Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ulvefar

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Ulvefar »

Det er en naturlig konsekvens af et overforbrug, som naturligvis ikke kunne vare ved. Klubben får det til at se ud, som om en god talentårgang får dem til at skrue ned for de dyre profiler. Og ja, det er en god årgang, men det er naturligvis ikke det, der er sandheden bag. Man har brugt for mange penge, og det ville ende i en katastrofe, hvis det blev ved. Der skal nok være en ganske slagkraftigt hold til den kommende sæson også, men det er svært at se, hvordan nogen skal kunne true FCK.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Hvordan er det relateret til et overforbrug? Det følger den plan der blev lagt ud ved Benhams indtog, og er også fint i tråd med Rasmus Ankersens indlæg på Ulvegraven tidligere i år. Desuden siger Steinlein i samme interview at der sagtens kan komme spillere ind i vinduet. Han forventer mellem 0 og 3. Det taler imod at kassen skulle være blevet smækket i pludseligt.

Jeg synes faktisk det er fedt at ledelsen endnu engang viser den kan følge en plan, på samme måde som det skete i årene op til det første mesterskab.

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

Enhver kan se, at den plan førte klubben mod den økonomiske afgrund. Det kan Ankersen og Steinlein også. At du og andre bare ser det som sandheden og en del af planen, hvad man melder ud nu, er helt fint. Så er klubbens spin lykkedes.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Men min pointe er jo netop at der ikke bliver afviget fra planen. Hvis vi blev ved med at hente 5 spillere hvert transfervindue, ville det være stik imod den udmeldte plan.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

6256 skrev:
mousebreaker skrev:Jeg tror der er ca 0% chance for at klubben ønsker at skifte træner uanset hvem man kunne få ind
Jeg er nok egentlig enig i denne betragtning, men kunne godt tænke mig det uddybet? Jeg synes jeg har set nogle bekymrende tendenser gennem sæsonen ang. spillet, mentaliteten/aggressiviteten, bærende kræfter, der ikke præsterer osv. osv. Er det noget man evaluerer på i ledelsen?
Det var ikke et udtryk for hvordan jeg så på trænersituationen. Det var mere en realistisk kommentar ifht hvordan ledelsen ser på det hele. Jeg er slet ikke tvivl at de mener sæsonen er godkendt og blot et skridt den rigtige vej. De ønsker som alle andre klubber kontinuitet og det får man ikke hvis man skifter træner efter kun et år, når de når målsætningen. Ledelsen melder ud at sæsonen har været helt fantastisk - tæt på mesterskabsæsonen - og jeg tror på at de mener det. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at Thorups sæde er i fare.

Har jeg tillid til Thorup? Jeg har vist skrevet nok ord om det emne for en tid, herinde ;)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev:Seriøst?? Jeg tror simpelthen ikke på at disse talenter kan komme FCM frem til europæiske turnering gruppespil. Tror mest at vi kan ende deromkring top4 i den kommende sæson.. Jeg er bare realistisk.
Nu skal vi lige spise brød til :)

Jeg forventer da at Steinlein kigger sig omkring i transfer vinduet. Vi ved endnu ikke hvor mange der forsvinder. Det er kun et sundhedstegn for en klub at man har muligheden for at bringe talenter op, som kan komme i lære hos erfarne spillere der har prøvet det hele. Det er den situation vi har nu.

Vi har masser af erfarne spillere at trække på. Spillere der stadig har kvalitet:

Dahlin, Kian, Novak, Royer, Sparv, Poulsen, Pusic, Urena, (Hassan)

Vi har spillere der er unge og på vej frem. Spillere som har et talent og som allerede har høstet en del erfaring, som de kan tære på. Spillere som de erfarne ikke behøver at nurse:

Olsson, Banggaard, Rømer, Sisto, Kadlec

Så har vi spillere på vej ind som stadig er urutinerede, men har fået deres ilddåb. Spillere som kan være fremtiden og som stadig har rigtig meget at lære og som stadig skal læne sig op af de mere erfarne:

Duelund, Nissen, Onuachu

Talenter i truppen som ikke rigtig har fået chancen endnu

Awer Mabil, Kaan Kairinen

-------------------------------------------------------------------------------------

Jeg synes det ser fornuftigt ud og jeg ser bestemt ikke at truppen har for mange talenter. Steinlein håber jeg får fat i 1-2 spillere med rutine der kan indgå i start 11'eren. Forsvinder Hassan og Sisto skal der nok en extra mere ind. Det giver dog også plads til at vi kan få 4-5 talenter op på fast basis. Hvis du kigger på det som en pyramide hvor vi har de helt uprøvede i bunden og de erfarne i toppen, så skal vi hele tiden huske at fylde på nedefra. Det ser jeg ikke som en svaghed, men derimod som en styrke.

Når det er sagt så vinder man ingenting med mælketænder og derfor skal der være balance i tingene. Jeg ser ikke at den balance er i fare her, slet ikke hvis Steinlein får hentet et par profiler.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

henker

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
henker skrev:Seriøst?? Jeg tror simpelthen ikke på at disse talenter kan komme FCM frem til europæiske turnering gruppespil. Tror mest at vi kan ende deromkring top4 i den kommende sæson.. Jeg er bare realistisk.
Nu skal vi lige spise brød til :)

Jeg forventer da at Steinlein kigger sig omkring i transfer vinduet. Vi ved endnu ikke hvor mange der forsvinder. Det er kun et sundhedstegn for en klub at man har muligheden for at bringe talenter op, som kan komme i lære hos erfarne spillere der har prøvet det hele. Det er den situation vi har nu.

Vi har masser af erfarne spillere at trække på. Spillere der stadig har kvalitet:

Dahlin, Kian, Novak, Royer, Sparv, Poulsen, Pusic, Urena, (Hassan)

Vi har spillere der er unge og på vej frem. Spillere som har et talent og som allerede har høstet en del erfaring, som de kan tære på. Spillere som de erfarne ikke behøver at nurse:

Olsson, Banggaard, Rømer, Sisto, Kadlec

Så har vi spillere på vej ind som stadig er urutinerede, men har fået deres ilddåb. Spillere som kan være fremtiden og som stadig har rigtig meget at lære og som stadig skal læne sig op af de mere erfarne:

Duelund, Nissen, Onuachu

Talenter i truppen som ikke rigtig har fået chancen endnu

Awer Mabil, Kaan Kairinen

-------------------------------------------------------------------------------------

Jeg synes det ser fornuftigt ud og jeg ser bestemt ikke at truppen har for mange talenter. Steinlein håber jeg får fat i 1-2 spillere med rutine der kan indgå i start 11'eren. Forsvinder Hassan og Sisto skal der nok en extra mere ind. Det giver dog også plads til at vi kan få 4-5 talenter op på fast basis. Hvis du kigger på det som en pyramide hvor vi har de helt uprøvede i bunden og de erfarne i toppen, så skal vi hele tiden huske at fylde på nedefra. Det ser jeg ikke som en svaghed, men derimod som en styrke.

Når det er sagt så vinder man ingenting med mælketænder og derfor skal der være balance i tingene. Jeg ser ikke at den balance er i fare her, slet ikke hvis Steinlein får hentet et par profiler.

OK OK Okay....

men jeg ved bare at hvis FCM tager / henter mange talenter ind til først holdet - så tror jeg helt ærlig at det bliver endnu mere sværere at komme til gruppespil som intern og benham ønsker - det vil nok går en eller to sæsoner inden de talenter får europæiske erfaring i benene og styrke til højere niveau. men okej jeg vil lader det se til om det vil går som benham og intern i FCM ønsker -

selvfølgelig tror jeg på disse talenter - men gruppespil - det tvivler jeg meget stærke på - men så vil jeg tager den med ydmyge ord tilbage , hvis det går anderledes end jeg troede.. :-)

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

henker skrev:
mousebreaker skrev:
henker skrev: OK OK Okay....

men jeg ved bare at hvis FCM tager / henter mange talenter ind til først holdet - så tror jeg helt ærlig at det bliver endnu mere sværere at komme til gruppespil som intern og benham ønsker - det vil nok går en eller to sæsoner inden de talenter får europæiske erfaring i benene og styrke til højere niveau. men okej jeg vil lader det se til om det vil går som benham og intern i FCM ønsker -

selvfølgelig tror jeg på disse talenter - men gruppespil - det tvivler jeg meget stærke på - men så vil jeg tager den med ydmyge ord tilbage , hvis det går anderledes end jeg troede.. :-)
Du er nødt til lige at læse, hvad vi andre skriver, hvis vi skal have en debat ;)

- Der er jo netop ingen, der har talt for, at det er disse talenter der skal bære holdet til hverken guldmedaljer eller EL-gruppespil. De skal blot supplere truppen og skabe den nødvendige bredde samtidig med at de udvikler sig. Det kan vel aldrig decideret skade holdet, så længe man netop ikke lægger hovedansvaret over på dem :)

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

Truppen der spillede os i gruppespillet i den seneste sæson, er jo stort set identisk med den nuværende.
Bak, Petter A og Jim spillede ikke meget. Det er befriende, at man tør satse på de unge.
Så kan man holde på truppen(måske Rilwan rejser) - og supplere med midtstopper og en
offensiv kant/midt - så synes jeg ikke, vi er væsentlig dårligere stillet end sidste sæson.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

fcmguld2015 skrev:Truppen der spillede os i gruppespillet i den seneste sæson, er jo stort set identisk med den nuværende.
Bak, Petter A og Jim spillede ikke meget. Det er befriende, at man tør satse på de unge.
Så kan man holde på truppen(måske Rilwan rejser) - og supplere med midtstopper og en
offensiv kant/midt - så synes jeg ikke, vi er væsentlig dårligere stillet end sidste sæson.
Det er ikke så lige til.
Som jeg ser det var Petter Andersson manden der sammen med Sviatchenko gjorde forskellen mod Southampton, og efter det spillede holdet på ren selvtillid, som er forsvundet med tiden. Når Sly/Hassan også er væk, og Sisto kun er på vej tilbage, er der slet ikke samme power og udtryk i holdet i dag som der var for et år siden, og det er svært at tro på at man kan nå at finde én eller to spillere som har det, i tide. Jeg vil mene at holdet er væsentligt svækket.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Uldkræmmeren

Jeg er ikke uenig, jeg føler også at vi er en smule svækket på den korte bane. Men det er vigtigt at vi nu får luget ud i glasbenene og så er det meget godt at få set hvad de unge kan. Vi har stadig truppen til at være første udfordrer til FCK. Vi kommer dog ikke i nærheden af et formpeak før om to år som jeg ser det. Dertil har der været for meget gang i svingdøren.

Ved Europa har du ret i at Petter Andersson og Sviatchenko var altafgørende mod Southampton. Til forskel fra sidste år skal vi dog ikke op imod hold af Southamptons klasse. Vi er seedede hele vejen til gruppespillet. Det bliver selvflg svært at kvalle alt efter lodtrækningen til de enkelte runder, men jeg er fortrøstningsfuld. Specielt hvis vi får hentet 2 klassespillere ind, hvoraf een skal være til centerforsvaret

Noe

Indlæg af Noe »

Hvis udmeldingen om at der er brugt 5 mio mere årligt på Akademiet er sand (hvilket den generelle rejsefeber til eksotiske turneringer og regulære transfers på unge spillere godt kunne indikere), så er der jo ikke tale om en ren spareøvelse ifht. de mange nye talenter. Så er det (i det mindste delvist) et spørgsmål om at investeringen begynder at give afkast.

Jeg kan se mange gode grunde til at hive de unge op, men det er for mig i hvert fald tydeligt, at vi er blevet alt for tynde på vores egenudviklede spillere, som burde udgøre grundstammen på et hvert FCM-hold. Det har der været mange gode grunde til, men det er forhåbentlig det, der bliver rettet op på nu.

At man gør det netop i år, er der også meget der taler for. Dels har vi indiskutabelt et fremragende kuld på vej. De skal op, og vi skal tro på dem. Skræmmebilledet fra især Brøndbys 1985-årgang (Absalonsen, Lorenzen, Zimling osv.) er til at tage og føle på. Dels er i år velegnet, fordi superligaen skifter struktur: Vi få mange kampe. Forhåbentlig også i Europa. Der bliver kampe til alle, også mod lidt svagere modstand i Superligaen. Det er ideelt at spille unge ind der.

Jeg vil også gerne have en ny centerforsvarer og en central midt, men satset på de unge er for mig både godt og nødvendigt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ulvefar skrev:Enhver kan se, at den plan førte klubben mod den økonomiske afgrund. Det kan Ankersen og Steinlein også. At du og andre bare ser det som sandheden og en del af planen, hvad man melder ud nu, er helt fint. Så er klubbens spin lykkedes.
Hvis man melder en strategi ud, og så efterfølgende kommer med en ny melding om man vil faktisk vil følge strategien og gøre det til en faktisk handllingsplan, har jeg svært ved at se hvordan du får det til at være spin.

Jeg forstår det som en klar strategi. Efter at have set Brøndbys afvigelse imellem strategi og faktisk handlingsplan, er jeg utrolig glad for at Midtjylland netop har forbindelse mellem disse.
Kent skrev:Hvis man ulejliger sig med at læse den oprindelige artikel i Herning Folkeblad, så siger Steinlein at man også ser på at hente spillere, men at det kan ende med at blive mellem 0 og 3 der hentes.
Er det for premium brugere, eller er den artikel offentlig?

Men det overrasker mig egentlig lidt, troede man var ret besluttet om at man vil have en ny forsvar ind uanset hvad.
Så det ville hedde 1-3,
eller 1-2 hvis man fortsat vil være tro overfor den før omtalte strategi.

50-56 kampe til et midterforsvar der hedder
Kian, Banggaard, Nicolaisen og Riis?
Kunne bestemt være interessant, men forventer dog stadig der kommer en og konkurrere med Banggaard om at være starter.
Noe skrev: Dels er i år velegnet, fordi superligaen skifter struktur: Vi få mange kampe. Forhåbentlig også i Europa. Der bliver kampe til alle, også mod lidt svagere modstand i Superligaen. Det er ideelt at spille unge ind der.
God pointe, genial timing i forhold til at hive en stor gruppe op.
Der er mange kampe og en lidt ukendt situation, samtidig med at der er en talentfuld årgang og de tidligere indkøbte spillere er blevet integreret, så der kan være en rød tråd igennem i form af kontinuitet. :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Farvel til:
Petter Andersson
Jim Larsen
Kristian Bach Bak
Nikolay Bodurov (leje)
Daniel O’Shaughnessy (leje)
Bödvar Bödvarsson (leje)
Simon Sterring (u19)
Anders Hagelskjær (u19)
Rasmus Winther Johansen (u19)

Der er forlænget med:
Andreas Raahauge
Alexander Munksgaard
Rasmus Nicolaisen
Kristian Dirks Riis
Gloire Rutikanga
Mads Døhr Thychosen
Jákup Thomsen
Rasmus Nissen Kristensen
Mikael Anderson

Udlejet:
Jonas Gemmer (AC Horsens)

Spillere der ikke er afgjort endnu.

Kontrakter der udløber:
Rilwan Hassan

Spillere der kommer retur fra udleje:
Marco Larsen
Musefiu Ashiru
Razak Odeyemi
Babajide David

______

Trupstørrelse
28 spillere i den nuværende trup der er kontrakt med (uden de 4 retur-fra-leje-spillere)

Dvs. hvis der hentes en ny forsvarer, skrives ny kontrakt med Rilwan og de spillere hentes hjem,
er trupstørrelsen på 34.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:Farvel til:

Spillere der ikke er afgjort endnu.

Spillere der kommer retur fra udleje:
Marco Larsen
Musefiu Ashiru
Razak Odeyemi
Babajide David

______

Trupstørrelse
28 spillere i den nuværende trup der er kontrakt med (uden de 4 retur-fra-leje-spillere)

Dvs. hvis der hentes en ny forsvarer, skrives ny kontrakt med Rilwan og de spillere hentes hjem,
er trupstørrelsen på 34.
Hvilke af disse spillere har egentlig niveau til at bidrage? Marco Larsen har jeg set lidt, hvor jeg har set visse takter, men jeg tænker der er et stykke igen - men han er immervæk ikke helt ung længere. Tager jeg helt fejl?

Låst