Ny træner - NU!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Falcons

Re: Ny træner - NU!!

Indlæg af Falcons »

Jeg ved ikke med sikkerhed , hvem der ellers var kontakt til, men jeg angriber det åbenlyse og u ambitiøse valg. Det er synd for Thorup, han er ikke en vinder type, men en stor undskyldning. Han besidder ikke de evner og egenskaber der kræves for at styre og VIDEREUDVIKLE en klub som FCM. Jeg mere end indikere også, at valget af Thorup blev valgt ud fra andre præmisser end det rent træningsmæssige. Truppen har vejet og fundet Thorup for let. Skaden skete i efteråret og han får ikke truppen til at performe og vores DNA er banket to år tilbage.

Det koster så meget at forsætte. Sisto m.fl falder i værdi, TV penge, Færre tilskuere, manglende europæisk deltagelse osv osv det er en ond spiral.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Aha, så du ved ikke, om FCM har været i kontakt med trænere på hylden over Thorup. Det er da ganske væsentligt, når du beskylder træneremnerne for at være uambitiøse. Du kan jo ikke tvinge dem til at skrive under.

Tror der var mange, der sad med en flad fornemmelse, da Thorup blev ansat, men det virkede ærlig talt som om, at man måtte tage det, man kunne få. CV-mæssigt er Thorup den største træneransættelse i FCM, om du vil det eller ej.

Falcons

Indlæg af Falcons »

Nu læser du ikke hvad jeg skriver.

Naturligvis findes der træner talenter i lavere rækker, det findes der mange eksempler på. Men En dansk mester og en klub med et top to budget i Danmark skal ikke finde deres træner på det niveau og tage de chancer indebærer. Det niveau der blev søgt var for lavt og langt under det niveau man havde - der er ganske enkelt ikke forhold mellem ud meldinger, ambitioner og handling.

Sat på spidsen så siger jeg at Thorup er en dårligere træner end Riddersholm. Hans mandskabs pleje er med afstand langt væk fra Riddersholms niveau. Når det sker falder alt niveau under træneren. I tråd med deres ambitioner skulle de have valgt en træner OVER Riddersholm - også for at sende et signal til truppen om at vil mener det seriøst når vi siger, vi er en top klub.

Det jeg også angriber er, at de typer der var på deres sidste top 3 liste alle var meget bløde typer, som alle ville have haft mere end svært ved at slå igennem efter Riddersholm. Her siger jeg meget hårdt at Steinlein valgte ud fra hvem han kunne "styre" frem for hvad der ville være det bedste for FCM og hvad der kræves for at træne en top klub med store europæskie ambitioner. Han ansatte em træner efter eget niveau frem for klubbens.

henker

Indlæg af henker »

Faclons jeg er enig med din holdning. Sådan tænker jeg også..

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Der er vel ingen ud over evt. træner emner og så Steinlein/Ankersen der kan svare helt præcist på hvem der har været kontakt med og hvem der ikke har. Der har floreret en masse rygter på daværende tidspunkt og medierne har bragt nogle artikler, som indikerer at der har været kontakt til træneremner som eks. Solskjær og Bradley og der gik også rygter på hvorfor de takkede nej. Om det er korrekt finder vi nok aldrig ud af.

Men er der noget omkring nogle af de rygter der går på at Steinlein/Ankersen ? sidder på for meget af trænerens områder i FCM så har vi da et reelt problem ikke bare nu men også fremadrettet.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Falcons skrev:Nu læser du ikke hvad jeg skriver.

Naturligvis findes der træner talenter i lavere rækker, det findes der mange eksempler på. Men En dansk mester og en klub med et top to budget i Danmark skal ikke finde deres træner på det niveau og tage de chancer indebærer. Det niveau der blev søgt var for lavt og langt under det niveau man havde - der er ganske enkelt ikke forhold mellem ud meldinger, ambitioner og handling.
Jeg læser, hvad du skriver. Du skriver, at klubben søgte "for lavt og langt under det niveau man havde." Samtidig skriver du også, at du ikke ved, hvem klubben har været i kontakt med. Hvordan hænger det sammen? Du aner jo ikke, hvem klubben har forsøgt at hente?

Falcons

Indlæg af Falcons »

Nej Det ved jeg ikke ! - Det ved kun Steinlein og Ankersen - Men de 3 personer de nævnte offentligt fra deres top liste, er langt under, hvad en klub som FCM burde gå efter - og en hovedårsag til de problemer de har i dag.

henker

Indlæg af henker »

ja præcis falcons... det mener jeg også at Thorup er langt under glen.. Steinlein også.. sorry - det er min ærligt mening

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Falcons skrev:Nej Det ved jeg ikke ! - Det ved kun Steinlein og Ankersen - Men de 3 personer de nævnte offentligt fra deres top liste, er langt under, hvad en klub som FCM burde gå efter - og en hovedårsag til de problemer de har i dag.
Deres topliste? Dal, Mølby og Thorup? Har du et link, der kan bekræfte det? Jeg kan ikke mindes en sådan udtalelse. Men det er da muligt, jeg har misset det dengang.

Igen, der er rimelig basis for at sige, at FCM har været i kontakt med trænere, hvis CV umiddelbart overgår de tre omtalte danskere. Solskjær og Bradley har der formentlig været kontakt til. Mon ikke også der kunne være andre på listen, som medierne ikke har opdaget. Der er jo altså ikke noget i vejen med at sondere markedet. Jeg tror dog ikke for alvor på, at f.eks. Johnny Mølby har været en prioritet på nogen liste.

Henker, kan du ikke prøve at bidrage lidt til debatten i stedet for bare at skrive forskellige varianter af "Jeg er enig."

Falcons

Indlæg af Falcons »

Hej Acebone,

De var alle tre nævnt, og Dal fik jobbet tilbudt før Thorup. Men mit pointe er, at det er helt og aldeles uambitiøst at søge på så "lavt" et niveau. Det stemmer slet ikke overens med klubbens ambitioner og udmeldinger. FCM kan sagtens tiltrække meget større profiler - alternativt kan alt købes for penge.

Alt det vi havde bygget op, og var stolte af er nu flyttet til Århus - og jeg er sikker på, at hvis der ikke var noget der hed kontrakter var der fulgt mange flere med. Hr Steinlein ligger som han selv har redt.

Thorup er en flink fyr, men ingen vinder type. Er der nogen der kan forestille sig Thorup med en pokal mellem hænderne ? Stik imod klubbens udmeldinger og ambitioner, har man ansat mindre kvalitet. Man har down gradet på klubbens vigtigste stilling - og det betaler man nu prisen for.

Som jeg skrev i mit indlæg er Thorup ansat til at skjule det egentlige problem - nemlig at Steinlein ikke er en dygtig nok leder til at kunne håndtere den træner kapacitet på niveau med eller over Riddersholm.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Falcons.

1. Jonas Dal har udrettet vanvittige ting uden noget budget I Hobro og er gang med det i Esbjerg. Selvom han ikke har flot CV kan han sagtens være dygtig.

2. Du bliver jo netop fortalt Bradley og Solskjær har været forsøgt. Eller mener du at de er uambitiøse og uerfarene?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

3. Thorup har faktisk allerede vundet en pokal. Så det behøver man ikke forestille sig - man kan nøjes med at google.

974

Indlæg af 974 »

Prøv lige at tænke over dette i stedet for bare at tro at vi kunne have fået alle mulige toptrænere...

- d. 25. juni siger Glen op MEGET uventet
- d. 29. juni tager holdet på træningslejr i Østrig med Friis og Priske til at stå for 3 kampe dernede
- d. 12. juli offentliggøres det at Thorup bliver ny træner
- d. 14. juli spiller FCM den første Chl. kval kamp

SÅ pokkers nemt tror jeg altså ikke det er at skaffe den træner som du Falcons eftersøger - ikke på så kort tid
Havde Glen nu luftet tanken om at han ville stoppe lidt tidligere (det formoder vi ikke at han har..), så kunne man måske have fået fat i noget "bedre"
Jeg synes at Thorup fik bragt os flot ind i Europa - det er vi mange der har sukket efter i årevis!

Jeg er meget enig i at det pt halter meget, men jeg synes at Thorup fortjener at arbejde mere med holdet - da som minimum sæsonen ud :-)

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Falcons skrev:De var alle tre nævnt, og Dal fik jobbet tilbudt før Thorup. Men mit pointe er, at det er helt og aldeles uambitiøst at søge på så "lavt" et niveau. Det stemmer slet ikke overens med klubbens ambitioner og udmeldinger. FCM kan sagtens tiltrække meget større profiler - alternativt kan alt købes for penge.
Jeg er godt med på, at man forsøgte at hente Dal. Det gav også fin mening, for han ville have været det nærmeste, vi kom på en Glen-erstatning. Kendte klubben ud og ind, havde relationer til mange af spillerne, topfokuseret på mandskabspleje osv. osv.

Dal var lidt der, hvor Glen startede i sin tid, dog med Superliga-erfaring oveni. Dal gav rigtig god mening for mig. Jeg skrev inden ansættelsen af Thorup, at "skal det være dansk, skal det være Dal." Det blev det så ikke, men jeg havde heller ikke overvejet Thorup dengang.

Nu nævnte du også Johnny Mølby. Har du nogen kilde på, at han var på denne "topliste"?

I øvrigt kan alt måske nok købes for penge, men dem har vi ikke. Benham har jo ikke udstedt en blankocheck til FCM. Vi kunne øjensynligt ikke blive enige med de prominente navne, vi havde i kikkerten, så derfor endte det med et hjemligt navn.

henker

Indlæg af henker »

I øvrigt kan alt måske nok købes for penge, men dem har vi ikke. Benham har jo ikke udstedt en blankocheck til FCM. Vi kunne øjensynligt ikke blive enige med de prominente navne, vi havde i kikkerten, så derfor endte det med et hjemligt navn.

Må jo give acebone ret i. Skam at fcm ikke fandt den rette til tid. Men forhåbentligt finder fcm den rette til sommer.. Plus rette spillere..

Besvar