Optakt: FCM VS. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Optakt: FCM VS. FCK

Indlæg af TrueWolfMidt »

Imod Fck på hjemmebane, der skal vi bare tænde helt af. Både på banen samt fra tilskuerpladserne. ALLE skal bare tænde helt af i denne kamp. Vi SKAL have de 3 point. Det er muligt at Fck er favoritter, men hvis vi i vores hoveder siger til os selv, at vi vil gøre absolut alt for at vinde denne kamp, så må det kunne lykkes. Kan ikke forestille mig, at vi allerede vil se os selv sat så meget agter ud, at guldet er væk allerede nu og europapladsen måske også forsvinder. Hvis vi vil performe bedst med flest løb og størst pres osv. så skal vi vinde.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tykgaard sat på som dommer.
Forhåbentlig han ikke laver kampafgørende dommerskøn som i weekenden.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Håber virkelig at Bak starter inde, vi mangler en leder på banen. Han må da snart være klar til i hvert fald 45 min? Har han ikke også spillet nogle andetholds kampe?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCK skulle da nødigt ses om "favoritter" i denne kamp. Vi er forsvarende danmarksmestre, vi er på hjemmebane. De har flere point end os på nuværende tidspunkt, men de spillede altså heller ikke europæiske kampe.

Sagt med andre ord, skal de eddermaneme bare komme an ;) :mrgreen:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Noerum skrev:Håber virkelig at Bak starter inde, vi mangler en leder på banen. Han må da snart være klar til i hvert fald 45 min? Har han ikke også spillet nogle andetholds kampe?
Er ikke stor fan af at spille med at man har en forventet udskiftning og dermed en udskiftning mindre.
(Så skal du i hvert fald overbevist Infantino om der skal indføres 4 udskiftninger ;) )

Hvis Bak Bach skal have 45 min, kan han få det i kampens 2. halvdel.
Måske det er også vigtigere med fanden-i-voldskhed netop i den del af kampen?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber alle har samme indstilling som Mikkel Andersen, hvilket vi må gå ud fra.
http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/fc ... cks-fysik/

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Steffen am skrev:
Er ikke stor fan af at spille med at man har en forventet udskiftning og dermed en udskiftning mindre.
(Så skal du i hvert fald overbevist Infantino om der skal indføres 4 udskiftninger ;) )

Money talks, bare spørg Blatter og Co ;)

Kan godt følge præmissen med en indskiftning i 2. halvleg, men jeg tror bare vi har brug for "vildskaben" fra starten. IMO hører det til sjældenhederne at vi har spillet en god 1. halvleg for derefter at gå ned i 2. halvleg - en god start du ved :)

4096

Indlæg af 4096 »

Kongeren82 skrev:
Steffen am skrev:

Kan godt følge præmissen med en indskiftning i 2. halvleg, men jeg tror bare vi har brug for "vildskaben" fra starten. IMO hører det til sjældenhederne at vi har spillet en god 1. halvleg for derefter at gå ned i 2. halvleg - en god start du ved :)
Så du kampen mod Aab? :lol:

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

4096 skrev:
Kongeren82 skrev:
Steffen am skrev:

Nægter at tro Jess Thorup fra start vil ha en 'tvungen' udskiftning i pausen. Og Bak Bach har ikke spillet en betydende kamp i snart 6 mdr.
Han har spillet ½ reserveholdskamp samt nogle 20 minutters indhop i opstarten. Mit gæt er at han er et stykke fra, at kunne starte inde.
Måske en kamp mod Hobro eller lign - men ikke mod FCK. Dertil er tempoet for højt og risikoen for stor!

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

4096 skrev:
Kongeren82 skrev:
Steffen am skrev:
Lukkede øjnene det meste af 2. halvleg, men ja det gjorde jeg ;) Synes dog ikke vi havde en decideret "god" 1. halvleg, men mere godkendt :)

At tro Bak starter er nok også mere ønske tænkning fra min side, men for f*nden jeg savner at se den vilje han bidrager med!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Bak kan vel også komme i form, ved at spille nogle kampe :-) Jeg er enig i at vi mangler hans lederevner og vilje på banen, der er et tomrum efter Sviatchenko.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Vi skal vinde idag for at holde fast i chancen for at spille med om guldet. Alt andet end de 3 point og endnu vigtigere en sejr og så over en direkte konkurrent, vil efter min bedste overbevisning spille os helt ud af guldkampen. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente af dagens kamp. Fck er som nogen har været inde på også efter min mening, favoritter, til trods for at vi er hjemme. Vores hjemmebane er ikke helt det "fort" som det har været og hvis man samtidig kigger på at vi ikke rigtig har flyttet os siden efteråret, (som er meget skuffende) til trods for at trænerteamet nu har haft noget tid at arbejde med, så må et forholdsvis stabilt Fck være favorit til dagens opgør. Ligeledes har vi profiler, som heller ikke rigtig har brugt pausen specielt godt og ihvertfald ikke styrker os på den konto. Hvis vi skal byde Fck op til dans og vise at vi er med i kampen om mesterskabet og skal tages alvorligt, skal spillere som Poulsen, Sisto og til dels Sparv hæve niveauet, hvor bla. en så vigtig og vital spiller som Poulsne har været fornærmende ringe i snart en lang periode, startende godt tilbage i efteråret.

Dertil hvis man må være lidt fræk, er det jo heller ikke til at vide, hvilke strategier, Thorups manager spil har at byde på idag.

Vi skal have vores spillere op i niveau, vi skal have gang i noget kontinuitet og vi skal begynde at have en plan, hvor man kan se igennem trænerteamets arbejde, med holdet og den enkelte spiller at der sker en udvikling, ellers ende vi med at spille os ud af ikke bare guldkampen men også europæisk mulighed.

Tilbage til nutiden igen:

Kampen idag skal vi op på et helt andet niveau, vi skal længere frem og vi skal turde spille vores spil og generelt bare spille fodbold, i stedet for at bakke tilbage og forsvare hjem, med lange bolde i øst og vest. Vi skal finde vores styrker frem, aggressivitet, højt pres spil osv. og vi skal vise at vi vil det her og der skal arbejdes og kæmpes over hele banen og der skal hjælpes bagud til. Lykkes det for os, så vinder vi også denne kamp, men bringer vi kun det vi formåede imod Aab, så får vi det uhyre svært og ender meget sandsynligt med det nederlag vi ikke rigtig kan tåle.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mod Aab var det værste at vi hele tiden var presset bagud af Aab. Jeg forstår på Thorups udtalelser at det IKKE var planen. Derfor må vi kunne forvente at stå lidt højere på banen i dag.

Det kunne være rigtig interessant at se hvad Singh har at tilbyde, for guderne skal vide vi har brug for at erobre midtbanen, hvis vi skal kunne etablere et pres.

Ret beset har holdet med den ene kamp mod Aab, ikke helt fået lov at vise hvad de har arbejdet med endnu. United kampene var helt uden for kategori. Mod Aab var det ringe, jeg håber på en reaktion hvor alle vil vise at det var en enlig svale.

WBW

Indlæg af WBW »

Mit største ønske for startopstillingen er at Thorup er færdig med at teste angriberpositionen og starter med den, i mine øjne, klart bedste angriber vi har, Pusic!

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:Mod Aab var det værste at vi hele tiden var presset bagud af Aab. Jeg forstår på Thorups udtalelser at det IKKE var planen. Derfor må vi kunne forvente at stå lidt højere på banen i dag.

Det kunne være rigtig interessant at se hvad Singh har at tilbyde, for guderne skal vide vi har brug for at erobre midtbanen, hvis vi skal kunne etablere et pres.

Ret beset har holdet med den ene kamp mod Aab, ikke helt fået lov at vise hvad de har arbejdet med endnu. United kampene var helt uden for kategori. Mod Aab var det ringe, jeg håber på en reaktion hvor alle vil vise at det var en enlig svale.
Det værste i min verden var ikke at vi til tider var presset bagud af en modstander, det sker og det må man forvente specielt når man ikke selv leverer.
Det værste var efter min mening, den til tider lade attitude, manglende hjælp og manglende defensive løb, enkelte profiler ikke leverede, derud over en efter min mening fejlende taktik, som måske heller ikke blev udført korrekt.

Enig ang. Singh. Kunne være spændende at se ham i aktion.

Den med den ene kamp køber jeg ikke.

Men lad os hæve niveauet, finde en passende taktik og så hente en sejr i dag, der kan hjælpe os så meget mere end bare 3 point.

Besvar