeskyttere!! Den angribende part var altså FCM tilskuere, bar tandbeskyttere og antallet var 20-30 mennesker. Det er bestemt ikke noget lille problem.

De der bar tandbeskyttere skal i min verden have livstidskarantæne. Andre kan nøjes med et par år op til livstid afhængig af grovhed og tidligere episoder de evt har deltaget i.

Karantæne hjælper dog ikke meget på begivenheder uden for stadion. Hvis de har karantæne og vil skabe slåskampe med andre fodboldfans så er det jo ikke svært. Det er hooliganisme og jeg synes antallet er meget bekymrende. Havde det været 3-4 mand så var det sandsynligvis "bare" nogle tosser, men når man kommer op i et større antal ligner det mere en gruppering som har et potentiale for at vokse.

Jeg ved ikke om der er lavet en særlovgivning for den slags ting efter alle de problemer de har haft i København, men jeg håber der juridisk kan findes skærpende omstændigheder. Har man tandbeskyttere med signalerer det at man har planlagt det på forhånd og kan man finde på at angriber tilskuere med børn, så er der vist ikke nogen man ikke kan finde på at angribe. Det blødsødne danske retsystem er her et problem for de respekterer det jo nok ikke. 30-60 dage i brummen, hvis de er meget uheldige, er vel nærmest et skulderklap for dem internt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar