Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev: Mhb på økonomien. Vi bruger en masse skillinger vi ikke har. VI har lige lånt 60 mille af Benham og skal betale dem tilbage til sommer med en halv % i rente. Hvem tror på at det kommer til at ske?? Det må dog blive Benhams hovedpine i første omgang. Alle handler af en vis størrelse kommer jo forbi hans bord til godkendelse.
De 60 mio vil med meget stor sandsynlighed blive forvandlet til nye aktier, så det bare er et nyt indskud fra Benhams side.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lupus1999 skrev:Brentford og FCM har som sådan intet med hinanden at gøre, udover Benham.
At de to klubber kommer til at bytte spillere som du tænker kommer umiddelbart ikke til at ske.
Benham og Ankersen har købt Andreas Bjelland og Lasse Vibe. Benham lægger pengene ud uanset hvad og hvis Falk kan gøre det godt i Fcm og forbedre sig, så kan jeg da godt se ham spille i Brentford på en ny kontrakt. Det ser jeg ikke noget forkert i. Vi må se hvad der sker over tid, om du eller jeg får ret. Danske spillere er trods alt forholdsvis billige, selv om vi synes 30 mill. er mange penge.

Kan huske at der blev sagt, da Benham kom til, at Fcm og Brentford ikke skulle bytte spillere, men hvis vi har en spiller ( Falk ) som Benham og Ankersen kan se potentiale i, hvad skal så forhindre dem i at hente ham dertil, hvis de synes om ham og mener han kan tilføre Brentford noget. Benham og Ankersen arbejder jo trods alt på, at hente billige spillere ind som kan præstere på et højere plan. Derudover håber de jo at komme i Premier league på et tidspunkt og skulle det lykkedes for dem, så er 30 Mill. jo peanuts set i den sammenhæng.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:
Lupus1999 skrev:Brentford og FCM har som sådan intet med hinanden at gøre, udover Benham.
At de to klubber kommer til at bytte spillere som du tænker kommer umiddelbart ikke til at ske.
Benham og Ankersen har købt Andreas Bjelland og Lasse Vibe. Benham lægger pengene ud uanset hvad og hvis Falk kan gøre det godt i Fcm og forbedre sig, så kan jeg da godt se ham spille i Brentford på en ny kontrakt. Det ser jeg ikke noget forkert i. Vi må se hvad der sker over tid, om du eller jeg får ret. Danske spillere er trods alt forholdsvis billige, selv om vi synes 30 mill. er mange penge.

Kan huske at der blev sagt, da Benham kom til, at Fcm og Brentford ikke skulle bytte spillere, men hvis vi har en spiller ( Falk ) som Benham og Ankersen kan se potentiale i, hvad skal så forhindre dem i at hente ham dertil, hvis de synes om ham og mener han kan tilføre Brentford noget. Benham og Ankersen arbejder jo trods alt på, at hente billige spillere ind som kan præstere på et højere plan. Derudover håber de jo at komme i Premier league på et tidspunkt og skulle det lykkedes for dem, så er 30 Mill. jo peanuts set i den sammenhæng.
Jeg synes ikke det er realistisk at bringe dette på banen. Vi kommer ikke til at bytte/sælge spillere til hinanden. Hvis Brentford ville have Falk havde de bare købt ham, og hvis vi vil have ham køber vi ham. M.h.t. spillerkøb tror jeg hver passer sit.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vi forventer jo overskud næste år på 5 millioner.

Der arbejdes på at komme i Europa stort set hver sæson, hvilket truppen skal geares til. Sker dette, hvilket jo forventes eftersom det er ambitionen, så må vi også antage at indtægterne at det ikke i fremtiden er lånte penge.

THenry

Indlæg af THenry »

Håber så meget, at vi lander Falk. Hans kreative evner kan tage pres af Sisto. Efter salget af Sly og Petters skade, så er det tydeligt, at det kreative offensiv spil hænger på Sisto, som ofte nu bliver dobbeltmarkeret. Jeg ser, at Falk vil passe fint ind i vores spillestil, og Thorup kender ham fra U-21 landsholdet, så det er også en fordel ift. til integration af spilleren i både klubben og i Thorups spilsystem.

Falk vil omgående både kunne udfylde Slys rolle på kanten og Petters centralt, så han giver fleksibilitet alt efter, hvor vi placerer Kadlec. Ligeledes har vi en klar erstatning for Sisto, når han ryger formentlig senest til sommer. Rilwan er også væk til sommer, så denne handel vil kunne være rettidig omhu.

Baseret på det spil Falk har vist det sidste 1-1,5 år, så ville han vel koste 15-20 mio. kr., hvis han skulle købes fri af OB. Derefter kommer en stor kontrakt til spilleren over 5 år. 30 mio. kr. over 5 år vil i runde tal sige, at han er fuldt finansieret(løn, sign on fees, transfer fee m.v.) ved:

1 år i klubben - 6 mio. kr.
2 år i klubben - 12 mio. kr.
3 år i klubben - 18 mio. kr.
4 år i klubben - 24 mio. kr.
5 år i klubben - 30 mio. kr.

Det vil næppe være forventningen, at han spiller hele kontraktlængden i FCM, og spiller han f.eks. 2 år i klubben har vi alt inklusiv brugt 12 mio. kr. på ham. Havde han en længere kontrakt i OB ville vi ingen gang kunne købe ham for de 12 mio. kr...dertil kommer, at vi ikke er bundet af en vindersalgsklausul (på måske 15-20% til OB), og dermed kan vi selv realisere hele gevinsten selv ved et videresalg.

Hvem tror f.eks. på, at Falk kan sælges om 2 år for mindst 12 mio. kr.?

Hvis regnestykket holder, så har vi haft Falk på kontrakt i 2 år, hvor han har kunne hjælpe os til sportslig succes (og dermed flere indtægter) som Benhams forretningsmodel er baseret på, og vi kan "gå i 0 kr.", hvis vi til den tid kan sælge ham for mindst 12 mio. kr. Er scenarioet at han er 1 år i klubben skal vi inkassere minimum 6. mio kr. ved videresalg.

Der er naturligvis altid en risiko for, at han bliver skadet, for et formsvigt eller aldrig falder til, og med det høje lønniveau og sign on fee vil det kunne ende i en ny "Borring". I sidste ende handler det som altid om risikoprofilen ved spillerhandlen, og jeg vil bestemt være villig til at tage chancen på Falk under de skitserede betingelser, selvom 30 mio. kr. over 5 år er meget. I min bog er det en chance, der er værd at tage!

974

Indlæg af 974 »

Regnestykket vil jo nok nærmere være:

8-10 millioner i Sign on fee

og så skal de resterende 20-22 millioner fordeles over de 5 år

Ekstrabladet skriver også om en sign OFF fee, som vel typisk kunne være et beløb han enten skal have hvis han fuldfører kontrakten, eller mere sandsynligt et beløb der skal med i hånden, når han efter en periode hos os sælges videre (med stor chance for profit for klubben også)

Hvis Falk kan lægge på sin nuværende opadgående udvikling, især qua sammenspillet med en langt bedre trup, så er jeg sikker på at han både kan bidrage til bedre resultater, samt derved også give os en større gevinst ved et salg efter eks. et par år
At kontrakten bliver på 5 år (eftersigende) er jo kun for at kunne stå bedre ved salgsforhandler

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:Håber så meget, at vi lander Falk. Hans kreative evner kan tage pres af Sisto. Efter salget af Sly og Petters skade, så er det tydeligt, at det kreative offensiv spil hænger på Sisto, som ofte nu bliver dobbeltmarkeret. Jeg ser, at Falk vil passe fint ind i vores spillestil, og Thorup kender ham fra U-21 landsholdet, så det er også en fordel ift. til integration af spilleren i både klubben og i Thorups spilsystem.

Falk vil omgående både kunne udfylde Slys rolle på kanten og Petters centralt, så han giver fleksibilitet alt efter, hvor vi placerer Kadlec. Ligeledes har vi en klar erstatning for Sisto, når han ryger formentlig senest til sommer. Rilwan er også væk til sommer, så denne handel vil kunne være rettidig omhu.

Baseret på det spil Falk har vist det sidste 1-1,5 år, så ville han vel koste 15-20 mio. kr., hvis han skulle købes fri af OB. Derefter kommer en stor kontrakt til spilleren over 5 år. 30 mio. kr. over 5 år vil i runde tal sige, at han er fuldt finansieret(løn, sign on fees, transfer fee m.v.) ved:

1 år i klubben - 6 mio. kr.
2 år i klubben - 12 mio. kr.
3 år i klubben - 18 mio. kr.
4 år i klubben - 24 mio. kr.
5 år i klubben - 30 mio. kr.

Det vil næppe være forventningen, at han spiller hele kontraktlængden i FCM, og spiller han f.eks. 2 år i klubben har vi alt inklusiv brugt 12 mio. kr. på ham. Havde han en længere kontrakt i OB ville vi ingen gang kunne købe ham for de 12 mio. kr...dertil kommer, at vi ikke er bundet af en vindersalgsklausul (på måske 15-20% til OB), og dermed kan vi selv realisere hele gevinsten selv ved et videresalg.

Hvem tror f.eks. på, at Falk kan sælges om 2 år for mindst 12 mio. kr.?

Hvis regnestykket holder, så har vi haft Falk på kontrakt i 2 år, hvor han har kunne hjælpe os til sportslig succes (og dermed flere indtægter) som Benhams forretningsmodel er baseret på, og vi kan "gå i 0 kr.", hvis vi til den tid kan sælge ham for mindst 12 mio. kr. Er scenarioet at han er 1 år i klubben skal vi inkassere minimum 6. mio kr. ved videresalg.

Der er naturligvis altid en risiko for, at han bliver skadet, for et formsvigt eller aldrig falder til, og med det høje lønniveau og sign on fee vil det kunne ende i en ny "Borring". I sidste ende handler det som altid om risikoprofilen ved spillerhandlen, og jeg vil bestemt være villig til at tage chancen på Falk under de skitserede betingelser, selvom 30 mio. kr. over 5 år er meget. I min bog er det en chance, der er værd at tage!
OB kan ikke forlange 15-20 mill kr for en spiller med udløb om snart 4 mdr. Sidste spilledag

974

Indlæg af 974 »

Tror THenry prøver at vise at dette ville være prisen, hvis Falk stadig havde længere tid tilbage af sin kontrakt, for på den måde at vise den værdi han vil få for os, hvis han skriver med os

THenry

Indlæg af THenry »

Præcis. Jeg gætter på at hans markedspris ville have ligget i det lege, hvis han endnu havde et par år af sin kontrakt.

Legia Warszawa har i øvrigt lagt en artikel ud på deres hjemmeside i dag. Den engelske version er ikke publiceret endnu, men udfra den polske version kan vi godt konkludere, at Hamalainen ikke kommer til FCM i denne omgang, men lad os bare nappe Falk i stedet for.

http://legia.com/aktualnosci/hamalainen ... u-hd-49784

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Så er der gang i svingdøren igen.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vejl ... sen-i-fcm/
En meget naturlig udlejning, da Marco Larsen længe har hængt på et yderligt mandat.
Godt for ham. Han kan snildt blive en profil i 1. division.

Med Petter dømt ude og Marco ud, så skal der vel skiftes system, hentes en ny 8er eller omskoles en angriber?
Af midtbanespillere er der kun Poulsen og Olsson tilbage, og de er begge mere 7ere end 8ere.
Jeg tænker det vil være ærgeligt ikke at bruge Sisto hvor han er bedst, men han kunne også spille derinde.
Kunne være fedt med en af de helt store profiler hentet hjem på positionen som Jakob Poulsen eller Andersson var det i sin tid og truppens daværende styrke taget i betragtning.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Det kan da næsten kun betyde at det snart bliver et stort velkommen til Rasmus Falk.

THenry

Indlæg af THenry »

Man kan håbe på det giver plads til Falk eller måske ham her?: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dansk-klub

Faktum er dog også, at yngre kræfter som Duelund og Olsson står foran Marco, der ikke har fået meget spilletid i efteråret trods et hav af skader og mange kampe. Derfor giver det god mening at udleje ham, så han kan få tiltrængt kamptræning.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

THenry skrev:Man kan håbe på det giver plads til Falk eller måske ham her?: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dansk-klub

Faktum er dog også, at yngre kræfter som Duelund og Olsson står foran Marco, der ikke har fået meget spilletid i efteråret trods et hav af skader og mange kampe. Derfor giver det god mening at udleje ham, så han kan få tiltrængt kamptræning.
Mener der har været nogle indikationer på at Smartodds ikke ligefrem elsker Tippeligaen, så tvivler på at der er os, på trods af at vi bestemt mangler en reserve-6'er.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Vi kan vel ikke vente til sommer, med at hente Falk nu? Håber ikke OB stiller sig i vejen, og kræver et latterligt beløb for ham.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvis Jim Larsen ikke meldes klar snart saa staar man ogsaa skidt her, jeg er Ikke den store banggaard fan, han har mangler, bl.a. Hurtighed og hovedspil I begge felter, udviklingen er gaaet I staa

FCM har mistet 2 paa pladsen I det her vindue, mens j. Larsen stadig er udenfor

Låst