Forventninger til sæsonen 2015/2016
-
mousebreaker
Re: Forventninger til sæsonen 2015/2016
Enig i at vi er skrøbelige i det defensive mod skader. Jeg mener som alle andre at det er drivende nødvendigt at få en CM og CB.
Kan slet ikke genkende din fremstilling af styrkeforholdet til Brøndby. Lader til at du mener at Brøndby har en bedre trup eller i hvert fald helt jævnbyrdig. Jeg har dog ikke fulgt ret godt med i dette transfer vindue så måske du har ret, hvis de har købt stort ind.
Er 110% enig i at vi er meget langt efter FCK. Vi har en trup der er markant dårligere end fck's. Kun vores midterforsvar var bedre før Erik smuttede efter min mening. Jeg er meget overrasket over at fck har sat alle de point til som de har.
Kan slet ikke genkende din fremstilling af styrkeforholdet til Brøndby. Lader til at du mener at Brøndby har en bedre trup eller i hvert fald helt jævnbyrdig. Jeg har dog ikke fulgt ret godt med i dette transfer vindue så måske du har ret, hvis de har købt stort ind.
Er 110% enig i at vi er meget langt efter FCK. Vi har en trup der er markant dårligere end fck's. Kun vores midterforsvar var bedre før Erik smuttede efter min mening. Jeg er meget overrasket over at fck har sat alle de point til som de har.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Ved ikke med Brøndby, men pt. ligger AaB altså over os. Dem kan vi vel heller ikke udelukke.Arff skrev:Lad os nu være realistiske, top-2 med den nuværende trup er jo bare dumdristigt. Pt skal vi være glade, hvis vi slutter på 3 pladsen. Spiller for spiller er vi langt efter FCK, og vi halter også efter Brøndby, hvis vi ser bort fra kanterne.
-
Steffen am
PT de vigtigestemousebreaker skrev:Enig i at vi er skrøbelige i det defensive mod skader. Jeg mener som alle andre at det er drivende nødvendigt at få en CM og CB.
FCM ind:
Kadlec
ud: Det ved i
AaB ind:
-
ud: Henrik Dalsgaard
Bif ind:
Kamil Wilczek (Carpi FC), David Boysen (Lyngby BK)
ud: Elbasan Rashani (Rosenborg BK, lejeaftale), Dario Dumic (NEC Nijmegen, lejeaftale), Ronnie Schwartz (lejeaftale ophævet)
FCK ind:
Aboubakar Keita (ATM Abobo), Erik Johansson (Gent), Robin Olsen (PAOK, lejeaftale)
ud: Daniel Amartey (Leicester City)
____
Nu er jeg lidt blank på Wilczek og Keita, men umiddelbart vinder FCK nok over os på point i dette transfervindue, men synes ikke der er belæg for at sige BIF nødvendigvis har overhalet os, til trods for deres økonomi.
Faktisk er FCK's vindue også mere imponerende økonomisk end sportsligt (48 mill ind og 10 mill ud)
Ydermere, skal vi jo heller ikke bare bruge flere penge end de andre hold. Der har været en tendens til spillere der tager til BIF bliver dårligere og spillere der kommer til FCM bliver bedre. Lad os da håbe det fortsætte sådan
Men spændende at se hvad der sker de næste og sidste 32 timer.
- Administrator
Nu burde Novak og Royer så være helt spillet ind. Det i sig selv bør være en forstærkning. Sæsonens slutresultat står og falder jo næsten med de to første kampe. AaB og FCK hjemme. 6 point og optimismen blomstrer igen i det midtjyske.Ravnen skrev:Selvfølgelig, Steinlein kan jo nå at hente spillere endnu. Men eftersom nye spillere kræver tid for at blive spillet ind på et hold, synes jeg ikke et forsvar af mesterskabet virker realistisk.
Enig 974, det er faktisk positivt at ende som nr. 3 og sikre EL. Det kræver et godt hold og gode spillere.
Kent, nedrykningskampen?? Det er da dig der går fuldstændig debatside-style nu, med sådan en ekstrem overfortolkning
Ja det burde de være, det er jeg enig i. Om de så er det, vil tiden vise.
Jeg kan godt lide Royer, som jeg synes er en meget energisk spiller, han minder mig lidt om Claus Madsen.
Og ja, de første kampe bliver alt afgørende. Sikkert også at vi ikke får en gang øretæver mod Manchester United, det kostede os momentum da det skete mod Napoli, pludselig var vi "til at snakke med" defensivt.
Jeg kan godt lide Royer, som jeg synes er en meget energisk spiller, han minder mig lidt om Claus Madsen.
Og ja, de første kampe bliver alt afgørende. Sikkert også at vi ikke får en gang øretæver mod Manchester United, det kostede os momentum da det skete mod Napoli, pludselig var vi "til at snakke med" defensivt.
-
Steffen am
Mit største ønske mod United er (næsten) at spillerne bare ikke ligner turister som mod Napoli, det er simpelthen ulideligt og dårligt signal.
-
mousebreaker
Jeg vil iøvrigt godt tilføje at jeg ikke føler mig sikker på at vi ender foran hverken Brøndby eller Aab. FCK har jeg svært ved at se os ende foran i år.
Mine tvivl kommer af:
1) Thorup
2) konstant har underpræsteret på det spillemæssige I den her sæson.
3) Thorup
4) Erik er væk, Sparv er alene på 6'eren
5) Thorup
Jeg fastholder dog at vi efter min mening har den med afstand næstbedste trup herhjemme og alene af den grund ikke må se os tilfredse med alt under en anden plads. Får vi et godkendt point antal på ca 2p per kamp, men der er to hold eller flere der gør det bedre end det. Så kan jeg leve med det. Unuanceret - javist
Mine tvivl kommer af:
1) Thorup
2) konstant har underpræsteret på det spillemæssige I den her sæson.
3) Thorup
4) Erik er væk, Sparv er alene på 6'eren
5) Thorup
Jeg fastholder dog at vi efter min mening har den med afstand næstbedste trup herhjemme og alene af den grund ikke må se os tilfredse med alt under en anden plads. Får vi et godkendt point antal på ca 2p per kamp, men der er to hold eller flere der gør det bedre end det. Så kan jeg leve med det. Unuanceret - javist
Rolig nu med det Thorup-snak. Jeg og flere andre skrev det umiddelbart efter Glens exit: Efterfølgeren ville få en nærmest umulig opgave. Vi er nr. 3 og videre fra et gruppespil. Det er ret godt klaret. Spillemæssigt var vi ikke for fikse i 2015, heller ikke under Glen.
-
Steffen am
Og spillet 30 kampe på en sæson, hvor vi bl.a. har slået Southampton og spillet os videre fra en EL gruppe,
som kun bestod af hold der havde vundet deres EL pulje i 14-15 sæsonen :-O
Tænk at vi skulle spille os videre fra gruppespillet første gang vi er kvalificeret til et.
30 kampe på en halv sæson, hvor Thorup på intet tidspunkt har haft hele truppen en uge uden kamp, synes jeg egentlig det er meget godt gået.
Synes egentlig det vil være mere fair at bedømme Thorup på foråret, hvor han trods alt har haft lidt tid til at arbejde med truppen.
som kun bestod af hold der havde vundet deres EL pulje i 14-15 sæsonen :-O
Tænk at vi skulle spille os videre fra gruppespillet første gang vi er kvalificeret til et.
30 kampe på en halv sæson, hvor Thorup på intet tidspunkt har haft hele truppen en uge uden kamp, synes jeg egentlig det er meget godt gået.
Synes egentlig det vil være mere fair at bedømme Thorup på foråret, hvor han trods alt har haft lidt tid til at arbejde med truppen.
I fodbold bliver klub, spillere, trænere og alt omkring de respektive klubber, bedømt hver dag og fra kamp til kamp. Det gælder selvfølgeligt også i FCM og for Thorup. Manden skal selvfølgeligt have en chance og også længere tid inden han evt. dømmes ude, men bedømt det bliver han hele tiden, ligesom spillerne og sådan burde det også være i et sådan job, i en fodbold klub fulgt af mange fans i så populær en sport.Steffen am skrev:Synes egentlig det vil være mere fair at bedømme Thorup på foråret, hvor han trods alt har haft lidt tid til at arbejde med truppen.
-
Steffen am
Naturligvis, men ud fra hvad du selv skriver fik du min pointe, eller også er vi bare enigepr0j3ct skrev:I fodbold bliver klub, spillere, trænere og alt omkring de respektive klubber, bedømt hver dag og fra kamp til kamp. Det gælder selvfølgeligt også i FCM og for Thorup. Manden skal selvfølgeligt have en chance og også længere tid inden han evt. dømmes ude, men bedømt det bliver han hele tiden, ligesom spillerne og sådan burde det også være i et sådan job, i en fodbold klub fulgt af mange fans i så populær en sport.Steffen am skrev:Synes egentlig det vil være mere fair at bedømme Thorup på foråret, hvor han trods alt har haft lidt tid til at arbejde med truppen.
En ny træner, såvel som en ny spiller, skal selvfølgelig vurderes, men en fair chance inden en 'endelig konklusion', må være på sin plads.
Desuden, de sidste 10 kampe har ikke været gode, men de første 20 kampe var super og set over halvsæonen, synse jeg nu stadig har været fantastisk.
At der har været mange skader og bærende spillere som JP, Sparv, Erik og Duncan ind i mellem 30 kampe!!, så har været med landsholdet, er det som sådan ikke mærkeligt at de sidste 10 kampe har været mindre imponerende.
-
mousebreaker
Jeg er da også spændt på hvad der kommer til at ske, nu hvor JT har haft tid til at få sine ideer igennem. Mine tvivl kommer af, at jeg synes han var en katastrofe under u21 og at hans brug af truppen i den seneste halvsæson tenderer en skandale. Jeg er helt med på at på det spillemæssige har han ikke kunne gøre så meget, på grund af kampprogrammet. Men han bærer en meget stor del af skylden for at det gik så galt som det gjorde, både på det fysiske og det mentale.
-
Steffen am
Nu er transfervinduet lukket, og mange af de transfers der har været hungret efter er nu på plads, hvorfor det må give mening at gøre status.
Jeg må indrømme jeg er langt fra imponeret, ved ikke om jeg er alene med den holdning?
Tror vi pludselig vi kan købe os til succes? Synes desværre der er gået "football manager" i den.
Al den snak om kontinuitet, som ledte til guld sidste sæson.
Balance mellem kortsigtet og langsigtet løsning?
Kan desværre ikke se det.
Til sommer sker det:
Bach Bak stopper karrieren,
Banggard skifter pga. utilfredshed,
Sisto bliver solgt,
Jim Larsen skifter og Rilwan skifter også.
Tilbage fra mesterskabsæsonen er:
Jakob Poulsen, Tim Sparv, Rømer, Urena, Pusic, Dahlin og Kristoffer Olsson.
Det er der sku hverken meget dansk, lokalt eller akademi over.
Samlet set er der nu 17 ud af 27 der er udlændinge.
Min anke.
1. Dyr løsning (akademi spillere vil altid være billigere end udlændinge hentet ind)
2. Kort sigtet løsning, jeg ville som et dansk talent ikke vælge FCM hvis der alligevel ikke bliver satset på en.
3. Ingen kontinuitet
4. 27 dygtige spillere, men hvor mange kæmper for sig selv før de kæmper for sig selv?
5. Synes det til dels er at pisse på de spillere der har spillet os til den position klubben er i at købe så mange nye ind udefra.
6. Meget svære at se både en kulturbærer, men også hvordan en kultur skal skabes for at ville dø med ulven på brystet.
Man kan se hvad der skete med Hobro transformation. For FCM er det selvfølgelig ikke det samme, da klubben hele tiden har været fuldtidsproffesionelt, men synes jeg kan se nogle af de samme mekanismer og synes klubben kommer MEGET mindre familiært som synes at have været limen i klubben.
Før vinduet vil jeg have forventet en 2. plads og en god indsats mod Man U,
jeg er blevet noget mere pessimistisk, tror ikke på en chance mod Man U og vil blive glad for bare en 4. plads i ligaen.
Velkommen til de (6?) nye, håber de får en god tid, selvom jeg dog savner noget dansk, lokalt og/eller akademi (og kultur) over det.
Jeg må indrømme jeg er langt fra imponeret, ved ikke om jeg er alene med den holdning?
Tror vi pludselig vi kan købe os til succes? Synes desværre der er gået "football manager" i den.
Balance mellem kortsigtet og langsigtet løsning?
Kan desværre ikke se det.
Til sommer sker det:
Sisto bliver solgt,
Tilbage fra mesterskabsæsonen er:
Jakob Poulsen, Tim Sparv, Rømer, Urena, Pusic, Dahlin og Kristoffer Olsson.
Det er der sku hverken meget dansk, lokalt eller akademi over.
Samlet set er der nu 17 ud af 27 der er udlændinge.
Min anke.
1. Dyr løsning (akademi spillere vil altid være billigere end udlændinge hentet ind)
2. Kort sigtet løsning, jeg ville som et dansk talent ikke vælge FCM hvis der alligevel ikke bliver satset på en.
3. Ingen kontinuitet
4. 27 dygtige spillere, men hvor mange kæmper for sig selv før de kæmper for sig selv?
5. Synes det til dels er at pisse på de spillere der har spillet os til den position klubben er i at købe så mange nye ind udefra.
6. Meget svære at se både en kulturbærer, men også hvordan en kultur skal skabes for at ville dø med ulven på brystet.
Man kan se hvad der skete med Hobro transformation. For FCM er det selvfølgelig ikke det samme, da klubben hele tiden har været fuldtidsproffesionelt, men synes jeg kan se nogle af de samme mekanismer og synes klubben kommer MEGET mindre familiært som synes at have været limen i klubben.
Før vinduet vil jeg have forventet en 2. plads og en god indsats mod Man U,
jeg er blevet noget mere pessimistisk, tror ikke på en chance mod Man U og vil blive glad for bare en 4. plads i ligaen.
Velkommen til de (6?) nye, håber de får en god tid, selvom jeg dog savner noget dansk, lokalt og/eller akademi (og kultur) over det.
Jeg er bange for, at du har nogle forventninger som ikke helt harmonerer med virkeligheden. Jeg synes vi har hentet godt ind, og faktisk er kommet ud af vinduet nogenlunde forstærket.Steffen am skrev:
Ingen snakker om at købe sig til succes, men når folk som Erik, Sly, Izu, Duncan og Lauridsen vil videre, skal vi så bare lade dem smutte uden at erstatte dem med noget af tilsvarende kvalitet? Hvis du mener det, så virker alt hvad klubben har udtalt siden Benham tiltrådte som fis i en hornlygte, hvor man siger A, og gør B - ganske som man tidligere har gjort, hvor folk også har været hurtige til at komme efter Steinlein, fordi han ikke fulgte sine ord.Steffen am skrev:Tror vi pludselig vi kan købe os til succes? Synes desværre der er gået "football manager" i den.
Er det, hvad din glaskugle siger? Det har du jo ikke den fjerneste anelse om, så det er total hypotetisk og forkert at skrive. Som det ser ud lige nu, så forlænger man ikke med Jim Larsen, hvilket er en klog disposition, og Rilwan har udtalt at han gerne vil videre, men at konkludere at Bak stopper karrieren og at Banggaard vil videre fordi han er utilfreds holder ikke en meter.Steffen am skrev:Til sommer sker det:
Sisto bliver solgt,
Korrekt - men også en løsning som hverken bringer os i Europa eller i toppen af Superligaen. Det er en løsning som måske lander os på samme hylde som Brøndby.Steffen am skrev:Min anke.
FC Midtjylland er jo netop blevet endnu mere attraktiv som talent nu, da vi spiller med hvor det er sjovt, man har mulighed for at blive eksponeret på de store markeder, og ikke bare de danske. Samtidig har vi det bedste akademi, men den bedste konkurrence, hvilket er et godt udviklingsmiljø for en ung. Hvem siger, at alle akademi spillerne skal op og spille førsteholdskampe i Midtjylland?Steffen am skrev:2. Kort sigtet løsning, jeg ville som et dansk talent ikke vælge FCM hvis der alligevel ikke bliver satset på en.
Det har du ret i, men hvis du kigger på de spillere vi er kommet af med, så er det jo ikke fordi det er ulogisk. Nogle ville videre, andre var for gamle og uden perspektiver mens andre er kommet videre fordi det gav bedst mening. Vi har reelt set kun mistet Duncan og Erik fra start-11, mens resten har været reservespillere.Steffen am skrev:3. Ingen kontinuitet
Igen, hypotetisk - det aner du ikke noget om, men hvorfor skulle det være tilfældet?Steffen am skrev:4. 27 dygtige spillere, men hvor mange kæmper for sig selv før de kæmper for sig selv?
Hvorfor? Vi har taget skridt mod at være et "storklub", og der er konkurrence om pladserne. Den eneste jeg kan se, som føler sig uretfærdigt behandlet er Jesper Lauridsen, og det synes jeg ikke han er blevet. Han var vigtig i vores mesterskabssæson, men det betyder da ikke at man er selvskrevet til en startplads?Steffen am skrev:5. Synes det til dels er at pisse på de spillere der har spillet os til den position klubben er i at købe så mange nye ind udefra.
Det er jeg enig med dig i, men skulle vi holde på Erik mod hans vilje, fordi han er kulturbærer? Skulle vi give Duncan en 3 1/2 årige aftale, fordi han er vigtig i omklædningsrummet, samtidig med at man godt vidste, at han måske kun vil kunne gøre sig gældende det næste års tid? Nej, jeg synes klubben har truffet den rette besltuning omkring de to.Steffen am skrev:6. Meget svære at se både en kulturbærer, men også hvordan en kultur skal skabes for at ville dø med ulven på brystet.
Så fordi holdet er blevet forstærket står vi nu svagere end inden - hvordan hænger det sammen, for i min verden modstrider det hinanden.Steffen am skrev:Før vinduet vil jeg have forventet en 2. plads og en god indsats mod Man U,
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Ros til dig Arff. God argumentation.