Optakt: FCM vs. MANCHESTER UNITED

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Optakt: FCM vs. MANCHESTER UNITED

Indlæg af Steffen am »

Vores trup
Hmm.. 2 af de 3 FCM spillere United kender bedst, er ikke i klubben længere.
http://www.manutd.com/en/News-And-Featu ... ign=ManUtd

Uniteds trup
De Gea, Romero, Love, McNair, Smalling, Blind, Poole, Riley, Carrick, Herrera, Schneiderlin, Lingard, Pereira, Weir, Mata, Memphis, Martial, Keane.
4 spillere der har spillet 1 senior kamp til sammen. :-o
Er ikke så meget inde i Uniteds trup om det er skader eller priotering, der gør at det er nødvendigt?
Men mon ikke De Gea, Blind, Smalling, Lingard, Mata, Memphis og Martial spiller. :roll: :?

http://www.manutd.com/en/News-And-Featu ... FFE1A88533

Off Topic:
Synes en skrev at de skulle bo på hotel i Silkeborg.
ManU har booket hele Hotel Eyde + lidt international støv over Karup Lufthavn :)
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... du/5955844

Tilbage On Topic:
Da ingen af de 3 normale anfører er i startopstillingen, hvem skal bære anførerbindet?
Kian eller Sparv kunne være det naturlige valg. På en måde håber jeg lidt på Kian og at han kan vokse verbalt med et anførebind. :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Øhh.. Wolanski i truppen uden at være berettiget til at spille?
http://fcm.dk/nyheder/truppen-mod-manchester-united
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html

Fandme dumt at lave en "Real Madrid" og blive taberdømt.

Skagen

Indlæg af Skagen »

Hmm man sidder med tanken om, at mod dette United hold har vi faktisk en chance..
Man kan dog blive bange for at deres indiviualister ( Martial, mata, depay) kan afgøre det på egen hånd..

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Jeg gad godt se lange Paul ihvertfald få en halvleg. Han er gid til at suge bolden til sig, evig trussel i hovedspillet og med sin uortodoksede spillestil svær at lukke ned. Mener han har den x-faktor vi har brug for i morgen...

Det bliver vildt....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:Øhh.. Wolanski i truppen uden at være berettiget til at spille?

Studsede også over Wolanski og kom herind for at se, om nogen havde skrevet det. Det havde du så, Steffen.

Hvem ringer til FCM og får det stoppet?

PS. Jeg går ud fra, at det bare er en fejl på hjemmesiden. Men hvis det ikke er...

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
Steffen am skrev:Øhh.. Wolanski i truppen uden at være berettiget til at spille?

Studsede også over Wolanski og kom herind for at se, om nogen havde skrevet det. Det havde du så, Steffen.

Hvem ringer til FCM og får det stoppet?

PS. Jeg går ud fra, at det bare er en fejl på hjemmesiden. Men hvis det ikke er...
Regner med det samme, men det ville djævlme være en dum fejl.
Håbede Arff var her, han virker til at have en kilde ind i klubben på en eller anden måde.

Men har smidt en mail til klubben nu.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM Fan nr. 1 skrev:Jeg gad godt se lange Paul ihvertfald få en halvleg. Han er gid til at suge bolden til sig, evig trussel i hovedspillet og med sin uortodoksede spillestil svær at lukke ned. Mener han har den x-faktor vi har brug for i morgen...

Det bliver vildt....
Det bliver MEGA vildt :D
Er så ked af ikke at have billet :/

Men tænkte faktisk det kunne give god mening med Poul. :)
United spillerne kan slå sig lidt på ham og mangler høje folk til dødboldene, hvor vi virkelig har været stærke og United svage.

Ved så ikke om det kan være godt med ham i starten og Pusic kan komme ind når de forsvaret er lidt mere træt, end omvendt.
Men tror helt sikkert Poul får en rolle i hvert fald, og hvis han bliver til startopstillingen er dødbolde en af grundene til det.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Umiddelbart er Poul også i betydelig bedre form nu. Han var mere løbende / jagende og pressende i kampene i Dubai, hvilket jeg synes er fedt.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

FCM Fan nr. 1 skrev:Jeg gad godt se lange Paul ihvertfald få en halvleg. Han er gid til at suge bolden til sig, evig trussel i hovedspillet og med sin uortodoksede spillestil svær at lukke ned. Mener han har den x-faktor vi har brug for i morgen...

Det bliver vildt....
Jeg synes ikke at Poul skal starte, og jeg synes egentligt heller ikke han burde få mere spilletid med mindre vi skal ændre kampen. Vi møder et hold, hvor vi kommer til at stå med mange folk bag bolden, og derfor skal have en angriber der 1) er god i presspillet, og samtidig fleksibel 2) kan holde på bolden, og 3) kan blive farlig, og jeg synes Pusic på alle tre punkter er bedre end Poul. Samtidig træffer Poul stadig ALT for mange dårlige beslutninger, og han det har vi simpelthen ikke råd til mod United. Poul skal helst have bolden spillet på kroppen, og så skal der komme løb fra andet geled, hvilket også kan blive svært i morgen, hvis vi i perioder kommer til at stå dybt i banen - derimod kan Pusic også true bagrummet, hvilket for mig at se godt kan blive en nøgle, hvis United står højt, og vi får mulighed for en omstilling.

I øvrigt er det stadig en skrøne at Poul er god på hovedet, for det er han bestemt ikke - ja, han rager meget til sig på låget, men det er fordi han er 20 cm højere end sine modstandere, og måske er han også fin på defensive standarder, men han header sjældent bolde i kassen.

Et bud på en start-11:

Mikkel Andersen
Rømer, Kian, Bodurov, Novak
Kristoffer, Sparv (C), Rilwan
Pione, Pusic, Kadlec
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Paul er måske ikke vildt god med låget, men han tiltrækker utroligt meget opmærksomhed. Det er altså næsten lige så værdifuldt, at modstanderen som minimum sætter en af deres store drenge til at dække ham op.
Udover det, så er jeg enig i resten.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Arff skrev: I øvrigt er det stadig en skrøne at Poul er god på hovedet, for det er han bestemt ikke - ja, han rager meget til sig på låget, men det er fordi han er 20 cm højere end sine modstandere, og måske er han også fin på defensive standarder, men han header sjældent bolde i kassen.
Han har dog gjort det i EL allerede. Målet i Brugge var rigtig fint, så han skal bare terpe noget mere med Priske.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Ja det er faktisk ikke altid, at meget høje spillere er virkelig stærke i hovedspillet. Luftstyrke handler mere om timing, mod og springkraft. De fleste kan vel huske Tim Cahill, han var 178 cm, eller sådan noget, men uhyggelig god med hovedet. Sylvester Igboun var også et godt eksempel!

Jeg håber også vi starter med Pusic på toppen. Jeg syntes simpelthen han er bedre end Paul. Jeg ved ikke om Thorup har en forkærlighed for ham, men det virker til tider absurd, at Paul bliver valgt over Pusic..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det er godt nok interessant at se, hvor presset Van Gaal er. Pressemødet var jo en lang undskyldning på forhånd vedr. banestørrelse, skader, spillernes højde, FCMs system mv. Han var allerede i gang med at tage brodden af kritikken ift et skuffende resultat. Det må siges at være noget af en falliterklæring for en af verdens største klubber, der skal møde et 'nobody'-hold. Men okay, sædet er også varmt under ham.
Det viser dog også, at de nok desværre ikke tager så let på opgaven. I hvert fald ikke Van Gaal. Spørgsmålet er så, om han kan få motiveret spillerne tilstrækkeligt.
Realistisk set har vi ikke de store chancer og ManU burde vinde med 2-3 mål. Men lad os håbe, at vi kan forfølge den lille chance der er.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Realistisk set havde vi heller ikke mange % chance imod Southampton og så vidt jeg husker gik det jo meget godt. Vi har vores standarder samt Piones driblinger og skud samt Hassans hurtighed og det at han kan vende på en tallerken. Pusic er meget løbevillig og arbejdsom og naturligvis Kadlec vores Joker. Vi skal arbejde benhårdt og turde tro på egne evner.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Manchester United vil lukke runden i første kamp og vil derfor spille aggressivt og fysisk fra start mod et hold som ikke er spillet sammen og som er ude af form.
Der er ingen chance for at vinde i åbent spil, da relationerne og formen ikke er til det, et aggressivt klassisk FCM pres er ikke en mulighed i dag. Omvendt kan United rammes på fart over kanterne og de få dødbolde der måske følger med.
Jeg ville stille op med de hurtigste spillere vi har og satse på en kompakt defensiv - dvs. med defensivt indstillede udgaver af Olsson og Kadlec og så bruge Hassan, Urena og Sisto til at køre kontraer. I anden halvej vil jeg så sætte Bak, Unuachu og Pusic ind når Urena og Hassan er kørt trætte for at få mere fysik ind og satse på høje bolde mod Unuachu. Bak kan spille 30-45 min. og vil være vigtig for at piske de sidste kræfter ud af holdet som vil være helt dødt i anden halvej.
Pusic er den bedste angriber vi har, men han har ingen forudsætninger for at skabe noget fra start i dag da resten af holdet ikke kan spille ham god og har nok at gøre i at holde Mata og Martial nede.
Andersen og Sparv skal spille deres livs kamp og Sisto skal ramme en god dag hvor han måske kan score på en enkeltmands aktion.

Opstilling:
Andersen
Rømer Bodurov, Kian, Novak
Sparv
Olsson Hassan
Kadlec Urena Sisto

Bænk:
Wolansky, Bak, Banggaard, Duelund, Pusic, Unuachu, Royer,

Besvar