Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mousebreaker »

Vi skal også huske på at vi næsten ikke har brugt Banggaard, som måske nok har fået en del berettiget kritik, men som også var fast mand i midterforsvaret hele mesterskabssæsonen. Så det at vi har mistet Erik kan ikke være hele årsagen til at vi ikke fungerer defensivt. Der må træneren stå for skud. Ret beset så burde vores midterforsvar ikke stå svagere i billedet når en fast mand fra en mesterskabsæson ikke kan få spilletid
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er egentlig enig langt hen af vejen, og synes det er en god analyse du kommer med.

Lige 2 tanker der falder mig ind.
1. Erik, mener jeg af samme årsager som du nævner ikke er så manglet som spiller, men meget som leder.
Lidt det samme med KBB. KBB er ikke nævneværdig bedre end Rømer, men han er savnet som leder på holdet.
Erik er nok bedre, men ikke meget bedre end Banggaard og Bodurov, men hans lederevne, hans vokal og evne til at gå forrest er savnet.

2. Kritik af nye spillere.
Igen enig, og hvad skribenten ikke har med at også Kaan Kairinen har været skadet, hvorledes det naturligvis også er svær at spille.
Hvis man skal stille til vinduet, tænker jeg om det var nødvendigt med 6 spillere.

- Kadlec er vel egentlig i stedet for Sisto(?) giver mening for mig i hvert fald
- Bodurov for Erik, giver mening
- Daniel O' for Jim, Lauristen, Dickoh og de 2 daværende skadede u19 spillere, var i øvrigt bilig/gratis som du siger.
- Kaan Kairinen, talent, svært at sige noget imod. (Selvom vi skulle have en del dygtige 8'ere i årgang 98?)

- Bödvar kan jeg ikke finde ud af om det var en mand troede på eller lappeløsning. Har formentlig dog været en billig leje, men kunne have undværet.
- Singh, vi har fået pengene retur så ingen katastrofe. Men i stedet for hvem og hvorfor hentede vi ham i første omgang. Føler ikke vi har manglet ham.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Steffen am skrev: - Singh, vi har fået pengene retur så ingen katastrofe. Men i stedet for hvem og hvorfor hentede vi ham i første omgang. Føler ikke vi har manglet ham.
Tror egentlig det var lidt som et supplement til Sparv, og det viste sig jo også at vi manglede ham i den ene kamp han ikke var med pga karantæne. Olsson er ikke DM, og det er Poulsen for den sags skyld heller ikke.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Singh kunne afløse både Jacob Poulsen og Tim Sparv. Et køb der lige lappede alle de huller vi havde på midtbanen på een gang. Hans formodede kvalitetet gav også håb om at han ville kunne være et naturligt førstevalg til start 11'eren

Vedr Erik: Jeg er helt enig i at det vi savner mest er ledertyperne. Dem der råber højt og skælder ud når det er nødvendigt og som ikke er bange for at uddele lidt øretæver til modstanderne for at få medspillerne op i gear.

Det kan heller ikke være en overraskelse for nogen, specielt for Thorup og Steinlein. Mon ikke Thorup i hele opstarten har arbejdet med Kian for at få ham til at tage dirigent rollen. Det ligger ikke naturligt for ham men det er absolut påkrævet at han tager sig sammen og påtager sig den rolle. Det værste der kunne ske er at han finder ud af at det slet ikke passer til ham. Upsiden er derimod meget stor. Erik var jo heller ikke vokal til at starte med. Det var noget han tvang sig selv til at blive.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lyder til Sparv er enig med os

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -at-koebe/
mousebreaker skrev:Singh kunne afløse både Jacob Poulsen og Tim Sparv. Et køb der lige lappede alle de huller vi havde på midtbanen på en gang. Hans formodede kvalitetet gav også håb om at han ville kunne være et naturligt førstevalg til start 11'eren
Ja ok.
Vil så håbe på at Rutikanga, Gemmer, NK eller Rømer kan tage 6'eren i Sparv's fravær fremover.
Er i hvert fald imod at hente breddespillere udefra. Hvis han kan være fast starter, kan det selvfølgelig være noget andet. Ser dog ikke meget ide i at bænke Olsson eller lave vejen længere for Duelund.
mousebreaker skrev:Mon ikke Thorup i hele opstarten har arbejdet med Kian for at få ham til at tage dirigent rollen. Det ligger ikke naturligt for ham men det er absolut påkrævet at han tager sig sammen og påtager sig den rolle. Det værste der kunne ske er at han finder ud af at det slet ikke passer til ham. Upsiden er derimod meget stor. Erik var jo heller ikke vokal til at starte med. Det var noget han tvang sig selv til at blive.
Ja enig.
Jeg tænker faktisk på om Thorup har arbejdet med Sparv til det, da han viste Poulsen havde karantæne i den første kamp mod United.
Det var vel faktisk vores bedste kamp uden Erik, det var med Sparv som anfører?

Ellers skulle Banggaard også have arbejdet meget med kommunikationen, hvor han også blev udnævnt som anfører på u21 landsholdet. Om han er kommunikativ stærkt nok til senior, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Min største anke pt. går på Sisto. Jeg er vitterligt chokeret over hvor dårligt præsterende den fantastiske knægt er for tiden. Pt. tvivler jeg på han overhovedet har selvtilliden til at kunne afdrible venstrebacken på det Serie 4 hold jeg spiller på. Det er godt nok noget af en deroute, som både peger på Pione selv, men så sandelig også på vores trænerstab.
Som det ser ud pt. ryger Sisto ingen steder til sommer; i så fald snakker vi da beløb i omegnen af 20 mio. fremfor de 60 mio. der tidligere har været nævnt.
Derudover deler jeg slet ikke begejstringen over Bodurov, som ser ud til at herske en del steder. Nuvel er manden et fysisk pragteksemplar og er stærk i hovedspillet; især hans størrelse taget i betragtning. Men han kommer gang på gang ud i dumme situationer når han skal skille sig af med bolden. Han er langsom og placerer sig ofte helt forkert i forbindelse med indlæg mv. Derudover passer han ikke særlig godt sammen med Kian, da ingen af de to ser ud til at kunne påtage sig nogen form for dirigentrolle om deres liv så afhang af det. Jeg bliver skuffet hvis man signer ham permanent fra sommer; især med de beløb jeg har hørt han skal have i løn. Der bør godt nok være bedre spillere på markedet.
Af positive elementer vil jeg fremhæve NK, som har gjort det glimrende her i foråret. Virkelig en knægt med potentiale. Cadeut til teamet omkring holdet for at give ham chancen, og til ungdomstrænerne for at udvikle ham i den rigtige retning.
Dernæst er jeg glad for at det endelig ser ud til at Thorup har indset at Pusic er vores klart farligste mand som spidsangriber. Det skreg til himlen, da vi startede med Urena ovre i Manchester, og de gange vi er startet med Paul alene på toppen har det heller ikke været for kønt. Så tommel op for det.

Hvad angår vinduet til sommer ønsker jeg mig en central forsvarer til at erstatte Bodurov. Dernæst vil jeg have to centrale midtbane der kan spille henholdsvis den defensive og den offensive rolle. Her tænker jeg at den éne sagtens kan være en "leje"-tilgang i form af enten Marco Larsen eller Jonas Gemmer, såfremt man ser en fremtid i disse. Her tror jeg umiddelbart mest på Marco i rollen som den offensive, hvorfor jeg gerne ser en etableret på den defensive til at gardere for Tim.
Ellers føler jeg vi er fint besat. Især hvis vi får Sisto "tilbage" og får Rilwan til at forlænge.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:Min største anke pt. går på Sisto. Jeg er vitterligt chokeret over hvor dårligt præsterende den fantastiske knægt er for tiden. Pt. tvivler jeg på han overhovedet har selvtilliden til at kunne afdrible venstrebacken på det Serie 4 hold jeg spiller på. Det er godt nok noget af en deroute, som både peger på Pione selv, men så sandelig også på vores trænerstab.
Som det ser ud pt. ryger Sisto ingen steder til sommer; i så fald snakker vi da beløb i omegnen af 20 mio. fremfor de 60 mio. der tidligere har været nævnt.
.
"for tiden" :D
Spørgsmål: Nogen der kan huske to kampe i træk hvor Sisto har været dominerende eller bare spillet godt?? Jeg tror vi skal tilbage til 2014

Vi snakker siden han blev skadet, var det i efteråret 14' eller skete det først i opstarten til 2015. Det kan jeg ikke huske. Jovist - vi har set ham i glimt som mod FCK da mesterskabet reelt blev sikret og mod Viborg. Derudover to gode aktioner mod Manchester United. De to må vi håbe han kan blive solgt på.

Sisto bliver som alle andre ikke yngre. Alder har stor indflydelse på prisen. Jeg håber virkelig at han bliver skudt afsted og er villig til at få en mindre sum for ham hvis den engelske interesse er kølnet (eller at Sisto stadig ikke vil til PL). 25-35 mille til Ajax eller Porto hvis de vil have ham med en solid videresalgsklausul.

Han har bestemt talentet og han kan da lige pludselig godt blomstre op igen, men jeg begynder at tvivle på om han har det der skal til mentalt for at kunne klare sig internationalt. Det er dybt bekymrende. Måske luftforandring er det der skal til for at sætte gang i hans udvikling igen. Han lader ikke til at trives under Thorup af den ene eller anden grund.

Hvis han bliver efter næste transfervindue begynder han jo at ligne Rasmus Falk på snart alle parametre. Så må man jo håbe han i det mindste får en opblomstring inden han bliver 24....... og ikke ender i FCK

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvem vil i helst have i forsvaret efter sommeren, sammen med Kian, Banggaard og Nicolaisen, der formentlig bliver 4. valg.

Bodurov (FCM) 29 - Udløb sommer 2017 (med Fulham)
Sanneh (ACH) 21 - Udløb sommer 2017
Kanstrup (SDR) 27 - Udløb sommer 2017

Maxsoe (FCN) 22 - Transferfri
Egholm (HIK) 33 - Transferfri

Tænker umiddelbart Egholm 'blot' vil gå ind som 3. valg og vil være et tegn på sats på akademiet, hvor de andre bør gå ind i startopstilling og være en del af de fremtidige planer med lidt forskellige argumenter.
Maxsoe er måske også efter Banggaard(?)

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:Hvem vil i helst have i forsvaret efter sommeren, sammen med Kian, Banggaard og Nicolaisen, der formentlig bliver 4. valg.

Bodurov (FCM) 29 - Udløb sommer 2017 (med Fulham)
Sanneh (ACH) 21 - Udløb sommer 2017
Kanstrup (SDR) 27 - Udløb sommer 2017

Maxsoe (FCN) 22 - Transferfri
Egholm (HIK) 33 - Transferfri

Tænker umiddelbart Egholm 'blot' vil gå ind som 3. valg og vil være et tegn på sats på akademiet, hvor de andre bør gå ind i startopstilling og være en del af de fremtidige planer med lidt forskellige argumenter.
Maxsoe er måske også efter Banggaard(?)
Jeg ser klart helst Sanneh fra Horsens, hvis jeg skal vælge en af de nævnte spillere. Han virker spændende, er bomstærk og har også noget af den offensive pondus, som vi har manglet siden Sviatchenko/Larsen. Desuden vil han kunne skabe en relativt "lige" kamp med Banggård om at være 2. valg,og det tænker jeg kan være godt for begge spilleres udvikling. Derudover er der selvfølgelig udviklings- og videresalgspotentialet, ligesom han, på trods af Horsens forsøg på at presse prisen op, ikke kan være voldsomt dyr, da der jo kun er ét år tilbage af hans kontrakt med dem.

Vælger man i stedet at hente en decideret profil synes jeg ligeså godt man kan lade Banggaard gå videre. Hvis ikke der satses på ham længere, er det mest rimeligt. Han har været ganske loyal og fortjener chancen i efteråret (gerne sammen med Sanneh - eller en anden UNG, talentfuld spiller - idet vi får brug for flere spillere i efteråret med mange kampe ... )

THenry

Indlæg af THenry »

Egholm vil være en falliterklæring i min bog. Sanneh har jeg ikke set spille, så kan ikke kommentere på ham, men har noteret at folk taler godt om ham. Marxsø er interessant af den grund, at han også kan spille sekseren, og dermed gardere for Sparv (nu når Singh smuttede) udover i midterforsvaret. Kanstrup har gjort det rigtig godt i SE. Han har ledererfaring og er en god duelspiller samt stærk med hovedet.

Det samme kan siges om Bodurov. Jeg synes han har gjort det ret fornuftigt. Stærk 1-1 defensivt, duelstærk og har god fart i stængerne.
Jeg ærinder bare, at Steinlein nævnte, da han blev hentet ind, at Fulham betaler en del af hans løn i lejeperioden. Det betyder sandsynligvis, at han enten skal gå ned i løn og ellers skal vi betale endnu mere, hvis han skal signes. Det sidste kan risikere at spænde ben for en handel.

Selvom Bodurov har gjort det fint, så er det tydeligt, at tabet af vores bedste mand (Erik) i vinters har været mærkbart. Vi er blevet dårligere på standarder og jeg mangler en lederfigur - gerne på en så central plads som i midterforsvaret. Jeg mener helt klart, at vi skal sigte mod en profilsigning - gerne en med noget rutine og ledererfaring med i baggagen.

Af de nævnte spillere tænker jeg, at Kanstrup er den, der passer bedst på ovennævnte profil. Dog forestiller jeg mig, at vi henter en "smartodds spiller" ind. Vi havde en kroat som 1. prioritet i vinters, og det kan lige så vel være en profil fra den østrigske, tjekkiske eller norske liga. Dette er Benhams DNA.

Vi har så mange gode midterforsvarer på vej fra akademiet, så jeg håber, at vi finder en stor profil, der også kan være med til at løfte Kian, som vi så det med Kianchenko. Vi kan derefter fylde pladserne i truppen op med egen udviklede akademispillere. Det vil være ærgerligt at hente f.eks. Egholm ind som 3 eller 4 valg, således han blokerer for stoppere fra vores meget talentfulde U-19 årgang. Det samme kan siges om Sanneh ved mindre man vurderer(og det er muligvis tilfældet), at han er så god, at han omgående kan træde ind i start 11.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Kunne en Andreas Bjelland være en mulighed? Han har haft et forfærdeligt første år i Brentford, hvor han har været skadet lige siden sin ankomst. Han gjorde det dog fremragende både i Nordsjælland og i Twente, så hvis han kan finde noget af det niveau, vil det være en klar profil i superligaen. Desuden burde vores samarbejde med Brentford kunne åbne nogle døre for en handel.

Flavorstone

Indlæg af Flavorstone »

Jeg må sige, at jeg ikke synes vi lige pt skal hente en spiller som lige har været igennem en skades periode på over et år, med et dårligt knæ. Det har vi sku prøvet før og det er kun i meget begrænset omfang en succes i min optik.. Tipsbladet melder varme på en finsk landsholdsspiller, som bl.a. Spartak Moskva ligeledes er lune på. http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... ldsspiller.. Det lyder spændende, særligt med kontraktudløb!

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Jeg har hørt nogle rygter om, at Sylvester ikke skulle have det så godt i Rusland og at klubben er opmærksom på netop dette.
Han skulle endvidere være interesseret i at vende tilbage til Danmark, men der var ikke noget konkret endnu.

Jeg synes, at det kunne være utrolig spændende, hvis han kunne komme tilbage med en masse power og netop hans power giver en masse motivation til de andre spillere, hvilket vi har manglet utrolig meget uden Bak og Erik.
Jeg er dog bekymret over, at vi så kommer til at have utrolig mange kantspillere med mindre både Rilwan og Sisto smutter til sommer. Hvis det sker vil vi stadig have Duelund, Kadlec, Royer, Mabil og flere unger, der stille og roligt skal spilles ind. Det giver altså sværere perspektiver for de unge at få kampe. Jeg synes derfor, at såfremt Sylvester er en mulighed, at Steinlein skal forsøge at sende Royer videre. Han skulle være erstatningen for Sylvester og derfor kan Sylvester også erstatte ham!
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Man skal aldrig sige aldrig, men kan ikke forestille mig Bjelland i Midtjylland.
Som du selv siger har han været skadet siden den første kamp. Han bør være så god at han sagtens kan komme tilbage i Brentford.

- Egholm tænker jeg også som den svageste af de nævnte, men ville være det stærkeste tegn på at man tror på akademiet. Han vil ikke stjæle spilletid i samme grad som de andre her ville gøre og samtidig giver noget bredde i forsvaret.
En forstærkning vil unægtelig stjæle spilletid i et eller andet omfang. Af disse bør Egholm være den der stjæler mindst.

- Sanneh, er det jeg har set og hørt en der er klar til at kæmpe om en start plads, hvis han ikke allerede er klar til at starte.
Et bæst af en fysik og har alderen med sig.
tubbe93 skrev: Jeg er dog bekymret over, at vi så kommer til at have utrolig mange kantspillere med mindre både Rilwan og Sisto smutter til sommer. Hvis det sker vil vi stadig have Duelund, Kadlec, Royer, Mabil og flere unger, der stille og roligt skal spilles ind. Det giver altså sværere perspektiver for de unge at få kampe. Jeg synes derfor, at såfremt Sylvester er en mulighed, at Steinlein skal forsøge at sende Royer videre. Han skulle være erstatningen for Sylvester og derfor kan Sylvester også erstatte ham!
Er i hvert fald en ikke uvæsentlig pointe.
Duelund kan også dække centralt.

Hvis Sisto, Uréna og Mabil bliver solgt og Rilwan går, kunne der måske være plads, men de ryger nok ikke alle 4.
Kadlec kommer tilbage, Thycosen burde være den næste der bryder igennem og Anderson er også klar fra akademiet.

THenry

Indlæg af THenry »

Kan vi hente Sly hjem, så skal vi bestemt slå til. Det vil være en klasse investering. Derefter finder vi sikkert en løsning med de øvrige kantspillere.

Kadlec tror jeg er lige så god på 10'eren som på kant. Han kan også spille på toppen, hvilket Sly også kan. Udlejning af flere af de unge vil også kunne komme på tale, og endelig så er der risiko for at Rilwan (kan vi få Sly hjem er der nok større chance for at vi kan holde på Rilwan) og evt. Pione skifter til udlandet.

Derudover kan hverken Urena og Royer være tilfredse med deres nuværende situation og mængde af spilletid, så en oprydning i truppen er bestemt muligt.

Kunne bestemt godt se en offensiv med:

Pusic
Sly-Kadlec-Rilwan/Sisto

Låst