SL: FCM VS. SDR

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: SL: FCM VS. SDR

Indlæg af Ravnen »

Sønderjyskes sidste mål er et rent drop, hvis han ikke kan holde den skal den bare væk. Men ellers synes jeg egentlig han gør det ok :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dahlin er en udmærket første keeper - hvis han altså bare ikke var skadet hele tiden
MA er en udmærket reservekeeper. (ikke i dag, der var han pivringe)

Udmærket, men heller ikke bedre end det. Jeg tror ikke på at nogen af de andre hold kigger på vores keeperposition og er det mindste misundelige. Der er sgu nok heller ikke nogen af dem der ville bytte lige over.

Ret skal dog være ret. Dahlin har jo nærmest ikke haft en periode på banen uden at være hæmmet af en skade. Så han kan være en del bedre end det jeg umiddelbart tror han er.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

martindj

Indlæg af martindj »

Dagen derpå, og min korte konklusion er tre uhyre vigtige point i et meget spændende slutprogram. Det jeg hæfter mig ved, er at det er de tre "rigtige" målscorere, vi får på tavlen. Om Sistos bænkplads skal være med til at tænde ham mere end at straffe ham, kan godt tænkes er Thorups plan, men jeg ved ikke helt om, jeg er enig. Det samme kan siges om Royer, som dog får langt mindre tid end berettiget efter min mening

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fuldstændig berettiget at Sisto røg på bænken. Mærkeligt nok har han lavet en god offensiv action i alle 3 kampe hvor han kom ind fra bænken. Når man har underpræsteret så konsekvent og i så høj grad som Sisto har gjort, så skal man være taknemmelig for at det ikke er blevet til kampe på reserveholdet! Nu må han bare kæmpe røven ud af bukserne for at komme tilbage. Måske han gør allerede i næste kamp, men jeg ser gerne at han starter ude igen i Randers for derefter at spille ham fra start i Aalborg hvis han igen præsterer i Randers.

Royer har jeg længe gerne set fået mere tid, men bliver det igen 4-4-2 ser jeg ham ikke i en rolle som starter. Skulle han det vil det formodentlig blive i stedet for KO
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Paul har karatæne i næste kamp, så vi er nede på kun 1 angriber i truppen. Så det bliver næppe 4-4-2 mod Randers.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Royer er da perfekt i en 4-4-2, og Sisto på den anden fløj.

Måske skulle Thorup kigge mod Akademiet til Randers kampen og trække en kanin op af hatten til at erstatte Paul = Jakub Thomsen!

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Ravnen skrev:Royer er da perfekt i en 4-4-2, og Sisto på den anden fløj.

Måske skulle Thorup kigge mod Akademiet til Randers kampen og trække en kanin op af hatten til at erstatte Paul = Jakub Thomsen!
Thomsen er ifølge FCM's hjemmeside kun 183 cm høj. Medmindre han har en vanvittig springkraft, vil han have svært ved at vinde luftduellerne, og derved vil han ikke kunne udfylde Pauls funktion i en 4-4-2 opstilling. Så hellere gå tilbage til 4-3-3 med Pusic alene på top.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Men han er stadig en helt anden type end Pusic, og temmelig uortodoks. Hans springstyrke kender jeg ikke. Vores spil fungerer bare ikke med kun en angriber på toppen. Gå ikke tilbage til en fuser ;-)

Jeg vil næste vædde på at Jakub Thomsen ville tage alle med storm, hvis han fik chancen fra start :-)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:Jeg vil næste vædde på at Jakub Thomsen ville tage alle med storm, hvis han fik chancen fra start :-)
Er helt af samme opfattelse og har flere gang opfordret til netop at bringe ham i spil. Det giver derudover en overraskelse som ingen havde set komme og ingen i superligaen kender ham, eller hans løbemønster. Bare det at have muligheden for at bringe ham i spil vil være fedt.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg håber godt nok ikke(og er også ret sikker på, at det ikke sker), at vi starter med debutant Thomsen i en så afgørende kamp for at nå europæisk fodbold i næste sæson. Pione har fortjent en startplads, og hvis Paul er i karantæne, så er dette et oplagt bytte.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er mere at gamble at gå tilbage til at spille med én angriber. Men Pione kunne da spille angriber, måske er en ny position endda vejen frem for ham?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det er muligt at Royer kan udfylde pladsen, aner det ikke, men at have Jakup Thomsen med på bænken, kan give os muligheden for at spiller med 2 på toppen. Poul har været super sub og hvis vi skulle risikere at komme bagud ( gud forbyde det )ja så kunne det være rart at Jakup Thomsen var en mulighed. Hellere livrem og seler end, at forspilde chancen og ikke kunne sætte ind offensivt, hvis der skulle være brug for det.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Jeg synes det er mere at gamble at gå tilbage til at spille med én angriber. Men Pione kunne da spille angriber, måske er en ny position endda vejen frem for ham?
Dahlin er jo også med i truppen igen, så måske skulle han spille angriber!
Hvordan kan det være at gamble, at gå tilbage til vores normale opstilling? Paul ud og Pione ind er da en styrkelse af start-11. Angriber-positionen er den sværeste at spille, så der smider man altså ikke en fuldstændig uprøvet spiller ind - og Pione er jo på ingen måde egnet til at spille den position. Der ville Dahlin faktisk i højere grad have staturen til det!
De bedste kampe i dette forår er spillet i 4-1-4-1 og derfor forventer jeg, at vi går tilbage til den, når vi nu kun har 1 kampklar angriber.
Senest rettet af Kent 16. maj 2016, 11:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Helt enig. Vi bør uanset hvad tage Jakub med i truppen for at have en ekstra angriber. Om det så skal være til en start position eller som joker undervejs i kampen, kan trænerne bedst vurdere.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:Dahlin er jo også med i truppen igen, så måske skulle han spille angriber!
Arh, nu er du decideret fjollet at høre på Kent :mrgreen:
Kent skrev:Hvordan kan det være at gamble, at gå tilbage til vores normale opstilling? Paul ud og Pione ind er da en styrkelse af start-11. Angriber-positionen er den sværeste at spille, så der smider man altså ikke en fuldstændig uprøvet spiller ind - og Pione er jo på ingen måde egnet til at spille den position. Der ville Dahlin faktisk i højere grad have staturen til det!
De bedste kampe i dette forår er spillet i 4-1-4-1 og derfor forventer jeg, at vi går tilbage til den, når vi nu kun har 1 kampklar angriber.
Fordi Pusic simpelthen ikke egner sig til at være ene mand på toppen. Duncan var perfekt i den rolle, Paul er brugbar. Men Pusic har brug for at være inde i boksen når chancen opstår.

Jeg mener ikke nødvendigvis den ene angriber skal være et langt rør. Men vi har set på vores spil i lang tid, at det simpelthen ikke fungerer med en mand alene på toppen, vi kan ikke komme igennem. Så hvis vi går tilbage til en mand på toppen - og det er Pusiuc - synes jeg det er at gamble ;)

Besvar