Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:
henker skrev:Mener højre back.. Er han ikke?
Mener også at have set ham som højre fløj, men kan huske forkert.
Det er fordi FCK´s backer også er fløje. De står nærmest midt på modstanderens banehalvdel hele tiden. De er i alle tilfælde mega offensive.

Vi skal ikke have Remmer. Der findes mange der er langt bedre end ham.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:Kunne han være en mulighed. Christian Bassogog. Super hurtig 35 km/t .Kan noget af det som vi savner efter Igboun rejste til Fc Ufa. Kan ikke koste alverden.

Hvad med Christoffer Remmer ?
Nej da han er ligeså ufærdig som Mabil omend endnu mere. Har læst at Aab mener han mangler rigtig meget taktisk. Og det har vi ikke brug for. Det er OK han har speed, men han skal også indeholde mere.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Acebone skrev:Det er en spændende tanke med Igboun tilbage i Superligaen og måske også FCM.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er stor tilhænger af Igboun, men det eneste, jeg kan være lidt bange for, er, om det er den samme Sly, vi får tilbage, hvis vi gør det. Hvis han vender tilbage til suppen nu, så er det et vendepunkt i hans karriere, hvor han prioriterer de trygge rammer for hans familie over den store lønseddel. Vil det være den samme aggressive spiller, vi er vant til? Vil der stadig være den ild i øjnene, der gjorde Sly så god?
Har hørt at hvis Sly kommer tilbage til DK står valget mellem 2 klubber og FCM er ikke en af dem. Jeg tror at Rilwan og Sly samles i en klub, og jeg tror det er p.g.a. bl.a. højere løn, og så savner trioen Izunna, Sly og Hassan vel også hinandens selskab udenfor banen.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

tatoo skrev:
Acebone skrev:Det er en spændende tanke med Igboun tilbage i Superligaen og måske også FCM.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er stor tilhænger af Igboun, men det eneste, jeg kan være lidt bange for, er, om det er den samme Sly, vi får tilbage, hvis vi gør det. Hvis han vender tilbage til suppen nu, så er det et vendepunkt i hans karriere, hvor han prioriterer de trygge rammer for hans familie over den store lønseddel. Vil det være den samme aggressive spiller, vi er vant til? Vil der stadig være den ild i øjnene, der gjorde Sly så god?
Har hørt at hvis Sly kommer tilbage til DK står valget mellem 2 klubber og FCM er ikke en af dem. Jeg tror at Rilwan og Sly samles i en klub, og jeg tror det er p.g.a. bl.a. højere løn, og så savner trioen Izunna, Sly og Hassan vel også hinandens selskab udenfor banen.
Det er så Agf som prøver at kapre de 2 spillere.

O

Indlæg af O »

Synes Basogog ser rigtig spændende ud, men vil foretrække at se Masanga fra RFC trække FCM trøjen over hoveddet.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Burde FCM trods alt ikke sigte højere? - jeg mener, at der burde kunne hentes kvalitet til klubben på niveau med Petterson, Sparv og Kian?
Men der hvor klubben først burde finde en ny mand, er på trænerposten. Thorup har jo slet ikke vist noget endnu. Han flagrer i forsøget på at finde den rigtige start 11'er, han har ikke formået at lære spillerne det system han ønsker spille ( for jeg håber da ikke, at det er hans hensigt at de skal spille som de gør?). Assistenterne flygter omkring ham, og jeg har endnu ikke ( kan dog have overset det) set bare en af spillerne rose ham... Han bør skiftes ud så snart sæsonen er ovre. Hvis vi får medaljer i denne sæson, eller blot opnår en Europaplads, er det fordi holdet har SÅ meget talent og kvalitet, at selv Thorup ikke har kunne spilde det væk..

henker

Indlæg af henker »

Konsulen skrev:Burde FCM trods alt ikke sigte højere? - jeg mener, at der burde kunne hentes kvalitet til klubben på niveau med Petterson, Sparv og Kian?
Men der hvor klubben først burde finde en ny mand, er på trænerposten. Thorup har jo slet ikke vist noget endnu. Han flagrer i forsøget på at finde den rigtige start 11'er, han har ikke formået at lære spillerne det system han ønsker spille ( for jeg håber da ikke, at det er hans hensigt at de skal spille som de gør?). Assistenterne flygter omkring ham, og jeg har endnu ikke ( kan dog have overset det) set bare en af spillerne rose ham... Han bør skiftes ud så snart sæsonen er ovre. Hvis vi får medaljer i denne sæson, eller blot opnår en Europaplads, er det fordi holdet har SÅ meget talent og kvalitet, at selv Thorup ikke har kunne spilde det væk..
det er jeg meget enig i den hvad du skrev - synes også at Steinlein sagde at vi skal have 5-10 % højere og finder disse spillere i næste hylden - såeh nu kan jeg ikke rigtige forstå mig på hvorfor vi skal finde under niveau som anderson, bodurov, hassan.. vi burde fortsætter med at går jagt efter 5-10 % højere for at kunne følge med FCK.. det synes jeg at FCM bør gør.. og det er måske mest rigtigest tidspunkt at finder den rette træner samt nye superliagen struktur.. vil være mere passende til at starter en nye start..

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
THenry skrev:
Ja. Det er en klassisk taktik.

Hvis der er noget om snakken kunne det godt være GF han snakker med. Tror Glen gerne vil skabe et "mini FCM" i Aarhus og forene Rilwan med Duncan, Danny og evt. Sly, hvis der kan findes pengemænd i Aarhus, der vil levere økonomien.
Ja mon ikke det er god forhandlingsteknik der er i gang. Garanteret en god agent Rilwan har.

Kan da godt forstå hvis AGF gerne vil have fat i ham, men hvis det er virkelige er løn det handler om, kan det selvfølgelig blive svært.
Hvis historierne er korrekte om at de er ved at forsøge at skaffe midler til Igbun, ville det i hvert fald være en overraskelse hvis de kan hente begge. Men ok, hvis nogen skal forstå og sælge 'den gode historie' om det nye AGF, kan det selvfølgelig være der kan lokkes nye investorer til. Hvis de kommer halvejs i planerne, er Rilwan naturligvis også billigere end Igbun.

Lige umiddelbart er det vel kun FCK han kan tage til og få mere i løn og få hans karriere sat i stå.

Evt. Brøndby nu de formentlig også komme af med nogle løntunge spillere, har dog svært ved at se hvad ideen i det skulle være for manden selv.
FCK er det bedst bud ift. økonomien, men spørgsmålet er vel bare om FCK står og mangler en kant?

De skyder formentlig Nicolai Jørgensen af, men derudover har de Falk, Kusk og Verbic til kanterne. Det er vel alle spillere tiltænkt en startplads. Derudover er der spillere som Amankwaa, Kadri og evt. Toutouh som garderinger på kanten. Dette virker ikke oplagt ift. Rilwan.

Sly kan også spille på toppen, men der har FCK dyre drenge som Cornelius og Santander.

Jeg kan ikke se, hvorfor Brøndby skulle være mere interessant end os. Slys presspil og løbevillighed vil sikkert passe godt ind i deres nye træners system, men deres økonomi er ikke ligefrem prangende(selvom Elmanders afgang og evt. Agger kan give dem noget økonomi at arbejde med) og målsætningen nedjusteres vist også...

Derfor tror jeg mere på AGF, hvis der er hold i rygtet om en dansk klub, og ellers får OB vel frigivet en del lønmidler med Falks afgang, så en genforening med Izu i OB kunne måske være en mulighed, hvis Niels Thorborg vil punge ud?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror også, det må være AGF og OB, der prøver at fiske dem. OB fordi de allerede har Izu, og AGF fordi Glen vil lave "FCM uden Steinlein" i Aarhus.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Acebone skrev:Jeg tror også, det må være AGF og OB, der prøver at fiske dem. OB fordi de allerede har Izu, og AGF fordi Glen vil lave "FCM uden Steinlein" i Aarhus.
Helt enig... desværre.. jeg tror dog mest på OB, da der sikkert er nogle "falk millioner" som brænder i lommen... De findes ikke i AGF
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@henker
Tror ikke vi kommer til at finde nogen i Anderson klassen lige med det samme. Hvis vi gør så bliver det ligesom med Anderson en spiller med glasben. Ellers spiller den slags spillere i større ligaer. Den eneste anden måde det kan lade sig gøre på er at en spillers karriere er gået instå som det var tilfældet med Kadlec. Og så koster de stadig kassen.

Bodurov kan godt erstattes. Der er masser af gode centerforsvarere derude. Det vil dog næsten altid være noget vi skal være heldige med til sidst i et vindue. Heldige i den forstand at deres andre mulige destinationer falder i vasken til slut i et vindue. Vi har dog altid selv været gode til at udvikle center forsvarere i Danmark og FCM (det er vel nok også den nemmeste plads at udvikle spillere til) så kan sagtens være at løsningen kommer fra DK eller endda egne rækker, da vi her er et trin op for de fleste. For udlændinge vil vi her på heden aldrig være de foretrukne. Det ville være nemmere hvis vi havde til huse i KBH.

Vi har David og Mabil til kanten, det må snart være på tide at de begynder at få foden indenfor. Hvis både Sisto og Hassan er fortid til sommer så skal vi dog have en enkelt ind med klasse som jeg ser det. To hvis Mabil og David ikke er gode nok

Jeg er også sikker på at AGF arbejder på højtryk for at få Sly og Hassan. Det ville give dem et løft af dimensioner. Om det lykkedes for dem må vi vente og se. Jeg håber at Hassan forlænger med FCM, men kan også godt forstå hvis han gerne vil have luftforandring. Er det kun 1 år mere i Danmark han ønsker (statsborgerskab) og derefter udlandet, så bør han blive i FCM som jeg ser det
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:@henker
Tror ikke vi kommer til at finde nogen i Anderson klassen lige med det samme. Hvis vi gør så bliver det ligesom med Anderson en spiller med glasben. Ellers spiller den slags spillere i større ligaer. Den eneste anden måde det kan lade sig gøre på er at en spillers karriere er gået instå som det var tilfældet med Kadlec. Og så koster de stadig kassen.

Bodurov kan godt erstattes. Der er masser af gode centerforsvarere derude. Det vil dog næsten altid være noget vi skal være heldige med til sidst i et vindue. Heldige i den forstand at deres andre mulige destinationer falder i vasken til slut i et vindue. Vi har dog altid selv været gode til at udvikle center forsvarere i Danmark og FCM (det er vel nok også den nemmeste plads at udvikle spillere til) så kan sagtens være at løsningen kommer fra DK eller endda egne rækker, da vi her er et trin op for de fleste. For udlændinge vil vi her på heden aldrig være de foretrukne. Det ville være nemmere hvis vi havde til huse i KBH.

Vi har David og Mabil til kanten, det må snart være på tide at de begynder at få foden indenfor. Hvis både Sisto og Hassan er fortid til sommer så skal vi dog have en enkelt ind med klasse som jeg ser det. To hvis Mabil og David ikke er gode nok

Jeg er også sikker på at AGF arbejder på højtryk for at få Sly og Hassan. Det ville give dem et løft af dimensioner. Om det lykkedes for dem må vi vente og se. Jeg håber at Hassan forlænger med FCM, men kan også godt forstå hvis han gerne vil have luftforandring. Er det kun 1 år mere i Danmark han ønsker (statsborgerskab) og derefter udlandet, så bør han blive i FCM som jeg ser det

Godt argumenter.. Det er jeg med på 8-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

bobthebuilder_dk skrev:
Acebone skrev:Jeg tror også, det må være AGF og OB, der prøver at fiske dem. OB fordi de allerede har Izu, og AGF fordi Glen vil lave "FCM uden Steinlein" i Aarhus.
Helt enig... desværre.. jeg tror dog mest på OB, da der sikkert er nogle "falk millioner" som brænder i lommen... De findes ikke i AGF
Hvilke Falk-millioner? Han røg på en fri transfer, så det er kun hans lønmidler, der bliver ledige. Og jeg tror ikke, at han har hevet en så stor løn i OB, da han jo er egenudviklet og kontrakten er lavet inden han blev en stor profil.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Kent skrev:
bobthebuilder_dk skrev:
Hvilke Falk-millioner? Han røg på en fri transfer, så det er kun hans lønmidler, der bliver ledige. Og jeg tror ikke, at han har hevet en så stor løn i OB, da han jo er egenudviklet og kontrakten er lavet inden han blev en stor profil.
Ja det var heller ikke nemt at regne ud, men det var præcis det sidste jeg mente...
Jeg tænker bare som deres klart største stjerne hev nok en ok løn hjem...

edit: uddrag fra artikel bragt i 2014 :
Af oversigten fremgår det også, at Rasmus Falk er den bedst lønnede spiller i OB med sin årsløn på 2,2 millioner kroner,

knap 200.000 om måneden... Det er sgu da ok ;)
...om det passer er der selvf. ingen som ved? JO FALK ! :)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

bobthebuilder_dk skrev:
Kent skrev:
bobthebuilder_dk skrev: Helt enig... desværre.. jeg tror dog mest på OB, da der sikkert er nogle "falk millioner" som brænder i lommen... De findes ikke i AGF
Ja det var heller ikke nemt at regne ud, men det var præcis det sidste jeg mente...
Jeg tænker bare som deres klart største stjerne hev nok en ok løn hjem...

edit: uddrag fra artikel bragt i 2014 :
Af oversigten fremgår det også, at Rasmus Falk er den bedst lønnede spiller i OB med sin årsløn på 2,2 millioner kroner,

knap 200.000 om måneden... Det er sgu da ok ;)
...om det passer er der selvf. ingen som ved? JO FALK ! :)
Ja, ok. Mindes også noget med at OB havde lagt op til lønnedgang i deres kontraktudspil til ham - så det taler for, at han faktisk tjente en del. Regnede bare med at hans sidste forlængelse lå så langt tilbage, at han endnu ikke fik stjernegage.

Låst