OPtakt: FCM vs. Brugge

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla

Re: OPtakt: FCM vs. Brugge

Indlæg af Jakla »

"Desværre" er ment i den forstand at det går ud over holdets kvalitet. Jeg er helt med på at det er naturligt og fortjent hvis han sælges nu.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:
Jakla skrev:Også ros til Thorup herfra. Fin indskiftning af Urena. Et stærkt punktum for 2015 med gode muligheder i ligaen efter vinterpausen. Desværre nok uden Erik, men nok et farvel til en god pris...Hvem kan vi sætte ind i stedet hvis han smutter? Jim er vel snart klar, men også i højre..

Jeg har det faktisk lidt modsat. Jeg vil være dybt skuffet hvis vi ikke får skudt Erik afsted til en pris der overgår salget af Winston Reid. Både for klubkassens skyld, men også for Eriks. Han har om nogen fortjent det. Jeg vil virkelig blive ked af det på hans vegne hvis det ikke sker. Hvis det er klubben der stiller sig i vejen - så ..... nej det vil jeg slet ikke tænke på
Erik skal sælges hvis der kommer bud på ham og hvis prisen er i orden. Vi skal ikke til at hænges ud i diverse medier om, at nu laver Fcm en Igboun igen.
Tak til Fans, spillere og trænere samt Jess Thorup. Fik sgu tårer i øjnene da sejren var i hus. Det er så stort. Fantastisk. Jeg behøver ingen julegave i år, den har jeg fået her til aften. Hvis vi engang skulle få endnu en nedtur igen, så vis spillerne Southamptonkampene samt Bruggekamppene og sig til spillerne at sådan skal vi spille. De gjorde det super idag, men det var sgu lige lovligt spændende til sidst. En kæmpe forløsning da dommeren fløjtede kampen af. Tak for en fantastisk sæson. Ses til foråret igen og for altid.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
Jakla skrev:Også ros til Thorup herfra. Fin indskiftning af Urena. Et stærkt punktum for 2015 med gode muligheder i ligaen efter vinterpausen. Desværre nok uden Erik, men nok et farvel til en god pris...Hvem kan vi sætte ind i stedet hvis han smutter? Jim er vel snart klar, men også i højre..

Jeg har det faktisk lidt modsat. Jeg vil være dybt skuffet hvis vi ikke får skudt Erik afsted til en pris der overgår salget af Winston Reid. Både for klubkassens skyld, men også for Eriks. Han har om nogen fortjent det. Jeg vil virkelig blive ked af det på hans vegne hvis det ikke sker. Hvis det er klubben der stiller sig i vejen - så ..... nej det vil jeg slet ikke tænke på
Så vidt keg husker,,harvder været forlydender om at Erik har en klausul på 12 mio, der gælder indtil sidste uge af transfervinduet.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jamen den klausul har været nævnt flere gange herinde men det forlød at Norwich i sidste vindue havde budt i omegnen af 20 mio kroner og var blevet afvist, til Eriks store fortrydelse. Det stemmer ikke overens med den klausul. Så den tror jeg ikke på eksisterer.

http://www.bt.dk/fodbold/bud-paa-sviatc ... ondon-klub

Masser af artikler at finde om den afvisning. Jeg kan også huske interviews. Så den klausul kan jeg godt afvise eksisterer.

Ahh, du mener måske at hvis der kommer et bud i ethvert transfer vindue der lyder på 12 mio kroner, så er de tvuunget til at lade ham gå. Men FCM har så en mod klausul der siger at buddet dog skal komme inden den sidste uge så man har tid til at finde en erstatning.

Hvis det er sådan det forholder sig - så slipper vi ham jo for 12 mio. Anderledes kan det ikke være
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

mousebreaker skrev:Jamen den klausul har været nævnt flere gange herinde men det forlød at Norwich i sidste vindue havde budt i omegnen af 20 mio kroner og var blevet afvist, til Eriks store fortrydelse. Det stemmer ikke overens med den klausul. Så den tror jeg ikke på eksisterer.

http://www.bt.dk/fodbold/bud-paa-sviatc ... ondon-klub

Masser af artikler at finde om den afvisning. Jeg kan også huske interviews. Så den klausul kan jeg godt afvise eksisterer.

Ahh, du mener måske at hvis der kommer et bud i ethvert transfer vindue der lyder på 12 mio kroner, så er de tvuunget til at lade ham gå. Men FCM har så en mod klausul der siger at buddet dog skal komme inden den sidste uge så man har tid til at finde en erstatning.

Hvis det er sådan det forholder sig - så slipper vi ham jo for 12 mio. Anderledes kan det ikke være
Ikke korrekt - klausulen gælder, som jeg har forstået det, kun inden en hvis dato i hvert transfervindue, og derfor røg Erik ikke til Fulham på deadline day. Fulham var i øvrigt det eneste hold der var konkrete til slut i sommers.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Enestående.

I forhold til Erik har jeg forstået det således, at klausulen først er gældende fra dette vindue, sikkert fordi man regnede med han var væk inden, og hvis ikke så kunne Erik vidr sig sikker på at komme det. Omvendt blev Steinlein spurgt til den klausul i fbm. et prematch interview for et par runder siden, og der afviste han den ikke kategorisk, men jeg tolkede det nu heller ikke som om der var en på 12 millioner.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

4096 skrev:Start11 ifølge fcm.dk lyder således: Mikkel Andersen, André Rømer, Kian Hansen, Erik Sviatchenko, Filip Novák, Tim Sparv, Jakob Poulsen, Kristoffer Olsson, Pione Sisto, Daniel Royer, Martin Pusic.

Godt kaldt Arff - du fik din idealopstilling :D
Måske Jess bare skulle ringe næste gang ;-) Haha! Synes dog Pusic viser sig som en mand med et stort hjerte i dag. Han spiller en fantastisk kamp, og var langt bedre end jeg har set Duncan i flere år, og lysår foran Paul. Han er fantastisk i presset, han er en trussel dybt, han holder flot på bolden og får den sluppet på de rette tidspunkter. Han bliver desværre ikke rigtig farlig i dag, udover én situation, hvor han måske tøver en anelse for længe og bliver tacklet.

Send Duncan til AGF, brug Pusic som første valg, Kadlec som andet valg (han er tiltænkt en plads på kanten) og Paul som tredje, og så hent en kantspiller mere, så passer pengene offensivt. Så kunne en offensiv midtbanespiller ala Petter Andersson selvfølgelig også pynte på holdet, selvom Kris har været et af få lyspunkter de seneste par måneder!

Og efter min kritik af Jess, skal han også have et skulder klap i dag, for endelig var holdet sat korrekt op taktisk og mentalt.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg havde nok alligevel solgt efteråret for det her, hvis man havde spurgt mig 28.7, efter et koldt og vådt hjemmenederlag til APOEL ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg vil godt rose Arff. Synes du satte en god opstilling. :D Og fedt at Thorup læser med ;) :P

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ravnen skrev:Min mavefornemmelse siger at vi får en brandkamp fra Pione Sisto, der sidder garanteret en hær af agenter klar, præsterer han i denne kamp så ryger han i vinterpausen, det burde være stærkt motiverende.
Ahmeen hvad sagde jeg? :mrgreen:

Heldigt mål, men hold kæft det så godt ud :ugeek:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

brandkamp og brandkamp. Men mål scorede han da :)

Stadig langt langt laaaaangt til den Sisto vi tidligere har set. Men et meget lille skridt frem, og det skal vi tage vel imod. Nu har han en lang pause til at komme sig over sin skade og mon ikke vi så ser Sisto komme med fornyet gå-på-mod og selvtillid til foråret. Solgt tror jeg ikke han bliver.

Mener også du skrev noget i retning af at du troede på et godt resultat (måske jeg husker forkert) - det var til gengæld spot on. Det havde jeg ikke fantasi til at forestille mig
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis man ikke havde en god dag, synes jeg Erik og Bach Bak giver den et nøk opad :D
http://www.bold.dk/video/?id=13151

On topic:
Nu var Lauridsen ikke så længe på banen, men hvordan ser i vores slutopstilling?

Andersen
Rømer - Kian - Erik - Lauridsen
Royer - JP - Sparv - Novak
Poul
Urena

I forlængelse af det, er jeg nok en af dem der har været undrende over man ikke har brugt Uréna mere, synes egentlig han gjorde det godt med bold, men synes godt nok han mangler at gøre en indsats uden bold.

Hvor fedt er det ikke lige at vi er videre og hele holdet gjorde det kanon. FEDT FEDT FEDT :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

mousebreaker skrev:brandkamp og brandkamp. Men mål scorede han da :)

Stadig langt langt laaaaangt til den Sisto vi tidligere har set. Men et meget lille skridt frem, og det skal vi tage vel imod. Nu har han en lang pause til at komme sig over sin skade og mon ikke vi så ser Sisto komme med fornyet gå-på-mod og selvtillid til foråret. Solgt tror jeg ikke han bliver.

Mener også du skrev noget i retning af at du troede på et godt resultat (måske jeg husker forkert) - det var til gengæld spot on. Det havde jeg ikke fantasi til at forestille mig
Jaaa joooo... brandkamp var det ikke, men målet var 10 millioner kroner værd såeee :mrgreen:

Du husker rigtigt, jeg skrev at jeg havde en god mavefornemmelse. Det kan jo være mange ting, mod FCK havde jeg det ikke, men det var en anden energi der var omkring den kamp. Nu trænger vi bare til en god lang vinterpause, så ordner vi FCK hjemme :geek:

Christian

Indlæg af Christian »

Virkelig en fornøjelse at se det gamle FCM på banen i går, og det var hele vejen rundt der blev kæmpet og spillet flot fodbold.

Godt set til dem der mente at Pusic var den rigtige starter i går. Han gjorde det godt i opspillet og i presspillet, og jeg synes måske endda han har en fremtid i klubben ;)
Jeg husker ikke han var farlig en eneste gang, men det var måske også en svær kamp at blive farlig i.

Olsson får min Man of the Match, tæt fulgt af Svia, som lige manglede et mål for at gøre indsatsen komplet.

Stort plus til Royer også, der fandt tilbage til det gode pasningsspil og den utrættelige energi han tidligere har vist.

dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af dejligeikast »

Det var ganske enkelt en fornøjelse i går aftes til Brugge kampen. Endelig havde vi det ”gamle” FCM tilbage, med mange af de dyder vi har levet højt på de sidste par år. Det var den helt rigtige kamp, at komme tilbage på sporet i.

Der var ikke fuld hus på stadion, men jeg synes nu alligevel stemningen var ret god og tilskuerne forstod at give spillerne en ekstra hånd med. Vi var ikke oppe på samme stemningsniveau som til Southampton kampen. Men alligevel kommer denne Brugge kamp ind i en top tre, over mine bedste oplevelser på MCH Arena, i løbet af de seneste år. Nummer 1 er og bliver 2-0 kampen mod FCK i maj 2015 (og Sistos 2-0 mål er uden sidestykke min all time favorit fodboldoplevelse ever!!). Nummer 2 er Southampton kampen i august – fantastisk stemning den aften. Og som en flot nummer 3, så kommer denne Brugge kamp. Ikke fordi det er den mest velspillede, men pga. kampens betydning og fordi vi havde en FCM hold, som spillede med den vilje og fight, der skal til, i sådan en kamp.

Både JT og flere af spillere er med rette blevet rost for deres indsats i denne kamp, her på siden. Men skal jeg fremhæve en, så vil det være Rømer. Specielt i de første 45 min, leverede han en kanon defensiv indsats. Godt overblik og perfekt timede tacklinger. Jeg sad nede i ”Rømers hjørne” i de første 45 min, og nød hans spil. Og jeg har ellers ikke været den største Rømer fan – min i går overgav jeg mig

Besvar