Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Kent »

Vi mangler alternativer i midterforsvaret samt på 6'er og 8'er. Har nævnt Sloth før, og det lader ikke til at Leeds vil stå i vejen: http://www.insidefutbol.com/2016/01/28/ ... ns/266915/

974

Indlæg af 974 »

Thomas4004 skrev:
Noerum skrev:Problemet er vel også, at man har udtalt at truppen skulle forstærkes med 10-15% hvert transfervindue. Det var måske ikke den smarteste udtalelse. Det er klart, at Steinlein + de andre omkring transfers, får på puklen hvis vi ikke henter noget markant ind.

Det mener jeg egentlig er fair nok. Man skulle nok i fremtiden tænke lidt mere, inden man kommer med sådanne udtalelser. Som jeg ser det, er vi styrket en smule i offensiven, men svækket markant i det defensive.
Du mener vel 5-10 %, for højere har han aldrig snakket noget om, han sagde også her til aften, at han forventede at vi ville være status quo efter vinduet som vi var før det gik igang, og det betyder jo ihvertfald at der kommer 1 defensiv spiller mere i det her vindue, men ingen offensive..

Er der nogen som kan hjælpe med at finde et godt og seriøst link, hvor der står at FCM skal forstærke TRUPPEN med 5-10% i hvert transfervindue?!
Jeg har fundet links fra maj 2015 hvor Steinlein udtaler at man i sommerens transfervindue vil forstærke truppen med 5-10%

Jeg synes dog at mindes at have hørt, at hvis man solgte en spiller, så ville man købe en ny der på papiret var 5-10% stærkere?

10-15% mindes jeg aldrig at have hørt noget om?

Edit: skiftede så lige selv til nogle andre søgeord :-)

"Han fortæller videre, at succes ikke kommer til at ændre FC Midtjyllands fokus.

- Der er fortsat lang vej endnu i Europa, og der er noget tid til næste transfervindue. Målet er at forbedre holdet en smule i hvert transfervindue, og så vi ved jo også, at vi har nogle spillere, der er eftertragtede. Målsætningen er at forbedre og styrke truppen. Det gjorde vi i januar med Pusic, og i sommer med blandt andre Mikkel Andersen og Kian Hansen, siger Steinlein, der ikke ved, hvor højt overliggeren kan komme.

- Vi vil gerne være fem procent bedre for hver sæson. Det er ambitiøst, og det er noget, der kræver hårdt arbejde, siger han."

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-spillere

THenry

Indlæg af THenry »

O skrev:
Arff skrev:
TrueWolfMidt skrev:Kan godt forstå jeres frustration, men da vi ikke har set og ved hvad Daniel O'Shaughnessy kan, så synes jeg i det mindste, at vi skal give manden en chance. Fcm signer vel ikke bare en spiller, hvis vi selv har noget der er bedre.
Ifølge Steinlein er han hentet ind som 4. valg, fordi han er en dygtig fodboldspiller, og fordi vi er svækket i bredden. Begge de mulige afløsere fra akademiet er ude med skade de næste måneder. Han er for the future, hvis han ender med at blive her.
Ved du, om dette var den "forstærkning" vi er stillet i udsigt?

I øvrigt forstår jeg ikke, at man sender hjemmedyrkede Rasmus Lauritsen til Skive, for senere, med ellers uændret situation i truppen, at leje en ældre udenlandsk spiller, som ikke kunne gøre sig i 5. bedste engelske række.
I gårsdagens HF blev det nævnt om Daniel O’ Shaughnessy, at "han er tænkt som en gardering til bredden, hvis han kommer. Men derudover kommer der tilsyneladende én, der kan kæmpe med om startpladserne".

Jeg forventer derfor, at der hentes en forstærkning til holdet - sandsynligvis til midterforsvaret eller evt. til 6'eren - selvom O’ Shaughnessy er hentet til på leje.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dani O. har tilsyneladende spillet et par landskampe for Finland, det bliver da interessant at se, om han kan slå til :-)

madsom

Indlæg af madsom »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/thor ... gsspiller/

Thorup ser lige som os også kun Daniel som gardering i forsvaret :)

madsom

Indlæg af madsom »

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Bliver efterhånden mere og mere sikker på, at vi henter flere spillere inden vinduet lukker. Med alle de spillere der enten har haft udløb af kontrakt, er udlejet eller som er solgt :Duncan og Erik, så må og skal der købes minimum 2 nye af rimelig kaliber, hvis guldkampen skal fortsætte, hvilket må formodes. Vi må gå ud fra at europa stadigvæk er målet.

O

Indlæg af O »

Mon udlejningen af David betyder, at der er ved at ske noget? Han har vel været at anse som en backup. Måske det bare er forårets færre kampe, som sender ham så langt fra spilletid, at han bliver lejet ud?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

O skrev:Mon udlejningen af David betyder, at der er ved at ske noget? Han har vel været at anse som en backup. Måske det bare er forårets færre kampe, som sender ham så langt fra spilletid, at han bliver lejet ud?
Tror det er meningen at han skal have spilletid for at blive bedre og når så Rilwan er væk til sommer, så kommer han tilbage igen, skarpere end han har været før især (hvis han undgår skader og får spilletid)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:Bliver efterhånden mere og mere sikker på, at vi henter flere spillere inden vinduet lukker. Med alle de spillere der enten har haft udløb af kontrakt, er udlejet eller som er solgt :Duncan og Erik, så må og skal der købes minimum 2 nye af rimelig kaliber, hvis guldkampen skal fortsætte, hvilket må formodes. Vi må gå ud fra at europa stadigvæk er målet.
Der kommer helt sikkert ikke mere end 2 mere inden vinduet lukker.

Men der må være grund til at tro på en og måske endda (maks) 2. ;)
madsom skrev:http://fcm.dk/nyheder/kant-talent-udlej ... rbejdsklub

Så blev David også udlejet..
Man kunne måske have håbet på 1. division, men nu må han blive en fast mand og det er da den rigtige ende af 2. division :)
Og fint at han så stadig kan være med til nogle træninger + reserve kampe.
O skrev:Mon udlejningen af David betyder, at der er ved at ske noget? Han har vel været at anse som en backup. Måske det bare er forårets færre kampe, som sender ham så langt fra spilletid, at han bliver lejet ud?
Med Mabil og Duelund også som ikke er fast startere og Urená og Kadlec der også kan spille positionen, tror jeg man vurderer man er ok besat på kanterne. Det er/var en overskudsspiller der skal have spilletid, og som du selv nævner også i en halvsæson med lidt færre kampe.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... anespiller

Der bliver arbejdet hårdt i kulissen lige nu :)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Noerum

Indlæg af Noerum »

Mads Fenger og Martin Spelmann ind! Bum

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... anespiller

Der bliver arbejdet hårdt i kulissen lige nu :)
Det kunne tyde på det, men er måske ikke særlig overbevist om 2 spillere på det her tidspunkt i vinduet, lidt ærgerligt hvis det bliver stres til sidst og en spiller ind fra højre. Håber og tror dog ikke på at det er tilfældet.

Er nysgerrig om bold.dk har spurgt ind, eller om det er FCM der er gået i medierne, for at få opmærksomhed fra agenter?

Hmm.. En gardering kan Casper Sloth vil være en mulighed. Ret sikkert ingen forstærkning, men en midlertidig gardering på leje indtil formentlig Marco og Gemmer kommer stærkere tilbage?

Eller måske Zimling er blevet ør og går med til at gå ned i løn. Ser dog også det som en midlertidig og glasben løsning.

Nogen der ved om det er natten mellem 31/1-1/2 eller natten 1/2-2/2 vinduet lukker. Synes jeg har læst begge dele?

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Hvis vi signer Spelmann bliver jeg godt nok skuffet. Han er ikke i nærheden af det niveau vi har brug for, hvis vi skal leve op til ambitionerne. Fenger kunne godt være en spændende type at få ind. Måske lidt for identisk med Kian.

O

Indlæg af O »

Fantastisk udmelding! :) For Guds skyld ikke Spelmann! Ellers tak. Ingen perspektiv i ham og for dårlig teknik. Dog noget vildskab a la Bak, som eneste positive. Primadonnaen Sloth synes jeg også man skal gå en stor bue udenom. Så hellere Lekven fra EfB.

Låst