Det kan du godt have ret i.Stoffer skrev:
Det vigtige for mig er ikke kun et trænerskifte, men et generelt skifte til et mere internationalt setup. Forståes: En afløser for Steinlein skal findes nu i løbet af foråret. Dette sidste anser jeg nærmest som vigtigere for fremtidig succes. Fuldstændig spekulativt vil jeg gætte på at den succes som FCM har oplevet er sket på trods af Steinlein ikke på grund af ham. Han har i al fald ikke skabt arbejdesro for nogen træner.
Alternativer til trænerbænken?
Re: Alternativer til trænerbænken?
Forstår ikke lige dette. Tænker du på en ny assistenttræner ?Steffen am skrev:Blev lige nysgerrig omkring Brian Piske egentlig havde licens til at kunne være superligatræner, hvis det skulle blive aktuelt.
Han har A-licens, så han kan starte på P-uddannelsen. Som jeg har forstået er det nok at være startet på uddannelsen.
Hvad jeg også faldt over var at Kristian Bach Bak (allerede) har taget B-licens træner uddannelsen.
Andre interessante.
Jess Thorup - P-licens (naturligvis)
Brian Priske - A-licens
Lars Knudsen (2. assistent) - P-licens
Kenneth Andersen (u19) - P-licens
Nikolai Pold (målmandstræner) - A-licens
Rene S. Andersen (A+) - A- licens
Svend Graversen (u17) - A-licens
Søren Bjerg (reservetræner) - A-licens
Erling Lindegaard (akademi) - A-licens
Mads Buttgereit (akademi) - A-licens
Jeppe Qvist (akademi-fysisk) - A-licens
Christian Clarup (fysisk træner) - B-licens
Kristian Bach Bak - B-licens
http://www.dbu.dk/uddannelse_og_traenin ... and&Page=0
Boye Habekost er også en mulighed, har licensen i orden og laver ikke andet end at vinde.![]()
http://www.dbujylland.dk/Nyheder/2015/O ... icens.aspx
(off-topic, men god historie)
For dem du nævner her bliver da ikke cheftræner.
-
Steffen am
Som sagt synes jeg bare der var nogle af disse der var interessante af forskellige grunde.
- KBB bliver naturligvis ikke cheftræner nu, men kan blive assistent nu han har B-licens og kan fortsætte. Måske til fremtiden, hvis vi tænker mere langsigtet.
- Vi har 2 trænere, udover den siddende cheftræner, der har den nødvendige licens til at være superliga træner. (ikke at jeg tror det)
- Brian Priske, kan starte på P-licens og kan dermed også stå i spidsen for superligamandskabet, hvis det skulle ske være nødvendigt.
Netop Brian Priske mener jeg bør nævnes og kan jeg som sådan sagtens se som cheftræner også.
- KBB bliver naturligvis ikke cheftræner nu, men kan blive assistent nu han har B-licens og kan fortsætte. Måske til fremtiden, hvis vi tænker mere langsigtet.
- Vi har 2 trænere, udover den siddende cheftræner, der har den nødvendige licens til at være superliga træner. (ikke at jeg tror det)
- Brian Priske, kan starte på P-licens og kan dermed også stå i spidsen for superligamandskabet, hvis det skulle ske være nødvendigt.
Netop Brian Priske mener jeg bør nævnes og kan jeg som sådan sagtens se som cheftræner også.
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vale ... y-neville/
Jeg har set nogle af Valencias kampe og de har sandt for dyden ikke været prangende. Jeg synes dog at den "type" fodbold de har spillet under Neville har mindet meget om vores pres/attack fodbold.
Samtidig må man sige at han har det internationale snit der tidligere har været nævnt. Umiddelbart synes jeg han kunne være rigtig spændende om end det nok ville være en envejs forelskelse da Neville næppe ville vælge FCM. Ydermere er der også aspektet med indflydelse og ikke mindst økonomi.
Jeg har set nogle af Valencias kampe og de har sandt for dyden ikke været prangende. Jeg synes dog at den "type" fodbold de har spillet under Neville har mindet meget om vores pres/attack fodbold.
Samtidig må man sige at han har det internationale snit der tidligere har været nævnt. Umiddelbart synes jeg han kunne være rigtig spændende om end det nok ville være en envejs forelskelse da Neville næppe ville vælge FCM. Ydermere er der også aspektet med indflydelse og ikke mindst økonomi.
Neville har jo netop bevist, at han er fuldstændig uduelig som træner, og så ønsker du ham til FCM? Det fatter jeg slet ikke. Det er jo ren name-dropping.Kongeren82 skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vale ... y-neville/
-
Kongeren82
Du kan kalde det hvad du vil, men IMO var Valencia en tabt sag på forhånd!Kent skrev:Neville har jo netop bevist, at han er fuldstændig uduelig som træner, og så ønsker du ham til FCM? Det fatter jeg slet ikke. Det er jo ren name-dropping.Kongeren82 skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vale ... y-neville/
Som beskrevet ovenfor synes jeg netop at der var elementer i spillet EFTER han kom til, der kunne spejles i vor!
Det er nu nok meget utopisk at tænke på Neville som træner for FCM 
Valencia har gennemgående haft en ret dårlig, nej katastrofal sæson, og Neville var slet ikke manden der skulle kunne redde det, men det var givetvis et sats man prøvede, da hans bror i forvejen også er tilknyttet klubben, og da man jo også måtte gøre noget for at få det vendt.
En af de større årsager til bruddet skulle eftersigende også være hans meget mangelfulde omgang med den spanske og især den lokale presse, hvilket i Spanien anses som en stor og vigtig del af trænerens arbejde
Valencia har gennemgående haft en ret dårlig, nej katastrofal sæson, og Neville var slet ikke manden der skulle kunne redde det, men det var givetvis et sats man prøvede, da hans bror i forvejen også er tilknyttet klubben, og da man jo også måtte gøre noget for at få det vendt.
En af de større årsager til bruddet skulle eftersigende også være hans meget mangelfulde omgang med den spanske og især den lokale presse, hvilket i Spanien anses som en stor og vigtig del af trænerens arbejde
-
Kongeren82
Det kan jeg give dig ret i, og også det jeg skriver ovenfor. Men skal vi sigte "højt" så er det vel denne type trænere vi skal forsøge at hente (såfremt der ligger en udskiftning i kortene).974 skrev:Det er nu nok meget utopisk at tænke på Neville som træner for FCM
For mig er det på ingen måde at sigte højt, hvis man gik efter Neville. Han er altså en mindre trænerkapacitet end Thorup. Eneste grund til at han bliver nævnt er jo grundet sin spillerkarriere. Vi har brug for en træner med et stærkt træner-cv - ikke en random tidligere storspiller.Kongeren82 skrev:Det kan jeg give dig ret i, og også det jeg skriver ovenfor. Men skal vi sigte "højt" så er det vel denne type trænere vi skal forsøge at hente (såfremt der ligger en udskiftning i kortene).974 skrev:Det er nu nok meget utopisk at tænke på Neville som træner for FCM
-
Kongeren82
Fair nok, hvem kunne det så være?Kent skrev:Vi har brug for en træner med et stærkt træner-cv - ikke en random tidligere storspiller.
IMO greb Neville det rigtigt an i Valencia og det er vel egentlig det eneste grundlag man kan vurdere ham på?
-
Steffen am
Lidt en special sag med Neville, da han skulle være venner med ejeren.
Interessant at se om den næste træner kan rette op på den skude der hedder Valencia. Det kan måske fortælle om det var træneren det var gal med eller om det var en syg patient.
Rene Meulensteen var måske en af de bedste trænere i dansk fodbold, men fik en syg patient (BIF), hvor direktøren ikke lod ham bruge medicin. Under sådanne forhold er det heller ikke nemt at være træner.
Har dog ingen anelse om hvordan situationen er i Valencia.
Interessant at se om den næste træner kan rette op på den skude der hedder Valencia. Det kan måske fortælle om det var træneren det var gal med eller om det var en syg patient.
Rene Meulensteen var måske en af de bedste trænere i dansk fodbold, men fik en syg patient (BIF), hvor direktøren ikke lod ham bruge medicin. Under sådanne forhold er det heller ikke nemt at være træner.
Har dog ingen anelse om hvordan situationen er i Valencia.
Drama i kulissen: Todd tæt på fyreseddel
http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... el/6018745
Kunne godt se Todd i FCM, hvis Thorup ikke får vendt skuden..
Thorup får næppe vendt skuden, men Todd kommer ikke til FCM af den grund.dreetz skrev:Drama i kulissen: Todd tæt på fyreseddel
Han vil ikke kunne leve med Steinlein....
-
Steffen am
Vi skal huske det er en ekspert vurdering og ikke en oplysende artikel.oros skrev:Thorup får næppe vendt skuden, men Todd kommer ikke til FCM af den grund.dreetz skrev:Drama i kulissen: Todd tæt på fyreseddel
Normalt plejer Allan Olsen at være ret skarp, men lige på den her vil jeg nok slå kold snaps i blodet.
Det vil være et gigantisk selvmål af Randers at fyre en trænerkapacitet ala Todd, tror simpelthen ikke at Randers kan tiltrække en med samme kompetence niveau.
Så er spørgsmålet selvfølgelig om man vil acceptere en "mindre god" træner, man kan styre, men kan ikke se det ske.
Ydermere, hvis det er af sportslige hensyn er det Ole Nielsen og ikke Gravgaard der skal fyre Todd. Ole Nielsen har jeg ikke set gøre noget der ligner at beskytte Keller og vil nok også gøre sit for at en trænerfyring ikke er hans første større handling og bringer sig på kant med fansene.
Allan Olsen helgardere sig jo også lidt ved at sige hvis han taber kampe, skal han ud. Men det kan man jo i og for sig sige om alle trænere, spørgsmålet er så hvor lang snor de skal have.
Todd har før fået Randers til at overpræstere, hvorfor skulle han ikke kunne gøre det igen.
Todd til Midtjylland - Mener sådan set hans gøren og hans CV siger at det intet problem skulle være.
Måske den bedste træner i Danmark PT, der har præsteret stabilt med begrænset materiale over tid. Det er selvfølgelig også en billig postulat, da stort set alle klubber har skiftet træner.
Men med Midtjyllands profil, med omfattende computer analyse, spilsystem, evt. magtkamp med Steinlein har jeg svært ved at se det ske.
Steffen am skrev:Vi skal huske det er en ekspert vurdering og ikke en oplysende artikel.oros skrev:Thorup får næppe vendt skuden, men Todd kommer ikke til FCM af den grund.dreetz skrev:Drama i kulissen: Todd tæt på fyreseddel
Normalt plejer Allan Olsen at være ret skarp, men lige på den her vil jeg nok slå kold snaps i blodet.
Det vil være et gigantisk selvmål af Randers at fyre en trænerkapacitet ala Todd, tror simpelthen ikke at Randers kan tiltrække en med samme kompetence niveau.
Så er spørgsmålet selvfølgelig om man vil acceptere en "mindre god" træner, man kan styre, men kan ikke se det ske.
Ydermere, hvis det er af sportslige hensyn er det Ole Nielsen og ikke Gravgaard der skal fyre Todd. Ole Nielsen har jeg ikke set gøre noget der ligner at beskytte Keller og vil nok også gøre sit for at en trænerfyring ikke er hans første større handling og bringer sig på kant med fansene.
Allan Olsen helgardere sig jo også lidt ved at sige hvis han taber kampe, skal han ud. Men det kan man jo i og for sig sige om alle trænere, spørgsmålet er så hvor lang snor de skal have.
Todd har før fået Randers til at overpræstere, hvorfor skulle han ikke kunne gøre det igen.
Todd til Midtjylland - Mener sådan set hans gøren og hans CV siger at det intet problem skulle være.
Måske den bedste træner i Danmark PT, der har præsteret stabilt med begrænset materiale over tid. Det er selvfølgelig også en billig postulat, da stort set alle klubber har skiftet træner.
Men med Midtjyllands profil, med omfattende computer analyse, spilsystem, evt. magtkamp med Steinlein har jeg svært ved at se det ske.
Jeg tror Todd bliver fyret (og vi kan ikke bruge ham i FCM). Det er rigtigt at de ikke har vundet mange kampe, men det der bliver afgørende er Gravgård/Keller der er en rigtig giftig cocktail. Og det er noget forbandet noget når sådan noget findes i en klub.