Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Treco

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Treco »

Et rigtig godt indblik noget af den kommunikation der forgår i mellem dommer og linjedommer i en kamp http://lortedommer.dk/?p=713

Og så håber jeg da på at det kan blive en spændende blog med input fra Kenn Hansen om fodbolddommere

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Fed side, kæmpe ros til Kenn Hansen! :D

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ja enig. Kunne faktisk være rigtig godt at få lidt mere indblik i og omkring dommernes arbejde på banen og ikke mindst de situationer som opstår i kampene.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan kun have respekt for Kenn Hansen.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... -posten.dk

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Starter forårsæsonen med 2 kampafgørende dommerfejl. Super!

FCK - EFB 2-1
http://www.bold.dk/video/?id=15272
*Har dog hørt man skal passe på med at nævne Anders Poulsen dømme i KBH.

VFF - FCN 1-1
http://www.bold.dk/video/?id=15264

OB - AGF - 2-2
Synes også jeg har forstået dommeren ikke ligefrem blev klappet af banen, men har ikke noget specifikt på den.

Video teknologi. Plz

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Og så igen.
Brøndby får underkendt et mål, der var onside.
Var dog ikke kampafgørende da Brøndby vandt alligevel.

Men so far ikke nogen god start på forårssæson af dommerstanden.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Og igen, med vores kamp idag, hvor den kære dommer leverer mange tvivlsomme kendelser begge veje, dog med et klart fejl dømt straffe til os, nogle underlige frisparks kendelser og mangel på samme.
Vores kære dommere er ikke startet godt her i foråret desværre.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Godt nok også en svær kamp han havde i dag, dommeren. Han leverede ikke nogen god kamp, langt fra, men jeg kan forstå en del af de fejl han laver. Ved straffesparket væltere Paul godt en meter inde i feltet, men forseelsen blev begået klart udenfor feltet. Her burde man kunne tage hjælpemidler i brug så kendelsen blev rettet. Kampafgørende situation. Vi skriver 2016 ikke 1966. Vildt at man ikke har fundet en løsning på dette problem endnu
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sanchez94

Indlæg af Sanchez94 »

Det kunne være at de kære dommere skulle bruge vinterpausen på at træne til den nye sæson, spillerne gør. Mads K lignede aller mest en, som havde fået vel rigeligt med snaps over julefrokosten og at det stadig ikke var fordampet ..

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Sanchez94 skrev:Det kunne være at de kære dommere skulle bruge vinterpausen på at træne til den nye sæson, spillerne gør. Mads K lignede aller mest en, som havde fået vel rigeligt med snaps over julefrokosten og at det stadig ikke var fordampet ..
Dommerne har også været på træningslejr, i hvert fald ifølge Kenn Hansen. Han mener, at det blot er en vild tilfældighed, at det hele blot rammer i samme weekend.

Jeg er dog enig i, at man godt kunne gøre mere for at hjælpe dommerne. Det er trods alt også på tale, da DFB har anmodet om at få lov til at bruge videomateriale i nogle kampe. Det skal dog godkendes af Fifa førend det kan bruges.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

mousebreaker skrev:Godt nok også en svær kamp han havde i dag, dommeren. Han leverede ikke nogen god kamp, langt fra, men jeg kan forstå en del af de fejl han laver. Ved straffesparket væltere Paul godt en meter inde i feltet, men forseelsen blev begået klart udenfor feltet. Her burde man kunne tage hjælpemidler i brug så kendelsen blev rettet. Kampafgørende situation. Vi skriver 2016 ikke 1966. Vildt at man ikke har fundet en løsning på dette problem endnu
Fodboldloven siger nu noget andet. Når det er en holde forseelse, så er det der hvor forseelsen slutter at der skal dømmes. Jeg synes godt det kunne ligne at det var lige på kanten af feltet, og dermed straffe. Nu har jeg ikke set den andet end en enkelt gang i slow, så andre vinkler kan måske vise det bedre.

974

Indlæg af 974 »

Administrator skrev:
mousebreaker skrev:Godt nok også en svær kamp han havde i dag, dommeren. Han leverede ikke nogen god kamp, langt fra, men jeg kan forstå en del af de fejl han laver. Ved straffesparket væltere Paul godt en meter inde i feltet, men forseelsen blev begået klart udenfor feltet. Her burde man kunne tage hjælpemidler i brug så kendelsen blev rettet. Kampafgørende situation. Vi skriver 2016 ikke 1966. Vildt at man ikke har fundet en løsning på dette problem endnu
Fodboldloven siger nu noget andet. Når det er en holde forseelse, så er det der hvor forseelsen slutter at der skal dømmes. Jeg synes godt det kunne ligne at det var lige på kanten af feltet, og dermed straffe. Nu har jeg ikke set den andet end en enkelt gang i slow, så andre vinkler kan måske vise det bedre.

De snakkede meget om i udsendelsen, at det rigtigt nok er en holdeforseelse, MEN at KEP faktisk slap lige inden Paul kom ind over stregen til feltet, og sådan så det bestemt også ud i slow.
AaB´ernes reaktioner går også på det samme, og jeg er faktisk ret enig
Når man dog så ser den fra dommerens synsvinkel, som der også var lidt billeder fra, så kan man godt forstå at den kunne være svær at se, og derfor efterlystes der også mere hjælp fra liniedommerens side..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Efter det vanvittige gule kort Urená fik i FCK kampen er min tro på dommerstanden ikke vokset.

Kan dog være vi kan gå mod lysere tider :D
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/infa ... knologien/

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sidder lige og ser pokalkampen FCK - RFC
Endnu en gang kan man konstatere at dommeren i hvert fald ikke (tør?) dømmer imod FCK.

Delaney laver tydelig skub i ryggen uden chance for Randers spilleren, bliver ikke dømt.
FCK forsvar dækker bolden af med armen i feltet, bliver ikke dømt.
Zanka skubber Junker kraftigt i en ikke-spil-situation. Slipper med en påtale.

Uvant for Viasat viser de kun situationen med hånd på bolden en enkelt gang.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Steffen am skrev:Endnu en gang kan man konstatere at dommeren i hvert fald ikke (tør?) dømmer imod FCK.
Zanka og Cornelius er slemme med deres albuer i ansigtet og slipper tit uden kort, og ja, de tør ikke eller er de bare så meget pro fck, at de ikke vil give dem for mange kort, med den risiko, at de misser det næste mesterskab også, og det vil de ikke risikere.

Besvar