Transfer sommer 2016
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Transfer sommer 2016
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... il/6103341
Siden der ikke er kommet noget nyt ud fra det møde, er det så fair at konkludere Rilwan forlader FCM?
Siden der ikke er kommet noget nyt ud fra det møde, er det så fair at konkludere Rilwan forlader FCM?
-
fcmguld2015
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 17. jul 2015, 07:55
Re: Transfer sommer 2016
Jeg ser helst klubben henter en super stærk centerforsvar - med ledelseskompetencer. Kian er fantastisk - men er ikke en ledertype. Derudover en offensiv midt, der kan lave de 5-8 mål, som Andersson scorede. Olsson har gjort det fint - men han scorer ikke nok - i hvert fald ikke i denne sæson.JBT skrev:Jeg mener vi bør overveje en del nye, men også huske talenterne. Målmandsposten skal kunne gøres bedre, hvis vi igen skal være på det højeste i 3 turneringer. Dahlin er vel som udgangspunkt den rette målmand - hvis han kan holde sig skadesfri
Rømer skal finde sig en ny klub, det er stadig min holdning. Hvis ikke, bliver han forhåbenligt kun back up til manden man vælger i højre side. Ny midterforsvar ved siden af Kian giver sig selv, og Nissen dækker fint begge backs også. Synes faktisk der er god idé i at holde Rømer. Han dækker mange pladser, er akademispiller, lønmæssigt er han nok i den billigere ende og han er stort set aldrig skadet. Han er ikke en topspiller, men synes faktisk med få undtagelser, at han holder et ganske fint niveau. Og så skal vi huske, at han er midtbanespiller og ikke back. Han har trods alt rundet 100 kampe i en alder af 22 år
De næste to der skal aflastes bliver Tim og Jakob. De kan bare ikke spille alle kampe hvis man vil holde niveau. Ingen grund til at lyve for sig selv. Desuden har vi hele sæson set mangel på spillere hos os, som kan af drible to eller tre mand og smække kuglen i kassen. Lidt som Nikolaj Jørgensen. Andersson havde det, sly havde det, på hver deres position. Sisto er læst. Jeg råber på fornyelse, og håber fedte Stein, sidder ved pc'en dagen lang hen over sommeren. Mener Rømer sagtens kan aflaste Tim og Jakob. Han spillede midtbane under Glen - indtil Bak blev skadet.
Sidst men ikke mindst pusic, han besidder jo stort set ingen teknik, igen bliver han talt meget op, ulve brillerne tager jeg gerne af når jeg siger det. Måske vil han selv videre. Lykke til med det. Jeg håber derfor på en ny top angriber. Kadlec kan dække den til nød, Marcos må næsten skulle videre.
Om ikke andet bliver det utrolig interessant både vinduet og frem mod kommende sæson. Jeg mener der er lang vej, især et par niveauer til FCK, men hvis bundniveauet hæves, udlignes det lyn hurtigt. Vi skal fortsat vise vores værd på øverste hylde, hvor vi alle syntes det er sjovest.
Generelt synes jeg faktisk, at vi er lidt på rette vej. Hellere 2 virkelig gode topspillere - og så holde fast i den trup der er nu. Kontinuitet tror jeg er vigtigt.
Re: Transfer sommer 2016
hvad med at ryan giggs kunne være noget for FCM eller burde han tager en sabbat år? eller er han for store mundfuld for FCM ??? dog som træner - ikke som spillere 
-
mousebreaker
- Indlæg: 3673
- Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33
Re: Transfer sommer 2016
hehe, ja Ryan Giggs kunne da være et scoop 
Jeg tror der er ca 0% chance for at klubben ønsker at skifte træner uanset hvem man kunne få ind
Jeg tror der er ca 0% chance for at klubben ønsker at skifte træner uanset hvem man kunne få ind
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Re: Transfer sommer 2016
Jeg er nok egentlig enig i denne betragtning, men kunne godt tænke mig det uddybet? Jeg synes jeg har set nogle bekymrende tendenser gennem sæsonen ang. spillet, mentaliteten/aggressiviteten, bærende kræfter, der ikke præsterer osv. osv. Er det noget man evaluerer på i ledelsen?mousebreaker skrev:Jeg tror der er ca 0% chance for at klubben ønsker at skifte træner uanset hvem man kunne få ind
Re: Transfer sommer 2016
Kilden i bold.dk at der skal ikke regnes for tung indkøb pga der skal dykke 7-8 op på første holdet fra akademisk talenter... Så må vi vel vinker mesterskabets kandidater for den kommende nye sæson. Men vi får kun oplevelse af de nye talenter... Øv på en måde..
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Transfer sommer 2016
Her er artiklen.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gyld ... r-for-fcm/
Jeg kan forstå vi er uenige om opfattelsen omkring denne udmelding.
Jeg er bestemt positiv. Synes det er at være tro overfor sine egne værdier og de udmeldinger der er kommet fra klubben.
I øvrigt for i fremtiden at kunne tiltrække de bedste talenter, kræver det også de får chancen når de kommet igennem akademiet.
Ydermere det som der har været gennemgående her på ulvegraven gennem sæsonen har været indstillingen på holdet. Jeg synes det man har set til talenter at de kommer med en stærk attitude der vil det og vil vinde. Mere af det, og så kan det godt blive godt
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gyld ... r-for-fcm/
Jeg kan forstå vi er uenige om opfattelsen omkring denne udmelding.
Jeg er bestemt positiv. Synes det er at være tro overfor sine egne værdier og de udmeldinger der er kommet fra klubben.
I øvrigt for i fremtiden at kunne tiltrække de bedste talenter, kræver det også de får chancen når de kommet igennem akademiet.
Ydermere det som der har været gennemgående her på ulvegraven gennem sæsonen har været indstillingen på holdet. Jeg synes det man har set til talenter at de kommer med en stærk attitude der vil det og vil vinde. Mere af det, og så kan det godt blive godt
Re: Transfer sommer 2016
Jeg vil også sige, at jeg er meget begejstret over denne nyhed og ser frem til en spændende kommende tid. Jeg tror flere af talenterne sagtens kan presse på til at komme med i truppen, hvilket blot øger konkurrencen.Steffen am skrev:Her er artiklen.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gyld ... r-for-fcm/
Jeg kan forstå vi er uenige om opfattelsen omkring denne udmelding.
Jeg er bestemt positiv. Synes det er at være tro overfor sine egne værdier og de udmeldinger der er kommet fra klubben.
I øvrigt for i fremtiden at kunne tiltrække de bedste talenter, kræver det også de får chancen når de kommet igennem akademiet.
Ydermere det som der har været gennemgående her på ulvegraven gennem sæsonen har været indstillingen på holdet. Jeg synes det man har set til talenter at de kommer med en stærk attitude der vil det og vil vinde. Mere af det, og så kan det godt blive godt
Re: Transfer sommer 2016
Seriøst?? Jeg tror simpelthen ikke på at disse talenter kan komme FCM frem til europæiske turnering gruppespil. Tror mest at vi kan ende deromkring top4 i den kommende sæson.. Jeg er bare realistisk.
-
TrueWolfMidt
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Transfer sommer 2016
Det er helt fint med mig og vil tilsyneladende også give Fcm en betydelig bredere trup end tidligere. Ser vi på sidste sæson, var mange af vores profiler ude i umådelig lang tid. Nu er de enten stoppet eller videre i karrieren og rigtig mange lønkroner er sparret, hvilket så giver os chancen for, at øge truppen med egne talenter. Dette tror jeg dog ikke er et udtryk for, at det ikke bliver købt ind, selvfølgelig bliver der da det, men nok ikke så løntunge spillere som Peter Andersson og KBB. Med den nye struktur og Europa-league skal vi stå skarpe fra start. De nye / unge i truppen, skal lige finde dem selv tilrette, og med tiden vil de bringe det til truppen som vi har savnet her i foråret. Smutter Rilwan også, bliver det spændende at se hvem og hvor mange nye der tilknyttes førsteholdstruppen. Gætter på 3 nye af en vis kaliber pga. Europa-league.
-
TrueWolfMidt
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Transfer sommer 2016
Henker tror på den lange bane, at du skal være glad for, at klubben følger den strategi som klubben har lagt. Nu har klubben kvalificeret sig til deres 2 europa eventyr i træk og det skal vi være stolte af. Du tager fejl, hvis du tror at det er vores ungdom der skal føre os op til og igennem et gruppespil. Det er holdet, viljen og lysten der skal få os så langt som muligt og der tror jeg helt sikkert, at de unge kan bidrage med noget vigtigt. Fighter vilje. Naturligvis har de en del at lære, men det kommer.henker skrev:Seriøst?? Jeg tror simpelthen ikke på at disse talenter kan komme FCM frem til europæiske turnering gruppespil. Tror mest at vi kan ende deromkring top4 i den kommende sæson.. Jeg er bare realistisk.
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Transfer sommer 2016
Der tænker jeg egentlig også de unge kan være en fordel.
Der er kun 20 dage til næste kamp og 28 dage til den næste europæiske kamp.
En u19 spiller kan nemmere gå ind på holdet og tilvænne sig end en ny udefra.
Der kommer naturligvis stadig en ny midterforsvar på et tidspunkt og så kan det ikke udelukkes at der kan komme erstatninger hvis andre bliver solgt. Men et roligt vindue vil være fint.
Desuden, holdet bliver jo ikke svagere. Jo, der er nogle gode spillere der forlader os, men de har ikke spillet i lang tid.
Nu er mange af dem med en "farvet skadehistorik" ikke i klubben længere, nu er det vel kun Rilwan og Dahlin der delvis kan gå ind under denne kategori, spændende at se om Rilwan så også er i truppen fremadrettet.
Der er kun 20 dage til næste kamp og 28 dage til den næste europæiske kamp.
En u19 spiller kan nemmere gå ind på holdet og tilvænne sig end en ny udefra.
Der kommer naturligvis stadig en ny midterforsvar på et tidspunkt og så kan det ikke udelukkes at der kan komme erstatninger hvis andre bliver solgt. Men et roligt vindue vil være fint.
Desuden, holdet bliver jo ikke svagere. Jo, der er nogle gode spillere der forlader os, men de har ikke spillet i lang tid.
Nu er mange af dem med en "farvet skadehistorik" ikke i klubben længere, nu er det vel kun Rilwan og Dahlin der delvis kan gå ind under denne kategori, spændende at se om Rilwan så også er i truppen fremadrettet.
-
Chiquizito92
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32
Re: Transfer sommer 2016
Hvad er det egentlig du gerne vil have, at klubben gør? I denne tråd for en måned siden var du parat til at give hele ungdomsholdet og mere til chancen og nu har de ikke potentialet??henker skrev:Seriøst?? Jeg tror simpelthen ikke på at disse talenter kan komme FCM frem til europæiske turnering gruppespil. Tror mest at vi kan ende deromkring top4 i den kommende sæson.. Jeg er bare realistisk.
Nedenstående taget fra tråden Fremtidens Hold:
Der er tale om en ekceptionelt god årgang og selvfølgelig skal så mange som muligt have chancen. Det betyder ikke at de skal overtage stammen på holdet, men at de skal supplere denne, suge til sig og med tiden slå igennem. Vi kommer til at spille masser af kampe i efteråret, og så er det da kun positivt at vi har en masse talenter at gøre brug af til rotationer.henker skrev: Bak, Andersson,jim Larsen, Urena, Pusic og Poulsen ser ud til at være færdige med klubben løbet af sommer og en år frem... pga forringelse kvalitet og alder..
burde sælge Rømer, Marco Larsen, Gemmer og Razak efter min mening - passer ikke ind til truppen.
og burde giver chance til de ungdoms hold 18-19 årige og det er på tiden at de viser sig til A-hold og finder ude af om de passer ind..
GK :Wolanski (24),Raahauge
DEF:Dirks Riss, Nicolaisen,
L Back: Hagelskjær
R Back: Munksgaard og Nissen
DMC: Ogungbaro
MC: Ashiro, Kaan, Vang, Erik Braun, Winther johansen, Rutikanga.
Kanter: Thychosen, Baba David.
Angriber: Sterring og Ludvig Thomsen.
Jeg tror faktisk på at inklusionen af en større gruppe store talenter forøger vores chancer for at klare os godt på alle 3 fronter, netop fordi de kan gå ind og supplere de etablerede problemer og dermed aflaste dem. Med god management fra Thorups side skal det nok blive godt.
Jeg glæder mig meget til at se "den endelige liste" over hvem de nye talenter bliver
Re: Transfer sommer 2016
Samme her.Chiquizito92 skrev: Jeg glæder mig meget til at se "den endelige liste" over hvem de nye talenter bliver
Re: Transfer sommer 2016
Hvis man ulejliger sig med at læse den oprindelige artikel i Herning Folkeblad, så siger Steinlein at man også ser på at hente spillere, men at det kan ende med at blive mellem 0 og 3 der hentes.