pr0j3ct skrev:
Der er da i hvert fald 7 talenter i en mesterskabstrup, hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre igen?
Det kan det da nok også.
Realistisk set, bliver det nok bare ikke her og nu, da ovenstående hold havde en kontinuitet og kendskab til hinanden ved at have spillet, sammen længe. Derud over skal vi vidst også kigge på den medgang og til tider også store held vi havde med os, sammenlignet med et FCK hold i en problematisk periode, med en svag pointhøst og ligeledes et AAb der oven på deres guld sæson, faldt en del i niveau. Der kan man sige at FCK og AAB tager lidt flere point PT, imens vi har vores offensive problemer og ikke har den samme dygtighed, Held og medgang til at redde den hjem på dødbolde.
Ingen tvivl om at der skal være plads til talenter. Men har vi ikke nogen til at steppe op på en given plads, så må man hente hjælp udefra, hvis man har planer om at ville være med i toppen af den danske liga og spille europæisk, stor set hver år.[/quote]
Det er faktuelt forkert at FCK havde en svag pointhøst sidste sæson. De opnåede 2 point i snit og det er deres sæsonmål. Denne gang rakte det ikke fordi vi havde gang i en golden season, hvor mange marginaler var på vores side i hvert fald inde på banen. Sæsonen inden var det stik modsat. Alt hvad vi rørte ved blev til bly, havde utur på utur kamp for kamp. I et normalt forår ville vi være blevet mestre. Vores ryggrad på holden op gennem midten blev skadet tidligt og sæsonen ud. Aab derimod spillede foråret igennem uden skader og selv håndboldredninger på målstregen i overtiden (hvis jeg husker rigtigt), så dommerne ikke. Aab endte med at blive mestre i et år hvor det var billigt til salg, fordi de trods en smallere trup kunne bevare kontinuiteten gennem hele foråret. Når det er sagt så var det ikke ufortjent at de blev mestre, i slutfasen vandt de trods alt de sidste 4 kampe mod de direkte konkurrenter.
I vores guldsæson havde vi en uhørt høj scoringsprocent på dødbolde. Der kørte vi klart over det vi kunne forvente. Så på trods af at vi blev hårdt ramt af skader som altid, så var vi alligevel i stand til at hive kampene hjem til sidst, typisk på en dødbold eller en afretter på et forkølet skud som Polles i Randers.
Jeg er ikke helt up-to-date med hvad vi har på spring fra akademiet. Men ingen tvivl om at vejen oftere vil være Jesper Lauridsen modellen fremover. en udlejning til et tophold i 1 division hvor de unge gerne skulle kunne sætte sit præg. Kun de allerstørste talenter kan håbe på at gå direkte op. Det er den nye virkelighed for talenterne - men behøver det være en skidt ting?? Jeg er sikker på at det i udlandet er endnu sværere at blive seniorspiller.
Jeg håber på at vi får nogle defensive spillere ind her sidst i vinduet. Kun hvis Sisto bliver solgt kan jeg se en nødvendighed i at få en offensiv spiller ind. Bliver Duncan solgt så er det fint men vi har ikke et behov for erstatning for ham heller, som jeg ser det. Det er defensiven op gennem midten der skal styrkes