Skadestuen
-
mousebreaker
Re: Skadestuen
Synd for Kadlec. Ikke meget andet at sige til det. Heldigvis er vi godt dækket ind på den plads. Desværre tager det nu et stykke ind i næste sæson før han er spillet ind
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Dagens HF: Bak skal opereres i storetåen om 2 uger efterfulgt af 2 ugers genoptræning. 
- DenStolteJyde
Spændende... :S Og hvad så derefter? Hvad er chancerne mon for at han nogensinde kommer tilbage i noget der ligner topform?Kent skrev:Dagens HF: Bak skal opereres i storetåen om 2 uger efterfulgt af 2 ugers genoptræning.
Personligt synes jeg at han er en fantastisk spiller og leder, men jeg tænker at hans fodboldkarriere må være meget tæt på sin afslutning. (i hvert fald som spiller, men han kunne måske få en rolle som noget træner, men kun hvis det er fordi han reelt kan udfylde en rolle i klubben på den måde og ikke bare fordi han er Kristian Bak.)
-
Steffen am
Nogen der ved med Bodurov, troede han skulle med maske indtil sommerferien, hvor han skulle opereres?
Men ok, hvis det går bedre end forventet med ham.
Men ok, hvis det går bedre end forventet med ham.
-
Steffen am
Det er svært at argumentere for Kristian Bach Bak har en lang og gloværdig karriere foran sig, som spiller.DenStolteJyde skrev:Spændende... :S Og hvad så derefter? Hvad er chancerne mon for at han nogensinde kommer tilbage i noget der ligner topform?Kent skrev:Dagens HF: Bak skal opereres i storetåen om 2 uger efterfulgt af 2 ugers genoptræning.
Personligt synes jeg at han er en fantastisk spiller og leder, men jeg tænker at hans fodboldkarriere må være meget tæt på sin afslutning. (i hvert fald som spiller, men han kunne måske få en rolle som noget træner, men kun hvis det er fordi han reelt kan udfylde en rolle i klubben på den måde og ikke bare fordi han er Kristian Bak.)
Dog en tanke.
Det er vel den første operation i for hans brækkede tå?
Samt han har en ok kontrakt i yderligere et år, selvom man er klubmand, ville det da være dumt at rive en god kontrakt over.
Ydermere har han taget UEFAs B-licens træneruddannelse, så kan tænkes at han måske vil glide ind og få lidt flere eller andre opgaver det sidste år af hans kontraktperiode (som spiller). Og hvis der så skulle ske at mangle en mand i A-truppen, kunne det være fjollet ikke at bruge en kapacitet som KBB.
KBB kommer dog næppe til at spille fuldtid 3 kampe i træk på noget tidspunkt, hvorfor man vel med rette kan spørge om han fortsat skal være anfører, eller om det skal være en der spiller fast.
-
Steffen am
Nyt fra Kristian Bak
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/kap ... ntlig-okay
Lidt vildt at sige at så skære vi 'bare' de nervebaner over. Det er lige meget om man kan mærke sin storetå.
Meget kan man sige om KBB, men en savnet kriger er han i hvert fald.
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/kap ... ntlig-okay
Lidt vildt at sige at så skære vi 'bare' de nervebaner over. Det er lige meget om man kan mærke sin storetå.
Meget kan man sige om KBB, men en savnet kriger er han i hvert fald.
-
Steffen am
Lyder heldigvis ikke til at være så slem med Duelund, men misser nok OB kampen.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/aerg ... den-start/
Men tænker han nok næppe starter inde i begge af de næste kampe.
Italien onsdag d. 27./4.
FCK søndag d. 1./5.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/aerg ... den-start/
Men tænker han nok næppe starter inde i begge af de næste kampe.
Italien onsdag d. 27./4.
FCK søndag d. 1./5.
-
Steffen am
Havde egentlig på det sidste glædet mig over vi ikke har snakket så meget om skader, som i sidste sæson, men det er jo lidt vildt egentlig.
Jim Larsen
Petter Andersson
Václav Kadlec
Johan Dahlin
Kristian Bach Bak
Filip Novak
Marcos Uréna
Bödvar Bödvarson
Kaan Kairinen
Mikkel Duelund
Nicolaisen (u19)
11 skadede spillere, hvoraf 6 ville gå ind i "galla opstillingen".
Og alligevel slår vi forårets bedste hold, 2-0
Endnu engang kan vi lave tanke eksperimentet, hvilken opstilling er den stærkeste, den fitte eller den skadede?
Fit:
Andersen
Rømer - Kian - Bodurov - NK
Sparv
Rilwan - Olsson - Poulsen - Sisto
Pusic
Skadet:
Dahlin
Bach Bak - Larsen - Nicolaisen - Bödvar
Kairinen
Kadlec - Duelund - Andersson - Novak
Uréna
Jim Larsen
Petter Andersson
Václav Kadlec
Johan Dahlin
Kristian Bach Bak
Filip Novak
Marcos Uréna
Bödvar Bödvarson
Kaan Kairinen
Mikkel Duelund
Nicolaisen (u19)
11 skadede spillere, hvoraf 6 ville gå ind i "galla opstillingen".
Og alligevel slår vi forårets bedste hold, 2-0
Endnu engang kan vi lave tanke eksperimentet, hvilken opstilling er den stærkeste, den fitte eller den skadede?
Fit:
Andersen
Sparv
Pusic
Skadet:
Dahlin
Kairinen
Uréna
Desværre har vi bare vænnet os til så mange skader. Men det er netop helt vildt. Når man tænker på, hvor meget medierne snakkede om FCKs skader sidste forår, kan det undre at de helt har 'glemt' at vi spiller med et halvt reservehold i dette forår. Noget af det skyldes naturligvis, at det ved fx Bak, Dahlin, Jim og Petter er så langvarige skader, at man næsten glemmer de er en del af truppen. Men i mine øjne, er det 4 spillere, der ville gå direkte i start-11.
Hvis man regner på hvor mange lønkroner vi har siddende udenfor i øjeblikket, så er det jo helt vanvittigt. Vi har brug for en bedre udnyttelse af lønkronerne, og hvis vi havde haft det i denne sæson, så havde der ikke været 7-10 point op til FCK.
Hvis man regner på hvor mange lønkroner vi har siddende udenfor i øjeblikket, så er det jo helt vanvittigt. Vi har brug for en bedre udnyttelse af lønkronerne, og hvis vi havde haft det i denne sæson, så havde der ikke været 7-10 point op til FCK.
- DenStolteJyde
Steffen am skrev: Endnu engang kan vi lave tanke eksperimentet, hvilken opstilling er den stærkeste, den fitte eller den skadede?
Fit:
Andersen
Sparv
Pusic
Skadet:
Dahlin
Kairinen
Uréna
Det eneste sted hvor man kan argumentere for at den skade opstilling er stærkere er vel nærmest midtbanen? og det synes jeg ikke engang..
Det er dog klart at der er nogle spillere fra den skadede opstilling der godt kunne bruges i optimal start 11, men det er vel primært 32, Dahlin, Novak og Andersson
Kadlec nåede ikke at vise så voldsomt meget inden han blev skadet, og derfor er han ikke som sådan savnet.
Duelund er da en dygtig spiller men ikke bedre end olsson eller polle imo.
i fht Bach Bak så ville han da i hvert fald på papiret pynte, men pt er han jo enormt langt fra noget der ligner kampform, og man kan have sine tvivl om han rammer formen igen..?
Problemets omfang er at det gentager sig aar for aar.Kent skrev:Desværre har vi bare vænnet os til så mange skader. Men det er netop helt vildt. Når man tænker på, hvor meget medierne snakkede om FCKs skader sidste forår, kan det undre at de helt har 'glemt' at vi spiller med et halvt reservehold i dette forår. Noget af det skyldes naturligvis, at det ved fx Bak, Dahlin, Jim og Petter er så langvarige skader, at man næsten glemmer de er en del af truppen. Men i mine øjne, er det 4 spillere, der ville gå direkte i start-11.
Der er tydeligvis et problem.
Dahlins skade er mere end 1 aar, fejlbehandling allerede i sidste foraar.
-
Steffen am
Jeg skrev selv 6 spillere, der tænker jeg Dahlin, KBB, Jim, Novak, Andersson og Kadlec ville kunne styrke start 11'eren, hvis de var 100 %.DenStolteJyde skrev: Det er dog klart at der er nogle spillere fra den skadede opstilling der godt kunne bruges i optimal start 11, men det er vel primært 32, Dahlin, Novak og Andersson
Kadlec nåede ikke at vise så voldsomt meget inden han blev skadet, og derfor er han ikke som sådan savnet.
Duelund er da en dygtig spiller men ikke bedre end olsson eller polle imo.
Men mht. Kadlec kom jeg siden i tanke om hvem der så skulle ud, synes Rilwan på seneste har præsteret over Kadlec.
Fair tanke, og det samme kan man så sige om Jim og Andersson, der nok aldrig kommer tilbage til deres absolutte top niveau, desværre.DenStolteJyde skrev:i fht Bach Bak så ville han da i hvert fald på papiret pynte, men pt er han jo enormt langt fra noget der ligner kampform, og man kan have sine tvivl om han rammer formen igen..?
Min post var lige så meget for "tanke-eksperimentets skyld"
Du har fuldstændigt ret Kent! Vi efterhånden så vant til vores lazaret, at profilskader som: Dahlin, Bak, Jim Larsen, Andersson og Kadlec slet ikke tages med i ligningen når sportsligt skuffende resultater skal evalueres. Og ja, havde det været Kbh. Havde undskyldningerne stået i kø som sidste sæson. Men hvor er det dog befriende, at vi netop ikke har en træner som Ståle der på den måde har brug for at tude over skade situation og på den måde forklare manglende mesterskab og sportslige skuffelser. Lad os inderlig fortsætte den stil, som jeg mener Thorup mestrer både foran Ståle og Gleen for den sags skyld..Kent skrev:Desværre har vi bare vænnet os til så mange skader. Men det er netop helt vildt. Når man tænker på, hvor meget medierne snakkede om FCKs skader sidste forår, kan det undre at de helt har 'glemt' at vi spiller med et halvt reservehold i dette forår. Noget af det skyldes naturligvis, at det ved fx Bak, Dahlin, Jim og Petter er så langvarige skader, at man næsten glemmer de er en del af truppen. Men i mine øjne, er det 4 spillere, der ville gå direkte i start-11.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Dahlin fik 60 min i dagens reservekamp. Tyder ikke på, at han når at blive et reelt alternativ i dette forår. Men må snart være klar til bænken.
-
Steffen am
Nej, kunne desværre tyde på det.Kent skrev:Dahlin fik 60 min i dagens reservekamp. Tyder ikke på, at han når at blive et reelt alternativ i dette forår. Men må snart være klar til bænken.
Og kampene kommer tæt nu, så ikke meget tid der er til at blive helt klar i denne sæson.
Men med Andersens stabilitet, er det måske ikke nogen katastrofe hvis blot han er klar til den nye sæson.