Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Steffen am

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Lige bortset fra måske Juelsgaard ønsker jeg egentlig ikke Brøndby nogen former for succes,
men synes det er for sejt for ligaen generelt hvis Brøndby får tilknyttet John Terry. Nu må vi se hvordan den lander.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Bliver fedt med John Terry, så kan Brøndby også hente Christian Keller til midtbanen.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:Lige bortset fra måske Juelsgaard ønsker jeg egentlig ikke Brøndby nogen former for succes,
men synes det er for sejt for ligaen generelt hvis Brøndby får tilknyttet John Terry. Nu må vi se hvordan den lander.
Som biffer siger jeg nej tak. Han vil optage alt for meget økonomi og har ingen trænererfaring. Desuden mangler han licensen... Pengene ville godt nok kunne bruges bedre andre steder. Lars Olsen ville til gengæld være det rigtige trænervalg.

Hvad angår juelsgaard synes jeg han begynder at træde i karakter og bliver med garanti fast mand i næste sæson når durmizi er solgt - desuden stod juelsgaard på sydsiden som dreng hvilket er en garanti for succes :D :shock:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Acebone skrev:Bliver fedt med John Terry, så kan Brøndby også hente Christian Keller til midtbanen.
Jeps vi mangler skilsmisser i truppen og det er de vist begge garanter for!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev:
Acebone skrev:Bliver fedt med John Terry, så kan Brøndby også hente Christian Keller til midtbanen.
Jeps vi mangler skilsmisser i truppen og det er de vist begge garanter for!
Giftig cocktail. Og Ryan Giggs som assistent? :lol:
ThygeM skrev: Hvad angår juelsgaard synes jeg han begynder at træde i karakter og bliver med garanti fast mand i næste sæson når durmizi er solgt - desuden stod juelsgaard på sydsiden som dreng hvilket er en garanti for succes :D :shock:
Fedt :D
Synes også det har pyntet med smed i forsvaret. :D
ThygeM skrev:desuden stod juelsgaard på sydsiden som dreng hvilket er en garanti for succes :D :shock:
:roll:

Men det havde Juelsgaard da ikke tid til. Juelsgaard var sku da i smedjen, så kan han da ikke rende til KBH i tider og utider. ;)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Er det ikke kun Kasi, udover JBA, der har smidt så store beløb i klubben? Såvidt jeg husker var det jo heller ikke fordi der stod købere i kø efter Kasis exit, han skylder vist også stadig Brøndby nogle penge.
Jeg er nu slet ikke i tvivl om at Brøndby vil have større chance for at finde en ny Jan Bech end AaB ville, men at jeres brand er så stort, er efterhånden kun en sandhed der findes blandt Brøndby fans. Hvor lang tid gik der med at finde en hovedsponsor? Halvandet år, eller sådan? Man endte ikke engang med et stort navn der smider enorme beløber, men derimod med et lille nyopstartet bettingfirma. Intet ondt om Bet25, men det er jo ikke ligefrem noget der får folk til at spærre øjnene op ligesom aftalen i sig selv ikke ligefrem er noget specielt.

Hvis du mener næststørste i superligaen kan du have en pointe, men jeg har svært ved at se hvorfor Brøndby skulle være så meget større et brand end eksempelvis FCM. FCM har i lige så høj grad formået at finde rigmænd der vil smide penge i foretagendet. Endda rigmænd der ikke er vokset op i baghaven, men folk der dårligt kan forventes nogensinde at have hørt om dansk fodbold.

Derfor finder jeg det også tvivlsomt at der skulle stå købere i kø til JBAs aktier. Ligesom hans aktionærpost som sådan ikke betyder det store. Det er pengegaverne, og den økonomiske hjælp der gør Brøndby så afhængige af JBA. Du har nemlig ret i at aktierne som sådan ikke betyder noget. Det er dog heller ikke her JBA har markeret sig. Det er derimod ved handlerne af Agger, og de to nordmænd, samt andre pengegaver.

Jeg forstår nu sagtens grunden til JBA går tættere på klubben. Jeg ville da også gerne sikre at mine penge blev brugt nogenlunde fornuftigt hvis jeg brugte sådanne beløber. Det er dog ikke min pointe. Pointen er derimod at JBA, som Kent også påpeger, har vist sig fuldstændig uegnet til at være i spidsen af en Brøndby bestyrelse, netop fordi han er fan. Timingen undrer mig. JBA virker ikke dum, så han må også kunne se det negative i at han er hovedpersonen i en så stor mediesag omkring hans professionalisme, at han også kan se det er skadeligt for klubben, og dermed hans investering, og dermed sine penge.
Ville du eksempelvis arbejde et sted hvor chefen havde ry for at udstille sine medarbejdere offentligt?

Ift Frank så tror jeg faktisk ikke den her sag kunne være kommet mere belejligt. Han kan gå fra Brøndby med hovedet højt, og uden mediernes opmærksomhed. Det må være et bedre alternativ, for karrieren, end at blive fyret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev: Hvad angår juelsgaard synes jeg han begynder at træde i karakter og bliver med garanti fast mand i næste sæson når durmizi er solgt
Så er æ smed sku' me' å æ hold af æ rund :D
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... pillerunde

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:
ThygeM skrev: Hvad angår juelsgaard synes jeg han begynder at træde i karakter og bliver med garanti fast mand i næste sæson når durmizi er solgt
Så er æ smed sku' me' å æ hold af æ rund :D
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... pillerunde
Jeps - de der kjøwenhavnermedier favoriserer altid Brøndby-spillere :lol: især dem der er vokset op på den gamle faxetribune, dvs folk som John Terry, Boulahrouz, Johan Larsson, Pukki og Juelsgaard :lol:

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:Er det ikke kun Kasi, udover JBA, der har smidt så store beløb i klubben? Såvidt jeg husker var det jo heller ikke fordi der stod købere i kø efter Kasis exit, han skylder vist også stadig Brøndby nogle penge.
Jeg er nu slet ikke i tvivl om at Brøndby vil have større chance for at finde en ny Jan Bech end AaB ville, men at jeres brand er så stort, er efterhånden kun en sandhed der findes blandt Brøndby fans. Hvor lang tid gik der med at finde en hovedsponsor? Halvandet år, eller sådan? Man endte ikke engang med et stort navn der smider enorme beløber, men derimod med et lille nyopstartet bettingfirma. Intet ondt om Bet25, men det er jo ikke ligefrem noget der får folk til at spærre øjnene op ligesom aftalen i sig selv ikke ligefrem er noget specielt.
Grunden til at der gik lang tid med at finde en hovedsponsor var at ledelsen havde et urealistisk forhold til hvad man kunne hente på dette og sagde derfor nej til en del der tilbød under halvdelen af hvad ledelsen troede de kunne få. Man kiggede på hvad KASI havde lagr(+40 mil p.a) og regnede med at det var i det leje man skulle ligge. Hvis du ser klubbens samlede sponsorindtægter pt overgåes det fortsat kun af PS&E - man har været dygtige til at udvide antallet af både Nordic og Euro-partners kraftigt og vi har i dag en oms der er på højde med 2009/10!!

jonas386 skrev:
Hvis du mener næststørste i superligaen kan du have en pointe, men jeg har svært ved at se hvorfor Brøndby skulle være så meget større et brand end eksempelvis FCM. FCM har i lige så høj grad formået at finde rigmænd der vil smide penge i foretagendet. Endda rigmænd der ikke er vokset op i baghaven, men folk der dårligt kan forventes nogensinde at have hørt om dansk fodbold.

Derfor finder jeg det også tvivlsomt at der skulle stå købere i kø til JBAs aktier. Ligesom hans aktionærpost som sådan ikke betyder det store. Det er pengegaverne, og den økonomiske hjælp der gør Brøndby så afhængige af JBA. Du har nemlig ret i at aktierne som sådan ikke betyder noget. Det er dog heller ikke her JBA har markeret sig. Det er derimod ved handlerne af Agger, og de to nordmænd, samt andre pengegaver.
Det har vel (ifht FCM) en del med prisen at gøre. Benham har reelt set pt smidt ca 40-60 mill ex lån i FCM for at få 82% af aktierne hvilket er billigt ifht at erhverve sig en klub. JBA har smidt (Iflg medier) laaaangt over 100 mio ind for at få blot 26% af aktierne ( 71 mio i aktiekøb, eftergivelse af 16 mio tilført i 2015, 27 mio ifht Agger og 12 Mio ifht Semb og Elba) = mindst 126 mio. Hvis JBA vil af med aktierne nu tror jeg faktisk ikke det ville være det store problem da værdien kun er 1/3 af hvad de kostede ham. Platformen på klubberne er desuden ikke helt uvæsentlig - Brøndby support har over 6000 medlemmer og klubbens eget tiltag kernen over 20.000 medlemmer (mange af disse KAN være medlemmer af begge). For at nå disse tal skal man ligge FCM (BW 1338) ASC (1702) og AGF FA (2388) sammen bare for at være i nærheden af! Desuden har man ikke kun fans i lokalområdet - disse er fordelt over hele landet hvilket i øvrigt gør det emærkelsesværdigt at Brøndby support Nordjylland er den største lokalfraktion udenfor Kbh på trods af at dks bedste, største og smukkeste klub hører hjemme netop her!

Jeg ved godt at især Nordjyder har enorme mindreværdskomplekser ifht alt der drejer sig om hovedstaden og Midtjylland men ovenstående er kolde facts

jonas386 skrev: Jeg forstår nu sagtens grunden til JBA går tættere på klubben. Jeg ville da også gerne sikre at mine penge blev brugt nogenlunde fornuftigt hvis jeg brugte sådanne beløber. Det er dog ikke min pointe. Pointen er derimod at JBA, som Kent også påpeger, har vist sig fuldstændig uegnet til at være i spidsen af en Brøndby bestyrelse, netop fordi han er fan. Timingen undrer mig. JBA virker ikke dum, så han må også kunne se det negative i at han er hovedpersonen i en så stor mediesag omkring hans professionalisme, at han også kan se det er skadeligt for klubben, og dermed hans investering, og dermed sine penge.
Ville du eksempelvis arbejde et sted hvor chefen havde ry for at udstille sine medarbejdere offentligt?
JBA har været naiv ifht hvad pengene er brugt på - især Per Rud har haft alt for meget ifht forstand og kompetencer ligesom TF fik alt for lang tid i sædet. JBA har ikke den store erfaring med at være bestyrelsesformand - hvilket ikke er en undskyldning ifht Oscar. Manden tabte hovedet og der røg et par finker af panden via Oscar - men som min chef siger, hvis ikke du laver fejl laver du ingenting :shock: Jeg er overbevist om at handlingen ifht Oscar er overlagt 100% - JBA har taget en kalkuleret mediestorm og ved at den ligger sig når nu en ny træner bliver ansat og den nødvendige trup-udrensning er gennemført hen over sommeren. Ifht at udstille medarbejdere tror jeg ikke det får den store betydning hvilket antallet af ansøgninger (Hvis TB taler sandt) da også antyder. Som Martin J sagde i XXL den anden dag: Det skræmmer ifht udenlandske trænere da en sag i denne størrelse er vand ved siden af hvad der foregår i Italien, Spanien osv... Personligt ville jeg sgu ikke finde mig i det men fodboldverdenen er speciel - se blot på Makienok der fik en fysisk lussing af klubpræsidenten!

jonas386 skrev: Ift Frank så tror jeg faktisk ikke den her sag kunne være kommet mere belejligt. Han kan gå fra Brøndby med hovedet højt, og uden mediernes opmærksomhed. Det må være et bedre alternativ, for karrieren, end at blive fyret.
En god træner har som regel været fyret mindst en gang - se blot på Mourinho. Der er dog ikke nogen tvivl om at Tf under alle omstændigheder havde været fortid til sommer - Oscar har i realiteten reddet ham fra en trænerfyring! TF har i min og mange andres optik fået alt for lang snor - især fordi han har været så dårlig ifht at få spillerne til at præstere. Det har ligesom mere været reglen end undtagelsen at spillere er begyndt at præstere efter de har forladt Bif siden TF kom til - i flæng kan nævnes Dumic, Szy, Stenderup, Gerht og Elba!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

ThygeM skrev:Jeg er overbevist om at handlingen ifht Oscar er overlagt 100% - JBA har taget en kalkuleret mediestorm og ved at den ligger sig når nu en ny træner bliver ansat og den nødvendige trup-udrensning er gennemført hen over sommeren.
Ahhh!!! Det er lige lovlig fantasifuldt! :mrgreen:

Nu har jeg været stort set døv (har CI nu) og så kommunikerer man for en stor del ved at se folks kropssprog. JBA var fuldstændig på vaklende grund da han blev afsløret, der var ikke det mindste gram tvivl om at han havde dummet sig BIG TIME.

Det er så latterligt og utroværdigt, når en person blot fordi han kan smide hundredevis af millioner ind i en fodboldklub, kan slippe af sted med hvad som helst. Brøndby ville formentlig gå konkurs, hvis man gjorde det rigtige. Så det er penge der taler, ikke klogskab eller moral. JBA er dybest set ikke et sandkorn bedre end Christian Keller, begge har begået tillidsbrud af en karakter der burde give en øjeblikkelig fyreseddel, uden i øvrigt at sammenligne konetyveri indbyrdes i et team/spillertrup med som formand at svine sin egen træner, og andre, til på klubbens fanforum ;)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Urealistisk forhold til værdi = ikke så stort et brand man selv regner med. Men fint vi er enige.

Skulle JBA afskibbe sine aktier, hvad jeg dog ikke tror han gør, så er det for Brøndby fuldstændig ligegyldigt hvem der overtager. Der forskellen kommer til at ligge bliver i de midler der bliver tilført klubben fra JBA's hånd. Hvis ikke den der overtager aktierne er villig til at kaste samme slags beløber efter det, så er det netop at Brøndby bliver nødt til at skrue ned for blusset. Uden JBA, og de nye 80 millioner, vil i være løbet tør for penge indenfor de næste 2 måneder.

At Brøndby har mange fans tror jeg ikke der er nogen der sætter spørgsmålstegn ved.
At der derudover er mange Brøndby fans i nordjylland er jeg også klar over, men nu er nordjylland altså også et ret stort område, rent geografisk. Nørrejyske ø er landets næststørste, kun overgået af Sjælland. Og fra min egen folkeskoletid husker jeg da også langt de fleste som Brøndby, eller FCK, fans. Selvfølgelig fordi FCK og BIF var de to bedste hold på det tidspunkt, men også fordi AaB ganske enkelt var for dårlige til at markedsføre sig udenfor Aalborg (gik i folkeskole et godt stykke udenfor Hjørring). AaB trøjer var eksempelvis umulige at opdrive, i Hjørring, mens det ikke var noget problem mht FCK eller Brøndby trøjer.
Du skal iøvrigt forstå at det ikke kun er "jantelov", "mindreværd" eller hvad nu, der gør folk ikke bryder sig om Brøndby, eller FCM for den sags skyld. Nogle gange er der altså en mulighed for man har været en nar, og folk ganske enkelt synes man er både utiltalende, og usympatisk. Det er hvertfald svært at føle mindreværd overfor en klub der konsekvent klarer sig dårligere end sin egen. Men du kan måske forklare mig hvad det er man skulle føle mindreværd over? Scientology har eksempelvis også mange medlemmer, men det ser jeg også som et usympatisk foretagende uden at der er noget mindreværd i det.
Du har iøvrigt selv forklaret at du synes Ståle er en nar, men at det absolut intet havde med mindreværd at gøre, hvordan kan det være den regel gælder for dig, men ikke for andre?
Jeg er overbevist om at handlingen ifht Oscar er overlagt 100% - JBA har taget en kalkuleret mediestorm og ved at den ligger sig når nu en ny træner bliver ansat og den nødvendige trup-udrensning er gennemført hen over sommeren
Haha. Ok. Vi har to muligheder her. Enten er Jan Bech for dum, da han ikke har kunnet se andre udveje end systematisk at udstille tidligere, som nuværende, medarbejdere, inden han iværksætter sin masterplan omkring at invitere en tilfældig Brøndby fan på kaffe, hvorefter andre Brøndby fans så skal lægge 2 og 2 sammen. Altsammen for at komme af med en træner han alligevel bare kunne have givet sparket. Det er jo ikke ligefrem fordi der ikke har været sat spørgsmålstegn ved Franks situation. Havde man fyret Frank direkte, så havde man undgået en medie-storm, og Jan Bechs ry havde ikke lidt det her knæk.
Sådan helt seriøst, så er der jo intet at vinde her. Det er jo ikke kun Thomas Frank der har fået en snitter, han var vel den der slap "bedst" fra det. Det er altså også spillere (Elmander og de to nordmænd) og tidligere medarbejdere (Per Rud). Per Rud er endda ude af vagten, hvad vinder Jan Bech ved at kalde ham en klovn? Det er jo ikke fordi de to længere har noget at gøre med hinanden længere. Samme med Elmander. Hvad er pointen i at skabe splid i en trup, og få spillerne til at frygte det kan være dem næste gang hvis ikke de præsterer? Jeg har virkelig svært ved at se hvordan noget menneske nogensinde har haft overblik over sådan en plan og tænkt "den er sgu skudsikker, jeg gør det."

Alternativt er du for dum, for at tro Jan Bech har lyst til både at sætte sin formandsstol på spil, sit ry på spil, og i det hele taget blive udstillet som en inkompetent bestyrelsesformand. Altsammen for at komme af med en træner, og en assistent. Jeg er sikker på, hvis du nu tænker igen, at du også godt selv kan se hvorfor det er fjollet, og hvorfor det, såfremt det hele var planlagt, har været alt for risikabelt ift den "gevinst" det kunne give på den anden side.
i flæng kan nævnes Dumic, Szy, Stenderup, Gerht og Elba!
Elba er Rashani går jeg udfra.
Har Dumic og Rashani ikke kun været væk i 2 måneder? Jeg følger ikke norsk fodbold (er ligaen overhovedet startet?), men det er måske noget tidligt at mene de er begyndt at præstere såsnart de er væk. Jeg er dog enig i at luftforandring ser ud til at have været godt for Dumic. Jeg synes dog ikke han var specielt god da han var i Brøndby, dette kunne have noget med spillestilen at gøre, men der var ganske enkelt for mange mangler til det var godt.
Ift Stenderup så er "middel-superligaspiller", vel ikke et succeskriterie? Jeg går udfra man i Brøndby gerne ser bedre spillere end Stenderup der da sikkert er blevet noget bedre siden BIF tiden, men som stadig ikke ville være en type hverken du, eller jeg, ville sukke efter som ny-indkøb til sommer.
Gehrt, og Szymanowski kan der være en pointe i. Jeg synes dog også at Szymanowski var god da han først kom til Brøndby, hvad der gik galt derefter ved jeg dog ikke. Men måske han har fundet nogle af de ting frem igen?
Jeg er derudover enig i at Frank/Brøndby har været for dårlige til at få det optimale ud af indkøbene, men igen, det havde sgu nok været nemmere med en fyring end at Jan bech iværksatte sin "masterplan", den har ikke været helt "masterclass" (sry, stopper nu).

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:Urealistisk forhold til værdi = ikke så stort et brand man selv regner med. Men fint vi er enige.

Skulle JBA afskibbe sine aktier, hvad jeg dog ikke tror han gør, så er det for Brøndby fuldstændig ligegyldigt hvem der overtager. Der forskellen kommer til at ligge bliver i de midler der bliver tilført klubben fra JBA's hånd. Hvis ikke den der overtager aktierne er villig til at kaste samme slags beløber efter det, så er det netop at Brøndby bliver nødt til at skrue ned for blusset. Uden JBA, og de nye 80 millioner, vil i være løbet tør for penge indenfor de næste 2 måneder.

At Brøndby har mange fans tror jeg ikke der er nogen der sætter spørgsmålstegn ved.
At der derudover er mange Brøndby fans i nordjylland er jeg også klar over, men nu er nordjylland altså også et ret stort område, rent geografisk. Nørrejyske ø er landets næststørste, kun overgået af Sjælland. Og fra min egen folkeskoletid husker jeg da også langt de fleste som Brøndby, eller FCK, fans. Selvfølgelig fordi FCK og BIF var de to bedste hold på det tidspunkt, men også fordi AaB ganske enkelt var for dårlige til at markedsføre sig udenfor Aalborg (gik i folkeskole et godt stykke udenfor Hjørring). AaB trøjer var eksempelvis umulige at opdrive, i Hjørring, mens det ikke var noget problem mht FCK eller Brøndby trøjer.
Du skal iøvrigt forstå at det ikke kun er "jantelov", "mindreværd" eller hvad nu, der gør folk ikke bryder sig om Brøndby, eller FCM for den sags skyld. Nogle gange er der altså en mulighed for man har været en nar, og folk ganske enkelt synes man er både utiltalende, og usympatisk. Det er hvertfald svært at føle mindreværd overfor en klub der konsekvent klarer sig dårligere end sin egen. Men du kan måske forklare mig hvad det er man skulle føle mindreværd over? Scientology har eksempelvis også mange medlemmer, men det ser jeg også som et usympatisk foretagende uden at der er noget mindreværd i det.
Du har iøvrigt selv forklaret at du synes Ståle er en nar, men at det absolut intet havde med mindreværd at gøre, hvordan kan det være den regel gælder for dig, men ikke for andre?
Først og fremmest: Ståle ER en nar - den måde han taler ned til folk på er arrogant og det er ikke på den positive måde (Arrogance KAN være sundt). Tit og ofte synes jeg det endda kan fremstå ondskabsfuldt - her tænker jeg især på måden hvorpå han i flere tv-interviews nedgjorde Glenn og sågar rapporteren fordi den formastede sig til at stille et kritisk spørgsmål!

Hvad angår Jante/mindreværds-delen gad jeg da godt at vide hvordan Aab definerer utiltalende og usympatisk. Er det fordi man vinder for meget (som vi gjorde FØR 2006) eller fordi man tror man er noget (Regel nr 1 i den nordjyske Jantelov)?? Begge dele har ofte været involveret når jeg har set en Aaber kommentere på noget der vedr Bif og for den sags skyld FCM! Man glemmer tit og se indad - groft set var Aab vel ca 30 sekunder fra en konkurs da Tim Janssen reddede jer i Randers - hvor vi til gengæld var min 1 måned fra konkurs da emmissionen redde os i 2013 :o

Det sjove vedr brandingen er jo så bare at Support Nordjylland først opstod i 2011 - indtil da var eneste mulighed at være medlem af Brøndby Support. Det er vel også lidt bemærkelsesværdigt at Vi stadigvæk efter 10 års krise kan trække de tilskuertal vi kan.

jonas386 skrev:
Haha. Ok. Vi har to muligheder her. Enten er Jan Bech for dum, da han ikke har kunnet se andre udveje end systematisk at udstille tidligere, som nuværende, medarbejdere, inden han iværksætter sin masterplan omkring at invitere en tilfældig Brøndby fan på kaffe, hvorefter andre Brøndby fans så skal lægge 2 og 2 sammen. Altsammen for at komme af med en træner han alligevel bare kunne have givet sparket. Det er jo ikke ligefrem fordi der ikke har været sat spørgsmålstegn ved Franks situation. Havde man fyret Frank direkte, så havde man undgået en medie-storm, og Jan Bechs ry havde ikke lidt det her knæk.
Sådan helt seriøst, så er der jo intet at vinde her. Det er jo ikke kun Thomas Frank der har fået en snitter, han var vel den der slap "bedst" fra det. Det er altså også spillere (Elmander og de to nordmænd) og tidligere medarbejdere (Per Rud). Per Rud er endda ude af vagten, hvad vinder Jan Bech ved at kalde ham en klovn? Det er jo ikke fordi de to længere har noget at gøre med hinanden længere. Samme med Elmander. Hvad er pointen i at skabe splid i en trup, og få spillerne til at frygte det kan være dem næste gang hvis ikke de præsterer? Jeg har virkelig svært ved at se hvordan noget menneske nogensinde har haft overblik over sådan en plan og tænkt "den er sgu skudsikker, jeg gør det."

Alternativt er du for dum, for at tro Jan Bech har lyst til både at sætte sin formandsstol på spil, sit ry på spil, og i det hele taget blive udstillet som en inkompetent bestyrelsesformand. Altsammen for at komme af med en træner, og en assistent. Jeg er sikker på, hvis du nu tænker igen, at du også godt selv kan se hvorfor det er fjollet, og hvorfor det, såfremt det hele var planlagt, har været alt for risikabelt ift den "gevinst" det kunne give på den anden side.
Jeg tror måske ikke JBA har tænkt så meget over de ting han tidligere havde skrevet og at de ville blive gennemgået så groft - kort sagt undervurderede han måske situationen lige lovligt meget. Jeg var med i det fora han skrev på og vi var flere der til at starte med grinte lidt da han underskrev med "kh Jan bech". Det gjorde vi sådan set indtil om mandagen hvor Drue kunne berette om hans møde med ham og så skal jeg da lige love for at den tog fart. Vi er lidt glade for at Keller fik flyttet fokus en smule for det tog ligesom toppen af allerede efter et par dage. Men der er i min verden ingen tvivl om at JBA gerne ville opdages på et eller andet niveau han også for at vise os fans at han skam var en af os og gerne ville debattere i gulvhøjde - det amatøragtige i dette er dog bare at han havde undervurderet konsekvensen og mediehysteriet ligesom han måske havde "glemt" at det er relativt nemt at finde rigtigt gamle posts frem. JBA har fejlet men den generelle stemning lader til at være tilgivende selvom man både griner og græder over det.

jonas386 skrev: Elba er Rashani går jeg udfra.
Har Dumic og Rashani ikke kun været væk i 2 måneder? Jeg følger ikke norsk fodbold (er ligaen overhovedet startet?), men det er måske noget tidligt at mene de er begyndt at præstere såsnart de er væk. Jeg er dog enig i at luftforandring ser ud til at have været godt for Dumic. Jeg synes dog ikke han var specielt god da han var i Brøndby, dette kunne have noget med spillestilen at gøre, men der var ganske enkelt for mange mangler til det var godt.
Ift Stenderup så er "middel-superligaspiller", vel ikke et succeskriterie? Jeg går udfra man i Brøndby gerne ser bedre spillere end Stenderup der da sikkert er blevet noget bedre siden BIF tiden, men som stadig ikke ville være en type hverken du, eller jeg, ville sukke efter som ny-indkøb til sommer.
Gehrt, og Szymanowski kan der være en pointe i. Jeg synes dog også at Szymanowski var god da han først kom til Brøndby, hvad der gik galt derefter ved jeg dog ikke. Men måske han har fundet nogle af de ting frem igen?
Jeg er derudover enig i at Frank/Brøndby har været for dårlige til at få det optimale ud af indkøbene, men igen, det havde sgu nok været nemmere med en fyring end at Jan bech iværksatte sin "masterplan", den har ikke været helt "masterclass" (sry, stopper nu).
Elba har scoret på samlebånd i alle deres træningskampe og får kæmpe ros oppe på fjeldet. Dumic var god indtil vi mødte Aab i Aalborg hvor han lavede et par fejl der kostede mål og herefter blev sat af uden at komme tilbage. Szy startede godt men ligesom med resten af holdet virkede det som om at motivationen forsvandt stille og roligt.

TFs store problem var netop at han ikke brugte folk på de positioner de var købt til - Pukki og Sorte-Ronnie blev brugt på kanten på trods af at de er angribere ligesom Erikssson blev brugt som kant på trods af at han er i top ti over de langsomste spillere i ligaen. TF kunne desuden ikke motivere holdet hvilket vi klart så mod Randers hvor vi for første gang i 3 år kæmpede 90 minutter. Auri er ikke løsningen men er ok resten af sæsonen da han kender klubben. TF skulle aldrig have haft jobbet i Brøndby vers. 2.0, 3.0, 4.0 og 5.0. Han kunne måske være vokset med opgaven hvis man havde holdt fast i den oprindelige version hvor det var egne talenter der kom indover. Da først Kalle, Elmander, Szy og Boulah kom til ophørte berettigelsen og man skulle have fyret ham her. Rygterne fra omklædningen har længe fortalt at Agger, Elmander og Kalle havde et tungere ord ifht holdkammerater end TF havde.

PT er vi lidt spændte på at se hvad der sker - der er en generalforsamling i april som vel nok bliver en smule spændende - især ifht JBA og hans fremtidige position i A/S. Jeg tror dog på at han bliver siddende og klubben får tilført lidt Shipping$$. BST er som forening en færdig ting - der er rigtig mange der har trukket deres fuldmagter tilbage de sidste dage pga deres udmeldinger der ikke var afstemt med baglandet.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Er du sikker på det ikke handler om at Ståle vinder for meget, eller tror han er noget?
Hvis jeg fortæller dig jeg heller ikke bryder mig om Ståle, bunder det så også i mindreværd, jantelov, og hvad du ellers har lært af synonymer? Brøndby er i den grad blevet reduceret til 2.violin siden Ståle er kommet til, så pas nu på at din misundelse, og tørst efter succes, ikke blænder dig ift Ståles meritter.
Hvad angår Jante/mindreværds-delen gad jeg da godt at vide hvordan Aab definerer utiltalende og usympatisk
Steinlein, Ørgaard, Kristian Bach Bak, Glen Riddersholm og Rasmus Ankersen er gode steder at starte. Jeg ville egentlig gerne forklare det, men da du allerede har konklusionen klar, tror jeg egentlig bare det er spildt arbejde.
Men mundlort, løgn og dobbeltmorale er da et sted at starte.
Det sjove vedr brandingen er jo så bare at Support Nordjylland først opstod i 2011 - indtil da var eneste mulighed at være medlem af Brøndby Support. Det er vel også lidt bemærkelsesværdigt at Vi stadigvæk efter 10 års krise kan trække de tilskuertal vi kan.
De folk der har meldt sig ind var vel også Brøndby fans inden 2011. Det er vel ikke fordi
Jeg ved sgu ikke. I har i gennemsnit lidt over 13.000 tilskuere (hjemmebane). Ift alle jeres fans, jeres placering (geografisk) og jeres store popularitet så er det altså ikke voldsomt imponerende. Det er da bedre end andre danske klubber (minus FCK), men det skulle det også gerne være når man er en del af en by med 1 million mennesker. Til sammenligning bor der omkring 100.000 i Ikast/Herning, og noget af det samme i Aalborg. Konkurrencen er selvfølgelig noget større i hovedstaden, da også FCK og flere divisionsklubber er at finde her, men det gør ikke 13.000 til noget imponerende tal. Men det er nu et generelt problem for klubberne, at folk ikke kommer på stadion. Her har TV pakken sikkert også noget af skylden, faktisk en stor del tror jeg.
Jeg tror måske ikke JBA har tænkt så meget over de ting han tidligere havde skrevet og at de ville blive gennemgået så groft
Ok, så det ér Jan Bech der er for dum. Godt vi fik det på plads.
Jeg er dog lidt usikker på hvad der skulle være hans plan. At blive set som engageret formand, der gerne vil diskutere med almindelige fans? Det er da en mulighed, men så skulle man måske overveje at holde en lidt mere professionel tone. Det er ikke engang fordi jeg er uenig i de JBA post jeg har set, men der er jo altså også forskel på at være formand, og på at være fan.
Ulvegraven har jo selv haft besøg af formanden. Først Ørgaard, som fisker, hvilket var så meget elefant i glasbutik at det gjorde helt ondt at se på, og så Ankersen der kom med sit besyv på situationen, uden nogen tvivl om hvem det var, og uden at få brændt broer andetsteds.

Jeg er sikker på at hvis Jan Bech ville deltage i diskussionerne, og ville give almindelige fans sit syn på tingene, så kunne det sagtens arrangeres. Jeg er sikker på at sso, og brugerne, ville være himmelhenrykte hvis JBA henvendte sig for at få en verificeret bruger der kunne deltage i debatten. Det ville selvfølgelig også betyde han ikke ville kunne svine spillere, træner, og medarbejdere til. Men så må man jo slå hjernen til istedet.

Lige nøjagtigt situationen med BST er noget af det sjoveste ved det hele. De eneste der egentlig går op i al jeres "hjerte rimer på smerte" retorik bliver pludselig gjort til de store skurke, og skulle iøvrigt bare lukke røven. Det minder om Venstre, og Liberal Alliances, retorik omkring de Konservative da Eva Kjer måtte gå af.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

jonas386 skrev: Steinlein, Ørgaard, Kristian Bach Bak, Glen Riddersholm og Rasmus Ankersen er gode steder at starte. Jeg ville egentlig gerne forklare det, men da du allerede har konklusionen klar, tror jeg egentlig bare det er spildt arbejde.
Kan vitterligt ikke forstå at du med dit store had til FCM, bruger så meget tid på dette forum! :?

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:Er du sikker på det ikke handler om at Ståle vinder for meget, eller tror han er noget?
Hvis jeg fortæller dig jeg heller ikke bryder mig om Ståle, bunder det så også i mindreværd, jantelov, og hvad du ellers har lært af synonymer? Brøndby er i den grad blevet reduceret til 2.violin siden Ståle er kommet til, så pas nu på at din misundelse, og tørst efter succes, ikke blænder dig ift Ståles meritter.
Hvad angår Jante/mindreværds-delen gad jeg da godt at vide hvordan Aab definerer utiltalende og usympatisk
Steinlein, Ørgaard, Kristian Bach Bak, Glen Riddersholm og Rasmus Ankersen er gode steder at starte. Jeg ville egentlig gerne forklare det, men da du allerede har konklusionen klar, tror jeg egentlig bare det er spildt arbejde.
Jantelov ifht Ståle?? Hvad er det manden har præsteret udover fyringer i Køln og Wolverhampton?? Det var jo netop i to klubber ala disse man skulle bevise sin faglighed da man ikke var i besiddelse af en tegnebog der var alle andre overlegne! FCK har haft den næstbedste træner i ligaens histori (Ebbe Skovdahl er nr 1 ;-) ) i Hans Backe. Dengang havde de fleste Biffere respekt omkring Fck og trænersituationen da denne netop lavede sine resultater via fagmæssig kunnen. Ståle ser ud til at vinde skabet for første gang i fire!! år på trods af at han vel efterhånden har brugt på den gode side af 300 mio hvilket efter danske forhold er astronomisk. Tror det er lige før Auri kunne gøre ham det efter!

Ud af de fem du nævner er der kun Ørgaard jeg kan bakke dig op i - dit problem med de fire andre er jo tydeligt at de skal ikke tro de er noget. I taler altid om oppe i Aalborg hvor dygtige i er til at lave talenter - hvem har slået igennem siden Grønkjær gjorde det for snart 20!!!!!!!!!! år siden?? Men igen - neeej i har selvfølgelig ikke mindreværdskomplekser da i jo er det store stolte flagskib i Nordjylland :lol: :lol: :lol: Kun overgået af det andet Nordjyske flagskib fra postnr 2605 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jonas386 skrev: De folk der har meldt sig ind var vel også Brøndby fans inden 2011. Det er vel ikke fordi
Jeg ved sgu ikke. I har i gennemsnit lidt over 13.000 tilskuere (hjemmebane). Ift alle jeres fans, jeres placering (geografisk) og jeres store popularitet så er det altså ikke voldsomt imponerende. Det er da bedre end andre danske klubber (minus FCK), men det skulle det også gerne være når man er en del af en by med 1 million mennesker. Til sammenligning bor der omkring 100.000 i Ikast/Herning, og noget af det samme i Aalborg. Konkurrencen er selvfølgelig noget større i hovedstaden, da også FCK og flere divisionsklubber er at finde her, men det gør ikke 13.000 til noget imponerende tal. Men det er nu et generelt problem for klubberne, at folk ikke kommer på stadion. Her har TV pakken sikkert også noget af skylden, faktisk en stor del tror jeg.
I brøndby kommune bor der ca 34.000 og hvis vi geografisk udvider det til Aalborgs størrelse og tager Hvidovre, Ishøj og Glostrup med runder vi lige 100.000. Til sammenligning har Aalborg/Nr sundby et "kundeunderlag" på 207.000 ( https://da.wikipedia.org/wiki/Aalborg_Kommune ) så den køber jeg ikke helt - desuden har i og Hobro hele Nordjylland for jer selv ( ifht Klubplacering) med et kundeunderlag på ca 600.000 mennesker hvor Brøndby har et på ca 1.200.000 der dog deles med 3 superliga klubber og 4 1 div klubber + et hav af gamle traditionsklubber i de underliggende rækker. Så den der køber jeg ikke som andet end endnu et selvmål. 13.000 tilskuere er det dobbelte af hvad Aab kan præstere pt og er vel udelukkende hardcore fans. Hvis vi lå 1 eller to tæt på FCK ville der hurtigt dukke 5-7.000 medløbere op. Det ændre dog ikke på at der til hver eneste hjemmekamp kommer min. 3 jyske busser med de samme folk ombord!

jonas386 skrev: Ok, så det ér Jan Bech der er for dum. Godt vi fik det på plads.
Jeg er dog lidt usikker på hvad der skulle være hans plan. At blive set som engageret formand, der gerne vil diskutere med almindelige fans? Det er da en mulighed, men så skulle man måske overveje at holde en lidt mere professionel tone. Det er ikke engang fordi jeg er uenig i de JBA post jeg har set, men der er jo altså også forskel på at være formand, og på at være fan.
Ulvegraven har jo selv haft besøg af formanden. Først Ørgaard, som fisker, hvilket var så meget elefant i glasbutik at det gjorde helt ondt at se på, og så Ankersen der kom med sit besyv på situationen, uden nogen tvivl om hvem det var, og uden at få brændt broer andetsteds.

Jeg er sikker på at hvis Jan Bech ville deltage i diskussionerne, og ville give almindelige fans sit syn på tingene, så kunne det sagtens arrangeres. Jeg er sikker på at sso, og brugerne, ville være himmelhenrykte hvis JBA henvendte sig for at få en verificeret bruger der kunne deltage i debatten. Det ville selvfølgelig også betyde han ikke ville kunne svine spillere, træner, og medarbejdere til. Men så må man jo slå hjernen til istedet.

Lige nøjagtigt situationen med BST er noget af det sjoveste ved det hele. De eneste der egentlig går op i al jeres "hjerte rimer på smerte" retorik bliver pludselig gjort til de store skurke, og skulle iøvrigt bare lukke røven. Det minder om Venstre, og Liberal Alliances, retorik omkring de Konservative da Eva Kjer måtte gå af.
Du har slet ikke fattet en bjælde af det hele! BST laver en fuldstændig vanvittig udmelding uden at have rygdækning for det. De skulle slet ikke have udtalt sig men derimod ventet til generalforsamlingen om en måned. Havde de gjort det ville de have haft tid til at lave det nødvendige lobby-arbejde i de forskellige grupper. Nu har de udelukket sig selv med deres tåbelige angreb på egne indre linier. De er blevet politiske og det gavner ikke deres sag hvilket også kan ses på den stærke udsivning af fuldmagter der sker lige nu!

Besvar