Kampe sæsonen 15/16.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ThygeM

Re: Kampe sæsonen 15/16.

Indlæg af ThygeM »

mousebreaker skrev:Hvilke fangrupper har ikke svinet Glen ? :)
Synes jeg faktisk ikke vores har - vi var mange der gerne havde set ham afløse TF allerede i sommers da han forlod jer!!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

SÅ godt resultat vi får dér!! Tak Duncan & Glen!!

Så skal Esbjerg bare lige rejse sig oppe i Ålborg.... :-)

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Tak Disco endelig lidt hjælp at hente. Nu kan vi tillade os at tabe en af de sidste tre uden det forhåbentlig gør noget, da målscoren hjælper os en del i.f.t. Aab.

Synes det ser ud til at Onuacho først har karantæne ved næste gule kort, ligeså Sparv. Og ganske rigtigt Aab hele holdet i fare. Det tegner lyst, og vi kan selv afgøre det.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det ser godt ud nu mht. at komme i Europa næste år, hvis vi bare kigger på stillingen.

Desværre er vi ikke særlig gode på udebane i denne sæson og de næste 2 kampe er på udebane i Randers og Aalborg. Sidste kamp er imod Nordsjælland som meget ofte giver os problemer.

Vi kan risikere at stå med 0-3 point for de sidste 3 kampe og så tror jeg ikke vi får 4. pladsen. Eneste mulighed for at 3 point er nok til Europa er hvis de kommer i Aalborg, så er vi +6 point til AaB. Point i Aalborg er et krav for at vi selv kan afgøre det.

AaB svinger utrolig meget og har tabt de 2 sidste kampe, så nu spiller de sikkert rigtig godt i de næste par kampe.
Brøndby har et par "lette" modstandere i Viborg på hjemmebane og Hobro ude, det ligner 6 point.

Heldigvis er vi selv kommet ind i en stime med at lave point, så vi har en rigtig god mulighed for metal. Men der er en reel risiko for at vi kan trække sorteper.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

HKP skrev:SÅ godt resultat vi får dér!! Tak Duncan & Glen!!

Så skal Esbjerg bare lige rejse sig oppe i Ålborg.... :-)
Det kunne være lækkert :)
Evt. bare trække nogle kort, det er vel AaB's 10 vigtigeste spillere der er i karantæne fare inden vi skal møde dem.

Würtz, Risgaard, Jönsson, Spalvis, Blåbjerg, Enevoldsen, Børsting, Pedersen, Larsen og som jeg lige kan se bør KEP også komme det efter i dag.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

tatoo skrev:Synes det ser ud til at Onuacho først har karantæne ved næste gule kort, ligeså Sparv. Og ganske rigtigt Aab hele holdet i fare. Det tegner lyst, og vi kan selv afgøre det.
Ja, det ser lidt overraskende ud til at Paul kun fik 4 point og dermed ikke i karantæne. I hvert fald er han ikke på denne liste, der er opdateret i dag: http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=217214
Så må det ikke være et slag, som advarslen er givet for.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

ThygeM skrev:Når man tænker på hvor meget diverse AaBere har svinet Glenn må det da godt nok give ham et sødt smil på læben at pille dem ud af medaljekampen :D payback is a bitch :twisted:
Det har AGF´erne gjort mindst lige så heftigt, de kan bare pludselig ikke huske det længere ;)

Tak Glen, Lars, Duncan og Danny :geek:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev:Det ser godt ud nu mht. at komme i Europa næste år, hvis vi bare kigger på stillingen.

Desværre er vi ikke særlig gode på udebane i denne sæson og de næste 2 kampe er på udebane i Randers og Aalborg. Sidste kamp er imod Nordsjælland som meget ofte giver os problemer.

Vi kan risikere at stå med 0-3 point for de sidste 3 kampe og så tror jeg ikke vi får 4. pladsen. Eneste mulighed for at 3 point er nok til Europa er hvis de kommer i Aalborg, så er vi +6 point til AaB. Point i Aalborg er et krav for at vi selv kan afgøre det.

AaB svinger utrolig meget og har tabt de 2 sidste kampe, så nu spiller de sikkert rigtig godt i de næste par kampe.
Brøndby har et par "lette" modstandere i Viborg på hjemmebane og Hobro ude, det ligner 6 point.

Heldigvis er vi selv kommet ind i en stime med at lave point, så vi har en rigtig god mulighed for metal. Men der er en reel risiko for at vi kan trække sorteper.
Det ser unægtelig godt ud nu. Vi har en målscore på +6 ifht åb. Det betyder at et 1-måls nederlag, muligvis endda et 2-måls nederlag, i Aalborg kan være "brugbart" hvis vi vinder ude over Randers. Så har vi de bedste kort på hånden inden sidste kamp hjemme mod FCN og åb skal såvidt jeg husker til Odense. Først gælder det Randers. Ingen grund til at sende gaven fra Aarhus retur
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
Takker for det gode svar. Jeg prøver lige at finde balancen mellem at lytte til gode argumenter og ikke være en vendekåbe ;)

- Enig i rotationen havde noget tilbage at savne. Det får Thourp forhåbentlig chancen for at vise i den kommende sæson han har lært af. Ellers bliver det i hvert fald op af bakke med 37 kampe på en halvsæson til de samme 11.

- Forventningerne til sæsonen er vi også helt enige om og er heller ikke i tvivl om ledelsens krav til trænerteamet er EL Q.
pr0j3ct skrev:
Det vi som minimum kan forlange er fight og vilje og at holdet til hver kamp virker velforberedt og "klar".
Præcis. Derud over for mit vedkommende "forlanger" jeg, hvis jeg skal bruge det ord at der sker en fremgang og en udvikling, som en løbende proces og det er her jeg godt kan brokke mig og komme med min kritik, for der er netop på det her punkt jeg ikke har kunne se at vi har flyttet os det seneste år.

Champagnefodbold, har jeg aldrig og vil aldrig komme til at forvente eller kræve. Men vilje, gejst, fight, fremgang, udvikling, forbedring osv. er noget helt andet.
Er først og fremmest enig i at vi kan forlange fight og vilje (som jeg også har skrevet tidligere).
Ligeledes er det også fair at kræve en fremgang, specielt når det har været på det niveau som det har været.

Fornemmer også det har været gennemgående her på graven og altså ikke noget en enkelt har stået inde med denne holdning.

Jeg er så selv af den holdning, at jeg faktisk synes der har været en fremgang på attitude-delen i de seneste par kampe, det ved jeg ikke om folk er enig i? (Sammenlignet med jul, ikke sidste sommer)

Nu kan jeg ikke totalt afvise at jeg læser, som fanden læser biblen, det kan meget vel værre. Men når jeg læser kamptrådene, fornemmer jeg ikke længere at det er attituden der er det centrale, men taktikken og kvaliteten i spillet, der er mangelfuldt og som tilsyneladende er DET vi har ventet på længe. Fair nok, hvis det er en journalistisk stramning at kalde det champagnefodbold, men tror pointen er der.
Selvfølgelig skal de ting også være på plads før at man kan vinde fodboldkampe også klubbens ambitioner taget i betragtning er det naturligvis fair med forventninger, men der må være balance i tingene.

Jeg vil i hvert fald tillade mig at glæde over den fremgang i attituden jeg synes man kan skimte, som længe har været savnet, samtidig med pointhøsten er blevet stabil. Ligeledes vil jeg håbe/forvente at næste skridt er at der lægges på taktikken og kvaliteten i spillet.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:Er først og fremmest enig i at vi kan forlange fight og vilje (som jeg også har skrevet tidligere).
Ligeledes er det også fair at kræve en fremgang, specielt når det har været på det niveau som det har været.

Fornemmer også det har været gennemgående her på graven og altså ikke noget en enkelt har stået inde med denne holdning.

Jeg er så selv af den holdning, at jeg faktisk synes der har været en fremgang på attitude-delen i de seneste par kampe, det ved jeg ikke om folk er enig i? (Sammenlignet med jul, ikke sidste sommer)

Nu kan jeg ikke totalt afvise at jeg læser, som fanden læser biblen, det kan meget vel værre. Men når jeg læser kamptrådene, fornemmer jeg ikke længere at det er attituden der er det centrale, men taktikken og kvaliteten i spillet, der er mangelfuldt og som tilsyneladende er DET vi har ventet på længe. Fair nok, hvis det er en journalistisk stramning at kalde det champagnefodbold, men tror pointen er der.
Selvfølgelig skal de ting også være på plads før at man kan vinde fodboldkampe også klubbens ambitioner taget i betragtning er det naturligvis fair med forventninger, men der må være balance i tingene.

Jeg vil i hvert fald tillade mig at glæde over den fremgang i attituden jeg synes man kan skimte, som længe har været savnet, samtidig med pointhøsten er blevet stabil. Ligeledes vil jeg håbe/forvente at næste skridt er at der lægges på taktikken og kvaliteten i spillet.
Jeg vil først og fremmest gerne pointere at det ikke er fordi jeg lige er "efter" dig eller for den sags skyld andre. Og jeg er stort set enig i det du siger.

Jeg markerer kun fordi det et elle andet sted er ved at være irriterende og trættene, at få kastet i hovedet, eller små hentydninger og stikpiller om at man kun forventer flot fodbold, champagnebold, er en dårlig fan, er mentalt et eller andet, er forkælet og hvad der ellers bliver slynget ud herinde, når en eller flere brugere kommer med en eller anden form for kritik af noget i og eller omkring FCM. Så det kan godt være at eks. champagnefodbold pointerer meget godt hvad der måske menes eller hentydes til, men det er utroligt træls at få stukket i skoen at man forventer, når man aldrig har sagt eller hentydet noget som helst i den stil. Derfor reagerer jeg.

Jeg ved godt at ikke alle er enige i de holdninger jeg har, lige så vel som jeg ikke altid er enig i alt der eks. bliver skrevet herinde og derfor har jeg det også helt fint med at folk modsiger mig og tager debatten op omkring deres syn på sagen. Eller giver mig lidt igen på min til tider lidt frembrusende person :) og sådan skal det også være.

Nu skal det ikke være helt skidt og kanel det hele og jeg glæder mig også over en god sejr uanset spil, positiv point høst, gode præstationer som eks. Rasmus Nissen har bragt holdet på det seneste og jeg vil gerne tage debatten op, eks. om hvorfor jeg føler vi ikke har flyttet os meget under Thorup, hvorfor jeg ikke syntes Thorup er den rette træner, hvad jeg syntes der er galt med taktikken, hvorfor jeg syntes Mikkel Andersen ikke er god nok eller hvorfor jeg syntes At RN er rigtig god for os, hvorfor jeg syntes godt om Bodurov, Kian eller noget helt andet positivt som negativt. Personligt syntes jeg også det vil være meget mere interessant end at diskutere om den enkelte fan er for positiv eller negativ, set i forhold til holdet kampen eller klubben.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

http://www.bt.dk/superligaen/fcms-stein ... kke-fejlet

»Derudover har vores tur i Europa jo bare været et eventyr. Vi slog Southampton i kval’en til Europa League og gik også videre fra en gruppe, hvor alle havde dømt os ude. Samtidig slog vi Manchester United i den første kamp i Europa Leagues 1/16-finaler, så hvis vi tager de europæiske kampe med, har det været helt fremragende, og kan vi komme ud af de sidste tre kampe med mere end to point i snit, har det været en fantastisk sæson.« - Steinlein

Man kan kun være enig i, at sæsonen fsva. angår Europa har været et eventyr. - Det hænger så også sammen med at vi tidligere har underpræsteret, men nuvel.

Men at påstå at hele sæsonen har været fantastisk er i mine øjne mangel på kritisk selvindsigt. Det kan altså ikke være en fantastisk sæson i ligaen, når vi ikke har været tæt på reelt at udfordre FCK. Vi har endda på nuværende tidspunkt store problemer med at få medaljer - og vi er forsvarende mestre. Det kan i øvrigt heller ikke være fantastisk at vi smider vores pokaldeltagelse væk mod FC Roskilde. Jeg medgiver, at det har været svært også at fokusere her, men det var altså mod et (på det tidspunkt) svagt spillende FC Roskilde.

Jeg synes endnu engang at Steinlein kommunikerer uhensigtsmæssigt her. Hvorfor kan der ikke være plads til nuancer i hans kommunikation? Hvor svært er det at indrømme at FCM - ligesom mange andre danske hold tidligere - ikke magtede at præstere optimalt både hjemme i Danmark og ude i Europa? - I min verden er en sådan indrømmelse på ingen vis odiøs. Det viser bare, at vi forsat har meget at arbejde på. Jeg kan godt forstå at andre klubber synes at den storskrydende stil er irriterende - det synes jeg i al fald som fan.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Stoffer
Jeg er helt enig. Kald en spade for en spade
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Vi skifter træner.
Vi skifter ud på profilpladser. Sly, Svia og Duncan.

Og så sidder vi og forventer at vi per automatik skal spille med om guldet?

Spørg lige i Fck om hvordan de har set på det i de sidse 3 sæsoner?

Hvis vi ændrer på kontinuiteten, så risikerer man også at ændre på resultaterne.

Med det sagt så er jeg da også småskuffet over den nuværende situation, men det er mest pga spillets kvaliet, og ikke pga resutaterne.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Stoffer skrev:Man kan kun være enig i, at sæsonen fsva. angår Europa har været et eventyr. - Det hænger så også sammen med at vi tidligere har underpræsteret, men nuvel.
Hvis man skal se lidt nuanceret på det med at præstere i Europa, så bør man vel også huske på, at vi aldrig havde tabt samlet (og stadig ikke har) til et lavere rangerende hold i Europa? Faktisk var vi i plus på den front, da vi for mange år siden slog NK Varteks ud, der var seedet.
Er enig i, at det var skuffende, at vi ikke var bedre mod Apoel, Panathinaikos, Guimaraes, Young Boys og så videre, men synes også at folk havde lidt for høje forventninger til det samlede resultat. Hvis man er matematisk underdog - selv en snæver en på bare 49% - så vil man jo statistisk set tabe flere gange, end man vinder. Vi var så bare ikke gode/heldige nok til at slå favoritten, og sådan er det jo i al slags sport.
Jeg vil ikke kalde vores tidligere europæiske bedrifter en underpræstation - men en præstation som ikke var så god som håbet. Og jeg kalder stadig en spade for en spade, når jeg er i haven ;-)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

SønderjyskE slog OB... Vild sæson Michelsens tropper har gang i.

Besvar