Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mousebreaker »

4096 skrev:
mousebreaker skrev:At lave denne handel og så endda uden kompensation, det er amatøragtigt
Brøndby betaler efter sigende 1 million plus Boring for Urena.
Ok. Det var da altid noget. Svært at sige hvorvidt det er nok (det vil jeg ikke tro), men godt at der trods alt er en kompensation. Det gør den lettere at sluge.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev:
mousebreaker skrev:Jeg er fuldstændig enig med de fleste kommentarer vedr Urena - Borring byttehandlen. Det havde været bedre arbejde at sælge Urena til en klub i udlandet. Jeg har altid syntes at Urena var en god spiller, blot fejlcastet til FCM. Sende ham til en direkte konkurrent kan vise sig at blive et selvmål af værste skuffe.

jeg er enig i at vi bør forbyde FCM bestyrelse i at sælger spillere til rivaler såsom til BIF, FCK, Viborg og Silkeborg.. :lol: :lol: :lol:
De kan sgu sælge alle de spillere de vil til viborg og silkeborg. Brøndby, åb og FCK er et no-go medmindre der virkelig betales ågerpris. Det samme gølder for hold som ser ud til at have et tophold i støbeskeen - som eks OB har det pt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jesper BW1100
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Jesper BW1100 »

Så vil jeg da lige som eneste indtil videre erklære mig overordentlig tilfreds med denne transfer.
Vi får en Borring der har spidskompetencer i hovedspillet, indlæg og kontrafasen, hvilket passer perfekt til vores koncept. Og i sidste sæson var hans niveau overordentlig højt, hvor han på sine bedste dage var i toppen af kantspillere i ligaen.
Vi kommer af med en løntung Urena, der slet ikke passer i vores koncept og som med stor sandsynlighed aldrig ville slå til.
Og så får vi øjensynligt oven i købet 1 mio oven i også. Jeg er tilfreds

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af 974 »

Jesper BW1100 skrev:Så vil jeg da lige som eneste indtil videre erklære mig overordentlig tilfreds med denne transfer.
Vi får en Borring der har spidskompetencer i hovedspillet, indlæg og kontrafasen, hvilket passer perfekt til vores koncept. Og i sidste sæson var hans niveau overordentlig højt, hvor han på sine bedste dage var i toppen af kantspillere i ligaen.
Vi kommer af med en løntung Urena, der slet ikke passer i vores koncept og som med stor sandsynlighed aldrig ville slå til.
Og så får vi øjensynligt oven i købet 1 mio oven i også. Jeg er tilfreds

Jeg er som tidligere skrevet også ret tilfreds :-)

Borring spillede kanongodt sidste sæson, og kan han bidrage med noget af det samme hos os, så skal det nok blive ganske godt

Glacier
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20. okt 2015, 11:33

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Glacier »

Jesper BW1100 skrev:Så vil jeg da lige som eneste indtil videre erklære mig overordentlig tilfreds med denne transfer.
Vi får en Borring der har spidskompetencer i hovedspillet, indlæg og kontrafasen, hvilket passer perfekt til vores koncept. Og i sidste sæson var hans niveau overordentlig højt, hvor han på sine bedste dage var i toppen af kantspillere i ligaen.
Vi kommer af med en løntung Urena, der slet ikke passer i vores koncept og som med stor sandsynlighed aldrig ville slå til.
Og så får vi øjensynligt oven i købet 1 mio oven i også. Jeg er tilfreds
Jeg kan kun erklære mig enig med Jesper. Hvordan langt de fleste herinde kan se denne transfer er mig en gåde.
Man slipper af med en spiller som bare går og glor og overhovedet ikke bliver brugt, og samtidig får man en kant som har nogle af de kvaliteter vi mangler, når vi vil spille med paul på toppen.
Så kan det godt være at Urena er landsholdsspiller, men når man ikke kan bruge ham kan det da være fuldstændigt lige meget.
Og jeg forstår slet ikke dem som mener prisen er for lav? I hvilken verden får man en god skilling for en spiller som man ikke bruger?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af THenry »

Interessant handel og spændende handel for begge klubber, som fremtiden vil vise, hvem der slap bedst fra.

På papiret og set med økonomiske briller må BIF være vinderen. Vi købte Urena for 5 mio., og nu har Brøndby fået ham for 1 mio. kr. samt en spiller, der var utilfreds med at være der, og som var transferfri for få måneder siden. På den lange bane kan de meget vel vinde denne handel.

Det er ærgerligt, at vi ikke fik forløst Urenas potentiale. Han burde kunne blive en gevinst, men det er åbenlyst, at han ikke passer ind i vores 4-5-1. Hverken som kant eller enlig angriber. Havde håbet, at han ville få chancen sammen med Pusic eller Paul, hvis vi skulle spille mere 4-4-2 i år, men sådan skulle det ikke gå. Jeg tror godt han kunne være blevet en succes i et andet spilsystem, og det kan være BIF kan udløse potentialet.

Når CS kalder det en "genial-handel", så kan det jo skyldes, at 4-5-1 stadigvæk bliver den foretrukne formation og vurderingen måske endda er, at Kadlec er bedre som angriber og centralt i banen. Ved at flytte Kadlec oftere væk fra kanten giver det plads til Borring, og man slipper af med en spiller, der ville komme endnu længere væk fra spilletid.

Udtalelsen kan naturligvis også skyldes, at Urena kan have været på en alt for stor kontrakt ift. hvor lidt spilletid han fik. Dermed kan der være tjent en del penge på lønbudgettet uden at kende det lønniveau som Borring kommer til at ligge på.

Hvis vurderingen fra CS alligevel var, at Urena ikke havde den store værdi(målt i spilletid pr. lønkrone) for os grundet det valgte spilsystem, så har jeg det fint med at sende ham videre, og få Borring den anden vej. Jeg tror helt sikkert, at Borring kommer til at bidrage i flere kampe for os end Urena(målt i spilminutter). Hans fart, hovedstødsstyrke, fornuftige presspil, så passer han fint ind i systemet(i modsætning til Urena) og kender jo også klubben. Derudover har jeg det fint med, at vi får en erfaren spiller ind (med alle de unge knægte vi har hevet op), selvom vi afgiver en spiller med videresalgspotentiale, mens Borring kun kan bidrage på en kortere bane. På den lange bane har vi alligevel Duelund(fedt vi fik ham signet for 5 år!), Andersson m.fl.

Jeg ser det derfor som en kortsigtet løsning pga. Borrings alder, men her og nu står vi stærkere med ham end Urena (der alligevel havde 3 andre angribere foran sig til formentlig 1 plads) ift. til at opnå klubbens målsætning for den kommende sæson. Derudover har både Rilwan og Pione (hvis vi overhovedet kan holde på ham i dette vindue) haft deres skadesperioder på det seneste, og vi så i sidste sæson betydningen af, om Pione var frisk eller havde spillet for mange kampe...på den konto er det fint med ekstra konkurrence til kanten.

Det bliver spændende at se, hvad dagens handel betyder for resten af transfervinduet. Skal der købes en ny angriber eller bruger vi Kadlec oftere i front?
Og tror klubben stadigvæk på Royer eller skal han videre i karrieren?

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Noerum »

Jeg synes egentligt det er en okay handel. Urena var et kæmpe fejlkøb af Steinlein, som kun har fokuseret på det faktum, at han var med til VM. Om Urena bliver en gevinst for Brøndby, det må tiden vise.

Borring er i mine øjne en fin spiller til bredden. Han er en god habil superliga spiller som både laver mål og assists. Når det er sagt, så er han jo ikke i nærheden af Sisto og kommer det aldrig. Så håber ikke han er tilset som direkte erstatning for ham..

Er jeg den eneste der tror, at Benham har givet os et transferbudget på lige præsis 0 kroner? Det virker som om kassen er helt lukket, hvilket man måske godt kan forstå. Jeg tror ikke vi skal forvente nogle større handler fra vores side. Det bliver i øvrigt også spændende og se hvad der sker med Royer, Mabil og David.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Noerum skrev:Jeg synes egentligt det er en okay handel. Urena var et kæmpe fejlkøb af Steinlein, som kun har fokuseret på det faktum, at han var med til VM. Om Urena bliver en gevinst for Brøndby, det må tiden vise.
Synes du strammer den lidt.
Uréne blev købt ind til at give den daværende træner et redskab mere i og med der var angribere der kunne noget forskelligt.
Dette har hverken den tidligere eller nuværende benyttet sig flittigt af, men det gør ikke Steinlein har været blind og dum.

I øvrigt har Uréna et fint gennemsnit i forhold til spilletid og antal mål og min personlige holdning er at han altid har været en fornøjelse at følge.

Kan helt sikkert bakke op omkring dem der siger i det rette spilsystem vil Uréna i højere grad komme til sin ret. Men det gør ikke han har været et kæmpe fejkøb.

Om det så er Brøndby med et højt pres osv. er jeg ikke sikker på om det er Uréna bold, men det må tiden vise.

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af SorteUlve »

Noerum skrev:
Er jeg den eneste der tror, at Benham har givet os et transferbudget på lige præsis 0 kroner? Det virker som om kassen er helt lukket, hvilket man måske godt kan forstå. Jeg tror ikke vi skal forvente nogle større handler fra vores side. Det bliver i øvrigt også spændende og se hvad der sker med Royer, Mabil og David.
Nej, jeg har tænkt samme tanke. Det giver vel også meget god mening ift,. hvad der tidligere er blevet meldt ud. Truppen skulle tunes til europæisk fodbold og derefter suppleres med talenter. Vi har også lavet nogle dyre indkøb i form af Kadlec, Kian, Dahlin og Pusic, der vel løber op i næsten 40 mio.
Jeg tror kun vi ser os betale en større transfersum, hvis vi enten kommer i gruppespil eller sælger Sisto.

FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af FCM2000 »

SorteUlve skrev:
Noerum skrev:
Er jeg den eneste der tror, at Benham har givet os et transferbudget på lige præsis 0 kroner? Det virker som om kassen er helt lukket, hvilket man måske godt kan forstå. Jeg tror ikke vi skal forvente nogle større handler fra vores side. Det bliver i øvrigt også spændende og se hvad der sker med Royer, Mabil og David.
Nej, jeg har tænkt samme tanke. Det giver vel også meget god mening ift,. hvad der tidligere er blevet meldt ud. Truppen skulle tunes til europæisk fodbold og derefter suppleres med talenter. Vi har også lavet nogle dyre indkøb i form af Kadlec, Kian, Dahlin og Pusic, der vel løber op i næsten 40 mio.
Jeg tror kun vi ser os betale en større transfersum, hvis vi enten kommer i gruppespil eller sælger Sisto.
Hvis FCM skal byde FCK op til dans, mens de samtidig spiller EL og pokal saa kraever det vel indkob af en stjerne I hver kaede

Midtforsvar 7,5- 12 mill kr.
Midtbane (poulsens efterfolger) 7,5 - 12 mill kr.
Angrebet 10-15 mill kr.

En Royer er vel paa vej ud, samme mabil.

Jesper BW1100
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:
SorteUlve skrev:
Noerum skrev:
Er jeg den eneste der tror, at Benham har givet os et transferbudget på lige præsis 0 kroner? Det virker som om kassen er helt lukket, hvilket man måske godt kan forstå. Jeg tror ikke vi skal forvente nogle større handler fra vores side. Det bliver i øvrigt også spændende og se hvad der sker med Royer, Mabil og David.
Nej, jeg har tænkt samme tanke. Det giver vel også meget god mening ift,. hvad der tidligere er blevet meldt ud. Truppen skulle tunes til europæisk fodbold og derefter suppleres med talenter. Vi har også lavet nogle dyre indkøb i form af Kadlec, Kian, Dahlin og Pusic, der vel løber op i næsten 40 mio.
Jeg tror kun vi ser os betale en større transfersum, hvis vi enten kommer i gruppespil eller sælger Sisto.
Hvis FCM skal byde FCK op til dans, mens de samtidig spiller EL og pokal saa kraever det vel indkob af en stjerne I hver kaede

Midtforsvar 7,5- 12 mill kr.
Midtbane (poulsens efterfolger) 7,5 - 12 mill kr.
Angrebet 10-15 mill kr.
Hvis du skaffer de 30-40 mio det koster tænker jeg der er en chance. Ellers blive du sq slemt skuffet. For det er komplet urealistisk....

FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
FCM2000 skrev:
SorteUlve skrev:
Nej, jeg har tænkt samme tanke. Det giver vel også meget god mening ift,. hvad der tidligere er blevet meldt ud. Truppen skulle tunes til europæisk fodbold og derefter suppleres med talenter. Vi har også lavet nogle dyre indkøb i form af Kadlec, Kian, Dahlin og Pusic, der vel løber op i næsten 40 mio.
Jeg tror kun vi ser os betale en større transfersum, hvis vi enten kommer i gruppespil eller sælger Sisto.
Hvis FCM skal byde FCK op til dans, mens de samtidig spiller EL og pokal saa kraever det vel indkob af en stjerne I hver kaede

Midtforsvar 7,5- 12 mill kr.
Midtbane (poulsens efterfolger) 7,5 - 12 mill kr.
Angrebet 10-15 mill kr.
Hvis du skaffer de 30-40 mio det koster tænker jeg der er en chance. Ellers blive du sq slemt skuffet. For det er komplet urealistisk....
Jamen jeg skriver det som et krav hvis FCM skal udfordre FCK og samtidig vaere I et gruppespil + pokal, saa efter dig saa har FCM ikke en chance.

Hvis man ser okonomisk paa det, saa har FCM I det her vindue indtaegter paa smaa 8-10 mill kr fra transfer + en del tunge lon kr er vaek.

Man har 4-5 mio kr for Fischers skifte
2-3 mio kr for lossls skifte
800000 for Priske
1000000 for Urena

En kvalifikation til gruppespillet 35-50 mio kr.
Et salg af Sisto 50 mio kr.

Jesper BW1100
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Jesper BW1100 »

Så må vi finde andre måder at udfordre FCK på end ved spillerkøb. Uanset hvilke indtægter du måtte få bruger vi med garanti ikke 40 mio på transfer her i dette vindue.
Jeg tænker maks en 10-15 stykker hvis Sisto ryger afsted. Resten af indtægterne skal bruges til at fylde det sorte hul som vi kalder for regnskab.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Man kan sige det aldrig har været og aldrig skal være at "outspende" FCK.

Og vi bliver heller aldrig favoritter mod FCK, hvis vi skal slå dem er det fra baghjul baseret på akademiet, ligesom vi gjorde i 2015 og lidt ala FCN nogle år før.

Er med på der ikke var gruppespil også, men grundlæggende må det være det samme.
Lige nu er der en historisk stor trup (34) der kun har mistet Uréna og Bodurov fra sidste sæson, til gengæld er Halsti, Borring og en mængde talenter kommet ind.


Tror du har meget godt fat i beløbene.
Sisto er selvfølgelig noget ubekendt, men der bliver snakket om 45 mio, hvis han bliver solgt.
Gruppespil er dog 'kun' 18 mio. kr. i "basic fee".
Det er dog uden market pool, billetindtægter og evt. gruppespils sejre osv.
Jeg ikke er helt sikker på hvordan man regner

(En skriver "Market Pool" ofte er et 60:40 forhold, hvis det er rigtigt giver det cirka 12. mio.
Kan dog ikke forstå hvis det er rigtigt når det totale "prize money" beløb er €381m
og det totale "market pool" beløb er €152.4 million)

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Noerum »

Synes du strammer den lidt.
Uréne blev købt ind til at give den daværende træner et redskab mere i og med der var angribere der kunne noget forskelligt.
Dette har hverken den tidligere eller nuværende benyttet sig flittigt af, men det gør ikke Steinlein har været blind og dum.
Men derfor har han vel stadig ikke slået til. Glen foretrak jo helt klart Duncan, derefter Paul/Pusic. Jeg tror lidt det var et "prestige" køb af Steinlein. En VM spiller, der endda scorede et mål. Jeg kan egentlig godt lide Urena og han virker vældig sympatisk, men det er jo bare ikke nok i professionel fodbold.

Men hensyn til spiller køb, så tror jeg faktisk ikke vi henter nogen erstatning for Sisto, desværre. Vi har jo rigtig mange kantspillere i truppen. Jeg synes i øvrigt også vi er mere sårbare på stopper positionen. Jeg har utallige gange slået på tromme for et køb af enten Mads Fenger eller Pirre Kanstrup. Det virker dog ikke til, at Steinlein mener vi mangler kvalitet i midterforsvaret. Men Forestil jer følgende 4 kæde:

Nissen - Kian - Fenger/Kanstrup - Novak

Det ville godt nok været et klasse forsvar.

Låst