Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Acebone »

Arff skrev:Hvis det var så firkantet, så helt enig. Det kommer dog an på lønnen, og jeg tror man er bedre betalt i polsk fodbold, end man er i dansk, så det skal vi lige have in mente :-)
Vi har forskerordninger til at klare den slags! Det' lige meget! Nyt, nyt, nyt!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Acebone skrev:
Arff skrev:Hvis det var så firkantet, så helt enig. Det kommer dog an på lønnen, og jeg tror man er bedre betalt i polsk fodbold, end man er i dansk, så det skal vi lige have in mente :-)
Vi har forskerordninger til at klare den slags! Det' lige meget! Nyt, nyt, nyt!
Haha :D Forskerordningen hjælper os da, men hvis ham og agenten mener han skal have 500.000 netto i måneden, for så snakker vi stadig omkring 650.000 i måneden.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvorfor skulle en spiller tjene mere i Polen end i Danmark, det virker da omvendt eftersom lønningerne normalt er noget mindre i Polen og lige så leveomkostningerne. Bare en tanke.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Ravnen:

Leveomkostninger i diverse lande har da ingenting med løninger til fodboldspillere. Ellers ville den norske liga da være den bedste i verden.

Og Danmark ville lægge over bla Tyskland, Italien og Spanien.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Du kan have ret i at leveomkostningerne intet har at sige. Men det generelle løn niveau må da have et eller andet at sige, jeg har svært ved at tro at man generelt tjener mere som fodboldspiller i Polen end i Danmark, de største stjerner sprænger altid rammen, men er vores nye mål sådan en?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Ravnen skrev:Hvorfor skulle en spiller tjene mere i Polen end i Danmark, det virker da omvendt eftersom lønningerne normalt er noget mindre i Polen og lige så leveomkostningerne. Bare en tanke.
Jeg skulle fandme tjene mange penge, for at sige ja tak til et skifte til Polen - også selvom jeg kunne købe 30 øl om dagen for 30 kroner ;-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Har på fornemmelsen af at man skal tage denne side med et gran salt, men lige umiddelbart mener den at der er større værdi i den danske liga end den polske, så ved ikke om de bliver bedre lønnet

http://www.transfermarkt.co.uk/wettbewerbe/europa

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Arff skrev:Jeg skulle fandme tjene mange penge, for at sige ja tak til et skifte til Polen - også selvom jeg kunne købe 30 øl om dagen for 30 kroner ;-)
Jeg håber ikke, ølpriserne betyder det store for Hämäläinen, for så er det sgu nok ikke ham, vi skal kigge efter. ;)

Hvad tror du Arff? Hvis vi nu glemmer potentielle erstatninger for f.eks. Erik, kan vi så forvente os forstærkninger ud over Kadlec? Tror du, vi får den Petter- eller Sparv-afløser?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tror ikke på en Sparv afløser, og hvis en Petter afløser, kunne det meget vel være denne finde jeg ikke stave til.

Udover det tror jeg ikke på andre.
Kunne dog godt tænke mig at se Steinleins papir, om der er en plan der sættes i værk ved et sisto eller erik salg.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Acebone skrev:
Arff skrev:Jeg skulle fandme tjene mange penge, for at sige ja tak til et skifte til Polen - også selvom jeg kunne købe 30 øl om dagen for 30 kroner ;-)
Jeg håber ikke, ølpriserne betyder det store for Hämäläinen, for så er det sgu nok ikke ham, vi skal kigge efter. ;)
Jeg skrev kort sammen med kilden på historien fra Polen, og han mente at det var konen man skulle overtale, og hvis det kunne lade sig gøre, så var der ingen problemer ;) Men du har ret, ølpriser er ikke noget han skal gå synderligt op i!
Acebone skrev:Hvad tror du Arff? Hvis vi nu glemmer potentielle erstatninger for f.eks. Erik, kan vi så forvente os forstærkninger ud over Kadlec? Tror du, vi får den Petter- eller Sparv-afløser?
Jeg tror der er gode chancer for at vi henter en 8'er, da vi desværre alle er klar over, at Petter er færdig i FCM, hvis endda ikke helt færdig.
Om det bliver Hamalainen, eller om det bliver en anden ved jeg ikke, men meget kunne pt. tyde på det blev ham, så svaret på dit spørgsmål - ja, jeg tror vi henter en afløser for Petter.

Jeg tror også, at hvis der er chancer for at lave et scoop qua vores møde med United, så er det noget klubben vil udnytte - altså kan man tiltrække en spiller, som normalt ikke havde den store interesse, så er jeg ret sikker på at man gør dette.

En anden faktor er de spillere vi har med kontrakt udløb til sommer. Hvis man allerede nu har en ret god idé om, hvem der bliver og hvem der smutter, så kunne jeg godt se muligheden for at klubben handlede ud fra dette også :-)

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Jeg krydser meget fingre for vores finske midtbane target. Måske er der noget om at konen bestemmer næste karriereskridt. Ellers kan jeg slet ikke se hvorfor han skulle kigge vores vej. 29 år, målfarlig, hurtig, høj, a-landsholdspiller og blandt flere kilder på nettet nævnt som bedste Lech spiller de sidste 3 år. Desuden transferfri. Ligner en drømmespiller til at erstatte Petter!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Men udløb til sommer
Duncan, Petter, Rilwan og Jimbo.

Jeg tænker
Petter er som du siger, ret sikker væk, senest til sommer.
Duncan, synes vi har ok med angribere, så ikke nødvendigs noget der kræver et køb
Rilwan, uvist, men ok besat med kanter umiddelbart.
Jimbo, mon ikke han forlænger.

Tror i JP's karantæne i den første kamp mod United kan betyde noget for tilgangen af Hamalainen? Tænker at Olsson jo ser ud til at klarer det fint, i så fald Hamalainen kommer til dog for han dog sandsynligvis kun den første kamp.
3 til den plads, burde dog heller ikke være for mange.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

En fin lille afskedsvideo fra en Lech Poznan fan til Kasper Hamalainen. Alle 36 mål på 7 minutter.
Han kan virkelig meget forskelligt!
https://www.youtube.com/watch?v=RZO8Ti80gaE

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Fremragende timing i dybdeløbene, god med hovedet og godt skud fra distancen. Hvis vi får noget mere kvalitet på indlæggene fra kanterne og backsne, kunne han godt blive en fin forstærkning.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Hamalainen virker som et fremragende køb hvis man kigger på hans stats og videoen som Jacob lagde op. Han virker enormt offensiv meget målfarlig. Det kunne vi godt bruge mere af. Jeg gad dog godt at vide hvordan han spiller midt på banen, han står jo som offensiv midt og ser ud til at være stærk fysisk, men hvor god er han midt på banen?- kan han spille bold?-nogen der ved det?

Låst