Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ulvefar

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Ulvefar »

Kent skrev:
Steffen am skrev:
Hvad er det nu det er for noget, en avis? :-O
Har du et link, mail, twitter, arto noget? ......eller
Kan berolige med, at det naturligvis var en digital udagave og ikke et fysisk eksemplar, som jeg læste det i :D
Ved ikke om dette kan læses uden login, men: http://www.pressreader.com/denmark/ekst ... 2/TextView
Cool nok :-)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

oros skrev:
jonas386 skrev:Pro tip: Ignorer Thyge, han aner ikke hvad han snakker om. Det gælder faktisk alt jeg har læst fra ham omkring dansk fodbold. Han huserede også på debatsiden en overgang, men forsvandt stille og roligt igen efter hans uvidenhed blev udstillet gang på gang. Jeg forudser noget af det samme vil ske her.
....et statement fra kælderværelset i Ålborg! :lol: :lol: :lol: :lol:
Jeg sad nu i bussen hvis det gør mit indlæg mere relevant.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

ThygeM skrev: Tror Arff er bagud sådan cirka 40-0 :o :D :lol:
Lad os se om 2-3 uger, så kan vi tage den derfra. Jeg gider ikke bruge tid på at måle tissemand, da jeg er ret komfortabel med min tissemands størrelse ;-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

andreasAM

Indlæg af andreasAM »

Hey! Jeg er ny her, og vil lige høre jer om jeg er den eneste, der mener at vi mangler en backup på 6'er positionen.? Der mangler et alternativ til Sparv i tilfælde af skade. Nogen der ved om det er med i planerne i de sidste 14 dage af vinduet?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

andreasAM skrev:Hey! Jeg er ny her, og vil lige høre jer om jeg er den eneste, der mener at vi mangler en backup på 6'er positionen.? Der mangler et alternativ til Sparv i tilfælde af skade. Nogen der ved om det er med i planerne i de sidste 14 dage af vinduet?
Velkommen til :)
Tvivler på det. Så var det sket i sommerpausen. Der havde vi naturligvis Gemmer, var han var god nok som back up der, er han det stadig. Tror der er fokus på der er færre kampe i foråret, hvorfor man har lejet ham ud.

Gætter på at et rationale er at man satser på KBB kan man spille nogle kampe og så kan Rømer spille 6'eren hvis det brænder på.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Og i det tilfælde, at Sparv bliver langtidsskadet, så er sæsonen ligegyldig...

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor vi har 5 angribere til én plads og kun Sparv til en anden. Det er en underlig disposition.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:Og i det tilfælde, at Sparv bliver langtidsskadet, så er sæsonen ligegyldig...

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor vi har 5 angribere til én plads og kun Sparv til en anden. Det er en underlig disposition.
Enig, også en af grundende til at jeg var begyndt at være bekymret for at Thorup kunne slå over i en 4-4-2, men synes de artikler og den tone der er her på graven, at det lyder mere til at der bliver arbejdet i at Duncan og Urena kan være på vej væk.

Men ved ikke om den græske klub til Duncan gik i sig selv igen?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Tror at der er sandsynlighed for 4-4-2
Så kan Sparv gå ned i midrforsvaret.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:Tror at der er sandsynlighed for 4-4-2
Sparv bliver sq ikke rykket ned i midterforsvaret med mindre det er sidste udvej.
Hans åbenlyse kompetencer ligger i at være bølgebryder på den defensive midtbane, hvor han tackler, arbejder og fordeler boldene. Hvilket han i øvrigt gør til UG.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
Sparv bliver sq ikke rykket ned i midterforsvaret med mindre det er sidste udvej.
Hans åbenlyse kompetencer ligger i at være bølgebryder på den defensive midtbane, hvor han tackler, arbejder og fordeler boldene. Hvilket han i øvrigt gør til UG.
Ja jo, men omvendt fremad banen er han svag, der er for få mål i ham.

Når sparv, Poulsen og Olsson er på banen samtidig, så ender det i ingenting, da de alle tre er boldfordeler.
Fcm havde derfor i efteråret svært ved at spille sig frem, og hang på en skadet Sisto

Den her opstilling kunne jeg godt tænke mig at se i en kamp.

Dahlin

bak - Hansen - Sparv - Novak

Poulsen

Hassan. Sisto

Falk

Kadlen (hængende)

Pusic

admin 3

Indlæg af admin 3 »

FCM2000 skrev:
Jesper BW1100 skrev:
Ja jo, men omvendt fremad banen er han svag, der er for få mål i ham.

Når sparv, Poulsen og Olsson er på banen samtidig, så ender det i ingenting, da de alle tre er boldfordeler.
Fcm havde derfor i efteråret svært ved at spille sig frem, og hang på en skadet Sisto

Den her opstilling kunne jeg godt tænke mig at se i en kamp.

Dahlin

bak - Hansen - Sparv - Novak

Poulsen

Hassan. Sisto

Falk

Kadlen (hængende)

Pusic
Din opstilling er yderst offensiv, og der er kun forsvaret til at stoppe modstanderen.

Hvis jeg var træner for modstanderen ville jeg sige at de skulle holde på bolden til der kom åbenlyse chancer. For det hjælpe ikke at have en super offensiv, hvis man ikke har bolden.

Personlig mening

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Nu er det sjældent 6'erens hovedopgave at score mål. Og i vores system har den kompetence aldrig været relevant for vedkommende overhovedet (bare se på Izunna). At Sparv så, qua hans højde og fysik, burde være farligere på dødbolde er en anden sag.
Votes udfordringer i efteråret bunder imo især i manglen på en dybdeløbende 8'er i fraværet af Petter. Og så har vores fløjes manglende offensive output også spillet ind.
Jeg er enig med Admin i at din foreslåede opstilling er for offensiv og efterlader vores hold alt for sårbar defensivt.
Nu er jeg ikke fan af en opstilling uden fløje men skal der tages udgangspunkt i din formartion er jeg mere ude i nedenstående:

Dahlin
Bak-Kian-Jim-Novak
Sparv
Polle -Olsson
Sisto
Kadlec-Pusic

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

jonas386 skrev:
oros skrev:
jonas386 skrev:Pro tip: Ignorer Thyge, han aner ikke hvad han snakker om. Det gælder faktisk alt jeg har læst fra ham omkring dansk fodbold. Han huserede også på debatsiden en overgang, men forsvandt stille og roligt igen efter hans uvidenhed blev udstillet gang på gang. Jeg forudser noget af det samme vil ske her.
....et statement fra kælderværelset i Ålborg! :lol: :lol: :lol: :lol:
Jeg sad nu i bussen hvis det gør mit indlæg mere relevant.
Hmm Jonas383, MR123 og hvad du kalder dig - jeg har læst meget om den nordjyske Janteside og sågar været derinde et par gange men har dog aldrig nogensinde oprettet en bruger derinde - dertil er Aab simpelthen for uinteressant! Så Byllerup/Bov IF og Hammerum mere interessante.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så skulle både BIF og Celtics være ude af Falke-kapløbet: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... lk/5915806
Hvis han virkelig gerne vil spille om guld og europa, så står vi stærkt. Tror ikke han er attraktiv nok for tophold i større ligaer ned DK.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

O skrev:
ThygeM skrev:
Modsat jer har vi et budget vi forsøger at overholde - derfor er det en kæmpe fordel for ansættelse af nye spillere at det er de løntunge drenge der smutter - såsom Semb, Rashani og Elmander. Det frigør midler (Ved godt i ikke bruger den slags) indenfor budgetrammen! Mit bud er at i løbet af de næste par år vil i være den eneste klub der lever udelukkende på en eksterns nåde! Prøv og tænk hvad FCK og Bif kunne bruge af penge hvis vi %mæssigt ifht omsætning bankede ligeså store underskud af som i har gjort de seneste tre år - Fck ville kunne købe Messi uden at blinke med øjnene!
At nævne Brøndby og budgetoverholdelse i samme sætning og samtidig indikere at Brøndby er veldrevne grænsende til økonomiske-helgener er fandeme god humor! :D Ja, jeg går naturligvis ud fra, at du lavede fis :)
Dr kan man så bare se hvor meget du følger med... Vi var en klub på konkursens rand da JBA trådte til. Der blev lavet en femårsplan hvor man kalkulerede med underskud frem til og med 2017. I 2013 var der budgetteret med -45 mio Dkk og resultatet blev -39,8. I 2014 var der budgetteret med -40 mio og resultatet (renset for stadion-nedskrivning dvs virtuelle penge) var -33 mio. 2015 er så året hvor vi for alvor er ved at få styr på forretningen - der var fra start budgetteret med - 30mio og den ender nu i -10-14 mio. Altså har vi forbedret vores regnskab med 30 mio på 2 regnskabsår! Det er ikke sexet at være regnskabsfan - men det er sådan JBA vil have det og sådan bliver det - derfor giver det også mening med alle de afgange og trup-slankning som vi har gang i PT!! Modsat har i til gengæld har øget jeres underskud med 50-60% på den halve omsætning ifht vores vel og mærke i samme periode!! Vi ejer vores eget stadion og har et tilskuersnit der er højere end MCH Arenas totalkapacitet - dvs vi har mulighed for at hente ydeligere indtægter på fanbasen - modsat jer!

Tror Arff er bagud sådan cirka 40-0 :o :D :lol:

Hvad Arff har med dette at gøre, har jeg svært ved at begribe.

Det er fint, men hvor du egentlig vil hen, forstår jeg til gengæld ikke. Brøndby er da om nogen en klub, som har levet højt på sukkerfar - fint illustreret af Kasi Jespers tabte skattesag så sent som i går. Jeg antager, at du hentyder til Benham, når du nævner FCM ikke har budgetter - i øvrigt formår du at gøre det på yderst elegant vis - det skal du ha' ;) Det runger dog en anelse hult, med tanke på hvordan BIF har (fået) finansieret adskillige spillere.

Dog er budgetter, modsat hvad du tror, nået til Herning og FCM budgetterer med overskud på 5 mio. BIF budgetterer med negativt resultat, hvilket gør dem til en bedre drevet og økonomisk ansvarlig klub? Ja, OK. BIF har uomtvisteligt højere tilskuersnit, hvilket må betegnes som ganske forventeligt. En klub i den bedste liga, fra Københavnsområdet der huser over 1/5 af befolkningen, bør kunne mønstre flere på lægterne end en klub fra landet, hvor det mest hyppige transportmiddel er en traktor efterfulgt af en Puch Maxi m. mælkekasse, for nu at holde fast i fordommene ;)

Har smidt den videre over i Biftråden - vil ikke forurene jeres transfertråd med den slags :lol: :D
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Låst