Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Nu er der formentlig nok nogen her, der har større overblik over hele superligaen end jeg, men faldt over denne.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-spillere

De eneste jeg lige umiddelbart vurdere kunne være interessante:

Andreas Maxsø: Fast u21 landsholdsspiller, og virker som et lovende talent. Men mon ikke han forlænger eller Kjøbenhavner klubberne står stærkt.

Anders Egholm: Godt nok 32 år, men vel Hobros bedste spiller.
Lidt afhængig af hvordan det går med Bodurov, kan han kæmpe med Banggaard om at være fast mand i midterforsvaret, og har en alder til at være en god overgang indtil de unge spillere såsom Nicolaisen, Riss, Murbeck og Damkær er klar til superligaen.

___

Hvis både Jim Larsen, Bodurov og Daniel 'O forsvinder efter sommeren, må der i hvert fald skulle mindst en ny forsvar ind.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jores Okore?

Vijen

Indlæg af Vijen »

Bodurov skal steinlein forsøge at forlænge med, jeg tror måske bare at økonomien kan blive et problem. Det afhænger vel udelukkende om Bodurov er interesseret i hvad vi kan tilbyde og om han er blevet interessant for andre klubber. Udtalte han ikke at grunden til at han kom var fordi han ville spille fodbold, og det gør han hvergang.

Vi har tidligere debatteret fremtiden på højreback, og her syntes jeg vi kan konkludere at vi har en rigtig god spiller i Nissen. Jeg er ihvertfald ikke længere bekymret. I min optik er det et spørgsmål om tid før han kan slå Rømer.

Jeg syntes faktisk det er svært at finde en position som er virkelig kritisk, medmindre at nogen fra kamptruppen forlader os.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Var pænt blevet inviteret til VIP pladserne, meget sjovt normalt at stå på CC, og stå og bande over sponsorne, som kommer ud enten lige inden eller lige efter kamp- og halvegs start (jeg gør i hvert fald), og måtte se mig selv som en af synderne i at misse tiden. :/

On Topic:
Det er jo altid sjovt med nogle små (konspirations) teorier.
Duncan var i loungen også, og min makker så nogle folk i meget pænt Arsenal tøj (så dem ikke selv).
Men tænker at det ikke skal bremse for en at gøre nogle tanker.

Arsenal hvem kunne de kigge efter?
De ved formentlig godt de ikke kan hente Paul pga. passet.
Sisto og NK, kunne være muligheder, måske de ikke havde hørt Duelund var skadet og så er det selvfølgelig en mulighed de stadig følger Olsson.
Ikke lige umiddelbart andre, jeg kan se giver mening.

Det kan også være de bare lige var i nabolaget og gerne ville se noget god fodbold, måske de i dag skulle til Ikast og se u17 og/eller u19 bold?

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Hvad med en 1-årig kontakt til Tommy Bechmann?

- Han har kontraktudløb til sommer i SE og har vist at han stadig kan finde netmaskerne, selv om han efterhånden er blevet 34 år.

Synes vi mangler lidt flere strænge at spille på i angrebet til tider, men omvendt skal vi heller ikke gøre vejen for lang for talenterne.

Tror vi får brug for yderligere bredde i truppen til næste sæson og en tilføjelse af en rutineret ræv og lidt ungt blod i form af Jakup Thomsen ville som jeg ser det give gode muligheder i angrebet sammen med Pusic, Paul og Urena. En god blanding af rutine og ungdom og spillere med forskellige spidskompetencer giver mange forskellige muligheder med spændende kvaliteter.

Nogen der ved, hvad der tænkes fra klubbens side omkring Simon Sterring i øvrigt?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan godt føge din tanke langt hen af vejen.
Mht. Bechmann, forstår jeg dog det som værende et mindre under at han kan spille så stabilt.

Hedison, Anderson, Dahlin, Larsen og KBB har fået rimelig med tid her på graven, oftest, desværre, af negativ karakter. Ville være ærgerligt med endnu et navn på den liste.
Kan godt se tanken det første halve år, (også af de grunde, som du nævner i "14-holds superliga"-tråden.), men efter det halve år, er der formentlig både færre kampe men også lille sandsynlighed for at han spiller, samtidig med han vil tage spilletid fra de unge.

Simon Sterrig ved jeg ikke helt. Som u16 (og u17?) spillede han på landsholdet, og var fast mand på vores u19 hold, men siden hans skade ser det ud til at han er kommet bagerst i køen.
Ikke fordi jeg ved eller har set noget specielt, men baseret på diverse udtagelser og spilletid vil jeg vurdere at Thomsen har overhalet Sterring. Ærgerligt hvis det er en skade der har gjort han er blevet sat tilbage, men lige umiddelbart vil jeg blive overrasket hvis der bliver tegnet kontrakt med Sterring. Ligeledes vil jeg blive overrasket hvis IKKE, der bliver lavet kontrakt med Thomsen.

Men som sagt ved jeg ikke noget, og det kan være at han ikke er kommet sig helt over skaden, selvom det på kampreferaterne lyder til han er.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Chiquizito92 skrev:Hvad med en 1-årig kontakt til Tommy Bechmann?

- Han har kontraktudløb til sommer i SE og har vist at han stadig kan finde netmaskerne, selv om han efterhånden er blevet 34 år.

Synes vi mangler lidt flere strænge at spille på i angrebet til tider, men omvendt skal vi heller ikke gøre vejen for lang for talenterne.

Tror vi får brug for yderligere bredde i truppen til næste sæson og en tilføjelse af en rutineret ræv og lidt ungt blod i form af Jakup Thomsen ville som jeg ser det give gode muligheder i angrebet sammen med Pusic, Paul og Urena. En god blanding af rutine og ungdom og spillere med forskellige spidskompetencer giver mange forskellige muligheder med spændende kvaliteter.

Nogen der ved, hvad der tænkes fra klubbens side omkring Simon Sterring i øvrigt?
Men Pusic, Paul og Urena i truppen har vi rigelig bredde eftersom vi kun spiller med 1 angriber. Desuden er de meget forskellige typer. Endelig har vi Kadlec som også kan spille i front. Derfor vil det være helt tåbeligt at hente en 34-årig ind som reserve.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Kent skrev: Men Pusic, Paul og Urena i truppen har vi rigelig bredde eftersom vi kun spiller med 1 angriber. Desuden er de meget forskellige typer. Endelig har vi Kadlec som også kan spille i front. Derfor vil det være helt tåbeligt at hente en 34-årig ind som reserve.
Jeg havde lige glemt Kadlec, og det spiller selvfølgelig ind ja.

Urena fungerer dog, efter min mening, overhovedet ikke som ene-angriber (selv om jeg egentlig godt kan lidt ham som type).

Jeg synes til tider vi har manglet flere muligheder for at have 2 mand i front, når tingene ikke har kørt i offensiven. Det bliver sikkert ikke Bechmann, men jeg håber alligevel på en ny spiller deroppe til at forøge fleksibiliteten, medmindre man mener at Jakup er klar til at gøre en forskel fra start.

Jeg tror heller ikke at Pusic er hos os længere end til vinterpausen (forhåbentligt fortsættet han den gode stime i denne forårssæson videre i efterårssæsonen, og så bliver han nok skudt af). Der ville det være godt at have en ny mand spillet ind allerede tidligere, så det ikke går ud over forårssæsonen.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/broe ... s-stopper/

Kunne han ikke også være en mulighed for os?
Hvis Bodurov ikke kommer til på permanent basis, står vi i hvert fald og skal bruge en ny midtstopper til sommer.

Nu har jeg ganske vidst aldrig set Bubacarr Saneh spille, men jeg ved at samtlige danske fodboldeksperter roser ham, og angiveligt skulle han have en unik kombination af styrke og hurtighed.
Horsens forlanger vidst i omegnen af 10 mio for ham, men lad os sige at vi smider Gemmer og en håndfuld mio efter Horsens, synes jeg det ville være en rigtig fin byttehandel for begge parter.

Saneh er også kun 21 år, så der er et rigtig fint videresalgs potentiale i ham.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Bo Henriksen har sagt der INGEN superliga klubber der har råd til ham ;)

Han var vist i godt humør den dag, 10 mio. er nok ikke helt ved siden af. Tvivler på om der før er handlet for så store beløb i 1. division.
Men jo, helt sikker dygtig spiller. Jeg så ham i Horsens-Vejle kampen (vanvittig kamp i øvrigt), hvor man virkelig så noget af den fysik han kom med.
Han kan godt også blive smidt op i angrebet til sidst hvis der er et resultat man skal jagte plus at han kan bryde lidt ved dødbolde.

Jeg er så lidt i tvivl om det koster på hurtigheden (nogen der kan huske om han har fart)?

Ved ikke om han er realistisk at få til Midtjylland, men kunne ikke være dum i mine øjne :)

Noerum

Indlæg af Noerum »

SÅ hellere Pierre Kanstrup fra Sønderjyske ;) Jeg tror ikke Bodurov skifter permanent til sommer, ikke hvis de lønninger der har floreret er rigtige.. Så jeg tror vi skal på markedet efter en stopper til sommer. Banggaard tror jeg ikke man har tiltro til mere.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Noerum skrev:Banggaard tror jeg ikke man har tiltro til mere.
Hvis man som 20-årig var en af de spillere med mest spilletid i en mesterskabssæson, Hvorfor skulle man så ikke være god nok som 22-årig?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Potentialet ser ud til at være løst ved Banggard.
Det virker som om hans manglende fart og coolness koster ham det sidste i at nå helt op, som en af de bedste.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men ser ham mere som en stærk Superliga spiller og ikke en, der har niveau til Europa.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Lupus1999 skrev:Potentialet ser ud til at være løst ved Banggard.
Det virker som om hans manglende fart og coolness koster ham det sidste i at nå helt op, som en af de bedste.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men ser ham mere som en stærk Superliga spiller og ikke en, der har niveau til Europa.
Jeg synes bestemt ikke det er rimeligt at konkludere, at Banggards potentiale allerede er forløst, og at han ikke kan blive bedre. Han har kun lige rundet 22 for en måned siden og vil temmeligt sikkert være i OL-truppen til sommer, hvis klubben tillader det (det er så nok umiddelbart tvivlsomt, i øvrigt).

Banggard gjorde det rigtigt fint i mesterskabssæsonen som nærmest fast mand, selvfølgelig godt hjulpet af Sviatchenko, bevares, men han præsterede altså også selv ganske godt. Jeg synes det er ærgerligt, at han ikke har fået muligheden for at bygge ovenpå dette i denne sæson og han fortjener et eller andet sted en større chance, end han er blevet givet i denne sæson.

Jeg håber meget at man i næste sæson, hvor vi forhåbentligt får en travl efterssæson med flere superligakamp end tidligere, Europa League samt pokalturneringen, vil udnytte rotationsbehovet i forbindelse med de mange kampe til at give Banggaard chancen for at bryde endeligt igennem. Det tror jeg faktisk på at han vil kunne, hvis man viser ham tilliden.

Under alle omstændigheder skal vi vel have 1-2 midterforsvarere ind i truppen til sommer med Jims endegyldige og Budorov mulige afgang - Naturligvis alt efter hvor stor tillid man har til unge spillere som eksempelvis Nicolaisen i midterforsvaret. Sanneh og/eller en anden spændende ung forsvarsspiller med et stort potentiale ville være fedt.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

]Bodvarsson forlader klubben allerede nu og Danny O gør det samme til sommer.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ensiv-duo/

Måske ikke specielt overraskende, da de jo ikke engang har været brugt og mange gange har været helt uden for truppen.

Det mest interessante i artiklen er vel nærmest kommentaren om, at man manglede en venstreback og havde ikke lige umiddelbart en på akademiet hvilket vel viser, at man enten er blevet meget overrasket over NK's niveau, eller at man primært tror på ham til en anden position på banen.

Jeg mente ellers at Steffen AM havde nævnt at han primært var venstreback, så jeg studsede lidt over denne bemærkning.

Låst