Transfer vinter 15/16
Re: Transfer vinter 15/16
Listen var simpelthen blot lige for at se, hvor mange der egentlig var væk. Mere er der ikke i det.
Men vores bredde er udfordret. Med tanke på de mange skader vi ofte får, så er det lidt betænkeligt.
Det er ikke bare Erik der er væk i forsvaret, men også Dickoh som trods alt var meget på bænken.
Marco Larsen har også været vigtig.
Men Erik, Duncan, Rilwan, Haugaard, Izunna, Sly og måske Petter. Det er folk direkte fra start 11. Det tager lang tid at bygge et hold op.
Men vores bredde er udfordret. Med tanke på de mange skader vi ofte får, så er det lidt betænkeligt.
Det er ikke bare Erik der er væk i forsvaret, men også Dickoh som trods alt var meget på bænken.
Marco Larsen har også været vigtig.
Men Erik, Duncan, Rilwan, Haugaard, Izunna, Sly og måske Petter. Det er folk direkte fra start 11. Det tager lang tid at bygge et hold op.
Rilwan er her endnu og kan forhåbentlig spille en rolle i foråret.Ravnen skrev:Men Erik, Duncan, Rilwan, Haugaard, Izunna, Sly og måske Petter. Det er folk direkte fra start 11. Det tager lang tid at bygge et hold op.
Tribunen.dk mener at prisen for Duncan bliver 1,5 millioner!
Det samme gør Tipsbladet.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... ncan-hjem/
Nok ingen overraskelse, men alligevel; Duncan er officel AGF mand nu. Jeg synes den gør lidt ondt, men der skal nok andre kræfter til nu. Tak for alt Duncan, synes virkelig du har leveret varen!
Nok ingen overraskelse, men alligevel; Duncan er officel AGF mand nu. Jeg synes den gør lidt ondt, men der skal nok andre kræfter til nu. Tak for alt Duncan, synes virkelig du har leveret varen!
Ja, så er det officielt med Duncan. Det er sgu noget vemodig at skulle sige farvel til to så store profiler, som Erik og Duncan i samme vindue. Tak for de mange mål. Duncan. Og held og lykke i barndomsklubben.
/Cortez
/Cortez
-
Jesper BW1100
Stor tak til Duncan. Bidrog med langt mere end jeg havde forventet da vi signede ham.
Og egentlig en rigtig fin pris
Og egentlig en rigtig fin pris
Det er en skam at kontaktforhandlinger ikke bliver overstået i tide, at det ender med at vi får sølle 1,5 mio kr. Det er pebernødder for en spiller der har været fast i landsholdstruppen gennem flere år, og befinder sig i sin bedste alder som fodboldspiller. For pokker han har holdt Pusic ude af holdet den første halvdel af sæsonen... Det er tåbeligt, vi kommer til at fortryde det.
Med Erik, Duncan og reelt set også Andersson væk har dette vindue været ėn klar sportslig svækkelse. De næste dage vil vise om vi i denne sæson går efter at opfylde vores økonomiske mål fremfor fortsat at satse på sportslig succes med indkøb. 3 markante profiler som bliver svære at erstatte men jeg mener alligevel vi med undtagelse af en central midtbane bør satse i egne rækker og på den trup vi har nu.
Lad os satse på en Pusic tilbage i topform hvor han jo i guldaæsonen jo var reelt førstvalg. Lad os håbe højt hypede Kadlec kan erstatte Andersson og så ellers lade gennembrud som Duelund og Olsson spille de kampe som det kræver før at tage næste skridt.
En skadefri Jim Larsen kan erstatte Erik og synes også vi stadig bør satse på Bangaards talent som vi jo alle var begejstret for i bronze sæsonen før Jim/Kian ankomst.
Jeg mener vi istedet bør afvente til sommerens vindue og se hvor eller hvem som bør erstattes.
Dahlin
Bak-Jim-Kian-Novak
Sparv
Hassan-Poulsen-sisto
Kadlec
Pusic
Bænk: Bangaards, Mikkel Andersen, Poul, Duelund, Olson, Rømer, Lauridsen, Urena, Mabil, David.
Vi ser IMO rigtig stærke ud og direkte krav om erstatning med påstande om useriøst er i min optik forkælet.
mike
Lad os satse på en Pusic tilbage i topform hvor han jo i guldaæsonen jo var reelt førstvalg. Lad os håbe højt hypede Kadlec kan erstatte Andersson og så ellers lade gennembrud som Duelund og Olsson spille de kampe som det kræver før at tage næste skridt.
En skadefri Jim Larsen kan erstatte Erik og synes også vi stadig bør satse på Bangaards talent som vi jo alle var begejstret for i bronze sæsonen før Jim/Kian ankomst.
Jeg mener vi istedet bør afvente til sommerens vindue og se hvor eller hvem som bør erstattes.
Dahlin
Bak-Jim-Kian-Novak
Sparv
Hassan-Poulsen-sisto
Kadlec
Pusic
Bænk: Bangaards, Mikkel Andersen, Poul, Duelund, Olson, Rømer, Lauridsen, Urena, Mabil, David.
Vi ser IMO rigtig stærke ud og direkte krav om erstatning med påstande om useriøst er i min optik forkælet.
mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Bendtner? Da vi tog Duncan hertil, grinede alle også af ham og sagde han var håbløs og ikke gad investere nok.
Bentner er urealistisk! For høj løn og så det vist også noget med at han er så imponeret over talentudviklingen i Aalborg, at kun FCK og AaB reelt er mulige danske destinationer..Ravnen skrev:Bendtner? Da vi tog Duncan hertil, grinede alle også af ham og sagde han var håbløs og ikke gad investere nok.
Mike80
Jeg er helt enig med Mike80. Jeg mener helt klart, at vi har en rigtig stærk trup, og selvom den selvfølgelig kan forbedres, skal der også være plads til at give de nuværende spillere chancen. Skal vi i FCM have spillere der er store profiler og kan sælges for +15 mio. skal vi som udgangspunkt fremavle dem selv. Vi kommer ikke til at at lave Amartey køb lige foreløbigt.
Lad os give Duelund og Olsson en masse tillid og håbe på, at de blomstrer op som profiler i ligaen. Jeg tror det var Glen der engang udtalte, at spillere som minimum skulle have 50 superligakampe førend man virkelig kunne vurdere deres potentiale.
Lad os give Duelund og Olsson en masse tillid og håbe på, at de blomstrer op som profiler i ligaen. Jeg tror det var Glen der engang udtalte, at spillere som minimum skulle have 50 superligakampe førend man virkelig kunne vurdere deres potentiale.
Mindes CS har sagt, at vi hver vindue skal forstærke os 5-10 %, det er vi da hvertfald ikke blevet i dette. Nærmere omvendt, men mon ikke vi får 2 nye spillere ind inden 1 feb, det er mit gæt.
Stor tak til Duncan for en formidabel indsats for os. Det lå dog også i kortene, at en af vores angribere skulle væk. Sidste sæsons ligatopscorer Pusic og Duncan var begge højtlønnede, Paul er på vej frem med hastige skridt, og vi har derudover både en costaricansk og tjekkisk landsholdspiller til angrebet.
Duncan er den ældste i gruppen og har haft nogle lange skadesperioder, og set i det lys, så synes jeg bestemt det kan forsvare at satse på de andre yngre kræfter, og ikke give ham en 3-3,5 årig kontrakt til store penge. Han skal nok få lavet sine mål for GF i starten af kontrakten, men han kan hurtigt blive dyr i den sidste periode af kontrakten.
Vi bør sagtens kunne klare os med en kombination af Pusic og Kadlec (med Urena og Paul som garderinger) enten i 4-4-2 eller den klassiske 4-5-1 med Kadlec som hængende angriber. Dette kunne faktisk blive en ganske interessant og dynamisk frontduo i mine øjne. Ulempen er dog, at vi mister kontinuitet med vores afgang af spillere(og Petters skade), der har været centrale i gennem flere år, og skal spille nye profiler ind.
En gardering for Sparv og/eller en midterforsvarer som erstatning for Erik er dog påkrævet, såfremt Jim ikke snart bliver sine skader kvit.
Min idealopstilling vil se nogenlunde således ud pt.:
Dahlin
Bak-Kian-Jim/Ny spiller-Novak
Sparv
Sisto-Polle-Rilwan/Royer
Kadlec
Pusic
Duncan er den ældste i gruppen og har haft nogle lange skadesperioder, og set i det lys, så synes jeg bestemt det kan forsvare at satse på de andre yngre kræfter, og ikke give ham en 3-3,5 årig kontrakt til store penge. Han skal nok få lavet sine mål for GF i starten af kontrakten, men han kan hurtigt blive dyr i den sidste periode af kontrakten.
Vi bør sagtens kunne klare os med en kombination af Pusic og Kadlec (med Urena og Paul som garderinger) enten i 4-4-2 eller den klassiske 4-5-1 med Kadlec som hængende angriber. Dette kunne faktisk blive en ganske interessant og dynamisk frontduo i mine øjne. Ulempen er dog, at vi mister kontinuitet med vores afgang af spillere(og Petters skade), der har været centrale i gennem flere år, og skal spille nye profiler ind.
En gardering for Sparv og/eller en midterforsvarer som erstatning for Erik er dog påkrævet, såfremt Jim ikke snart bliver sine skader kvit.
Min idealopstilling vil se nogenlunde således ud pt.:
Dahlin
Bak-Kian-Jim/Ny spiller-Novak
Sparv
Sisto-Polle-Rilwan/Royer
Kadlec
Pusic
Har vi fundet en klon af Jim Larsen, der er skadesfri? Det er i mine øjne højt spil at erstatte Erik internt med Jim.Mike80 skrev:En skadefri Jim Larsen kan erstatte Erik og synes også vi stadig bør satse på Bangaards talent som vi jo alle var begejstret for i bronze sæsonen før Jim/Kian ankomst.
Banggaard er stagneret en smule i mine øjne. Man kan satse på ham, men det vil netop være dét. Et sats. Banggaard gjorde det godt ved siden af en højtråbende Erik, men ved siden af Kian frygter jeg for mange misforståelser i vores defensiv, hvor målmandssituationen i forvejen er lidt usikker.
Jeg siger: Hent en midterforsvarer. Og gerne en central/defensiv midt. Hvis vi lurepasser nu, så tror jeg ikke en gang, vi får sølv.