Det er vel fordi han bliver træt af at skrive med samme fem debattørere på deres eget forum - Storklubben Aab hviler åbenbart så meget i sig selv at alle 5 hardcorefans er de eneste der gider debattere omkring denne mastodont!!Kongeren82 skrev:Kan vitterligt ikke forstå at du med dit store had til FCM, bruger så meget tid på dette forum!jonas386 skrev: Steinlein, Ørgaard, Kristian Bach Bak, Glen Riddersholm og Rasmus Ankersen er gode steder at starte. Jeg ville egentlig gerne forklare det, men da du allerede har konklusionen klar, tror jeg egentlig bare det er spildt arbejde.
Men mundlort, løgn og dobbeltmorale er da et sted at starte.
Brøndbys nedtur
Re: Brøndbys nedtur
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
Det er da et nærliggende ræsonnementThygeM skrev: Det er vel fordi han bliver træt af at skrive med samme fem debattørere på deres eget forum - Storklubben Aab hviler åbenbart så meget i sig selv at alle 5 hardcorefans er de eneste der gider debattere omkring denne mastodont!!
Han har da vundet 5 mesterskaber, 2 pokaltitler, og kommet i ChL mere end en gang. Hvis ikke jeg husker helt forkert er Ståle da også den mest vindende træner i dansk klubfodbold. Ståle er nu heller ikke min kop the, men man kan ikke tage meritterne fra ham, uanset hvor meget man så vil gøre det til et spørgsmål om penge. Penge hjælper rigtig meget i fodbold, men det er efterhånden blevet bevist mere end en gang at det er langtfra alt. At du sammenligner ham med den, statistisk set, dårligste træner i superligaen virker ikke helt rimeligt i det tilfælde.
Derudover er det nu ikke fordi jeg behøver din accept af hvem jeg bryder mig om. Kristian Bak slår mig eksempelvis ikke som typen "der tror han er noget". Jeg synes derimod at det er voldsomt usympatisk at true unge spillere efter en kamp (http://www.bt.dk/superligaen/truer-unfa ... -sorte-bog), og derudover er det jo altid sjovt når folk er ved at kamme helt over hvor meget vindere de er, for så at tabe 15 kampe i træk.
Ellers læser du sikkert Ekstra Bladet, her havde Køllen et længere svar i en artikel omkring hvorfor AaBfans ikke kan li' FCM. http://ekstrabladet.dk/ekstra/superliga ... ab/5969187
Nu skal det selvfølgelig heller ikke handle om FCM, eller AaB, i en Brøndby tråd. Men din snak om talenter vidner om en noget misforstået forståelse af "talentarbejde". Har AaB skabt spillere med store udenlandske karrierer, som eksempelvis Brøndby og FCM har det? Nej. Har AaB haft mange talenter i Andreas Christensen, Højbjerg, Kjær, Boilesen, Fischer osv klassen? Ikke rigtigt, der er vel Lucas Andersen som først nu er ved at få noget der minder om et egentligt gennembrud. Er/var alle disse spillere spillere større talenter end eksempelvis Kasper Kusk? Du kan så selv vurdere hvilken af de 7 spillere der har haft den største betydning for sin klub. Du kan derefter erstatte Kusk' navn med Nicolai Thomsen, Nicklas Helenius, Jakob Ahlmann eller Lasse Nielsen. Du kan også prøve med udefrakommende spillere som Dalsgaard, Nicolai Larsen og Lukas Spalvis der alle har haft AaB som første senirklub.
Du kan bagefter prøve at google dig frem til tidligere Brøndby navne, til hvem der var tårnhøje forventninger, og se hvor mange der render rundt i divisionerne. Du kan så derefter kigge på de tidligere AaB'ere der er vendt tilbage, og fået stor succes. Kasper Risgaard, Augustinussen, Enevoldsen og Rasmus Würtz.
AaBs talentmasse er muligvis ikke ligesåstor som Brøndbys (igen, geografisk område, det kommer jeg til), men AaB er langt bedre til at få noget ud af disse talenter. Kig evt på de sidste års AaB profiler, og se hvor mange du nogensinde havde hørt om inden de fik superligadebut. Ingen af de nævnte (afsnittet ovenover) har været de største talenter i deres årgang, jeg ved at både Nicolai Thomsen og Kasper Kusk havde rigtigt mange problemer i ungdomsårene fordi de ikke kunne følge med fysisk. Nicolai Thomsen var endda tilbage i Skagen en periode. Men alligevel bliver de toneangivende spillere nogle år senere, og vinder et dansk mesterskab. Begge har iøvrigt efterfølgende fået landsholdsdebut. At Kusk så efterfølgende ikke fik succes i Twente er da ærgerligt, ligesom Helenius nok heller ikke var god nok til Premier League (plus manden blev alvorligt syg), men det er spillere der har haft stor betydning for klubben i den periode de har været her. Nye spillere er også allerede på vej. Jakob Blåbjerg, Kasper Pedersen og Frederik Børsting har allerede spillet en del kampe, og er ofte med omkring start-11'eren.
Lasse Nielsen, Rasmus Thelander og Henrik Dalsgaard har iøvrigt også pænt succes i udlandet.
Men nok om AaB.
Angående geografi må du altså finde ud af hvad du mener. Hvordan kan du først sidde og prale med hvor mange jyske Brøndby fans der kommer til Brøndby kampe, og hvor mange fans der er bare i Nordjylland, for så bagefter at indskrænke Brøndbys opland til noget der minder om Aalborg by. De 207.000 er iøvrigt hele Aalborg kommune, altså landets 6.største kommune (arealmæssigt), og altså et område der er 3 gange så stort som hele hovedstadsområdet. Du mener derudover at AaB har hele nordjylland for sig selv. Altså et område der igen er 4 gange større (jeg medregner her nørrejyske ø, og den del af Aalborg kommune der går syd for Limfjorden) end Aalborg kommune, der i forvejen er 3 gange så stort som hovedstadsområdet. Det er da rigtigt der "kun" bor dobbelt så mange mennesker i hovedstadsområdet, men det er altså også på lidt mindre plads. Jeg går udfra du selv er fra nordjylland, siden du sådan er ved at kamme over hvergang du kan nævne "Brøndby fans" og "nordjylland" i samme sætning, og så ved du også godt at man ikke bare lige tager s-toget fra Skagen til Aalborg, eller hopper på bussen fra Tranum til Hals.
Derudover er der nu også andre nordjyske klubber. Vendsyssel, Jammerbugt og Thisted er altså også i divisionerne.
Jeg er ret overbevist om du har forstået betydeligt mindre. Jan Bech siger til pressen at en enig bestyrelse har sagt god for at han fortsætter. Det har BST ikke været enige i. Enten er Jan Bech gået udfra, at han havde hele bestyrelsens opbakning og sagt det inden at have hørt alle, eller så er BST nogle vendekåber. Jeg hælder dog mest til det første da ingen bestyrelsesfolk, af hvad jeg har set, har været ude og kritisere BST. Det er kun fans jeg har set kritik fra.
Hvis det første er tilfældet kan BST jo ikke bare sidde og vente på en generalforsamling, og så være passive i al den tid. Det ser man heller ikke i andre bestyrelser. Havde det været det private erhvervsliv var Jan Bech jo røget ud med det samme. Der er udelukkende den forskel, at den her bestyrelsesformand giver klubben penge, og dem vil man jo ikke undvære. For selv Brøndbys stolte værdier er til salg for ussel mammon. BST er de eneste i hele det her cirkus der er gået op i jeres "imod moderne fodbold", og hvad i ellers kommer med af dobbeltmoralsk lort, men såsnart de kommer imellem alle de rare millioner, så skal de faktisk bare pakke alle de ting som "fællesskab", "ingen over klubben" langt væk, så det ikke forstyrrer stakkels Jan Bech så meget, at han glemmer koden til sin netbank.
Man kan iøvrigt mene hvad man vil om debatsiden, men at den ikke er aktiv er jo noget vås.
Derudover er det nu ikke fordi jeg behøver din accept af hvem jeg bryder mig om. Kristian Bak slår mig eksempelvis ikke som typen "der tror han er noget". Jeg synes derimod at det er voldsomt usympatisk at true unge spillere efter en kamp (http://www.bt.dk/superligaen/truer-unfa ... -sorte-bog), og derudover er det jo altid sjovt når folk er ved at kamme helt over hvor meget vindere de er, for så at tabe 15 kampe i træk.
Ellers læser du sikkert Ekstra Bladet, her havde Køllen et længere svar i en artikel omkring hvorfor AaBfans ikke kan li' FCM. http://ekstrabladet.dk/ekstra/superliga ... ab/5969187
Nu skal det selvfølgelig heller ikke handle om FCM, eller AaB, i en Brøndby tråd. Men din snak om talenter vidner om en noget misforstået forståelse af "talentarbejde". Har AaB skabt spillere med store udenlandske karrierer, som eksempelvis Brøndby og FCM har det? Nej. Har AaB haft mange talenter i Andreas Christensen, Højbjerg, Kjær, Boilesen, Fischer osv klassen? Ikke rigtigt, der er vel Lucas Andersen som først nu er ved at få noget der minder om et egentligt gennembrud. Er/var alle disse spillere spillere større talenter end eksempelvis Kasper Kusk? Du kan så selv vurdere hvilken af de 7 spillere der har haft den største betydning for sin klub. Du kan derefter erstatte Kusk' navn med Nicolai Thomsen, Nicklas Helenius, Jakob Ahlmann eller Lasse Nielsen. Du kan også prøve med udefrakommende spillere som Dalsgaard, Nicolai Larsen og Lukas Spalvis der alle har haft AaB som første senirklub.
Du kan bagefter prøve at google dig frem til tidligere Brøndby navne, til hvem der var tårnhøje forventninger, og se hvor mange der render rundt i divisionerne. Du kan så derefter kigge på de tidligere AaB'ere der er vendt tilbage, og fået stor succes. Kasper Risgaard, Augustinussen, Enevoldsen og Rasmus Würtz.
AaBs talentmasse er muligvis ikke ligesåstor som Brøndbys (igen, geografisk område, det kommer jeg til), men AaB er langt bedre til at få noget ud af disse talenter. Kig evt på de sidste års AaB profiler, og se hvor mange du nogensinde havde hørt om inden de fik superligadebut. Ingen af de nævnte (afsnittet ovenover) har været de største talenter i deres årgang, jeg ved at både Nicolai Thomsen og Kasper Kusk havde rigtigt mange problemer i ungdomsårene fordi de ikke kunne følge med fysisk. Nicolai Thomsen var endda tilbage i Skagen en periode. Men alligevel bliver de toneangivende spillere nogle år senere, og vinder et dansk mesterskab. Begge har iøvrigt efterfølgende fået landsholdsdebut. At Kusk så efterfølgende ikke fik succes i Twente er da ærgerligt, ligesom Helenius nok heller ikke var god nok til Premier League (plus manden blev alvorligt syg), men det er spillere der har haft stor betydning for klubben i den periode de har været her. Nye spillere er også allerede på vej. Jakob Blåbjerg, Kasper Pedersen og Frederik Børsting har allerede spillet en del kampe, og er ofte med omkring start-11'eren.
Lasse Nielsen, Rasmus Thelander og Henrik Dalsgaard har iøvrigt også pænt succes i udlandet.
Men nok om AaB.
Angående geografi må du altså finde ud af hvad du mener. Hvordan kan du først sidde og prale med hvor mange jyske Brøndby fans der kommer til Brøndby kampe, og hvor mange fans der er bare i Nordjylland, for så bagefter at indskrænke Brøndbys opland til noget der minder om Aalborg by. De 207.000 er iøvrigt hele Aalborg kommune, altså landets 6.største kommune (arealmæssigt), og altså et område der er 3 gange så stort som hele hovedstadsområdet. Du mener derudover at AaB har hele nordjylland for sig selv. Altså et område der igen er 4 gange større (jeg medregner her nørrejyske ø, og den del af Aalborg kommune der går syd for Limfjorden) end Aalborg kommune, der i forvejen er 3 gange så stort som hovedstadsområdet. Det er da rigtigt der "kun" bor dobbelt så mange mennesker i hovedstadsområdet, men det er altså også på lidt mindre plads. Jeg går udfra du selv er fra nordjylland, siden du sådan er ved at kamme over hvergang du kan nævne "Brøndby fans" og "nordjylland" i samme sætning, og så ved du også godt at man ikke bare lige tager s-toget fra Skagen til Aalborg, eller hopper på bussen fra Tranum til Hals.
Derudover er der nu også andre nordjyske klubber. Vendsyssel, Jammerbugt og Thisted er altså også i divisionerne.
Jeg er ret overbevist om du har forstået betydeligt mindre. Jan Bech siger til pressen at en enig bestyrelse har sagt god for at han fortsætter. Det har BST ikke været enige i. Enten er Jan Bech gået udfra, at han havde hele bestyrelsens opbakning og sagt det inden at have hørt alle, eller så er BST nogle vendekåber. Jeg hælder dog mest til det første da ingen bestyrelsesfolk, af hvad jeg har set, har været ude og kritisere BST. Det er kun fans jeg har set kritik fra.
Hvis det første er tilfældet kan BST jo ikke bare sidde og vente på en generalforsamling, og så være passive i al den tid. Det ser man heller ikke i andre bestyrelser. Havde det været det private erhvervsliv var Jan Bech jo røget ud med det samme. Der er udelukkende den forskel, at den her bestyrelsesformand giver klubben penge, og dem vil man jo ikke undvære. For selv Brøndbys stolte værdier er til salg for ussel mammon. BST er de eneste i hele det her cirkus der er gået op i jeres "imod moderne fodbold", og hvad i ellers kommer med af dobbeltmoralsk lort, men såsnart de kommer imellem alle de rare millioner, så skal de faktisk bare pakke alle de ting som "fællesskab", "ingen over klubben" langt væk, så det ikke forstyrrer stakkels Jan Bech så meget, at han glemmer koden til sin netbank.
Man kan iøvrigt mene hvad man vil om debatsiden, men at den ikke er aktiv er jo noget vås.
-
Steffen am
Lige som der var ved at ved falde ro over Brøndby, gør de sig igen lidt interessant. JBA trækker sig som bestyrelsesformand.
Næsten overraskende at BIF faktisk har lavet en handling der ikke har været igennem medierne.
Men hvorfor nu?
- JBA har fået en åbenbaring?
- Bestyrelsen har presset ham ud?
- Problemer med at skaffe træner eller forlænge med Agger sålænge JBA er der?
Næsten overraskende at BIF faktisk har lavet en handling der ikke har været igennem medierne.
Men hvorfor nu?
-
Steffen am
Tilgengæld en fin artikel der er "trending" hos Sky Sport omkring Agger
http://www.skysports.com/football/news/ ... niel-agger
http://www.skysports.com/football/news/ ... niel-agger
Men pengestrømmen skulle fortsætte, skriver de. Mon dog. Mon ikke han finder et andet legetøj nu?
Mon ikke det er en blanding af alle tre?? JBA har vel taget pulsen lidt henover de sidste 20 dage og håbet at sagen ville gå mere i sig selv end den er og herefter taget konsekvensen af dette. Rent magtmæssigt er hans tilbagetræden blot en formalitet. Morten Albæk, Thorleif og Møller er alle blot JBAs forlængede hænder. Han køber aktier for de lovede 80 mio - det er jeg ret sikker på! Og magten bevarer han - blot i kulissen!!Steffen am skrev:Lige som der var ved at ved falde ro over Brøndby, gør de sig igen lidt interessant. JBA trækker sig som bestyrelsesformand.
Men hvorfor nu?
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
Du har vist overset mit indlæg Thyge.
https://en.wikipedia.org/wiki/F.C._Copenhagenjonas386 skrev:Han har da vundet 5 mesterskaber, 2 pokaltitler, og kommet i ChL mere end en gang. Hvis ikke jeg husker helt forkert er Ståle da også den mest vindende træner i dansk klubfodbold. Ståle er nu heller ikke min kop the, men man kan ikke tage meritterne fra ham, uanset hvor meget man så vil gøre det til et spørgsmål om penge. Penge hjælper rigtig meget i fodbold, men det er efterhånden blevet bevist mere end en gang at det er langtfra alt. At du sammenligner ham med den, statistisk set, dårligste træner i superligaen virker ikke helt rimeligt i det tilfælde.
Du har ret - bortset fra at Såle "kun har vundet 4 stks - iøvrigt alle 4 med Hans Backes "stamme" af spillere. Såle har nu brugt snart 3 hele sæsoner (og 200mill+) på at bygge mesterholdet fra 2012 op til endnu et mesterskab! Hvis du synes det oser af kvalitet nedgør du trænere som Hamrén, Riddersholm, Hjulmand og Kent der byggede mesterhold op for langt færre penge og på kortere tid!
Dit link til Bak-Bachartiklen er jo helt til grin! Den "sorte bog" er jo ofte omtalt af spillere som Tøffe, Brian Steen osv. Ikke at det gør den mere legal - men den har altid eksisteret og været brugt flittigt overalt i fodboldverdenen. Vinnie Jones, Roy Keane og andre lagde aldrig skjul på det når den blev taget i brug.
I er førhen gået glip af en masse talenter hvor i simpelthen ikke var gode nok til at se talentet! Ebbe Sand er vel det vildeste eksempel - han var til prøvetræning i Aab i 1991 og fik prædikatet "duer ikke"! Vi smed 60.000 dkk og resten er historie! Nu har jeg ikke tid til at sidde og grave en masse rundt men jeg er overbevist om at han langtfra er den eneste. At i ikke har samme talentmasse er noget vås - i er måske bare ikke dygtige nok til at uddanne dem - hvilket klart bakkes op af at den eneste rigtige succes i har haft er Jesper Grønkjær! Resten er faldet igennem når de er kommet ud eller er endt i bløde mellemvareklubber rundt omkring i Europa med tvivlsom succes. Selv de spillere i har sendt videre internt i dk har ikke slået til og her tænker jeg især på Wurtz der ikke engang var i nærheden af et gennembrud i FCK - hvilket igen viser hvilket pres det er at spille for de største klubber i dk.jonas386 skrev: Nu skal det selvfølgelig heller ikke handle om FCM, eller AaB, i en Brøndby tråd. Men din snak om talenter vidner om en noget misforstået forståelse af "talentarbejde". Har AaB skabt spillere med store udenlandske karrierer, som eksempelvis Brøndby og FCM har det? Nej. Har AaB haft mange talenter i Andreas Christensen, Højbjerg, Kjær, Boilesen, Fischer osv klassen? Ikke rigtigt, der er vel Lucas Andersen som først nu er ved at få noget der minder om et egentligt gennembrud. Er/var alle disse spillere spillere større talenter end eksempelvis Kasper Kusk? Du kan så selv vurdere hvilken af de 7 spillere der har haft den største betydning for sin klub. Du kan derefter erstatte Kusk' navn med Nicolai Thomsen, Nicklas Helenius, Jakob Ahlmann eller Lasse Nielsen. Du kan også prøve med udefrakommende spillere som Dalsgaard, Nicolai Larsen og Lukas Spalvis der alle har haft AaB som første senirklub.
Du snakker om Aabere der er vendt tilbage og har fået stor succes - hvad mener du er kriteriet for dette?? Der er jo ikke nogen af dem der er i nærheden af landsholdet hvilket de måte formodes at være hvis de skulle kaldes succeser!!
Hvad angår AC, Højbjerg, Vestergaard og Patrick Olsen synes jeg at det er en kæmpe fiasko - og forskellen på tidligere tider - at de ikke slår igennem i Bif som 17-18 årige på 1 holdet for så at blive solgt videre. Der har vi en kæmpe brist! Havde vi formået at føre disse spillere frem internt i klubben havde situationen været en hel anden i dag - det er jo netop pga ting som bla. disse at vi på 10 år befinder os i en krise!!
Kan jeg bare henvise til ovenstående - det var et af Bifs varemærker før i tiden og den største grund til at de største talenter altid valgte os. Slog man igennem i Bif før 2006 var man stort set sikret en klub i en af de store ligaer samt en landsholdsplads! For 10 år siden var spillere som Emre Mor, Maxø osv endt hos os i en tidlig alder.jonas386 skrev: AaBs talentmasse er muligvis ikke ligesåstor som Brøndbys (igen, geografisk område, det kommer jeg til), men AaB er langt bedre til at få noget ud af disse talenter. Kig evt på de sidste års AaB profiler, og se hvor mange du nogensinde havde hørt om inden de fik superligadebut. Ingen af de nævnte (afsnittet ovenover) har været de største talenter i deres årgang, jeg ved at både Nicolai Thomsen og Kasper Kusk havde rigtigt mange problemer i ungdomsårene fordi de ikke kunne følge med fysisk. Nicolai Thomsen var endda tilbage i Skagen en periode. Men alligevel bliver de toneangivende spillere nogle år senere, og vinder et dansk mesterskab. Begge har iøvrigt efterfølgende fået landsholdsdebut. At Kusk så efterfølgende ikke fik succes i Twente er da ærgerligt, ligesom Helenius nok heller ikke var god nok til Premier League (plus manden blev alvorligt syg), men det er spillere der har haft stor betydning for klubben i den periode de har været her. Nye spillere er også allerede på vej. Jakob Blåbjerg, Kasper Pedersen og Frederik Børsting har allerede spillet en del kampe, og er ofte med omkring start-11'eren.
Men nok om AaB.
Jeg er ikke selv fra Nordjylland - men det er min kone! Hver gang vi er på besøg hos hendes familie går bølgerne højt fordi to af hendes brødre er Biffans (Det var de før jeg kom i familien) mens den sidste - ligesom svigerfar - holder med Aab.jonas386 skrev: Angående geografi må du altså finde ud af hvad du mener. Hvordan kan du først sidde og prale med hvor mange jyske Brøndby fans der kommer til Brøndby kampe, og hvor mange fans der er bare i Nordjylland, for så bagefter at indskrænke Brøndbys opland til noget der minder om Aalborg by. De 207.000 er iøvrigt hele Aalborg kommune, altså landets 6.største kommune (arealmæssigt), og altså et område der er 3 gange så stort som hele hovedstadsområdet. Du mener derudover at AaB har hele nordjylland for sig selv. Altså et område der igen er 4 gange større (jeg medregner her nørrejyske ø, og den del af Aalborg kommune der går syd for Limfjorden) end Aalborg kommune, der i forvejen er 3 gange så stort som hovedstadsområdet. Det er da rigtigt der "kun" bor dobbelt så mange mennesker i hovedstadsområdet, men det er altså også på lidt mindre plads. Jeg går udfra du selv er fra nordjylland, siden du sådan er ved at kamme over hvergang du kan nævne "Brøndby fans" og "nordjylland" i samme sætning, og så ved du også godt at man ikke bare lige tager s-toget fra Skagen til Aalborg, eller hopper på bussen fra Tranum til Hals.
Hvad angår transport til og fra stadion er det vel spørgsmål om kultur. Hvis der er nok til at fylde busser fra Nordjylland til Brøndby må det da være en smal sag at fylde busser fra skagen til Aalborg hvor afstanden da vist er en smule mindre!!
Tror ikke at BST er ret meget bestyrelse i andres tanker. Der er en pæn flok aktionærere der har trukket deres fuldmagter til BST tilbage grundet deres udmeldinger. Hvis du kendte en smule til bestyrelsesarbejde ville du vide at man aldrig kommenterer på virksomheden offentligt medmindre du er bestyrelsesformand. Derfor vil du aldrig se siddende bestyrelsesmedlemmer kritisere BST - ligesom BST aldrig skulle have udtalt sig i denne sag. BST har optrådt mindst ligeså amatøragtigt som JBA i denne sag hvilket de nu betaler prisen for. Brøndbys værdier vil aldrig være til salg - men JBA har en stor stjerne blandt os fans. Han er opvokset herude og har med hjertet lagt en masse penge i klubben. At hjernen så ikke helt har fulgt med er og bliver tilgivet da JBA fremstår som en af os. Han er ikke født med en guldske i munden og bruger sine surt tjente private midler på at genrejse vores klub som alle os andre gør det - bare i en større målestok. Jeg ved godt det kan være svært at forstå når man kommer fra jantelovems højborgjonas386 skrev: Jeg er ret overbevist om du har forstået betydeligt mindre. Jan Bech siger til pressen at en enig bestyrelse har sagt god for at han fortsætter. Det har BST ikke været enige i. Enten er Jan Bech gået udfra, at han havde hele bestyrelsens opbakning og sagt det inden at have hørt alle, eller så er BST nogle vendekåber. Jeg hælder dog mest til det første da ingen bestyrelsesfolk, af hvad jeg har set, har været ude og kritisere BST. Det er kun fans jeg har set kritik fra.
At "det oser af kvalitet" er dine ord, ikke mine. Du har stadig til gode at bevise hvordan dit had til Ståle ikke skyldes hans succes. Du opfinder endda fakta til lejligheden.
Johan Wiland, Oscar Wendt, Mikael Antonsson, Mathias 'Zanka' Jørgensen, Zdenek Pospêch, Jesper Grønkjær, Claudemir, William Kvist, Christian Bolaños, Cesar Santín, Dame N'Doye.
Af de spillere havde kun William Kvist været i FCK længere tid end Ståle. Jeg har svært ved at se hvilken stamme du helt præcis mener. Derudover er man vel ikke en dårlig træner fordi man arbejder videre hvor forgængeren slap?
Igen, Ståle er heller ikke min kop the, men at han skulle være en så dårlig træner som du gør ham til, virker bemærkelsesværdigt når man også gjorde det godt internationalt. Har/havde FCK en stor økonomisk fordel? Ja da, men det er ikke ensbetydende med at man vinder. Det er FCK senere hen, og Brøndby for den sags skyld glimrende eksempler på.
Det er så fedt at du sammenligner det med spillere som Tøfting, Brian Steen, Vinnie Jones og Roy Keane. Hvis du er enig med med kan du altså bare skrive det. Brøndby fans hader Zanka, FCK fans hader Mike Jensen, AaB fans hader Kristian Bach. Det er slet ikke så kompliceret.
1991 er det bedste du kan komme op med? Du er klar over det er 25 år siden? Hvis det er det vildeste eksempel du kan komme med, så synes jeg da egentlig det er gået AaB meget godt. Især fordi du tydeligvis slet ikke kender til historien med Ebbe Sand. Det er rigtigt at han blevet vejet, og fundet for let i AaB. Men Brøndby så nu heller ikke talentet med det samme. Da Brøndby først scoutede ham i Hadsund var de ikke interesserede, da de troede han var yngre. Det var først da Ebbe Sand selv flyttede til København for at læse, han begyndte at spille for Brøndby.
Ebbe Sand slog iøvrigt først igennem som 24 årig, så at AaB skulle have misset et ekstraordinært talent har jeg svært ved at tro på. At Ebbe Sand så har fået en rigtig flot karriere er en helt anden sag.
Men du nævner bare videre. At du er "overbevist om" tager jeg altså ikke som et argument. Hvis du mener AaB så ofte overser talenter, så må du vel kunne nævne nogle navne?
Landsholdet består måske af eksil-nordjyder der er flygtet til andre klubber for at slå igennem?
PS: Hvis du nogensinde støder på udtrykket "brøndbysandheder", så vid, med stolthed, at du gør dit for at holde myten i live
Hvilken stamme snakker du om her? Hvis man kigger på Ståles 1.periode, så vil jeg mene at hans arbejde peaker i 2010/2011 sæsonen, hvor de går videre fra ChL, og slår pointrekord i superligaen. Kigger man startopstilling i Chelsea kampene, så var følgende spillere i spiliøvrigt alle 4 med Hans Backes "stamme" af spillere
Johan Wiland, Oscar Wendt, Mikael Antonsson, Mathias 'Zanka' Jørgensen, Zdenek Pospêch, Jesper Grønkjær, Claudemir, William Kvist, Christian Bolaños, Cesar Santín, Dame N'Doye.
Af de spillere havde kun William Kvist været i FCK længere tid end Ståle. Jeg har svært ved at se hvilken stamme du helt præcis mener. Derudover er man vel ikke en dårlig træner fordi man arbejder videre hvor forgængeren slap?
Igen, Ståle er heller ikke min kop the, men at han skulle være en så dårlig træner som du gør ham til, virker bemærkelsesværdigt når man også gjorde det godt internationalt. Har/havde FCK en stor økonomisk fordel? Ja da, men det er ikke ensbetydende med at man vinder. Det er FCK senere hen, og Brøndby for den sags skyld glimrende eksempler på.
Det er så fedt at du sammenligner det med spillere som Tøfting, Brian Steen, Vinnie Jones og Roy Keane. Hvis du er enig med med kan du altså bare skrive det. Brøndby fans hader Zanka, FCK fans hader Mike Jensen, AaB fans hader Kristian Bach. Det er slet ikke så kompliceret.
1991 er det bedste du kan komme op med? Du er klar over det er 25 år siden? Hvis det er det vildeste eksempel du kan komme med, så synes jeg da egentlig det er gået AaB meget godt. Især fordi du tydeligvis slet ikke kender til historien med Ebbe Sand. Det er rigtigt at han blevet vejet, og fundet for let i AaB. Men Brøndby så nu heller ikke talentet med det samme. Da Brøndby først scoutede ham i Hadsund var de ikke interesserede, da de troede han var yngre. Det var først da Ebbe Sand selv flyttede til København for at læse, han begyndte at spille for Brøndby.
Hvilken historie? De 60.000 hiver du jo direkte ud af røven. Han tog ikke engang til Sjælland for at spille fodbold, men for at læse. Og hvem skulle have de 60.000? Hadsund lå i Danmarksserien, og der bliver man altså ikke betalt. Og man hentede da slet ikke spillere for 60.000 i en sådan klub i 91'.¨Vi smed 60.000 dkk og resten er historie
Ebbe Sand slog iøvrigt først igennem som 24 årig, så at AaB skulle have misset et ekstraordinært talent har jeg svært ved at tro på. At Ebbe Sand så har fået en rigtig flot karriere er en helt anden sag.
Men du nævner bare videre. At du er "overbevist om" tager jeg altså ikke som et argument. Hvis du mener AaB så ofte overser talenter, så må du vel kunne nævne nogle navne?
Please fortæl mig hvordan de to ting hænger sammen. At der, ifølge dig, kun er opforstret et talent, burde vel netop være et tegn på at talentmassen har været mindre end andre steder. Jeg går næsten udfra at du bruger dine egne resultater fra ovenover, hvor du er "overbevist" om at der er mange flere end Ebbe Sand. Men kan du ikke dele din viden med mig?At i ikke har samme talentmasse er noget vås - i er måske bare ikke dygtige nok til at uddanne dem - hvilket klart bakkes op af at den eneste rigtige succes i har haft er Jesper Grønkjær!
Landsholdet består måske af eksil-nordjyder der er flygtet til andre klubber for at slå igennem?
Mesterskaber > landskampeDer er jo ikke nogen af dem der er i nærheden af landsholdet hvilket de måte formodes at være hvis de skulle kaldes succeser!!
Du svarer ikke. Hvorfor skal AaB vurderes udfra et område der er 12 gange så stort som hovedstaden (som du endda mener er at overdrive), når du samtidig er så opmærksom på at Brøndby altså har fans i hele landet. Det giver altså ikke nogen mening.Hvad angår transport til og fra stadion er det vel spørgsmål om kultur. Hvis der er nok til at fylde busser fra Nordjylland til Brøndby må det da være en smal sag at fylde busser fra skagen til Aalborg hvor afstanden da vist er en smule mindre!!
Hey. Ebbe Sand har ringet for at fortælle dig at Maxsø er tidligere BIF'er. Han blev kasseret. Nu sidder han et sted i Hundige og græder sammen med en anden kasseret Brøndbyer, Nicolaj Jørgensen. Det er godt nok for dårligt at man i Brøndby er gået glip af to SÅ store talenter.Maxø
Haha. Sålænge i overbeviser jer selv, så er det hele jo fint.Brøndbys værdier vil aldrig være til salg
PS: Hvis du nogensinde støder på udtrykket "brøndbysandheder", så vid, med stolthed, at du gør dit for at holde myten i live
Ha ha ha den er så lam at jeg hermed tjekker ud ifht Jonas da han er blevet for god til at opfinde AaBsandheder... Jonas: jeg bøjer mig i støvet - i er bedst til alt og overgår alle mens BIF og FCM stinker max - er du tilfreds?Ravnen skrev:Wow spændende debat
Aj bliv nu ved, det er faktisk lidt underholdende
Jeg synes I begge har nogle pointer, men det er jo en debat af nærmest religiøs karakter, når man så levende holder af og med en klub
Jeg synes I begge har nogle pointer, men det er jo en debat af nærmest religiøs karakter, når man så levende holder af og med en klub
Er det ikke for nemt at beskylde mig for at opfinde fakta, og så bare skride fra debatten? Hvad er det helt konkret jeg opfinder?
Du behøver iøvrigt ikke bøje dig i støvet for min skyld, men hvis du er så glad for at debattere, også på "udebane", så må du vel i det mindste også kunne stå inde for dine holdninger og pointer?
Du behøver iøvrigt ikke bøje dig i støvet for min skyld, men hvis du er så glad for at debattere, også på "udebane", så må du vel i det mindste også kunne stå inde for dine holdninger og pointer?
Det er sgu sjældent, det sker, men jonas ser jo nærmest ud til at være den, der er mindst ude at svømme i denne debat.
Men god underholdning. Vi har klart manglet en BIF vs. AaB-tråd på graven. Drømmer også om at høre mere om starten på Ebbe Sands karriere.
Men god underholdning. Vi har klart manglet en BIF vs. AaB-tråd på graven. Drømmer også om at høre mere om starten på Ebbe Sands karriere.