Optakt: FCM vs. MANCHESTER UNITED

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: Optakt: FCM vs. MANCHESTER UNITED

Indlæg af DenStolteJyde »

Fantastisk at se hvordan kampen ændrede sig da Onuachu kom på banen.. Jeg er vild med det han kan og han var jo farlig allerede ganske kort tid efter at han var blevet skiftet ind, hvor han selv er med til at erobre bolden og få den sendt ud til kanten, inden han løber frem og har et rigtig fint forsøg på hovedstød..
Målet var ikke det mest fantastiske han lavede..

Kadlec var jeg ikke ovenud imponeret af i dag.. Synes der var for mange forkerte beslutninger, men dog også momenter der viser at han kan blive rigtig god. Hans chance lige før vi kommer bagud var stor, men den havde været endnu større hvis man havde spillet bolden på tværs hvor der også var en helt fri medspiller. Senere i kampen er han igen med i en rigtig god kontra hvor urena kommer stormende frem på ydersiden af ham, hvor han venter for længe med at lægge en aflevering så Urena får svært ved at få noget ud af det.

Sisto og Hassan har et fantastisk samarbejde i dag synes jeg og det bliver en fornøjelse at følge dem hen over foråret. Interessant hvis man har tænkt sig at bruge Hassan centralt.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Fed sejr. Vi kunne snildt have vundet 3 eller 4-1. United var da rystende ringe, så hvis de ikke bliver bedre i returkampen har vi da gode chancer.

Synes det er rart at se at vi ikke bare losser bolde op til angriberne, men i stedet spiller den op, og så ser det ud til at Kadlec bliver en gevinst. Han er hurtig og kan jo nemt også spille frontløber. Men den der imponerer mig mest er Budurov. Han er stærk i nærkampe, placerer sig godt og virker helt rolig. Man lægger ikke så meget mærke til ham, han gør bare sit job. Jeg tror vi får enorm glæde af Kadlec og Bodurov.

Men spændende bliver det på torsdag.

Treco

Indlæg af Treco »

Rigtig god kamp ;) Vi burde vel have scoret en mere. Så skal vi bare have en lige så god og disciplineret indsats i næste uge.
Og så må man sige at Paul har gjort sig bemærket i England http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... clash.html

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

DenStolteJyde skrev:Senere i kampen er han (Kadlec) igen med i en rigtig god kontra hvor urena kommer stormende frem på ydersiden af ham, hvor han venter for længe med at lægge en aflevering så Urena får svært ved at få noget ud af det.
Ret skal være ret. Den situation jeg tænkte på var ikke som jeg huskede med Kadlec men derimod med Onuachu som ventede lidt for længe.. Det skal Kadlec ikke have skylden for så.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Haha, det er så MEGA MEGA MEGA fedt :D

Men det var nok 'bare' banens dimensioner der gjorde det ;) :lol:

Hold kæft Sisto han er god og Sparv bliver bare vigtigere og vigtigere. :D
Blev lidt nervøs hver gang Martiel havde bolden og kunne gå en mod en, men synes forsvaret fik dækket rigtig fint op med back up, var fedt at se 8-)

Lige før det bliver spændende at se hvordan opstillingen kommer til at se ud med Jakob Poulsen tilbage i truppen, og hvad mod AaB når Singh også kan spille. Der kan ikke undgås at være nogen der har fortjent at spille der komme på bænken, og er lidt glad for det ikke er mig der skal vurdere og stå til ansvar hvilken offensiv opstilling der kommer til at være fremover.
Længe siden vi har haft så stærk en bænk offensivt (og uden skader :shock: ) :)

___
Og vigtigt. Vi er sikret seedning i evt. play-off runde til EL næste sæson :D

Bliver spændende at se hvad den kan drives til på den gamle travbane i Manchester.

THenry

Indlæg af THenry »

Treco skrev:Rigtig god kamp ;) Vi burde vel have scoret en mere. Så skal vi bare have en lige så god og disciplineret indsats i næste uge.
Og så må man sige at Paul har gjort sig bemærket i England http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... clash.html
Fantastisk sejr. Historisk sejr, som ingen kan tage fra os, selv hvis vi smider det i returen.

Kampens resultat har også ramt de internationale medier:
http://www.bild.de/sport/sport-bildlive ... .bild.html

Ståle kalder det en fortjent i de norske medier, så mangler vi jo næsten bare at Holmstrøm også stiller sig op og hylder præstationen...
http://www.vg.no/sport/fotball/europa-l ... /23620463/

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var endnu en stor aften på MCH Arena. Sikke en præstation, sikke en sejr. Det lover rigtig godt for forårs-sæsonen at starte ud på denne måde. Uanset hvad der sker i Manchester, har vi efterladt et formidabelt indtryk i Europa League denne sæson.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg var høj hele aftenen i går, og havde meget svært ved at slippe kampen. En af de bedste oplevelser med FCM som jeg husker det lige nu.

Stor ros til alle men jeg synes Rømer , Sisto og Olsson og til dels kian skiller sig ud positivt.

Synd for Kadlec han ikke får scoret på sin friløber, og selvom jeg ikke håber det her var hans bedste kamp, synes jeg alligevel man kunne fornemme nogle kvaliteter i hans spil.

Jeg tror på det.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Rømer har potentialet til at blive den nye Bak. Han er måske ikke en gudsbenådet fodboldspiller, men han går så uimponeret til værks, det er fantastisk at se.

Bodurov, hvordan kunne jeg tvivle på ham? Flot, flot debut. Kadlec var ikke skarp, men han kommer i farlige positioner, og det lover godt.

Og så er der selvfølgelig Sparv, Olsson, Sisto og Paul, men det er næsten unfair ikke at fremhæve hele holdet!

STORT resultat!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Fantastisk indsats og aften på arenaen! Jeg imponeret over hvor stærkt vi tilsyneladende står ovenpå 2 mdr. uden betydningsfulde kampe. Eneste minus er jo i virkeligheden, at vi ikke med lidt mere kynisme, som minimum vinder et mål større, og hvor mange danske hold har tidligere kunne sige det i en kamp mod Manchester United! Det helt surealistisk.

Fair nok vi møder et svækket United hold men det jo også som om, at alle pludselig "glemmer" at vi også stiller uden normale startere som: Dahlin, Bak, Jim Larsen, Poulsen og Andersson. Altså vores anfører, vores 1. målmand og vores 2 måske mest rutinerede profiler i netop sådanne kampe og lig dertil Erik og Duncans afgang, så drop den medie fokus på United skader, det skal ihvertfald ikke tage noget fra drengene præstation igår IMO.

Vi stadig kæmpe underdogs til samlet avancement. Rent objektivt er 2-1 på udebane jo et ganske udemærket resultet for United (Hvis ikke lige de var kæmpe favoritter som mod os) så den del bliver stadig en kæmpe mundfuld. Men igår gav da næring til drømmen om det umulige.

Præstationen som jeg mener bør fremhæves:

Budarov: Imponerende ro og ligner en rigtig god Erik erstatning såfremt han kan ligge yderligere på når de interne realationer bliver endnu større.
Ollson: Han bliver svær at sætte af og fortsætter med at ligge på niveauet fra i efterårssæsonen. Tror han bliver stor på sigt.
Sisto: Tilbage efter sine problemer med lysken. LIgnede igen en spiller med overskud.

Eneste skuffelse efter min mening var Kadlec. Synes han ligner en spiller som ikke er i form og hans attitude er elendig i momenter i kampen hvor han ikke tager sine tilbageløb. Lad os håbe der mere i vente på den fornt.

MIke
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Steffen am skrev:Og vigtigt. Vi er sikret seedning i evt. play-off runde til EL næste sæson :D
Har jeg misset noget? Vi er da ikke 100% sikret seeding til en evt. playoff-runde i EL. Der er selvfølgelig stor chance, men vi er ikke sikret noget. Lige pt. har vi 14,72 koefficientpoint og hvis vi sammenligner med denne sæsons playoff-runde (http://i.imgur.com/sj9OD8R.png), så vil vi lige præcis have været seedet.
Senest rettet af Xinx 19. feb 2016, 10:31, rettet i alt 1 gang.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Enig i at Kadlec spillede en skidt kamp og den brændte friløber hjælper ikke på det billede. Det var også tydeligt at relationerne mellem Kadlec og de andre offensive spillere er ikke eksisterende. Tydeligt at de hver især forventer andre løberuter af den anden part.

Kadlec laver eksempelvis et fantastisk godt løb mod forreste stolpe - får slået sin modstander i den situation - da Sisto fra spids vinkel har tunnelsyn og tonser bolden over mål. En flad inderside aflevering mod forreste stolpe og det kunne have været 3-1. Var det sket så havde synet på Kadlec's kamp været ganske anderledes.

Vi skal også have in mente at de fleste af vores spillere har haft to måneders pause hvor Kadlec næsten har haft 8 hvis man er lidt grov. Mandens selvtillid skal genopbygges - det kan kun ske gennem opbakning og succes oplevelser på banen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hvis Kadlec havde været usynlig, var det værre. Men han kom netop i farlige situationer. Nu skal han bare i form igen og arbejde på forståelsen med de andre offensive. Er sikker på, han bliver en gevinst i suppen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes Kadlec gjorde det fremragende. Den friløber var et rigtig godt løb, hvis han havde været lidt mere kampskarp havde han vel nok scoret på den, eller lagt afleveringen til Sisto. Der var også momenter hvor Kadlec tydeligvis har brug for at lære sine nye medspillere at kende. Men alt i alt leverer han en fin indsats og det lover godt for fremtiden.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Xinx skrev:
Steffen am skrev:Og vigtigt. Vi er sikret seedning i evt. play-off runde til EL næste sæson :D
Har jeg misset noget? Vi er da ikke 100% sikret seeding til en evt. playoff-runde i EL. Der er selvfølgelig stor chance, men vi er ikke sikret noget. Lige pt. har vi 14,72 koefficientpoint og hvis vi sammenligner med denne sæsons playoff-runde (http://i.imgur.com/sj9OD8R.png), så vil vi lige præcis have været seedet.
Ja ok, point taken.
Den er ikke 100 %.
Har lige gået sæsonerne igennem. Under dette format ville vi 'kun' i 2011/2012-sæsonen ikke at have været seedet med 14,72.
Til gengæld er der nogle sæsoner hvor det ville have været nok til at komme i pot 3 også.

F.eks. 13-14 sæsonen
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2013.html

Besvar