Det gør ikke så ondt, fordi det var ganske ventet. Alligevel gør et lidt ondt, fordi FCK ikke præsterede noget prangende, hvorfor vi i gamle dage havde nappet en sejr. Jeg er rystet over, at vores niveau er så konstant ringe, og særligt offensivt er det en decideret skændsel, at vi ikke bringer mere. Jeg frygtede Thorup, og min frygt er blevet til virkelighed. Desværre redder Europa ham nok.
Lidt omuntrende periode på 10-15 minutter i anden halvleg med store chancer til følge, men det er bare ikke nok. Jeg er dybt rystet over niveaufaldet.
Endnu en typisk kamp under Jess Thorup. Planløst udover at smide den langt op på fyrtårnet, bedst illustreret af, at der ikke er nogen nævneværdig forskel på vores spil i overtiden set i forhold til vores spil i kampens indledning.
Er der i øvrigt nogle, der kan svare på, hvorfor Hameet Singh ikke skal spille, når det er åbenlyst for enhver, at vores nuværende midtbanekonstellation er ikke fungerende?
JP spillede bedre i dag end sidste kamp og ligner en i fremgang.
Olsson var decideret dumdristig i første halvleg hvilket kostede mange boldtab. Vores clearinger i defensiven er et stort problem, ligesom den ikke eksisterende flair på holdet generelt.
Er vildt skuffet over holdets forfatning nu igennem de seneste 13 kampe i Superligaen og det må falde tilbage på træneren.
Synes vi spiller rimeligt efter FCK scorer, men det skal vi jo kunne hele kampen. Jeg ved ikke hvad vi har trænet over vinteren, men det er rigtigt at det er svært at se en udvikling.
Synes det virker forvirrende omkring vores spillestil. Alt det der med lange bolde virker bare ikke. Vores pres virker heller ikke helhjertet, og så er vi for dårlige i pasningsspillet og teknisk er der mange der slet ikke er gode nok.
Og så forresten velkommen til cirkus Onuachu. Og Rilwan dommerne har gennemskuet at du opfører svanens død flere gange i hver kamp.
Fakta er bare at vi skal til at vinde kampe nu, og så er jeg sgu ligeglad hvordan vi gør det. Ellers er vi snart ude af top 4.
Det vaerste ved taktikken om at burge Paul som en targetman-spilsstation er, at han jo ikke formaar at tage den ned og spille den videre paa en fornuftig maade. Han mister langt de fleste af dem grundet manglende teknik.
Vi mister alle de lange bolde paa det, og naar det er den eneste taktik, saa maa det jo gaa galt. 55 minutter foer vi har et skud paa maal .........
Det var da en forfærdelig indsats. Vi har ingen offensiv game plan overhovedet, det er kun lange bolde frem. Med alle de profiler på holdet, så er det jo en katastrofe, hvis vi ender uden for top 3. Men lige nu, så ser jeg end 5-6 plads som mere realistisk. Vi er jo ikke bedre?
Vi bliver ved med at tro, lige som kommentatorene, at vi er gode på dødbolde.. Det er vi ikke. Så har vi intet tilbage, når vi selv skal skabe noget. Det var en kæmpe fejl at komme af med Duncan. Ham mangler vi godt nok!
Lige nu ville jeg ønske vi ikke havde en pengemand i ryggen, men stadig satsede på talenter. Så havde vi en halv sæson til, at spille et hold sammen. Hvorfor skal spillere som Hassan, Urena og Royer ha' kampe på førsteholdet? Der er ingen fremtid i dem. Giv da spilletiden til Duelund, NK og Mikael Andersson i stedet for.
kampen blev faktisk bedre defensivt fra vores side end forventet, selvom vi har tendenser til at ramme bolden skævt hver gang vi skal cleare den. Jeg havde troet vi ville se meget værre ud. Offensivt fuldstændig ligeså tandløst som forventet. Vores boldomgang på samme lave niveau som det har været snart ligeså længe jeg kan huske.
Vi fungerer slet ikke og det kan kun falde tilbage på een person. Sidste 7 ligakampe 5 point. Fy for fanden.
Lige nu skal vi vel være glade hvis vi kvaller til Europa. Måske det på længere sigt vil være bedre hvis vi misser så har ledelsen vel ikke andet valg end at trykke på knappen.
Jeg ville kunne leve med det her hvis man kunne sige at vi havde spillet godt og fået meget mindre end fortjent. Det kan man ikke. Tværtimod. Vi spiller elendigt fodbold.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Pas nu på... Man bliver kaldt alt muligt herinde hvis man kritiserer overhøvdingen thorups dispositioner.... Vi spiller lortefodbold og har gjort det længe efterhånden... Det er fact!!!
En dårlig kamp fra begge hold, hvor der ikke var mange chancer. Vi mangler kvalitet, energi og mod, og resultatet var desværre forudsigeligt, da man så start-11. Alligevel burde vi have fået mindst uafgjort, for FCK kom godt nok ikke med meget og vi havde vel lige så mange og store chancer som dem, set over hele kamper. Men FCK har de marginaler der gør, at selvom de har spillet to halvdårlige kampe har de alligevel hentet 6 point og øget forspringet i toppen. Vi ved alt for godt fra sidste år, at det er sådanne faktorer der fører til et mesterskab. Det kan vi ikke gøre så meget ved. Havde vi haft de samme marginaler kunne to gange overligger være vekslet til 4 point i stedet for 1 og en åben mesterskabskamp. Nu er det i stedet slut, hvilket er en trist erkendelse 14 runder før tid.
Vi bliver nødt til at kigge på os selv. Jeg savner den defensive stabilitet, hvor vi kunne spille til nul. Forhåbentlig er Bak og Dahlin snart klar, så vi kan få spillet et forsvar sammen, der kan lukke af.
Afsavnet af Petter er tydeligt på den centrale midtbane. Olsson har slet ikke den fysisk, dynamik og aggresivitet, der kendetegnede Petter og Rilwan har mangler i førsteberøringer og kølighed foran kassen.
Paul har på ingen måde niveauet til start-11 i en dansk topklub endnu. Han mangler i den grad overblik, skarphed og kølighed. Han træffer så mange forkerte beslutninger, at det minder om Rilwan i gamle dage.
Det er vigtig at vi ender i top3 og dermed kommer i Europa. Jeg er ikke i tvivl om, at vi bliver stærkere i løbet af foråret, efterhånden som vi bliver spillet sammen, men lige nu er det svært at huske, at det er 14 dage siden vi slog ManU. Næste stop er desværre en hadeopgave: udekamp mod FCN på en banen hvor vi ikke har vundet en ligakamp i 6 år. Lad os håbe, at det er der bøtten vender - jo før jo bedre.