SL: VFF - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL: VFF - FCM

Indlæg af Steffen am »

Prøver lige om ikke andet, så for min egen skyld, at dele lidt op.

Dommeren.
Steffen am skrev:Anders Poulsen som dommer :(

Åh, jeg vil have med i min natbøn at dommeren ikke kommer til at afgøre kampen.
Åh... Jeg er træt af at få ret på den her. Synes virkelig dommeren ødelægger kampen.
Nu kunne man snakke om det manglende straffe til Sisto og de 3 manglende gule kort til Mikkel Rask.
Så ikke deres straffe, var det ok?

Men synes faktisk det værste er, pånær en ret klar tackling Sparv laver, som ikke bliver dømt, går ALLE små domme går til Viborg, som gør det fuldstændig umuligt at lægge et offensivt pres.

Vores reaktion på dommeren.
Hvorfor går vi ikke hårdere til Viborg spillerne, når der i løbet af kampen erfareres han ingen kort giver.
Ydermere tillader vi unødvendigt at dommeren trækker den offensive energi ud af holdet.

Selve spillet
Vil ikke sige det var katastrofalt, men tæt på.

Hvorfor skal modstanderholdet absolut scorer, før vi gider at vise vilje, energi og den kvalitet holdet besidder.
Kan se Thorup giver Onachu "skylden" får det ændrede kampbillede. Men synes egentlig det er en gentagelse af de andre af forårets kampe. Vi kan reagere på modstanderholdet scorer, men vi kan ikke agere og dominere kampen, som burde være tilfældet.

Alt for ofte er boldflytningen alt for langsom og manglende kloge løb og dermed spilmuligheder.
Lagde mærke til ved et målspark samtlige FCM spillere gik med bøjede hoveder hen til position. Savner sgu noget rank ryg, selvtillid, fanden-i-voldskhed samt at se modstanderen i øjnene.

Hvordan kan Paul og Pusic også komme til at stå det samme sted ved indlæg. Ikke optimalt.
Synes Sisto er blevet en LILLE smule bedre, men stadig et stykke fra det niveau vi kender ham.

Kampens spiller må være Mikkel Andersen
I øvrigt lækker straffesparksredning :)

Vores indsats på tribunen
Har vist beskrevet ok i Away-tråden hvad jeg mener.

Tifoen
Hold kæft det er godt arbejde!
Kæmpe ros til Tifo-holdet!! :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Steffen am skrev: Så ikke deres straffe, var det ok?
Den var så her.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... sminut-mod

Kan godt se den kan dømmes, men synes den virker tynd, da han har armen ind til kroppen.
Synes den en Viborg spiller havde i det modsatte felt var større, núvel.
Vores indsats på tribunen
Har vist beskrevet ok i Away-tråden hvad jeg mener.
Den berører jeg så lidt alligevel.
Jeg tæller 3 forsøg til os, hvor nogle fans tænder for romerlys.
Jeg har intet imod romerlys, men så kan man fandme godt lige tænke sig lidt mere om, end at tænde dem lige bag målet i forbindelse med en afslutning. Og så 3 gange!!!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev: Nu kunne man snakke om det manglende straffe til Sisto
Er det situationen i 2. halvleg, hvor Sisto dribler omkring hjørnet af straffesparksfeltet? I så fald er jeg enig i, at der var en forseelse, men det skete uden for feltet. Altså et frispark, vi blev snydt for.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

skuffende indsats af mange af de bærende spillere, det må være på tide at give JP en pause alt for langsomt spil og boldtab, han erobre ikke mange af de 2 bolde som lander i hans område. Hassan er ikke central midt i mine øjne, han bruges vel kun fordi vi ikke har en Petter eller lign. Olsson skal spille mere centralt og kunne være spændende at se Duelund få den tidlig som der gives til andre på holdet. Uafgjort var vel meget retfærdigt og ingen katastrofe, men nu skal der samles en sejrs række sammen for at sikre UEFA i næste sæson.

Flot opbakning af fans bag målet, sad selv på langsiden og i var fantastiske.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kunne desværre ikke være tilstede til kampen. Er der ikke en som kan vise tifo'en fra kampen, enten her eller et link til billedet.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ved godt at Thorup mener som kampen udviklede sig, når han udtaler, at vi skal være tilfredse med et point mod Viborg, men det skurrer alligevel gevaldigt i mine øjne/øre at læse en sådan udtalelse.

Vi skal ALDRIG være tilfredse med andet end 3 points, når vi har spillet mod Viborg. Sådan må det være, når en såkaldt storklub spiller mod en af de mest grå-nuancerede klubber der pt. er at finde i Suppen. 4 points på 3 kampe er ikke godt nok, Thorup!

/Cortez

974

Indlæg af 974 »

Cortez skrev:Ved godt at Thorup mener som kampen udviklede sig, når han udtaler, at vi skal være tilfredse med et point mod Viborg, men det skurrer alligevel gevaldigt i mine øjne/øre at læse en sådan udtalelse.

Vi skal ALDRIG være tilfredse med andet end 3 points, når vi har spillet mod Viborg. Sådan må det være, når en såkaldt storklub spiller mod en af de mest grå-nuancerede klubber der pt. er at finde i Suppen. 4 points på 3 kampe er ikke godt nok, Thorup!

/Cortez
Øh... I interviewet sagde Thorup netop også at vi da altid skulle gå efter 3 point
Derefter hentydede han til kampudviklingen, og givetvis den kendsgerning at Viborg fik et straffe reddet

At du har den holdning til Viborg er jo nok lidt farvet af mange ting :-) , men Viborg har specielt her i foråret spillet rigtigt godt, og var derfor i en ganske god stime.
Og så er det desværre som om de lige kæmper lidt hårdere end vores spillere gør..
Og damn hvor spiller Jonas Kamper desværre rigtigt godt for tiden

Noerum

Indlæg af Noerum »

Spillere og trænere er ikke forfærdet over fyrværkeriet, de synes faktisk det er fedt.

"Der blev fyret masser af kanonslag af under derbyet mellem Viborg og FC Midtjylland.
Det rungede flere gange på hele stadion, og speakeren anmodede om, at det skulle stoppe.
Stemningen var intens, og i FCM-lejren glæder de sig over rammerne til opgøret mellem de to rivaliserende hold.
- Jeg synes bestemt ikke, at det var over stregen. For os spillere er det fedt, at der er så meget gang i den, så det var en fornøjelse. Jeg glæder mig allerede til næste gang, siger Jakob Poulsen.
Cheftræner Jess Thorup er enig med sin anfører.
- Det var en fed kulisse, og det er jo det, vi ønsker hver gang, siger træneren.
Der blev et par gange også kastet ting ind på banen, og der stopper jubelen så.
- Hvis det kommer ind på banen, så er det jo noget pis. Men ellers kan jeg ikke se noget forkert i, at der lige er lidt ekstra fyrværkeri fra nytår, der skal fyres af, siger Jess Thorup.
FCM-målmand Mikkel Andersen oplevede, at der blev kastet ting ind på banen tæt på ham, men det tager han ikke så tungt.
- Jeg blev ikke ramt af noget, så det skal ikke have fokus. Så længe der ikke er fare på færde, er det kun godt med noget stemning, slår han fast."

Besvar