SL: FCM VS. SDR
Re: SL: FCM VS. SDR
Virkelig spændende kamp og jublende glad for de 3 point.
SE er et godt hold med 5 sejre i træk og det er os der bryder den stime.
Der bliver gået til den og der bliver givet lov af dommeren.
Jeg synes vi har teten i det første kvarter og det meste af anden halvleg. Og så bliver der kæmpet for det over hele linjen.
Det kan godt være det ikke var smukt, men det var flot kæmpet og godt sat op af thorup.
SE er et godt hold med 5 sejre i træk og det er os der bryder den stime.
Der bliver gået til den og der bliver givet lov af dommeren.
Jeg synes vi har teten i det første kvarter og det meste af anden halvleg. Og så bliver der kæmpet for det over hele linjen.
Det kan godt være det ikke var smukt, men det var flot kæmpet og godt sat op af thorup.
Ligegyldige kommentarer. Ulvegraven classic.Acebone skrev:Brok, brok, brok. Ulvegraven classic.![]()
Nu har jeg ventet på god fodbold.. Nej det er faktisk ikke engang helt korrekt. Jeg har ventet på fremgang og udvikling siden Thorup er kommet til og jeg har ventet forgæves.Acebone skrev:God fodbold må altså vente. Det altoverskyggende lige nu er, om vi henter pointene. SønderjyskE havde fem sejre i rap, og nu har vi brudt deres stime.
Det var en af de rigtig vigtige, det her. Nyd nu sejren og lad os se, om ikke nogen af de andre snubler.
Jeg nyder så men også sejren, men derfor tillader jeg mig også at have en mening om kampen, holdet, træneren og den enkelte spiller.
-
mousebreaker
Fik kun set de første 15 minutter og de sidste 15 i dag og ser lige nu nedtakten.
Jeg synes vi sad på det i den periode jeg så i starten. Var meget tilfreds med den måde vi kom ud til kampen på. Da jeg kom tilbage til de sidste 15 minutter kunne jeg forstå på kommentatorerne at vi ikke rigtig havde fået skabt noget. Flotte mål til både 2 og 3-1. Meget passivitet ifb med reduceringen - og fremfor alt - en nærmest skandaløs indsats i dag af Mikkel Andersen.
Jeg har ellers rost ham længe. I dag fortjener han kniven udelukkende for to situationer. Alt hvad han laver ifb med det ikke dømte straffespark er virkelig virkelig ringe og jeg kan ikke udstå når dommere og kommentatorer ikke synes der er straffe. Selvflg er der straffe. Hvis dommeren ikke vil dømme straffe må han give kort for film. Jeg kan ikke se andre muligheder.
Ved 3-2 scoringen så han også ret skidt ud, Mikkel Andersen.
Rigtig dejligt at se Sisto sparke den ind med en kontrolleret perfekt ramt inderside. Han er ved at komme tilbage, knægten. Det er dejligt at se. Royer med flere gode tekniske lækkerier som kræs til publikum i slutfasen og en andel i det afgørende mål.
Jeg ser frem til at se hele kampen som jeg har båndet.
3 livsvigtige point. Havde vi sat point til havde jeg ikke troet på vi kunne komme i top 4.
Jeg synes vi sad på det i den periode jeg så i starten. Var meget tilfreds med den måde vi kom ud til kampen på. Da jeg kom tilbage til de sidste 15 minutter kunne jeg forstå på kommentatorerne at vi ikke rigtig havde fået skabt noget. Flotte mål til både 2 og 3-1. Meget passivitet ifb med reduceringen - og fremfor alt - en nærmest skandaløs indsats i dag af Mikkel Andersen.
Jeg har ellers rost ham længe. I dag fortjener han kniven udelukkende for to situationer. Alt hvad han laver ifb med det ikke dømte straffespark er virkelig virkelig ringe og jeg kan ikke udstå når dommere og kommentatorer ikke synes der er straffe. Selvflg er der straffe. Hvis dommeren ikke vil dømme straffe må han give kort for film. Jeg kan ikke se andre muligheder.
Ved 3-2 scoringen så han også ret skidt ud, Mikkel Andersen.
Rigtig dejligt at se Sisto sparke den ind med en kontrolleret perfekt ramt inderside. Han er ved at komme tilbage, knægten. Det er dejligt at se. Royer med flere gode tekniske lækkerier som kræs til publikum i slutfasen og en andel i det afgørende mål.
Jeg ser frem til at se hele kampen som jeg har båndet.
3 livsvigtige point. Havde vi sat point til havde jeg ikke troet på vi kunne komme i top 4.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Men problemet er det, at det kræver god fodbold, hvis man konsekvent vil vinde kampe. Du har ret i, at sejren er det vigtigste og selvfølgelig skal der være plads til grimme sejre, men det er jo reglen fremfor undtagelsen.Acebone skrev:Brok, brok, brok. Ulvegraven classic.![]()
God fodbold må altså vente. Det altoverskyggende lige nu er, om vi henter pointene. SønderjyskE havde fem sejre i rap, og nu har vi brudt deres stime.
Det var en af de rigtig vigtige, det her. Nyd nu sejren og lad os se, om ikke nogen af de andre snubler.
Jeg har ingen forventning om posession fodbold, men f.eks. i dag er taktikken - med grim fodbold - jo decideret skadelige, da det tydeligvist ikke fungerer.
-
mousebreaker
Helt enig. På nuværende tidspunkt med alt det der er på spil. Så kan man ikke forvente poleret spil. Dog synes jeg ikke det er poleret spil som efterlyses herinde på graven. Det er mere en efterlysning af en anden taktisk plan end lange bolde uden en plan BAcebone skrev:Brok, brok, brok. Ulvegraven classic.![]()
God fodbold må altså vente. Det altoverskyggende lige nu er, om vi henter pointene. SønderjyskE havde fem sejre i rap, og nu har vi brudt deres stime.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Lad nu være med altid at falde tilbage på, at du "tillader dig at have en mening" etc. Jeg anfægter ikke din ret til at have den.pr0j3ct skrev:
Ligegyldige kommentarer. Ulvegraven classic.
Nu har jeg ventet på god fodbold.. Nej det er faktisk ikke engang helt korrekt. Jeg har ventet på fremgang og udvikling siden Thorup er kommet til og jeg har ventet forgæves.
Jeg nyder så men også sejren, men derfor tillader jeg mig også at have en mening om kampen, holdet, træneren og den enkelte spiller.
Jeg mener dog, at fokus er helt skævt. Vi har lige slået en af vores konkurrenter i en medaljestrid, der i den grad spidser til. Jeg synes det lugter af en meget forvænt mentalitet, at man som det allerførste efter slutfløjt begynder at pille i, at vi ikke spillede tilstrækkeligt æstetisk tilfredsstillende.
Overvej perspektiverne, hvis vi havde tabt i dag. SÅ havde det fandeme været noget lort.
Men det gjorde vi ikke.
Det er sjovt, at folk skal brokke sig over spillets kvalitet hver eneste gang, vi spiller mod SE. Det handler om point, og SE slår man ikke ved poleret fodbold. Man slår dem ved fysik og dueller. Det bliver sjældent kønt, men til gengæld er det effektivt. Sådan er kampe mod SE - det burde folk altså være klar over. Ellers så gense lige de sidste 10-15 kampe mod dem.
Enorm vigtig sejr! Nu må vi krydse fingre for at AaB eller BIF snubler.
Enorm vigtig sejr! Nu må vi krydse fingre for at AaB eller BIF snubler.
Underlig kommentar..Acebone skrev:Lad nu være med altid at falde tilbage på, at du "tillader dig at have en mening" etc. Jeg anfægter ikke din ret til at have den.
Det er da sk*** godt at vi har vundet over en af vores nærmeste konkurrenter, men derfor kan jeg ikke se hvorfor man ikke også kan snakke om kampen, holdet, spillerne osv. uanset om det er ris eller ros. Ang. din lugtesans, så vil jeg anbefale en tur forbi lægen, for her skyder du godt nok forbiJeg mener dog, at fokus er helt skævt. Vi har lige slået en af vores konkurrenter i en medaljestrid, der i den grad spidser til. Jeg synes det lugter af en meget forvænt mentalitet, at man som det allerførste efter slutfløjt begynder at pille i, at vi ikke spillede tilstrækkeligt æstetisk tilfredsstillende.
Overvej perspektiverne, hvis vi havde tabt i dag. SÅ havde det fandeme været noget lort.
Men det gjorde vi ikke.
Enig det havde set skidt ud hvis vi havde tabt i dag. Men som du selv siger det gjorde vi ikke, så det er der ingen grund til
Hvor er det dejligt at få retRavnen skrev:Jeg håber vi starter med to angribere. Nu har vi de seneste kampe måtte sætte den anden angriber ind, for at gå gang i vores spil.
Andersen
NK - Bodurov - Hansen - Novak
Sisto - Sparv - Poulsen - Royer
Pusic - Onuachu
Sådan tak
Ifølge Jess Thorup blev det afgørende, at FC Midtjylland spillede med to angribere mod SønderjyskE.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Med den attitude vi kommer ud til kampen med, så er der håb forude. Fantastisk fightet, med vi vidste at det ville blive en kamp om marginalerne. Vi trak det længste strå. Vi har garanteret spillet kampen stort set som Thorup havde forudset den ville forløbe. Plusser er der mange af, som vi skal tage med til de resterende kampe. Idag er eneste minus Mikkel Andersen. Det var bestemt ikke hans dag idag. Vi kan være glade og stolte over en godkendt arbejdsindsats med masser af løb og fight. Lidt skidt at de får reduceret til sidst, da målscoren i sidste ende kan blive afgørende. En god dag blev kronet med 3 point og Pinsen er reddet. Denne kamp kan og skal genses og småfejlene skal minimeres inden næste opgør. Thorups 442 fungerer sgu.
Jamen uddyb da gerne. Hvorfor pointerer du, at du "tillader" dig at have en mening? Den må du gerne have. Jeg "tillader" mig blot i samme ombæring at kritisere den.pr0j3ct skrev:Underlig kommentar..Acebone skrev:Lad nu være med altid at falde tilbage på, at du "tillader dig at have en mening" etc. Jeg anfægter ikke din ret til at have den.
Naturligvis kan vi snakke om kampen, men når det - umiddelbart efter slutfløjt - for visse folk ser ud til at fylde mere, at vi scorer grimme mål og lægger dårlige afleveringer, end at vi rent faktisk vandt kampen mod ligaens mest formstærke hold, så virker det noget forkælet.pr0j3ct skrev:Det er da sk*** godt at vi har vundet over en af vores nærmeste konkurrenter, men derfor kan jeg ikke se hvorfor man ikke også kan snakke om kampen, holdet, spillerne osv. uanset om det er ris eller ros. Ang. din lugtesans, så vil jeg anbefale en tur forbi lægen, for her skyder du godt nok forbi![]()
Vi må også anerkende, at vi har modstandere på banen, der er ude på at gøre det svært for os. Det her var en god sejr.
Mikkel Andersen er for svag I feltet, og I dag var Han ved at saelge hele holdet
Så kritiser min mening og ikke min forklaring om at jeg har en.Acebone skrev:Jamen uddyb da gerne. Hvorfor pointerer du, at du "tillader" dig at have en mening? Den må du gerne have. Jeg "tillader" mig blot i samme ombæring at kritisere den.
Men for at uddybe. Så "pointerer" jeg at jeg tillader mig at have en mening og udfra den gerne vil drøfte andet i kampen end bare at glæde mig over en sejr. Jeg ser ikke alting så sort og hvid. Jeg kan godt snakke ros og ris om samme kamp. Noget andre ser ud til at have det særdeles svært ved herinde, samtidig med at de meget gerne vil "pointere" at nogle brugere "tillader" sig at tale kritisk om noget ved FCM.
Naturligvis kan vi snakke om kampen, men når det - umiddelbart efter slut fløjt - for visse folk ser ud til at fylde mere, at nogle brugere ser lidt mere kritisk på kampen og "tillader" sig at sige det i et debat forum, end at vi rent faktisk vandt kampen mod ligaens mest formstærke hold, så virker det noget forkælet.Naturligvis kan vi snakke om kampen, men når det - umiddelbart efter slutfløjt - for visse folk ser ud til at fylde mere, at vi scorer grimme mål og lægger dårlige afleveringer, end at vi rent faktisk vandt kampen mod ligaens mest formstærke hold, så virker det noget forkælet.
Selvfølgeligt er der modstandere på banen, men nu er det ikke lige dem jeg følger og er fan af.Vi må også anerkende, at vi har modstandere på banen, der er ude på at gøre det svært for os. Det her var en god sejr.
Ja det var en god sejr. Men der var efter min mening også mange knap så gode ligeledes gode ting i kampen. Og uden at skulle tage noget fra sejren og de 3 point i en vigtig afslutning på sæsonen. Så er der andet end de 3 point og sejren der interesserer mig i kampen.
Hvad synes i om Mikkel Andersen idag ?
Jeg ser en masse panik i feltet når der kommer høje bolde. OK han har haft gode redninger i mange kampe, men jeg tror han er med til skabe panikken, da han virker bange for at tage slagsmålene ude i feltet. Han er virkelig dårlig til at komme ud i feltet, og dominere.
Synes godt vi kunne bruge en rigtig klassemålmand. Vi har 3 mellemgode målmænd.
Jeg ser en masse panik i feltet når der kommer høje bolde. OK han har haft gode redninger i mange kampe, men jeg tror han er med til skabe panikken, da han virker bange for at tage slagsmålene ude i feltet. Han er virkelig dårlig til at komme ud i feltet, og dominere.
Jeg syntes ikke at han var ret god idag. Men jeg syntes generelt ikke han er god nok. Som du selv nævner så er hans spil og dominans i feltet tæt på ikke eksisterende og alt for ofte ser vi bolde der dumper ned og bliver farlige inde i det lille felt, fordi han står som stivnet inde på stregen.tatoo skrev:Hvad synes i om Mikkel Andersen idag ?
Jeg er ikke tryk ved ham og syntes at han var meget usikker i flere situationer idag.