og spiller på 1-2 division niveau at de kan udvikles sig bedre og kommer op til først hold...
er det tilladelse i danske fodbold??
bare en tanker
Det er dog mere end tilladt her på gravenChiquizito92 skrev:Nå, nu må jeg heller stoppe mit tankespind inden det bliver for langt
Også enig med udlejning virker som en god mulighed. Synes det er en sjov løsning med David i Thisted der ikke er fultidsprofessionel, men så har en træning i Midtjylland og også spiller i reserveligaen.Chiquizito92 skrev:Jeg synes, at FCMs tilgang med udlejning til 1. division er fin. Vi har flere spillere i Skive, en enkelt i Horsens og en enkelt i Vejle som det ser ud lige nu. Her er det for mig at se interessant at opbygge gode relationer med et par solide midterklubber, der ikke umiddelbart er på vej hverken ned eller op. Som eksempelvis Skive (selv om de nok har en hvis risiko for nedrykning). En anden mulighed kunne være et hold som Fredericia. Herudover kunne man måske også prøve at få gang i lidt udlejning til Tippeligaen, da den er lidt et mellemniveau mellem 1.division og superligaen, som jeg ser det.
I den nye ligastruktur er der 3 kampe mere, så kan da være et lille skridt på vejenChiquizito92 skrev:Den anden mulighed er flere turneringer og dermed flere kampe. Flere runder i pokalturneringen, en ligapokal eller en genoplivelse af Royal ville være muligheder i denne kategori.
Er enig i det kunne være sjovt med en nordisk trænings turnering. Ingen tvivl om den Færøske, Islandske og Finske liga er knap så stærk, måske de fik en færre plads.Chiquizito92 skrev:Jeg så dog, personligt, gerne Royal League genoplivet i en lidt anderledes udgave med bedre økonomi, flere sportslige perspektiver samt en inkludering af Finland og (og Island/Færøerne, dog mere af sentimentale end sportslige årsager - så det kunne blive en "ægte" nordisk turnering)
Jeg synes ideen har/havde noget potentiale - Det er trods alt sjældent , at mere end 1-2 hold spiller Europa League gruppespil (for slet ikke at tale om CLSteffen am skrev: Er enig i det kunne være sjovt med en nordisk trænings turnering. Ingen tvivl om den Færøske, Islandske og Finske liga er knap så stærk, måske de fik en færre plads.
Kan godt huske turneringen, men kan ikke huske hvordan den lagde placeret.
Lå træningslejren så tidligere og turneringen lå op til ligastart?
I øvrigt, stillede mandskaberne ikke rimelig stærkt op, i hvert fald de første par år den kørte?
Jeg tænker på om den gik under at 'bare' være en træningsturnering eller?