Transfer vinter 15/16
Re: Transfer vinter 15/16
Den her debat om Albæk er jo fuldstændigt afmarcheret. Jeg kan godt garantere, at Mads Albæk ikke selv har kontaktet den svenske avis for at kommentere på de danske tilskuertal kontra de svenske. Hertil er Albæks naturlige referenceramme selvfølgelig FCM, hvor han trods alt har spillet i 8 år. Mads Albæk kritiserer jo heller ikke FCM-fansene, men snarere manglen på samme. Og at der er flere fans til svenske ligakampe end til danske er jo bare fakta. Sandheden har de senere år jo bare været, at den svenske fankultur har sparket røv ift. den danske.
Mads Albæk var også selv på stadion mod Brøndby i en af de sidste kampe i mesterskabs sæsonen, hvor jeg mindes at han i et interview roser kulissen, tager billeder og lægger på diverse sociale medier og fortæller om hvor meget han stadig følger klubben mm. Det er da mere end en Simon Kjær, som I alle råber og skriger efter, selvom han kun nåede 19 kampe for FCM mod Albæks 137.
Især Abæks sidste sæson bør afføde respekt. I klubbens måske værste efterår, hvor vi lå til nedrykning ved vinterpausen, var Mads Albæk eneste mand, der viste vilje og niveau. Derudover var det efterfølgende forår med ham og Petter på midtbanen voldsomt, og vel ret beset det der startede hele den optur vi stadig er i gang med.
Jeg er MEGET ærgerlig over, at Albæk røg til Göteborg i stedet for FCM
Mads Albæk var også selv på stadion mod Brøndby i en af de sidste kampe i mesterskabs sæsonen, hvor jeg mindes at han i et interview roser kulissen, tager billeder og lægger på diverse sociale medier og fortæller om hvor meget han stadig følger klubben mm. Det er da mere end en Simon Kjær, som I alle råber og skriger efter, selvom han kun nåede 19 kampe for FCM mod Albæks 137.
Især Abæks sidste sæson bør afføde respekt. I klubbens måske værste efterår, hvor vi lå til nedrykning ved vinterpausen, var Mads Albæk eneste mand, der viste vilje og niveau. Derudover var det efterfølgende forår med ham og Petter på midtbanen voldsomt, og vel ret beset det der startede hele den optur vi stadig er i gang med.
Jeg er MEGET ærgerlig over, at Albæk røg til Göteborg i stedet for FCM
Re: Transfer vinter 15/16
Selvfølgelig har han ikke selv kontaktet avisen, men jeg køber ikke argumentet om at han "bare" nævner fakta. For godt nok er der ikke noget faktuelt forkert i det han siger (hvis man ser bort fra han pynter en smule på de svenske tal), men jeg kan ikke se grunden til at smide en stikpille efter FCM.
Afsnittet omkring sverige vs. dk lyder som følger:
"Över 43 000 åskådare väntas på Friends på måndag. Mads Albaek är både förvånad och imponerad över den svenska supporterkulturen och menar att den är helt annorlunda jämfört med hur det är i Danmark.
- Där kan det komma 25 000 om FC Köpenhamn spelar. Resten har väldigt lite folk på sina matcher. När Midtjylland skulle spela sin första match i Europa League kom det 6 500 till en arena som tar nästan 12 000. Helt sjukt dåligt, säger han och fortsätter:
- Vi i Blåvitt har fler supportrar på många bortamatcher än vad vissa danska lag har på hemmaplan. Och den där karavanen med bilar till Borås senast... Fy fan, man fick gåshud. Fantastiskt. Jag hade inte förväntat mig att supportrarna i Blåvitt skulle vara så bra."
Istedet for at sige noget i retningen af: "Den svenske fan kultur har overrasket mig meget, det er vildt fedt at spille for så mange mennesker. I dk er det kun FCK og BIF der kan trække denne mænge tilskuere", så ser han sig nødsaget til at fiskee et eksempel frem hvor FCM har gjort det "sygt dårligt". Hvad er årsagen til at han ligefrem har behov for at nævne det?
Og det er jo en direkte kritik af fansne, da både Brügge og Napoli kampene havde markant flere tilskuere. Så i og med fansne er der,men de bare ikke mødte op mod Legria, betyder det jo at Albæks kritik er rettet mod fans der ikke møder op og ikke manglen på fans.
Man vil aldrig se en Agger sende en ligende kommentar i retningen af brøndby fans.
Afsnittet omkring sverige vs. dk lyder som følger:
"Över 43 000 åskådare väntas på Friends på måndag. Mads Albaek är både förvånad och imponerad över den svenska supporterkulturen och menar att den är helt annorlunda jämfört med hur det är i Danmark.
- Där kan det komma 25 000 om FC Köpenhamn spelar. Resten har väldigt lite folk på sina matcher. När Midtjylland skulle spela sin första match i Europa League kom det 6 500 till en arena som tar nästan 12 000. Helt sjukt dåligt, säger han och fortsätter:
- Vi i Blåvitt har fler supportrar på många bortamatcher än vad vissa danska lag har på hemmaplan. Och den där karavanen med bilar till Borås senast... Fy fan, man fick gåshud. Fantastiskt. Jag hade inte förväntat mig att supportrarna i Blåvitt skulle vara så bra."
Istedet for at sige noget i retningen af: "Den svenske fan kultur har overrasket mig meget, det er vildt fedt at spille for så mange mennesker. I dk er det kun FCK og BIF der kan trække denne mænge tilskuere", så ser han sig nødsaget til at fiskee et eksempel frem hvor FCM har gjort det "sygt dårligt". Hvad er årsagen til at han ligefrem har behov for at nævne det?
Og det er jo en direkte kritik af fansne, da både Brügge og Napoli kampene havde markant flere tilskuere. Så i og med fansne er der,men de bare ikke mødte op mod Legria, betyder det jo at Albæks kritik er rettet mod fans der ikke møder op og ikke manglen på fans.
Man vil aldrig se en Agger sende en ligende kommentar i retningen af brøndby fans.
Re: Transfer vinter 15/16
Pas nu på med at lægge alt for meget i en udtalelse til en avis. Han har sikkert talt dansk og næppe sagt "sjukt dåligt" på svensk, så hans udtalelse kan være fordrejet eller frit oversat af journalisten. Det er fra den svenske avis Expressen, ikke den mest seriøse avis deroppe.
Muligt at han har sagt det, men jeg tvivler på at han har sagt det for at svine fans eller klub til med vilje. Dog må du godt svine ham for de to mål i dag
Muligt at han har sagt det, men jeg tvivler på at han har sagt det for at svine fans eller klub til med vilje. Dog må du godt svine ham for de to mål i dag
Re: Transfer vinter 15/16
Jeg tror nu heller ikke han har sagt det med 100% "fuldt overlæg". Jeg ser det som et af de sædvanlige "pleaser interviews", hvor han åbenbart har følt det nødvendigt at sende en, efter min mening unødvendig, stikpille efter sin gamle klub.
Det er på ingen måde noget der får "judas" viben frem i mig, men jeg syntes det er ualmindelig dårlig stil, da han ikke behøvede at hive fcm ind for at få sin pointe igennem.
Det er på ingen måde noget der får "judas" viben frem i mig, men jeg syntes det er ualmindelig dårlig stil, da han ikke behøvede at hive fcm ind for at få sin pointe igennem.
Re: Transfer vinter 15/16
Var de fleste ikke lidt skuffede over tilskuertallet mod Legia? Det kan ærlig talt ikke hidse mig op.
Dog havde Albæk ikke helt fakta på plads. Han sagde, kapaciteten er op mod 12000, men i Europa er den kun ca. 9500. Derudover havde FCM fået en latterlig straf på (hvad jeg husker som) minus 1500 pladser pga. en misforståelse om, hvad der blev råbt mod Southampton. Så reelt manglede der kun 1500 for at "fylde" stadion. Jeg er ret sikker på, at CC var udsolgt.
Dog havde Albæk ikke helt fakta på plads. Han sagde, kapaciteten er op mod 12000, men i Europa er den kun ca. 9500. Derudover havde FCM fået en latterlig straf på (hvad jeg husker som) minus 1500 pladser pga. en misforståelse om, hvad der blev råbt mod Southampton. Så reelt manglede der kun 1500 for at "fylde" stadion. Jeg er ret sikker på, at CC var udsolgt.
Re: Transfer vinter 15/16
Det er for mig god kritik at komme med. I stedet for at sidde her og blive småfornærmet over de ting han snakker om, så bør vi tage det til os. Det er en spiller, der har spillet for Midtjylland i 8 år, så det er på ingen måde en sviner, men ren kritik. Forventer du, at han kun taler godt om sit andet hjem? Hvis man elsker noget, så vil man også have, at stedet/personen forbedrer sig.Glacier skrev:Jeg tror nu heller ikke han har sagt det med 100% "fuldt overlæg". Jeg ser det som et af de sædvanlige "pleaser interviews", hvor han åbenbart har følt det nødvendigt at sende en, efter min mening unødvendig, stikpille efter sin gamle klub.
Det er på ingen måde noget der får "judas" viben frem i mig, men jeg syntes det er ualmindelig dårlig stil, da han ikke behøvede at hive fcm ind for at få sin pointe igennem.
-
dejligeikast
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 21. sep 2015, 11:44
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Re: Transfer vinter 15/16
Nu var det mig der smed Mads Albæk citatet ind i denne tråd. Og det var på ingen måde gjort for at hænge Mads Albæk ud eller på anden måde sige noget negativt om ham. Tanken var kun at pointere, at jeg ikke tror at et skifte til FCM er lige om hjørnet. Det virker som om han er ret godt tilfreds med nogle af de forhold der er i det svenske, hvor han spiller nu. Og det synes jeg er dejligt for ham. Længere er den ikke.
Som flere skriver, så kan man selvfølgelig godt komme frem med sin pointe i et interview, uden at sige noget negativt, om en tidligere klub. Det er med mine øjne lidt dårlig stil. Det kunne nok have været gjort mere elegant i nogle gennerelle termer. Men vi ved jo ikke hvad der reelt set er sagt i dette interview, og det kan jo være en hovsa kommentar i et pleaser interview, som ikke var hensigten. Så fred være med det.
Uanset hvad der er sagt i dette interview og hvad hensigten har været, så skulle Mads Albæk, med mine øjne, være meget velkommen tilbage i FCM. Han har netop indstilling, som alle hold nogle gange kan mangle. Det med at kæmpe for holdet, også når det går skidt og er svært. Som SorteUlve skriver, så kunne han virkelig være sin indsats bekendt den sidste sæson har var i FCM, hvor klubben havde det svært på banen.
Så for at få snakken tilbage på kulturbærere, så tror jeg netop Mads kunne være sådan en lederfigur/kulturbærer, som er godt at have nogle stykker af i alle klubber – hvis han kom til FCM igen. Bak er og Erik var lige præcis denne type. Flere nævner også Duncan som kulturbærer og en der går forrest. Men som mange nok har vidst og som blev tydeligt her i januar, så har Duncan AGF i hjertet. Og det er med mine øjne helt fint. Mens han var i FCM holdt han fanen højt og udfyldte denne rolle rigtig godt. Jeg vil fortsat knus-elske Duncan for hans mål mod Southampton i mange år endnu.
Så jeg tror ikke kun vi skal se en kulturbærer, som en der nødvendigvis er født i Kibæk, Tjørring eller Herning. Med mine øjne kan en kulturbærer også være en der kommer ind med den rette indstilling, går forrest og som i løbet af relativt kort tid, forstår klubbens kultur og tager den til sig. For mig er typen og indstillingen vigtigere end hvorvidt man har været i klubben før. Der er altid gode eksempler på spillede, som kommer tilbage til en klub, og gør det godt igen, fx Bak, Agger, Rasmus Würtz, m.fl. Men der er også mange grimme eksempler på, at det ikke er gået så godt. Så jeg tror mere det er vigtigt, at have de spillere der går forrest frem for en der er født i Midtjylland. Det oplagte eksempel er Leon Andreasen. Jeg tror han vil udvise den rette indstilling, uanset om han spiller i Hannover 96, AGF eller i FCM (og nej, jeg tror ikke han kommer til FCM, kun medtaget som eksempel).
Jeg håber virkelig, at nogle af de nye indkøb kan/vil påtage sig den rolle – måske Budurov? Eller nogle af de eksisterende spillerede udvikler sig i den retning – måske Kristoffer?
Som flere skriver, så kan man selvfølgelig godt komme frem med sin pointe i et interview, uden at sige noget negativt, om en tidligere klub. Det er med mine øjne lidt dårlig stil. Det kunne nok have været gjort mere elegant i nogle gennerelle termer. Men vi ved jo ikke hvad der reelt set er sagt i dette interview, og det kan jo være en hovsa kommentar i et pleaser interview, som ikke var hensigten. Så fred være med det.
Uanset hvad der er sagt i dette interview og hvad hensigten har været, så skulle Mads Albæk, med mine øjne, være meget velkommen tilbage i FCM. Han har netop indstilling, som alle hold nogle gange kan mangle. Det med at kæmpe for holdet, også når det går skidt og er svært. Som SorteUlve skriver, så kunne han virkelig være sin indsats bekendt den sidste sæson har var i FCM, hvor klubben havde det svært på banen.
Så for at få snakken tilbage på kulturbærere, så tror jeg netop Mads kunne være sådan en lederfigur/kulturbærer, som er godt at have nogle stykker af i alle klubber – hvis han kom til FCM igen. Bak er og Erik var lige præcis denne type. Flere nævner også Duncan som kulturbærer og en der går forrest. Men som mange nok har vidst og som blev tydeligt her i januar, så har Duncan AGF i hjertet. Og det er med mine øjne helt fint. Mens han var i FCM holdt han fanen højt og udfyldte denne rolle rigtig godt. Jeg vil fortsat knus-elske Duncan for hans mål mod Southampton i mange år endnu.
Så jeg tror ikke kun vi skal se en kulturbærer, som en der nødvendigvis er født i Kibæk, Tjørring eller Herning. Med mine øjne kan en kulturbærer også være en der kommer ind med den rette indstilling, går forrest og som i løbet af relativt kort tid, forstår klubbens kultur og tager den til sig. For mig er typen og indstillingen vigtigere end hvorvidt man har været i klubben før. Der er altid gode eksempler på spillede, som kommer tilbage til en klub, og gør det godt igen, fx Bak, Agger, Rasmus Würtz, m.fl. Men der er også mange grimme eksempler på, at det ikke er gået så godt. Så jeg tror mere det er vigtigt, at have de spillere der går forrest frem for en der er født i Midtjylland. Det oplagte eksempel er Leon Andreasen. Jeg tror han vil udvise den rette indstilling, uanset om han spiller i Hannover 96, AGF eller i FCM (og nej, jeg tror ikke han kommer til FCM, kun medtaget som eksempel).
Jeg håber virkelig, at nogle af de nye indkøb kan/vil påtage sig den rolle – måske Budurov? Eller nogle af de eksisterende spillerede udvikler sig i den retning – måske Kristoffer?
Re: Transfer vinter 15/16
Hvad skal man tro om den her?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcms ... brentford/
Potentielt tager Kairinen til Brentford. Det er ret svært at gennemskue, hvad aftalen præcist går ud på.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcms ... brentford/
Potentielt tager Kairinen til Brentford. Det er ret svært at gennemskue, hvad aftalen præcist går ud på.
Re: Transfer vinter 15/16
Det er ulækkert
Synes ellers at kunne huske, at vi ikke skulle udveksle spillere klubberne imellem. Men nu ser man jo reelt hvad Benhams plan er. Han bruger os som et slags glorificeret andethold. Jeg bliver ikke overrasket, hvis fx Pione Sisto skifter til Brentford i fremtiden...
Så må man jo bare håbe alt dårligt for Brentford.
Synes ellers at kunne huske, at vi ikke skulle udveksle spillere klubberne imellem. Men nu ser man jo reelt hvad Benhams plan er. Han bruger os som et slags glorificeret andethold. Jeg bliver ikke overrasket, hvis fx Pione Sisto skifter til Brentford i fremtiden...
Så må man jo bare håbe alt dårligt for Brentford.
-
Badcompany
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 8. jun 2011, 10:35
Re: Transfer vinter 15/16
Det er vel bare starten på at vi skal være en rugekasseklub, en forsøgsklub som Benham kan teste talenterne af og hvis de så viser det de gerne vil se, jamen så ryger de til Brentford?Acebone skrev:Hvad skal man tro om den her?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcms ... brentford/
Potentielt tager Kairinen til Brentford. Det er ret svært at gennemskue, hvad aftalen præcist går ud på.
Jeg er ikke positiv over denne nyhed.
Re: Transfer vinter 15/16
Det virker lidt underligt, men før man begynder at male fanden på væggen, så skal man nok have lidt flere oplysninger. Som du skriver, så er det ret svært at gennemskue indholdet af den aftale, ud fra den ene sætning, som Steinlein er citeret for.Acebone skrev:Hvad skal man tro om den her?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcms ... brentford/
Potentielt tager Kairinen til Brentford. Det er ret svært at gennemskue, hvad aftalen præcist går ud på.
-
mousebreaker
- Indlæg: 3673
- Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33
Re: Transfer vinter 15/16
Kan ikke bringe mit pis i kog. Selvfølgelig skal det ikke være Brentford talenter der fylder akademiet op, men mon ikke at FCM får en kompensation hvis en spiller der er hentet under disse former bliver fundet god nok til at komme til Brentford. Vi kan ikke engang tillade os at brokke os hvis der ikke kommer kompensation. Hvor mange mio har Benham ikke allerede kastet i FCM?
Jo mere nytteværdi vi har for Brentford og Benham desto bedre er det. Sålænge der stadig bliver tilført midler til at vi har en trup på det niveau vi har nu, set ifht standarden i Superligaen, så skal der godt nok meget til, for at jeg brokker mig over Benham
Jo mere nytteværdi vi har for Brentford og Benham desto bedre er det. Sålænge der stadig bliver tilført midler til at vi har en trup på det niveau vi har nu, set ifht standarden i Superligaen, så skal der godt nok meget til, for at jeg brokker mig over Benham
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Transfer vinter 15/16
Med hensyn til Mads Albæk var jeg også lidt lunken omkring det tilskuer interview han lavede, synes dog han snakker pænt her.
Skal han måske også, men han snakker pænt om klubben og udelukker ikke at vende tilbage, ligesom Simon Kjær har gjort.
https://www.youtube.com/watch?v=hbfzxZD5YmM
Dog træls det var mod os han skulle lave 2 mål.
(En træningskamp med 3-1 til akademiet?
)
Skal han måske også, men han snakker pænt om klubben og udelukker ikke at vende tilbage, ligesom Simon Kjær har gjort.
https://www.youtube.com/watch?v=hbfzxZD5YmM
Dog træls det var mod os han skulle lave 2 mål.
(En træningskamp med 3-1 til akademiet?
Re: Transfer vinter 15/16
Med dette rygte om en georgisk midterforsvarer fra Vitesse kan admin vel så småt starte transfertråden for sommeren 16 op:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -i-vitesse
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -i-vitesse
-
mousebreaker
- Indlæg: 3673
- Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33
Re: Transfer vinter 15/16
Giver mening - uden en georgier i truppen kan vi næppe sige at vi har en trup med internationalt præg ... 
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -