Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Mike80 »

Arff skrev:
FCMJesper skrev: Jeg er (som alle) spændt på de sidste dage i transfervinduet. Håber vi henter de 2 ind Jess ønsker - og gerne nogle med styrke i luftrummet, for med Duncan og Sviatchenko væk, har vi mistet en del der.
Lad os da håbe, at det bliver et positivt problem. Nu kan vi ikke regne med vores standarder "redder" os længere, og er derfor nødsaget til at skabe mere i åbent spil, hvilket tvinger os til at spille bedre fodbold, eller som minimum mere offensivt tænkende bold.

Alt vi kan gøre, er at krydse fingre og håbe for det bedste de sidste dage. Ønskescenariet er to profiler, en til midterforsvaret, og en der ideelt set kan spille både 6'er og 8'er i vores system, hvoraf minimum én af dem er en lederfigur - gerne på og udenfor banen, hvilket selvfølgelig gør markedet endnu mere snævert, da det nok kræver at det så er en dansk talende vi får ind.
Personligt kunne jeg godt tænke mig, at vi fandt en midterforsvarer ala Jim Larsen (bare uden skades historikken) - en stor og stærk duelspiller, som er kompromisløs og aggressiv.
Den centrale midtbane mand må meget gerne være en dybdeløber, da det imo er hvad der har manglet mest af alt, siden Petter gik i stykker. En spiller med flair, finesse og speed.
Jeg har ikke umiddelbart et bud på en midterforsvar men hvis ikke Benhams Computer allerede havde dømt Lasse Nielsen ude en gang havde jeg gerne set ham ved siden af Kian.

Mht. Midtbanen er jeg enig i vi mangler en dybdeløber. Vi har i Olson og Duelund to spillere med kvalitet som virkelig er på vej frem og begge kan fungere i 8'eren så jeg mener ikke vi skal købe for enhver pris. Jeg forventer også at nogle af vores dybdeløb kan komme fra en fit Hassan eller vores nye Kadlec ser jo også begge kan dække positionen bag forreste angriber. Jeg mere bekymret for den naturlige manglende leder vi specielt i Erik men også tildels i Duncan har sagt farvel til.
Af interessante danske navne kan jeg umiddelbart kun komme i tanke om Zimling og Scöne som jeg kunne ønske mig ind inden lukning. Sloth er udmærket men jeg ser minimum samme potentiale i Duelund og Olsson og Sloth er på ingen måde en leder og frontfigur. Spelmann mangler kvalitet og jeg ville blive sindssyg skuffet hvis vi henter en spiller fra den hylde på bekostning af egne talenter på vej frem.

Men spændende afslutning på vinduet.

Største ønske: Scöne. (Ja det var et ønskescenarie)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Arff skrev:Jeg ved, at vi havde samtaler med AC inden han skiftede til Malmø, og som Steinlein sagde "havde han været oplagt, og selvfølgelig har vi gjort vores arbejde og snakket med ham, men hvis vi (læs. FC Midtjylland) skulle matche den løn han nu får i Malmø, så ville han blive vores højeste lønnede spiller
Jeg ved nu ikke. Jeg vil mene, at der er en del spillere i truppen, som er på lønnet kontrakt og højere end AC ;) :D

Jeg tror vi lander Casper Sloth som den eneste. Skuffende såfremt det er tilfældet.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Lund7400 skrev:
Arff skrev:Jeg ved, at vi havde samtaler med AC inden han skiftede til Malmø, og som Steinlein sagde "havde han været oplagt, og selvfølgelig har vi gjort vores arbejde og snakket med ham, men hvis vi (læs. FC Midtjylland) skulle matche den løn han nu får i Malmø, så ville han blive vores højeste lønnede spiller
Jeg ved nu ikke. Jeg vil mene, at der er en del spillere i truppen, som er på lønnet kontrakt og højere end AC ;) :D
:D
Lund7400 skrev:Jeg tror vi lander Casper Sloth som den eneste. Skuffende såfremt det er tilfældet.
Tja, jeg vil nu ikke være direkte skuffet og utilfreds. Kan han ramme sit topniveau, så kan han blive en forstærkning for os, men omvendt kan det også blive helt af h til.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lund7400 skrev:Jeg tror vi lander Casper Sloth som den eneste. Skuffende såfremt det er tilfældet.
Det er naturligvis også nærliggende at tro, da de selv har sagt, at han skal lejes ud, men skal vi ikke tro, at Benham kan finde noget vi bedre kan bruge.

Når de kan finde Tim Sparv til Fcm, så er jeg rimelig sikker på, at computeren også kan finde andre oversete og undervurderede spillere som vi kan få mere ud af end Sloth. Ikke dermed sagt at han er ubrugelig, men ønsker mig en spiller med lidt flere kvaliteter.

Sloth har ikke fået mange kampe på Leeds 1 hold. 1 kamp mener jeg.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Arff skrev:Tja, jeg vil nu ikke være direkte skuffet og utilfreds. Kan han ramme sit topniveau, så kan han blive en forstærkning for os, men omvendt kan det også blive helt af h til.
Jeg mener Sloth vil være en rigtig fin signing. På sit topniveau taler vi altså om en dansk landsholdsspiller. Han har vist en hel del mere end fx AC. Sloth har 8 A-landskampe (heraf 3 kval-kampe) og 35 u-landskampe. AC har 3 A-landskampe (alle venskabskampe) og 23 U-landskampe. Oveni er Sloth 2 år yngre end AC. Meget højere hylde kan vi ikke hente fra. Usikkerheden går på hans manglende kampform og lidt primadonnanykker. Men det er den type chancer, som vi bliver nødt til at tage - ligesom med Petter og hans skader.
Det ideelle scenarium for mig, er en lejeaftale med købsoption. Så er vi garderet.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:
Arff skrev:Tja, jeg vil nu ikke være direkte skuffet og utilfreds. Kan han ramme sit topniveau, så kan han blive en forstærkning for os, men omvendt kan det også blive helt af h til.
Jeg mener Sloth vil være en rigtig fin signing. På sit topniveau taler vi altså om en dansk landsholdsspiller. Han har vist en hel del mere end fx AC. Sloth har 8 A-landskampe (heraf 3 kval-kampe) og 35 u-landskampe. AC har 3 A-landskampe (alle venskabskampe) og 23 U-landskampe. Oveni er Sloth 2 år yngre end AC. Meget højere hylde kan vi ikke hente fra. Usikkerheden går på hans manglende kampform og lidt primadonnanykker. Men det er den type chancer, som vi bliver nødt til at tage - ligesom med Petter og hans skader.
Det ideelle scenarium for mig, er en lejeaftale med købsoption. Så er vi garderet.
Enig. Det var faktisk en god idé.

"Det ideelle scenarium for mig, er en lejeaftale med købsoption. Så er vi garderet."

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Andre end mig, der allerede halvfebrilsk sidder og opdaterer graven i håb om nye indlæg om en transfer? Føler der er for stille om FCM.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Acebone skrev:Andre end mig, der allerede halvfebrilsk sidder og opdaterer graven i håb om nye indlæg om en transfer? Føler der er for stille om FCM.
Yep. Me too. Håber Steinlein har nok at se til pt. og får mere travlt hen mod afslutning.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

TrueWolfMidt skrev:
Acebone skrev:Andre end mig, der allerede halvfebrilsk sidder og opdaterer graven i håb om nye indlæg om en transfer? Føler der er for stille om FCM.
Yep. Me too. Håber Steinlein har nok at se til pt. og får mere travlt hen mod afslutning.
Har gjort det den seneste uge, men omvendt ved jeg også godt at sandsynligheden for at der sker noget før mandag ikke længere er særlig stor. Det bliver en lang dag :-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
Sloth og AC er to vidt forskellige spillere.

Sloth har ikke spillet kamp i halvt år mindes jeg at have læst.

Ud af æsken kan i så fald trækkes Ken Ilsø, Mads Albæk, og andre.

IFK Goteborg har to gode CF'er.

Men et eller andet siger at FCM mislykkedes i det her vindue???

aoa-fcm

Indlæg af aoa-fcm »

Jeg har også tænkt på en Mads Albæk i Göteborg, der også kan tage en del af det verbale på banen, der mangles efter Erik S. Er solgt. Riddersholm kalder ham for en vinder i en stor klumme på TV2 Sport.
Men han minder måske for meget om Olsson og J. Poulsen? Derudover er det måske også lidt svært at hente ham hjem?

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg er faktisk en smule bekymret for resten af sæsonen.
Vi har mildt sagt spillet elendigt de sidste 3 måneder. Vi har mistet profil på profil lige siden vi blev mestre, Glen, Friis, Sly, Izunna, Erik, Duncan og Petter er ude. Og vi har som jeg ser det ikke hentet nogle profiler ud over Kadlec (forhåbentlig). Kian har lavet mange fejl de sidste par måneder og Royer er bare ikke ligeså målfarlig som Sly var. Man har forsøgt sig med et par store navne som Falk, A.C og Hamalainen men ingen af dem ønskede at skifte til os. Læg så oveni dem vi ikke har hørt om vi har budt på og hvor langt ned på ønskelisten havner vi så før nogen bider på krogen?! Hvis jeg var Steinlein ville jeg have travlt..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig Sniper. Det er noget af en åreladning. Det er næsten utopi at tro på et nyt mesterskab, ny træner og efterhånden et usammenspillet hold der har mistet flere profiler. Sådan noget tager tid.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

På dette tidspunkt af vinduet er det primært to typer spillere vi kan hente: spillere med en frikøbsklausul (ligesom Pusic) samt spillere der er i overskud i deres klub (ligesom Sloth). Så det er nok den kategori vi skal kigge efter, hvis ikke der er en lottokupon fra fjerne egne.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan ikke forestille mig, at Benhams computere ikke allerede har masser af bud / muligheder som der arbejdes benhårdt på at signe. Hvis vores trup skal klare foråret uden væsentlige forstærkninger, så er jeg sikker på, at vi kommer til at sloges om at få en top 4 placering. Der SKAL tilføres nyt mandskab ellers er risikoen for fiasko til stede. Går ud fra målet stadigvæk er Europa.

Låst