Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Bödvar Bödvarsson er vel konkurrenten til Novak.

Men er enig i at Novak ikke har gjort det besynderligt bedre end Lauridsen.
Måske han skulle bruges til at lokke Kadlec til?

Håber dog ikke at vi køber en ny VB. Og der bliver satset lidt på talenterne,
hvor både Rasmus NK (97'er) og Andreas Poulsen (99'er) synes jeg har vist lovende takter på VB'en.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nåja Bödvar, men ham kender vi jo slet ikke niveauet på endnu. Men ja ham glemte jeg rent :)

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Jeg er enig i, at der egentlig ikke har været den store niveaumæssige forskel på Novak og lauridsen. Novak har vist mere i offensiven end Lauridsen, som dog omvendt var mere stabil i det defensive - så det ender vel meget lige i sidste ende.

Jeg synes dog alligevel, at Novak var et rimeligt fornuftigt køb af to årsager. 1) Vi havde simpethen ingen alternativer på pladsen, så der var vi nødt til at handle inden et efterår med masser af vigtige kampe 2) Når vi nu skulle have fat i en ny VB var det vel en på papiret temmelig god mand vi fik fat i - Han er trods alt inde omkring det tjekkiske landshold. At man så nok havde forventet lidt mere end det vi har set (indtil videre) er en anden sag.

Som en sidebemærkning vil jeg også lige tilføje, at jeg egentlig mener vi med salget til EFB på 3 millioner, i sidste ende nok fik det optimale ud af Lauridsen. Jeg ser ham ikke umiddelbart foretage et stort millionskifte om 2-3 år, så lidt i kassen var fint nok i og med at vi allerede havde en indspillet erstatning i truppen.

Hvis ikke Bodvarsson vurderes at have potentialet efter et halvt år, håber jeg dog at vi henter en anden ung spiller i alderen 19-21 eller deromkring. Et godt talent der skal tage skridtet ned for at komme 2-3 skridt op lidt ligesom Olsson, bare en venstreback i stedet. Der er, for mig, lige lidt for langt imellem Novak og en 97´er (selvom NK bestemt er virkelig spændende). Der kan vi godt lige bruge en spiller imellem, som jeg ser det.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Jeg synes ikke Novak er så dårlig. Han løser sine opgaver på den måde han nu kan, og det synes jeg han gør godt. Er Rasmus NK ikke højre back. Andreas Poulsen er vel kun 16.

Novak var ikke den ringeste mod Aab

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu vil jeg ikke tale på andres vegne, men min pointe var at jeg ikke synes der var mærkbart forskel på Lauridsen og Novak.

Ud fra den nuveærende situation, vil jeg holde hestene, da vi har en Novak og Bödvar, med NK og Poulsen på vej.
Poulsen er rigtig nok 99'er, så han er slet ikke klar endnu, det var mere på sigte mod fremtiden.
NK har gjort det rigtig fint i testkampene og var også med i Qatar. Han har spillet alle pladser undtagen målmand og angriber, men hans primære plads er venstre back.

(NK spillede højreback og 8'er i nogle testkampe i januar/februar (hvor han bl.a. scorede mod AGF),
6'er på Youth League holdet (hvor han også var anfører),
kant på landsholdet,
på u19 liga holdet, skifter han vist lidt, til hvor der er mest brug for ham.)

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:Nu vil jeg ikke tale på andres vegne, men min pointe var at jeg ikke synes der var mærkbart forskel på Lauridsen og Novak.

Ud fra den nuveærende situation, vil jeg holde hestene, da vi har en Novak og Bödvar, med NK og Poulsen på vej.
Poulsen er rigtig nok 99'er, så han er slet ikke klar endnu, det var mere på sigte mod fremtiden.
NK har gjort det rigtig fint i testkampene og var også med i Qatar. Han har spillet alle pladser undtagen målmand og angriber, men hans primære plads er venstre back.
Helt enig - Dog med den tilføjelse, at vi jo ikke "har" Bödvarsson (endnu). Viser han sig ikke at have potentialet, køber vi ham jo ikke fri. Og i det tilfælde mener jeg, at man bør hente en anden ung talentfuld spiller som kombineret back-up og udviklingsspiller.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Faldt lige over denne. En liste over spilleberettigede spillere i superligaen.
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lister/FCM

Listen er som sådan fin nok, men ikke mange på a-listen der er fra akademiet eller nationale
(er godt klar over der har været hul i talentårgangene pga. økonomien)

Kaan Kairinen og Aziz Essaisi er ikke spilberettiget, men ville nok næppe komme til at spille uanset.

Chiquizito92 skrev:Helt enig - Dog med den tilføjelse, at vi jo ikke "har" Bödvarsson (endnu). Viser han sig ikke at have potentialet, køber vi ham jo ikke fri. Og i det tilfælde mener jeg, at man bør hente en anden ung talentfuld spiller som kombineret back-up og udviklingsspiller.
Ja, det er rigtigt. Havde glemt han blot var på leje.
Ok, der tror jeg måske vi er uenige. Duelund er 97'er og kan fint begå sig på superliga niveau, tror på også NK er klar til "bare" at være back up som 97'er.
Så kampene mod Skive og AGF og der var han i hvert fald ikke banens dårligeste, til trods for alderen.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev: Ok, der tror jeg måske vi er uenige. Duelund er 97'er og kan fint begå sig på superliga niveau, tror på også NK er klar til "bare" at være back up som 97'er.
Så kampene mod Skive og AGF og der var han i hvert fald ikke banens dårligeste, til trods for alderen.
Fair nok - Og er hans talent i kategori med Duelunds, har du måske en pointe.

Dog vil jeg sige, at man, ved at hente Bodvarsson, vel netop indikerer et behov for en spiller i mellem Novak og NK.

Men NK er helt sikkert taettere på 1. holdet end de fleste 97´ere (hvis ikke alle, undtagen Duelund)

Spaendende bliver det i hvert fald at foelge udviklingen i foraaret :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev: Men NK er helt sikkert taettere på 1. holdet end de fleste 97´ere (hvis ikke alle, undtagen Duelund)

Spaendende bliver det i hvert fald at foelge udviklingen i foraaret :)
Bestemt. Helt sikkert.
Men synes faktisk der er flere i 97'er årgangen der virker ret interessante.
1 der er på det færøske u21 landshold og 6 der har været forbi det dansk u19 landshold + Rutikanga (og Sterring?)

Hvoraf 3-4 stykker har fået senior debut.
Men der er vist flere af dem der har været skadet her i vintermånederne og tror du har ret i at udover Duelund er NK den der måske er længst fremme.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Rasmus Nissen (NK) er virkelig en interessant spiller. Han har noget personlighed og virker som en naturlig leder. Han er desuden også lokal. Derudover har han da niveau til at være back up, på mange forskellige pladser.

Jeg synes han skulle ha' chancen i nogle kampe, her i forårssæsonen. Måske ikke mod Fck, men i de andre kampe.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Nu skriver jeg godt nok en kommentar her, men er denne tråd ikke kørt af sporet?!?

Novak har ifht mine forventninger da han blev købt, skuffet mig offensivt og i særdeleshed defensivt. Han er virkelig et svagt led i defensiven hvor han efter min mening skaber en masse usikkerhed kamp efter kamp. Det kunne hænge sammen med at holdet slet ikke har fungeret spillemæssigt i al den tid han har været her.

Jeg vil langt hellere have en Jesper Lauridsen anno mesterskabssæsonen på banen end det vi har set fra Novak indtil nu. Offensivt bringer Novak dog mere og hans loft er formodentlig også betydeligt højere end JL's. Så købet af Novak er godkendt imo da vi var tynde på positionen.

Som situationen er lige nu, med salget af Erik, så har vi fået en Bodurov ind som lige skal finde sine ben, inden vi reelt kan bedømme ham. Der opstår en masse usikkerhed omkring Bodurov som jeg ser det og der ville en mere defensivt solid JL være mit førstevalg i en periode til Bodu og Kian får tingene til at spille.

At Thorup behandlede JL som han gjorde i efteråret var en skandale i min verden og nu har vi ikke dette alternativ pga det. Så kan man godt være kynisk og kalde JL en tudeprins fordi han til slut ikke kunne holde det indenbords længere, men jeg forstår ham godt. Med det kampprogram vi havde og en åbenlyst dårligt spillende Novak i flere kampe, som tydede på mental træthed, så kunne han jo godt se hvad der ville ske i et forår uden europa på programmet. Når han så begyndte at klynke var det fornuftigt af klubben at sende ham videre. Thorup skabte dette scenarie med dårligt trænerarbejde.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

JL er ikke en særlig god forkortelse, når du taler om to forskellige spillere, mousebreaker. :)

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Acebone skrev:JL er ikke en særlig god forkortelse, når du taler om to forskellige spillere, mousebreaker. :)
Der bliver da kun nævnt Lauridsen?
Kan være jeg misforstår noget, men Jim Larsen bliver da slet ikke nævnt?
Tænker, at det der driller er sammenligningen med Bodu og Kian, er at det er bedre med en defensiv VB, hvor Lauridsen ville være et bedre valg, end den mere offensive Novak. Det skyldes, at Bodu og Kian skal dække mere af defensivt i de situationer hvor Novak hænger længere fremme. Det kan være smartere at give Bodu en lettere indglidning på holdet, hvis der var mere styr på defensiven.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ah, selvfølgelig; nu har jeg genlæst det med din forklaring, tubbe, og det giver mening, at JL er lig med Lauridsen alle gange. Beklager!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu har jeg hørt flere gange hørt præsenteret holdningen at JL var det svageste led i mesterskabssæsonen.
Det ved jeg ikke om han var eller hvem det ellers skulle være.

Men synes bestemt han har fortjent anderkendelse for at spille samtlige kampe uden at få skader og/eller karantæne og haft et ganske solid bundniveau for hans første fulde sæson i ligaen.

Ydermere synes jeg han virker mere sammentømret med holdet end de nuværende Novak og Bodurov, men kan selvfølgelig også hænge sammen med hvem der spiller ved siden af og tiden i klubben.

Jeg tror godt det kan blive afgørelsen i dette efterår også, kan vi stå sammen som hold.
Hvis ikke kan det være lige meget hvor god den enkelte er.

Låst