Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Ravnen »

Det handler vel også lidt om, hvor meget man BØR skifte ud samtidig på et hold? Vores mesterhold er jo helt i opløsning på kun et halvt år.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:Det handler vel også lidt om, hvor meget man BØR skifte ud samtidig på et hold? Vores mesterhold er jo helt i opløsning på kun et halvt år.
Helt enig. Synes det er et meget relevant spørgsmål og i hvert fald et af mine bekymringer.

Apropro det,
Så var der en der pointerede Twente har seriøse problemer og bliver formentlig tvangsnedrykket (som jeg har forstået det)

På holdet spiller en en gammel akademidreng (19 år), Joachim Andersen, i forsvaret og skulle efter signende have gjort det ret fornuftigt i den hollandske liga.

Det er selvfølgelig tvivlsomt om han vil "hjem" på nuværende tidspunkt i hans karriere, men kunne da bestemt være et interessant bud, når midterforsvaret vel PT, er der vi har flest spørgsmålstegn.
(Jim Larsen, Bodurov og Daniel 'O der alle har udløb til sommer.)

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Maaske man skulle kigge naermere paa ham her, hvis Dahlin ikke kommer ovenpaa igen:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/uro- ... r-fremtid/

Mener egentlig han har gjort det rigtig fornuftigt i Holland.

Og saa er han kun 25. En spiller med et fint potentiale at bygge paa og som allerede holder et ganske fint niveau.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Uden at forklejne JL's gøren og laden på mesterholdet, så spillede han med en af de bedste kanter foran sig i form af Sly. Sly tog meget opmærksomhed fra deres højre back, og derfor kom der ikke så pres på vores venstre side.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... to/5984209

115 mio for Sisto?
Personligt ville jeg sælge ham for det halve.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

SorteUlve skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... to/5984209

115 mio for Sisto?
Komplet vanvittigt, hvis han bliver solgt for det beloeb. Jeg har mere vaeret bange for, at hans pris ville dumpe ned paa omkring 40 mio, hvis ikke han faar en god halvsaeson (igen) ...

Men, lad os nu se. Det lyder helt ude af proportioner at han skulle blive solgt for det beloeb.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Chiquizito92 skrev:
SorteUlve skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... to/5984209

115 mio for Sisto?
Komplet vanvittigt, hvis han bliver solgt for det beloeb. Jeg har mere vaeret bange for, at hans pris ville dumpe ned paa omkring 40 mio, hvis ikke han faar en god halvsaeson (igen) ...

Men, lad os nu se. Det lyder helt ude af proportioner at han skulle blive solgt for det beloeb.
Helt enig. Omvendt så kommer Leicester til at lave nogle kæmpe salg denne sommer, sådan som de har præsteret. Derudover kommer der en masse indtægter med CL og en næsten sikker top 4 placering. Så hvis de har set sig varme på Sisto, kan det godt gå hen og blive et stort salg.
Skulle han dog ende med at gå for mere end 100 mio, ville det være en mere vanvittigt salg end Cornelius til Cardiff.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

komplet vanvittigt at betale 60M+ for Sisto. Men man må også erkende at det er de beløb spillerne hurtigt kommer op i hvis først de engelske klubber begynder at kappes om een. At Sisto scorer 2 mål mod Manchester United - og specielt måden han gjorde det på - skal man ikke undervurdere. Jeg vil ikke blive overrasket over 70-80M, men der er immervæk også en del op til 115.

Gad vide hvor hårdt Ankersen, Steinlein m.fl bider i bordkanten hvis Sisto afviser et bud på 115M fordi han ikke vil til England :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

mousebreaker skrev:Gad vide hvor hårdt Ankersen, Steinlein m.fl bider i bordkanten hvis Sisto afviser et bud på 115M fordi han ikke vil til England :)
HÅRDT :lol:

Men for Sisto må de to United kampe da også have betydet noget, han bevidste jo at han kan det. Så måske har han ændret holdning?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så er der interesse efter Kristoffer Olsson.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Der kan vel umiddelbart taenkes at vaere interesse for Pione, Paul, Duelund og nu Olsson.

Jeg haaber ikke, at vi saelger andre end Pione til sommer. Vi mangler kontinuitet paa holdet og saa hjaelper det bare ikke at saelge 3 af de store upcomming talenter samtidig med at rutinerede kraefter som Bach Bak, Dahlin og Andersson (Dahlin??) er saa ofte skadede, at de reelt ikke ser ud til at have en fremtid i klubben (og maaske professionel fodbold i det hele taget)

Desuden har vi en relativt lang kontrakt med dem alle 3 og jeg formoder at de fortsaetter den positive udvikling, saa man kan nok saelge dem dyrere om et par saesoner.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev:Der kan vel umiddelbart taenkes at vaere interesse for Pione, Paul, Duelund og nu Olsson.

Jeg haaber ikke, at vi saelger andre end Pione til sommer. Vi mangler kontinuitet paa holdet og saa hjaelper det bare ikke at saelge 3 af de store upcomming talenter samtidig med at rutinerede kraefter som Bach Bak, Dahlin og Andersson (Dahlin??) er saa ofte skadede, at de reelt ikke ser ud til at have en fremtid i klubben (og maaske professionel fodbold i det hele taget)

Desuden har vi en relativt lang kontrakt med dem alle 3 og jeg formoder at de fortsaetter den positive udvikling, saa man kan nok saelge dem dyrere om et par saesoner.
Helt enig, hvis vi mener det med talenter, skal vi kunne holde på dem i længere tid. Poul, Duelund og Olsson må også have noget mere at vise når de opnår mere regelmæssig spilletid.

På Bach Bak, Andersson og Dahlin listen, kan du vidst smide Jim Larsen på også.
Er dog ikke helt klog på Larsens og Dahlins skade om de kan komme sig igen. Kan man dog håbe.

Måske Uréna kan blive solgt. Synes egentlig godt om ham, men virker til at hans kvaliteter ikke for alvor kommer til sin ret i Midtjylland. At have en VM-målscorer der ofte knap er i truppen virker lidt fjollet og gør bare vejen for talenterne længere.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

http://www.transfermarkt.co.uk/alka-sup ... bewerb/DK1

Hvis man ser denne oversigt så er 18/27 udenlandske spillere... Kan dette påvirke holdharmonien negativt? - Ja det er min mening.
Håber vi har flere danske spillere på kornet til sommer, hellere end gerne unge talenter.

Mon ikke at dette er grunden til at vores kære Glen forlod klubben, han kunne ikke se talenterne på akademiet i øjnene når det er så tydeligt at vi ikke vil satse på vores fremragende akademi i fremtiden.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev: På Bach Bak, Andersson og Dahlin listen, kan du vidst smide Jim Larsen på også.
Bestemt, ham havde jeg lige overset :D

Jeg haaber heller ikke, at man forlaenger med ham (desvaerre, for han havde et rigtigt hoejt niveau). Saa skal han i hvert fald komme meget snart tilbage og spille 10 glimragende kampe i streg eller lignende.

Vi har brug for spillere med fremtidsperspektiver i og derudover at faa skabt en fast stamme paa holdet (hvilket dog kan vaere lidt svaert med en "trylle-taktiker" paa baenken ... ).

Derfor skal truppen fastholdes saa meget som muligt og saa skal der satses paa de sindsygt mange gode talenter vi faktisk har i truppen og paa u/19 holdet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Raahauge
Nicolaisen, Munksgaard, NK
Duelund, Thycosen, Rutikanga
Thomsen, (Sterring?)

Synes jeg vi skal købe til sommer,
og Ottesen, Murbeck, Kirk, Olsen og Anderson næste sommer

hov vent... :D

Låst