Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Acebone »

Ser ud til at være lidt en "late bloomer" med debut for Kroatien som 26-årig.

Umiddelbart ikke særlig dyr transfermæssigt med kontraktudløbet in mente. Men de pokkers til kinesere er alle vegne efterhånden.

Glem Göran, Goran. Kom til heden.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ser interessant ud, kender ham dog ikke. Men ser også ud til at vi har rigtig hård kamp om at få hans underskrift. Men spændende absolut.

O

Indlæg af O »

Nu vi kigger mod Kroatien, kunne vi passende, i samme omgang, tage ham her med til Danmark: http://www.transfermarkt.co.uk/drazen-b ... ler/217136

Baseret på den tilgængelige data er han ideel. kant, som har 7 kasser og 5 assister i 19 kampe, 1,93 høj så bør have lidt luftstyrke, 23 år gammel og en anslået værdi på knap DKK 3,5 mio.

Ham her ser heller ikke helt dum ud, baseret på de givne oplysninger: http://www.transfermarkt.co.uk/armin-ho ... ler/166753

Kroatien er måske et interessant sted at kigge, da de er rigtig dygtige til at udvikle talenter og samtidig er et sted vi potentielt kan være med økonomisk. Samtidig må ligaen antages, som værende en smule bedre end den danske, hvilket også indikeres af, at den anslåede værdi for de 10 hold i 1 NHL (den bedste kroatiske liga) EUR 115 mio. mod EUR 102 for Superligaen.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

O skrev:Nu vi kigger mod Kroatien, kunne vi passende, i samme omgang, tage ham her med til Danmark: http://www.transfermarkt.co.uk/drazen-b ... ler/217136

Baseret på den tilgængelige data er han ideel. kant, som har 7 kasser og 5 assister i 19 kampe, 1,93 høj så bør have lidt luftstyrke, 23 år gammel og en anslået værdi på knap DKK 3,5 mio.

Ham her ser heller ikke helt dum ud, baseret på de givne oplysninger: http://www.transfermarkt.co.uk/armin-ho ... ler/166753

Kroatien er måske et interessant sted at kigge, da de er rigtig dygtige til at udvikle talenter og samtidig er et sted vi potentielt kan være med økonomisk. Samtidig må ligaen antages, som værende en smule bedre end den danske, hvilket også indikeres af, at den anslåede værdi for de 10 hold i 1 NHL (den bedste kroatiske liga) EUR 115 mio. mod EUR 102 for Superligaen.
Nu er det jo ikke ligefrem offensive spillere vi mangler, men derimod noget defensivt, og nogle som kan bidrage i det opbyggende spil, og ikke kun i afslutningsfasen. Men det virker dog til at være nogle spændende spillere, og som du selv er inde på findes der mange interessante spillere i Kroatien. Problemet med dem er også bare, at de er på listerne i større klubber og ligaer, da Kroatien altid har været garant for at levere mange talenter til de største europæiske ligaer :-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Noerum

Indlæg af Noerum »

Lyder spændende! Stor stærk forsvarspiller med noget power og vildskab (udfra videoer i hvert fald)

Håber bare vi har en plan B,C og D. Hvis valget er mellem os, og Kina, så vinder Kina sgu nok :/

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Noerum skrev:Lyder spændende! Stor stærk forsvarspiller med noget power og vildskab (udfra videoer i hvert fald)

Håber bare vi har en plan B,C og D. Hvis valget er mellem os, og Kina, så vinder Kina sgu nok :/
Kan 'måske' komme an på om han prioriterer pengene, eller at komme i betragtning til hans lands landshold (nu han ser ud til at være i kanten af det kroatiske landshold).

Eller om han har en dame der bestemmer. ;)

O

Indlæg af O »

8-)
Arff skrev:
O skrev:Nu vi kigger mod Kroatien, kunne vi passende, i samme omgang, tage ham her med til Danmark: http://www.transfermarkt.co.uk/drazen-b ... ler/217136

Nu er det jo ikke ligefrem offensive spillere vi mangler, men derimod noget defensivt, og nogle som kan bidrage i det opbyggende spil, og ikke kun i afslutningsfasen. Men det virker dog til at være nogle spændende spillere, og som du selv er inde på findes der mange interessante spillere i Kroatien. Problemet med dem er også bare, at de er på listerne i større klubber og ligaer, da Kroatien altid har været garant for at levere mange talenter til de største europæiske ligaer :-)
Point taken! Det til trods, synes jeg stadig vi kunne bruge en kvalitetskant. Udover det synes jeg også, at vi har haft en anelse besvær med at finde målet denne sæson, som fint illustreres af, at vi skal ned på. 20.(!!) pladsen på topscorerlisten for at finde en Midtjyllandspiller. Jeg er samtidig lidt lunken ved Royer og kommer Sisto ikke omdrejninger (Gud forbyde det), kan det være udmærket. Dertil kommer, at Rilwan nok er væk til sommer, så langsigtet får vi nok alligevel brug for en til positionen.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke er helt enig med dig i, at vi selvfølgelig først skal og bør sikre defensiven. :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

O skrev: Point taken! Det til trods, synes jeg stadig vi kunne bruge en kvalitetskant. Udover det synes jeg også, at vi har haft en anelse besvær med at finde målet denne sæson, som fint illustreres af, at vi skal ned på. 20.(!!) pladsen på topscorerlisten for at finde en Midtjyllandspiller. Jeg er samtidig lidt lunken ved Royer og kommer Sisto ikke omdrejninger (Gud forbyde det), kan det være udmærket. Dertil kommer, at Rilwan nok er væk til sommer, så langsigtet får vi nok alligevel brug for en til positionen.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke er helt enig med dig i, at vi selvfølgelig først skal og bør sikre defensiven. :-)
Vi skal bare have Duelund (og Urená) på banen! :D

minutter på banen pr. mål
  • Marcos Ureña 137
    Martin Pusic 165
    Mikkel Duelund 181
    Paul Onuachu 194
    Duncan er 243 min
    Sisto 435 min
    Daniel Royer 528
    Erik 574 min
    Patrick Banggaard 703
Hvis man siger mål + assist pr. minut er Duelund delt nr. 3 i ligaen kun efter Spalvis og Enevoldsen.
Duelund 103 min

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

O skrev:8-)
Arff skrev:

Point taken! Det til trods, synes jeg stadig vi kunne bruge en kvalitetskant. Udover det synes jeg også, at vi har haft en anelse besvær med at finde målet denne sæson, som fint illustreres af, at vi skal ned på. 20.(!!) pladsen på topscorerlisten for at finde en Midtjyllandspiller. Jeg er samtidig lidt lunken ved Royer og kommer Sisto ikke omdrejninger (Gud forbyde det), kan det være udmærket. Dertil kommer, at Rilwan nok er væk til sommer, så langsigtet får vi nok alligevel brug for en til positionen.

Langsigtet er det meningen at vi skal se mere til Babajide David og Awer Mabil? Duelund kan også komme i spil til en position på kanten, men kan også godt bruges i en CM-rolle.

O

Indlæg af O »

Jeg ser ikke hverken Mabil eller David, som fuldgode superligaspillere om et halvt års. Der er vi for mit vedkommende ude i noget mere langsigtet. Det er selvfølgelig subjektivt og gør da endelig min tvivl til skamme.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mads Davidsen (fra Shanghai) melder på twitter at de altså har de 4 tilladte udlændige i klubben, og ikke forventer udskiftninger. Derfor er de spillere (heribland Goran) som linkes til dem, ikke aktuelle.

O

Indlæg af O »

Der var en god nyhed at starte dagen med. Forhåbentlig kan vi blive en spiller rigere senere i dag :-)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Der er dog en Shanghai-klub mere i ligaen. Kunne måske være dem så?

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Kan der være flere på vej?

Jvf. Egelund igår så var det en spiller til 10+ millioner vi har kig på. Milovic ser ud til "kun" at koste os 3,5 mill http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/pa ... et-i-kroat

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kongeren82 skrev:Kan der være flere på vej?

Jvf. Egelund igår så var det en spiller til 10+ millioner vi har kig på. Milovic ser ud til "kun" at koste os 3,5 mill http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/pa ... et-i-kroat
Det kan der sagtens. Der har hele tiden været snak om 1-2 spillere, hvor den ene er defensivt til at lukke hullet efter Svia og den anden til midtbanen, 6`er/8`er, hvor vi også har mistet lidt, med Andersson ude, Gemmer lejet ud osv.

Om det så lykkedes os at lande 2 forstærkninger, må vi se, da FCM langt fra er første prioritet og måske endog knapt så interessant for den hylde spillere vi formentlig kigger på.

Låst