Forstærkninger fra Akademiet?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 2130
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Lupus1999 »

Tænker umiddelbart Rutikanga, Duelund, Anderson og NK er dem, der vil være tæt på start 11 i næste sæson.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Jeg tænker egentlig Thycosen er den næste til at bryde igennem. Han har djævlme været vigtig for u19 holdet.
Munksgaard og Nicolaisen kommer måske lige efter.

Anderson er 'kun' 98'er, så han har et år mere, så vil ikke have så travlt med ham.

Er egentlig lidt på bar bund i forhold til NK. At kan spille flere pladser kan både være godt og skidt, men synes virkelig 6'eren mod Atletico klædte ham.

Rutikanga synes jeg også virker som en rigtig spændende spiller, men tænker et års udleje kunne være optimalt så han for alvor kan indstille sig på seniorbold, tror han mangler lidt i forhold at konvertere. Nu har jeg ikke set så meget u19 bold, men noget af hans defensive formåen er baseret på han er størst fysisk, hvilket han naturligvis mangler lidt for at have som 1. års senior.

Ydermere er jeg meget spændt på om Gemmer kommer tilbage og i hvilken forfatning. Ser ud til at gå ham ret fornuftigt i Horsens PT :)

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3226
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Acebone »

Superliga-guldet blev ikke vores i denne sæson, men det ser til gengæld lyst ud for U19. I søndags blev Brøndby slået med 2-0, og FCM er tre point foran FCN, der har spillet en kamp mere.

7 ud af 12 mulige point i de sidste kampe vil være nok for U19-drengene. Det ser godt ud!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Og dermed også muligt nyt eventyr i Youth League, kunne være super :)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af TrueWolfMidt »

JÁKUP THOMSEN scorer hattrick imod Efb. Han må /skal op og lære noget mere på 1 holdet.

Mesterskabet er snart sikret. Fantastisk u-19 hold vi har.

Og youth league igen. Sådan.

Jesper BW1100
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Jesper BW1100 »

TrueWolfMidt skrev:JÁKUP THOMSEN scorer hattrick imod Efb. Han må /skal op og lære noget mere på 1 holdet.

Mesterskabet er snart sikret. Fantastisk u-19 hold vi har.

Og youth league igen. Sådan.
Mon ikke også han er tiltænkt en mere kontinuerlig plads i træningstruppen efter sommerpausen. Det vil han helt sikkert kunne lære af. Men derfra og til at få kontinuerlig spilletid er der stadig et stykke vej. Springet fra ungdomsbold til seniorbold er stort.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så vidt jeg kunne se, så vandt Fcm u-19 med 0-3 over Agf i Aarhus. Nice.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:Så vidt jeg kunne se, så vandt Fcm u-19 med 0-3 over Agf i Aarhus. Nice.
Bum bum, ikke ringe :)

Så skal Midtjylland tabe de 2 sidste, mens Nordsjælland skal have fuld hus OG scorer 17 mål mere, hvis ikke Midtjylland u19 have guld + Youth League :D

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er der ikke en som med sikkerhed ved hvem der bliver hevet op på 1 holdet her efter sommerferien. Altså ud over Duelund og Rasmus NK. Hvor stor vil truppen så være? når man trækker de spillere fra der stopper.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Tror jeg ikke engang Steinlein ved, så det er der helt sikkert ingen der ved med sikkerhed ;)

NK har jo faktisk ikke engang kontrakt endnu, så kan være step 1.
Rutikanga og Munksgaard har kontrakt, så det er en ting :)

Fra transfertråden er der denne artikel, den giver i virkeligheden nok mest mening i denne tråd.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ot ... ste-saeson

Så kan man jo spekulere hvem det er og hvordan der tælles.

Trup størrelse, det bliver formentlig noget der ligner 26-28 stykker.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Jeg synes før det har lydt til at være lidt måske og at de unge får nogle træninger med førsteholdet over sommeren og så vurderes der...osv.

Synes denne artikel lyder meget konkret og sikker.
Der er 9 spillere fra årgang 97 i superligatruppen efter sommeren.
http://aoh.dk/artikel/fcm-slanker-lnbud ... ldent-kuld

Læser i det på samme måde?

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:Jeg synes før det har lydt til at være lidt måske og at de unge får nogle træninger med førsteholdet over sommeren og så vurderes der...osv.

Synes denne artikel lyder meget konkret og sikker.
Der er 9 spillere fra årgang 97 i superligatruppen efter sommeren.
http://aoh.dk/artikel/fcm-slanker-lnbud ... ldent-kuld

Læser i det på samme måde?
Ja, udmeldingerne g´r jo lidt på kryds og tværs må man sige. Jeg tænker at det er 7 udover Due og NK, inklusiv Rutikanga og Munksgaard (da der jo er skrevet kontrakt med dem).

Ville være spændende hvis nogle kunne lægge avisartikelen, hvor man kan læse mere op :)

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Jacob »

Herning Folkeblad skriver at det drejer sig om disse 97'erne, som i første omgang bliver en del af truppen:
Andreas Raahauge
Alexander Munksgaard
Rasmus Nicolaisen
Kristian Dirks Riis
Gloire Rutikanga
Mads Døhr Thychosen
Jákup Thomsen
Rasmus Nissen Kristensen
Mikkel Duelund

Spændende bliver det. Tror på vi har setuppet til hurtigt at få en del af dem integreret. Vi har et godt mix af rutinerede spillere som har prøvet en masse (Kian, Poulsen, Sparv, Pusic etc.) og en masse talent.

Synes det er positivt at vi efterhånden er ved at have et fornuftigt hierarki igen. De mest løntunge spillere med forventninger om spilletid, er også de bedste og mest mest sikre på holdkortet nu. I modsætning til sidste sæson, hvor rigtig mange af spillerne fra toppen af hierarkiet sad udenfor med skader og praktisk talt ikke var en del af holdet (særligt Jim Larsen og Petter, men også i perioder Pusic). Undtagelsen er vel Daniel Royer, som jeg har lidt svært ved at vurdere hvor står i det interne hierarki, hvis han bliver.

Det må være en hver ambitiøs træners drøm at overtage at arbejde med en trup som vores til næste sæson. Udefra ligner det den perfekte kombination af rutine, talent, egenskaber og sult.

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Jacob »

Desuden bliver også Mikael Andersson (1998) rykket op.
Desuden står der ganske kort at vi laver et nyt u20 setup i klubben fra og med den nye sæson. Nogen der har hørt mere om det?

https://www.dbold.dk/2016/06/fc-midtjyl ... e-navnene/

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Så der fandme hængt guld omkring drengene, med point rekord, det sku lidt sejt :D
http://aoh.dk/artikel/guldfest-og-ny-pointrekord
http://www.fcm.dk/nyheder/akademi/meste ... ointrekord

Besvar