Tror dette indlæg skal flyttes til. Alt det andet. Der er netop en tråd om Randers.974 skrev:Opkøbet er så IKKE blevet til noget alligevel!974 skrev:Randers på vej til at blive en ny magtfaktor i dansk og europæisk fodbold - også på ungdomssiden!!
Det er da lidt skræmmende hvis de også skal til at blande sig via udenlandske opkøbere...
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... e-randers/
"Selskabet bag Alka Superliga-klubben Randers er blevet kontaktet af et konsortium af britiske og amerikanske investorer om en overtagelse af klubben, skriver kronjyderne torsdag i en pressemeddelelse.
- Investorerne ønsker at købe sig ind i eller overtage en nordeuropæisk klub, der har potentiale til at konkurrere på allerhøjeste nationale niveau og efterfølgende på højt internationalt niveau indenfor de næste fire til fem år. Efter grundig research har de kontaktet os. Selvom Randers FC ikke som udgangspunkt er eller har været til salg, har bestyrelsen valgt at lytte til investorernes tanker, siger bestyrelsesformand i Randers FC Holding A/S Svend Lynge Jørgensen.
- Vi er imponerede over det forarbejde, de potentielle investorer har gjort og de detaljerede planer, de har udarbejdet. Planerne inkluderer oprettelse af et fodboldakademi i Randers med ambition om at blive førende på det felt i Skandinavien.
Selskabet vil nu indlede drøftelser med alle relevante aktører i og omkring Randers FC, inden det besluttes, om klubben skal på udenlandske hænder.
- Såfremt vi vælger at tage imod tilbuddet om køb af Randers FC, bliver det udelukkende, fordi vi vurderer, at det vil være til stor gavn for fodbolden i Randers og Randers by i det hele taget, fortæller bestyrelsesformanden."
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/5871655
Økonomien
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Økonomien
Og nu er det tilsyneladende om FCN i stedet.... 
De har spillet på flere heste, om så at sigeRavnen skrev:Og nu er det tilsyneladende om FCN i stedet....
Men jeg ved sgu ærlig talt ikke, hvor seriøst jeg tager det. For mig virker det sgu lidt useriøst, og egentligt mest som et par gutter der har lyst til at lege lidt med en prof. fodboldklub. Men lad os nu se, hvordan tingene flasker sig.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Arrh, Arff. Hvis du googler "Right to Dream", kan du se, at det er et noget større projekt. Om det kan gøre FCN til en magtfaktor i Danmark, kan jeg have min tvivl om, men jeg er sikker på, at der er fin mening med projektet. Virker absolut ikke som et legetøjskøb i mine øjne.
Anyway, den tråd her er vist om vores økonomi.
-
Steffen am
Tror der er en tråd i "alt det andet" forum, om netop dette, for de der skulle ønske det 
Jeg er klar på en debat, hvis du laver/finder en anden tråd - vi skal ikke overspamme den her, der er trods alt masser at diskutere om vores økonomiAcebone skrev:Arrh, Arff. Hvis du googler "Right to Dream", kan du se, at det er et noget større projekt. Om det kan gøre FCN til en magtfaktor i Danmark, kan jeg have min tvivl om, men jeg er sikker på, at der er fin mening med projektet. Virker absolut ikke som et legetøjskøb i mine øjne.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
Steffen am
Den findes allerede, ved ikke om du kan bruge linket, eller om du skal tilbage til "boardindeks" og finde tråden.Arff skrev:Jeg er klar på en debat, hvis du laver/finder en anden tråd - vi skal ikke overspamme den her, der er trods alt masser at diskutere om vores økonomiAcebone skrev:Arrh, Arff. Hvis du googler "Right to Dream", kan du se, at det er et noget større projekt. Om det kan gøre FCN til en magtfaktor i Danmark, kan jeg have min tvivl om, men jeg er sikker på, at der er fin mening med projektet. Virker absolut ikke som et legetøjskøb i mine øjne.
viewtopic.php?f=5&t=97037
Det blev FC Nordsjælland der blev opkøbt i stedet og de har ansat Kasper Hjulmand
-
Steffen am
Lupus1999, læs også gerne hvad andre har skrevet...
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Ikke så ringe.
http://m.aoh.dk/artikel/dette-vilde-tri ... unitedkamp
Lige hvad Fcm har brug for, så skuden kan blive vendt.
http://m.aoh.dk/artikel/dette-vilde-tri ... unitedkamp
Lige hvad Fcm har brug for, så skuden kan blive vendt.
-
mousebreaker
Selvom det ikke lader til at bloggeren har læst sin tekst igennem en ekstra gang inden han sendte den, så forstår man godt essensen i det han skriver.
- og jeg er helt enig
Alarmklokkerne ringer i hvert fald også hos mig
http://www.tipsbladet.dk/blog/oliveroks ... er-fra-fcm
- og jeg er helt enig
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
Steffen am
Er ked af at sige at jeg også synes han har en pointe og bl.a. et køb som Novak var måske ikke det allermest nødvendige, så kan vi konspiere i om det var for at være mere attraktiv over for Kadlec, men hører vist en anden tråd til.
Omkring økonomien er det dog lidt snævert kun at kigge på seneste regnskab da der var flere engangsbeløb med i det budget. Nu bl.a. Dempo er helt ude, ser jeg mere frem til næste regnskab og spændt på hvordan det ser ud + at det virker til at der er kommet lidt mere gang i de kommercielle indtægter hvor specielt heldet med at trækket ManU vist hjælper godt.
Vi kan dog blive enige om at økonomi ikke skal baseres på held.
De største kontrakter i FCM gætter jeg på er KBB, Andersson, Duncan, Kadlec, Erik, Kian, Jim, Pusic, JP og Novak
KBB, Andersson, Erik, Duncan og Jim er alle snart væk og/eller på nye kontrakter der formentlig giver dem knap så meget. Så er spørgsmålet så om Falk bliver den nye bedst betalte.
Omkring økonomien er det dog lidt snævert kun at kigge på seneste regnskab da der var flere engangsbeløb med i det budget. Nu bl.a. Dempo er helt ude, ser jeg mere frem til næste regnskab og spændt på hvordan det ser ud + at det virker til at der er kommet lidt mere gang i de kommercielle indtægter hvor specielt heldet med at trækket ManU vist hjælper godt.
Vi kan dog blive enige om at økonomi ikke skal baseres på held.
De største kontrakter i FCM gætter jeg på er KBB, Andersson, Duncan, Kadlec, Erik, Kian, Jim, Pusic, JP og Novak
KBB, Andersson, Erik, Duncan og Jim er alle snart væk og/eller på nye kontrakter der formentlig giver dem knap så meget. Så er spørgsmålet så om Falk bliver den nye bedst betalte.
-
Steffen am
http://www.uefa.org/MultimediaFiles/Dow ... WNLOAD.pdf
Link jeg faldt over jeg synes er ret interessant. Dog ikke så meget Midtjyllands økonomi, men mere ligaens økonomi relativt med andre europæiske ligaer.
Man kan hygge sig med
s. 24 (hvilke ligaer der har præsteret og skuffet)
s. 29 SønderjyskE er med
s. 30 hvor FCM er med.
Men der det virkelige bliver interessant er
s. 33 - 56, med diverse økonomiske forhold
At superligaen er den 13. stærkeste liga økonomisk, og har bl.a. den 10. bedste tv-aftale og 12. bedste sponsoraftaler.
Som fan på stadion kan man så hæfte sig ved at billetindtægter ikke er i toppen.
Vi er også godt med i "others" men ved jeg ikke lige hvad er, ved ikke om det bare er FCK der kører den op?
s. 67-70 synes jeg også er interessant, fordelingen af lønkroner i ligaen, hvor jeg tænker det da er ret skuffende hvis PSG, Bayern og Celtic ikke bliver overbevisende mestrer.
Den danske liga er mere tæt, men for mig alligevel lidt overraskende at der er et spring fra nr. 3 til nr. 4.
(Gætter på det er FCM og AaB der er henholdsvis. 3. og 4. stærkest økonomisk?)
Link jeg faldt over jeg synes er ret interessant. Dog ikke så meget Midtjyllands økonomi, men mere ligaens økonomi relativt med andre europæiske ligaer.
Man kan hygge sig med
s. 24 (hvilke ligaer der har præsteret og skuffet)
s. 29 SønderjyskE er med
s. 30 hvor FCM er med.
Men der det virkelige bliver interessant er
s. 33 - 56, med diverse økonomiske forhold
At superligaen er den 13. stærkeste liga økonomisk, og har bl.a. den 10. bedste tv-aftale og 12. bedste sponsoraftaler.
Som fan på stadion kan man så hæfte sig ved at billetindtægter ikke er i toppen.
Vi er også godt med i "others" men ved jeg ikke lige hvad er, ved ikke om det bare er FCK der kører den op?
s. 67-70 synes jeg også er interessant, fordelingen af lønkroner i ligaen, hvor jeg tænker det da er ret skuffende hvis PSG, Bayern og Celtic ikke bliver overbevisende mestrer.
Den danske liga er mere tæt, men for mig alligevel lidt overraskende at der er et spring fra nr. 3 til nr. 4.
(Gætter på det er FCM og AaB der er henholdsvis. 3. og 4. stærkest økonomisk?)
-
Steffen am
Hvilket også bekræfter at Danmark burde kunne klare sig bedre i Europa end den nuværende position bevidner.
PT at være det det 24. bedste liga de sidste 5 sæsoner
og nr. 17 i denne sæson (med mulighed for nr. 16 med et enkelt point mod United)
Forhåbentlig den nye ligastruktur kan være med til at styrke dette.
PT at være det det 24. bedste liga de sidste 5 sæsoner
og nr. 17 i denne sæson (med mulighed for nr. 16 med et enkelt point mod United)
Forhåbentlig den nye ligastruktur kan være med til at styrke dette.
Jeg synes, det er så godt som spot on. En fodboldklub i Herning - tilmed uden en klar plan - har i min bog ikke grundlag for at drive en fodboldklub på det økonomisk opskruede niveau, som FCM har gang i pt. Man er i 'vind nu'-mode, men når Benham en dag mister interessen, så ender det i en katastrofe, hvis man ikke har fået rettet økonomien til inden da.mousebreaker skrev:Selvom det ikke lader til at bloggeren har læst sin tekst igennem en ekstra gang inden han sendte den, så forstår man godt essensen i det han skriver.
- og jeg er helt enig
For selvfølgelig vil Benham ud af det igen en dag. Og hvem har så lyst til at smide så mange millioner ind i en dårligt drevet underskudsforretning?