Vaclav Kadlec.
-
mousebreaker
Re: Vaclav Kadlec.
Han skal bare finde selvtilliden. Så bliver han lige nøjagtig den spiller Olsson har brug for. Kadlec løber rigtig godt i dybden på de rigtige tidspunkter. Olsson er super til at lægge de stikninger der splitter forsvarene ad.
Med vilje at jeg ikke nævner Sisto i den sammenhæng. Fortsætter han de nuværende tendenser så har vi solgt ham senest til vinter
Med vilje at jeg ikke nævner Sisto i den sammenhæng. Fortsætter han de nuværende tendenser så har vi solgt ham senest til vinter
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Helt enig. Kadlec' løb er guf for Olsson og Pione. Alternativt kunne man spille med Duelund og Pione på kanterne og Kadlec på toppen. Derved har man 3 10'er typer til at fodre Kadlec med sukkerbolde. Det gad jeg VIRKELIG godt se afprøvet!
Sad jeg også og tænkte under dagens kamp. Hvor var Pusic dog ringe og havde man spillet med Kadlec på toppen istedet så tror jeg føringen havde været større allerede ved pausen. Der var et par situationer hvor Pusic viser teknik evner som en serie 6 spiller hvor vi med Kadlec´s fart og teknik ville have fået meget mere ud af det. Jeg tror nu nok vi skal få Kadlec igang. Og dejligt han afviser et skifte væk på direkte tv.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Dejlig udmelding.
http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ka ... e-hos-fcm/
http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ka ... e-hos-fcm/
Lidt underligt at kritisere Pusic for manglene skarphed, når Kadlec ikke ligefrem bomber. Han brænder dælme mange chancer! Hvis Pusic havde bedre teknik, så spillede han jo ikke i superligaen.
-
TrueWolfMidt
Umiddelbart kritiserer alle brugere af graven spillere som ikke præsterer, intet nyt i det? Du deltager garanteret også. Pusic var pivringe igår, hvorimod Kadlec fik et ok lille indhop, og ja Kadlec har langt til fuld spilletid. Kan ikke se det smarte i at kommentere min kritik af Pusic og så bringe Kadlec ind i ligningen, han har intet med kritikken at gøre. At du / i er af en anden opfattelse er fint med mig.Noerum skrev:Lidt underligt at kritisere Pusic for manglene skarphed, når Kadlec ikke ligefrem bomber. Han brænder dælme mange chancer!
Umiddelbart også lidt underligt at kritisere folk for at kritisere Pusic skarphed og teknik. Har Kadlec og Pione f.eks ikke bedre teknik end Pusic?-de spiller da i suppen. Du mener ikke Pusic har brændt chancer?-problemet her ligger også i at han med bedre teknik ville have haft endnu flere chancer.Noerum skrev:Lidt underligt at kritisere Pusic for manglene skarphed, når Kadlec ikke ligefrem bomber. Han brænder dælme mange chancer! Hvis Pusic havde bedre teknik, så spillede han jo ikke i superligaen.
Hvor meget spille tid har Pusic fået kontra Kadlec her i opstarten? Kadlec har trods alt scoret imod Horsens og var farligere i de 15 min han fik på banen igår end Pusic var i de 70 min han fik.
Det er da klart? Det handler om at præstere. Jeg er efter Kadlec, fordi han er købt som stor profil og intet har vist endnu. Han er klart det største navn vi har haft, og man må ha' en del forventninger til en mand, der har scoret mål i Tjekkiet og på deres landshold. Jeg er klar over, at han har været skadet i en længere periode, men hvornår skal man så bedømme ham? Efter 30 kampe? Når den nye sæson er slut?Umiddelbart kritiserer alle brugere af graven spillere som ikke præsterer, intet nyt i det?
Jeg ved ikke om Kadlec har bedre teknik, men jo Pione har meget bedre teknik. Men han laver jo heller ikke 12+ mål på en sæson. Hvis en spiller både laver mange mål og har en god teknik, så er han ikke i superligaen, ikke længe i hvert fald. Jo Pusic har da brændt en del chancer, men han har også scoret mange mål, og så har han ikke mindst præsteret fra dag et! Hans statistik hedder 56 kampe og 23 mål, hvilket må siges at være temmelig godt.Umiddelbart også lidt underligt at kritisere folk for at kritisere Pusic skarphed og teknik. Har Kadlec og Pione f.eks ikke bedre teknik end Pusic?-de spiller da i suppen. Du mener ikke Pusic har brændt chancer?-problemet her ligger også i at han med bedre teknik ville have haft endnu flere chancer.
-
TrueWolfMidt
Uanset hvem vi snakker om, så burde vedkommende skiftes ud, hvis han ikke præsterer som forventet de første 45 minutter. Hvis man så giver ham yderligere en chance i 2 halvleg og han stadig ikke præsterer, skal der falde en udskiftning af vedkommende inden der er gået 60 minutter og nye friske kræfter skal i spil. Naturligvis kan alle have en dårlig dag og skal derved ikke sættes på bænken for evigt pga. en dårlig kamp, men vores trup er bred og ung, så derfor skal der gives en chance til en anden spiller, som så har mulighed for at vise sig frem. Vi skal ikke forspilde et europæisk eventyr, fordi vi vil blive ved med at give en spiller mere spilletid end han er berettiget til. Så hellere satse på nogle andre spillere og give dem chancen for at bevise deres værd. Tror alle vil gøre deres absolut bedste og løbe en vis legemsdel ud af bukser, hvis de fik chancen for 30 minutter på banen især hvis det så oven i købet var i en europæisk kamp.
Jeg mener jeres perspektiv er 1. Alt for kort og 2. Ikke har meget med deres opgave at gøre.
Pusic har præsteret ret konsekvent. Han giver masser af plads til folk bagfra og arbejder stenhårdt. Det er ikke det samme som at hamre dem ind på stribe men han har altså også nogle andre opgaver end fx Duncan.
Kadlec skal nok få mulighed for at vise sig frem med mindre Pionerer, Duelund, Rilwan og andre brænder helt igennem.
Han har nu vendetta sig til klubben og er klar til at brænde igennem. Spilletid vil hurtigt vise noget af det potentiale han har.
Hvis man bare tænker på alle de chancer han har brændt så ved man godt det eneste der mangler er lidt tur i den og så er der hul på bylden.
Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Pusic har præsteret ret konsekvent. Han giver masser af plads til folk bagfra og arbejder stenhårdt. Det er ikke det samme som at hamre dem ind på stribe men han har altså også nogle andre opgaver end fx Duncan.
Kadlec skal nok få mulighed for at vise sig frem med mindre Pionerer, Duelund, Rilwan og andre brænder helt igennem.
Han har nu vendetta sig til klubben og er klar til at brænde igennem. Spilletid vil hurtigt vise noget af det potentiale han har.
Hvis man bare tænker på alle de chancer han har brændt så ved man godt det eneste der mangler er lidt tur i den og så er der hul på bylden.
Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Kadlec skaber gennem sine dybdeløb chancer, som vi ikke var i nærheden af af få i sidste sæson. Når han får hul på bylden, bliver han en kæmpe profil for os. Jeg tror det kommer meget snart.
Hvis Kadlec ikke bliver langtidsskadet igen vil jeg mene han kan vurderes lige som alle andre efter den første halvdel as sæsonen. Og han tager netop de dybdeløb som Olsson og JP har savnet for at gøres deres spil bedre. Der skal altså nogle flere kampe til at få de her relationer kørt ind.
Re: RE: Re: Vaclav Kadlec.
Pione har da ellers fået mange minutter i benene uagtet, at han ikke altid har præsteret.TrueWolfMidt skrev:Uanset hvem vi snakker om, så burde vedkommende skiftes ud, hvis han ikke præsterer som forventet de første 45 minutter. Hvis man så giver ham yderligere en chance i 2 halvleg og han stadig ikke præsterer, skal der falde en udskiftning af vedkommende inden der er gået 60 minutter og nye friske kræfter skal i spil. Naturligvis kan alle have en dårlig dag og skal derved ikke sættes på bænken for evigt pga. en dårlig kamp, men vores trup er bred og ung, så derfor skal der gives en chance til en anden spiller, som så har mulighed for at vise sig frem. Vi skal ikke forspilde et europæisk eventyr, fordi vi vil blive ved med at give en spiller mere spilletid end han er berettiget til. Så hellere satse på nogle andre spillere og give dem chancen for at bevise deres værd. Tror alle vil gøre deres absolut bedste og løbe en vis legemsdel ud af bukser, hvis de fik chancen for 30 minutter på banen især hvis det så oven i købet var i en europæisk kamp.
Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
-
mousebreaker
Vi går ud og betaler kassen for at få Kadlec i truppen. Kadlec havde tilbragt sin karriere i Bundesligaen på bænken eller tribunen og på den baggrund mistet selvtilliden. Han bliver udtaget til U21 EM på hjemmebane som er et rigtig godt udstillingsvindue for at finde en ny klub på højt niveau og få genstarten karrieren, han spiller fremragende den første halve time og bliver så skadet. Den må have gjort ondt.
Han skifter sidenhen til FCM for at få gang i karrieren igen, han er gået et skridt nedad (eller tre skridt) for at få spilletid og en ny begyndelse på sit fodboldliv. Han pådrager sig hurtigt en længerevarende skade. Nyt nyrehug.
Der er kun een måde at gang i ham igen og det er at han skal have flere gange 90 minutter og få masser af tillid fra træneren. Hvis vi ikke er i stand til at tage den "risiko" så skulle vi aldrig have købt ham. Vi vidste at det var en ung spiller der skulle genopbygges - ellers havde vi aldrig været i nærheden af at kunne signe ham. I øjeblikket gør vi som i Frankfurt - bænker ham. Det er ikke måden at få ham i gang efter min mening. Vi har givet ham chancen før han kontinuerligt har fået en plads i start-11'eren.
I øjeblikket er Kadlec uskarp og mange af de ting han rører ved bliver til bly. Jeg hæfter mig dog ved at han tager alle de rigtige løb med den rigtige timing. Da alle grinte af Santander i FCK fordi de havde betalt 20+ mio kroner for ham og han aldrig scorede, var det også nemt at se at han var en klassespiller, fordi han gjorde de rigtige ting. Her havde vi dog med en spiller at gøre som ikke var ødelagt på selvtilliden, men Ståle gav ham alt den snor og mere til, som han skulle bruge. Det samme bør vi gøre med Kadlec hvis vi ikke vil se en 15M kroner investering løbe ud i sandet. Får vi Kadlec tilbage på rette spor så kunne der også på sigt være et ganske fint salg der også. Er vi ikke i stand til at vise ham den nødvendige tillid så skal vi i den grad håbe på stolpe ind for ham i de indhop han får.
Udekampen mod Vaduz er helt badeoplagt til at give Kadlec 90 minutter, men den kamp alene er ikke nok.
Han skifter sidenhen til FCM for at få gang i karrieren igen, han er gået et skridt nedad (eller tre skridt) for at få spilletid og en ny begyndelse på sit fodboldliv. Han pådrager sig hurtigt en længerevarende skade. Nyt nyrehug.
Der er kun een måde at gang i ham igen og det er at han skal have flere gange 90 minutter og få masser af tillid fra træneren. Hvis vi ikke er i stand til at tage den "risiko" så skulle vi aldrig have købt ham. Vi vidste at det var en ung spiller der skulle genopbygges - ellers havde vi aldrig været i nærheden af at kunne signe ham. I øjeblikket gør vi som i Frankfurt - bænker ham. Det er ikke måden at få ham i gang efter min mening. Vi har givet ham chancen før han kontinuerligt har fået en plads i start-11'eren.
I øjeblikket er Kadlec uskarp og mange af de ting han rører ved bliver til bly. Jeg hæfter mig dog ved at han tager alle de rigtige løb med den rigtige timing. Da alle grinte af Santander i FCK fordi de havde betalt 20+ mio kroner for ham og han aldrig scorede, var det også nemt at se at han var en klassespiller, fordi han gjorde de rigtige ting. Her havde vi dog med en spiller at gøre som ikke var ødelagt på selvtilliden, men Ståle gav ham alt den snor og mere til, som han skulle bruge. Det samme bør vi gøre med Kadlec hvis vi ikke vil se en 15M kroner investering løbe ud i sandet. Får vi Kadlec tilbage på rette spor så kunne der også på sigt være et ganske fint salg der også. Er vi ikke i stand til at vise ham den nødvendige tillid så skal vi i den grad håbe på stolpe ind for ham i de indhop han får.
Udekampen mod Vaduz er helt badeoplagt til at give Kadlec 90 minutter, men den kamp alene er ikke nok.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Jeg synes Kadlec gjorde det rigtig godt ude mod Vaduz. Spændende samarbejde mellem ham og Sisto.