Optakt: AGF VS FCM
Re: Optakt: AGF VS FCM
Fyr Thorup.
Intet fungerer, og intet har fungeret meget længe. En ting er at spillerne individuelt fejler, men taktisk og kollektivt er det en katastrofe, og det er Thirups ansvar! Det er så tamt, og det er spillet som er mere forfærdeligt og trist end resultatet. Jeg kan slet ikke genkende os, vi spiller lange bolde fra start til slut, alt kollektivt genpres og aggressivitet er væk, og tilbage står et desarmeret ligegyldigt midterhold.
Læg dertil at han fuldstændigt har fejlet på Pusic, og at også andre store individuelle spillere tilsyneladende slet ikke trives. Jeg synes indikatioerne er klare, vi bør skifte.
Kadlec må hade sig selv.
Intet fungerer, og intet har fungeret meget længe. En ting er at spillerne individuelt fejler, men taktisk og kollektivt er det en katastrofe, og det er Thirups ansvar! Det er så tamt, og det er spillet som er mere forfærdeligt og trist end resultatet. Jeg kan slet ikke genkende os, vi spiller lange bolde fra start til slut, alt kollektivt genpres og aggressivitet er væk, og tilbage står et desarmeret ligegyldigt midterhold.
Læg dertil at han fuldstændigt har fejlet på Pusic, og at også andre store individuelle spillere tilsyneladende slet ikke trives. Jeg synes indikatioerne er klare, vi bør skifte.
Kadlec må hade sig selv.
De er slidt ned, man kan ikke give Jess al skylden, skader har kostet dyrt, og her må den sportslige ledelse træffe et valg, tror man mere på Anderson, j. Larsen, Hassan og bak
Det var så endnu en foræring til vore konkurrenter. Hold da kæft de må grine i KBH og Ålborg. Det havde de aldrig ladet ske.
-
mousebreaker
Dahlin har ikke haft nogen betydning som jeg ser det. Andersson skader har haft betydning, omvendt har han altid været meget skadet - det er vel kun KBB der kan gøre ham ranges stridig som den med flest skadespauser (undlader Hedinsson i den kontekst). Sisto har man fejlet med efter han kom tilbage. Han har spillet småskadet for ofte set udefra (kan være jeg er forkert på den, de ved forhåbentlig bedre). Men man kunne ikke få mindre ud af en mand med det talent end vi har fået. Så meget er sikkert. Jim Larsen har været ude men vi har altid kunnet stille med enten Banggård, Kian eller Erik. De har mig bekendt kun været ude med få karantænedage og tilsvarende få skadespauser. Men Banggaard er ikke blevet brugt ret meget - kan godt være folk er efter ham, men var han ikke god nok da vi blev mestre? Jeg mener ikke at savnet af Jim Larsen har været mærkbart, han ville alligevel bare kæmpe med Banggard om pladsen som første reserve. Erik har holdt niveau mens Kian er faldet helt af på den. Rilwan Hassan har til gengæld været savnet og det er også den mest mærkbare mangel vi har haft i min verden. Det er vel grundet den skade at JT har drevet rovdrift på Royer og Sisto. KBB har vi kun manglet pga den gnist han tager med sig på banen. Hans lederegenskaber. Men det er så til gengæld også noget der kan mærkes. Jeg synes Rømer har gjort det super på højre back - selvom jeg udmærket er klar over at der er flere herinde som har et horn i siden på ham.
Klart at truppen virker slidt både fysisk og mentalt, men jeg nægter at sige at det bare er uheldigt
Klart at truppen virker slidt både fysisk og mentalt, men jeg nægter at sige at det bare er uheldigt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Luften er i den grad gået af ballonen. Det startede så godt (ikke flot) og sluttede så skidt (rigtig skidt) Vi trænger åbenbart til den pause, selvom det ikke burde være en undskyldning. Spørgsmålet er bare om Thorup kan hive os som hold og de enkelte spillere tilbage op på et højere niveau, jeg kan godt have min tvivl.
-
mousebreaker
Jeg mener ikke at JT brugte sine kort rigtigt fra start. Da han så ville rotere første gang på sæsonen så skiftede han næsten hele holdet ud (udekampen mod Sønderjyske) og burde have fået en lussing men fik een af de mest heldige sejre i Suppens historie. Banggård blev kun brugt nødtvungent og Jesper Lauridsen aldrig. Selvom han spillede samtlige minutter i vores mesterskabssæson så var han ikke god nok til at aflaste Novak da han kom til. Sådan er det bare hele vejen rundt. Thorup har selv udtalt at han kun kigger een kamp frem. Jeg håber det varsagt for at sige at han havde fuld fokus på Legia kampen, men en træners opgave er at se lidt længere frem. Spilleren skal derimod kun se frem til næste kamp hele tiden. En dygtig træner skal kunne dosere truppens kræfter inden det bliver påtvungent. Her mener jeg at JT har fejlet. Naturligvis er ikke alle skader hans fejl - men han har ikke ageret som en træner. Han har reageret. Det er min påstand som andre forhåbentlig kan skyde ned, så det viser sig at vi i stedet står med en helvedes dygtig træner.
puha
- som tidligere nævnt ville jeg vente med at komme med evt kritik af JT, til foråret. Mine frustrationer er dog så store over det jeg er vidne til at jeg desværre ikke kunne holde det tilbage
puha
Den sportslige ledelse må evaluere truppen.
Her tænker jeg på skades situationen
-
mousebreaker
Det er jeg enig i. For mange glasben.FCM2000 skrev:Den sportslige ledelse må evaluere truppen.
Der skal ske noget til januar, uanset om vi mirakuløst skulle gå videre i EL eller ej.
Glæder mig virkelig, virkelig til Kadlec og håber, han kan komme med noget af det, vi har manglet siden Slys afgang.
Men det er ikke nok. Vi skal have en erstatning for Andersson, en aflastning til Sparv og muligvis en højre back og en målmand. Folk med ren skadeshistorik. Jeg er så træt af at se truppen i den sølle forfatning.
Thorup må vel trods alt have lidt mere snor, men ingen kan fredes. Vi var vel alle enige om, at den nye træner kun kunne skuffe efter Glen. Thorup fik så sat forventningerne lidt i vejret med sin start, men uanset hvad er den seneste periode simpelthen for dårlig. Vi får hold under middel til at spille champagnebold.
Glæder mig virkelig, virkelig til Kadlec og håber, han kan komme med noget af det, vi har manglet siden Slys afgang.
Men det er ikke nok. Vi skal have en erstatning for Andersson, en aflastning til Sparv og muligvis en højre back og en målmand. Folk med ren skadeshistorik. Jeg er så træt af at se truppen i den sølle forfatning.
Thorup må vel trods alt have lidt mere snor, men ingen kan fredes. Vi var vel alle enige om, at den nye træner kun kunne skuffe efter Glen. Thorup fik så sat forventningerne lidt i vejret med sin start, men uanset hvad er den seneste periode simpelthen for dårlig. Vi får hold under middel til at spille champagnebold.
-
mousebreaker
Enig i det meste. Starten dog kun resultatmæssigt - hvillket selvflg også var/er det vigtigste. Men problemerne med det spillemæssige har været der hele tiden. Men nu spiller vi ikke engang fysisk længere. Vi presser dem ikke højt nok og giver modstanderne for meget tid. Så kan alle være med - og endda dominere os.
Jeg mener også JT er fredet indtil sommer medmindre foråret hurtigt kuldsejler. Hvis det gør så må vi finde en ny i god tid.
Man må bare konstatere at holdet er fuldstændig faldet fra hinanden på ALLE parametre. Den slags falder tilbage på træneren. Berettiget
Jeg mener også JT er fredet indtil sommer medmindre foråret hurtigt kuldsejler. Hvis det gør så må vi finde en ny i god tid.
Man må bare konstatere at holdet er fuldstændig faldet fra hinanden på ALLE parametre. Den slags falder tilbage på træneren. Berettiget
Det er midtbanen det halter mest med:
Sisto langt fra formen
Olsson mangler speed, og matcher ikke en Anderson hverken offensivt eller defensivt, er boldflytter
Duelund stort talent, men defensivt er der store mangler og der er for meget u-19 over ham endnu
Poulsen virker slidt og er boldflytter
Sparv virker også slidt og er boldflytter
Alt i alt må man sige at midtbanen mangler speed, for meget boldflytteri der sjældent fører til noget, eneste koncept er høje bolde frem med den ene angriber man spiller med.
At spille med Olsson, Poulsen og Sparv samtidigt virker som en fejl, de er for ens fremad banen. Ingen af de tre evner at sætte en mand af, det som Andersson kunne når han var på toppen
Udenfor Hassan, skadet, han har den speed der skal til
Royer, beklager Steinlein at må sige at han ikke har slået til (endnu), han mangler speed
Mabil stort talent der kan nå langt
M. Larsen ligner en der skal videre
Sisto langt fra formen
Olsson mangler speed, og matcher ikke en Anderson hverken offensivt eller defensivt, er boldflytter
Duelund stort talent, men defensivt er der store mangler og der er for meget u-19 over ham endnu
Alt i alt må man sige at midtbanen mangler speed, for meget boldflytteri der sjældent fører til noget, eneste koncept er høje bolde frem med den ene angriber man spiller med.
At spille med Olsson, Poulsen og Sparv samtidigt virker som en fejl, de er for ens fremad banen. Ingen af de tre evner at sætte en mand af, det som Andersson kunne når han var på toppen
Udenfor Hassan, skadet, han har den speed der skal til
Royer, beklager Steinlein at må sige at han ikke har slået til (endnu), han mangler speed
-
mousebreaker
Fuldstændig enig. Jeg vil tilføje at Steinlein har fejlet i ikke at hente en afløser til Sparv. Vi har været heldige at han ikke er gået i stykker. Fejlet hvis han altså har haft muligheden for at hente ind. Det ved vi jo ikke (om han har kunnet få det bevilget eller der i det hele taget har været en spiller at finde der passer ind). Jonas Gemmer har for mange mælketænder endnu til at spille blandt mænd. JP er helt væk og har været det længe. Helt klart slitage.FCM2000 skrev:Det er midtbanen det halter mest med:
Sisto langt fra formen
Jeg synes heller ikke det så lovende ud med Olsson, Sisto og Duelund i start 11'eren. Der er for lidt krop på de små drenge der, ifht at vi skal dominere på fysikken. De kan bare ikke sætte sig godt nok igennem og fylder for lidt. AGF får meget spillerum og ligner jo pludselig et tophold i medgang. Ligesom Viborg. Ligesom OB. Ligesom .....FCM2000 skrev: At spille med Olsson, Poulsen og Sparv samtidigt virker som en fejl, de er for ens fremad banen. Ingen af de tre evner at sætte en mand af, det som Andersson kunne når han var på toppen
Stiller vi med de tre mod Brugge så bliver vi kørt over. Men det gør vi jo nok alligevel.
Enig i Royer. Specielt fordi du skriver "endnu". Vi må se hvad der sker til foråret med ham. Iøvrigt skulle han være den første der er købt ind med hjælp fra Benhams datamine.FCM2000 skrev: Udenfor Hassan, skadet, han har den speed der skal til
Mabil. Ja bliver spændende at se hans udvikling.
Marco Larsen. Jeg føler egentlig ikke han rigtig har fået chancen, men hans potentiale er nok ikke stort nok. Det vil jeg lade andre om at bedømme. Har ikke set ham nok (læs: lagt nok mærke til ham, på godt og ondt)
Sikke en rådden kamp, det værste er jo at vi ikke ligner nogen der rigtig vil det. Vores pres og aggressivitet, den spillestil hvor vi kæmper om hver meter og hver bold, som er bygget op af Glen, den virker meget meget langt væk. AGF fik uendeligt meget plads, mens de omvendt var super gode til at stresse os når vi havde bolden.
Jeg synes Paul er super sympatisk, men han er endnu ikke god nok til at starte inde, jeg forstår simpelthen ikke at Pusic ikke får chancen når nu Duncan ikke er klar.
Sisto? Det er da foruroligende hvordan en så fantastisk spiller kan blive fuldstændig anonym, han gør jo ingen som helst forskel. Det mener jeg skyldes taktikken, vi spiller simpelthen for defensivt, og så er der ikke plads til offensiven, vi skal have presset langt højere op på banen.
Thorup startede godt, men det var også et vinderhold han overtog, siden er det som om holdet er gået i stå og har mistet selvtilliden.
Jeg synes Paul er super sympatisk, men han er endnu ikke god nok til at starte inde, jeg forstår simpelthen ikke at Pusic ikke får chancen når nu Duncan ikke er klar.
Sisto? Det er da foruroligende hvordan en så fantastisk spiller kan blive fuldstændig anonym, han gør jo ingen som helst forskel. Det mener jeg skyldes taktikken, vi spiller simpelthen for defensivt, og så er der ikke plads til offensiven, vi skal have presset langt højere op på banen.
Thorup startede godt, men det var også et vinderhold han overtog, siden er det som om holdet er gået i stå og har mistet selvtilliden.
5 seneste Superligakampe og 4 point! 4 point!!!
En sejr over et mildest talt decimeret Esbjerg hold og en mand i overtal i en time!
Uafgjort mod OB, hvor vi var svine heldige!
Klare nederlag til Viborg, AGF og Brøndby.
Læg der til nederlag til Legia, Roskilde, 2 x Napoli.
Holdet har lignet et hold der er træt af at skide i et utal af kampe. Det er Jess Thorups ansvar alene. Superligaens med afstand bedste spiller har han fået til at ligne en serie 2 spiller, Superligatopscoren sidder på bænken, spillet ligner noget selv Drillo ville krumme tær over.
Jeg må sige jeg er rystet over at så mange profiler, en så stærk trup, ja vel FCM's bedste nogensinde kan præstere så håbløst. Folk siger vi ikke længere har en spillestil - det er ikke korrekt - den hedder sparke lange bolde i blinde! Det hele falder tilbage på træneren, når spillerne leverer det de gør.
Er skuffet over at man ikke hentede Ole Gunnar Solskjær og jeg var også skuffet i starten. Enhver serie træner kunne gøre det der skete i starten, fordi der kørte holdet videre på optimismen og selvtilliden fra forrige sæson.
En sejr over et mildest talt decimeret Esbjerg hold og en mand i overtal i en time!
Uafgjort mod OB, hvor vi var svine heldige!
Klare nederlag til Viborg, AGF og Brøndby.
Læg der til nederlag til Legia, Roskilde, 2 x Napoli.
Holdet har lignet et hold der er træt af at skide i et utal af kampe. Det er Jess Thorups ansvar alene. Superligaens med afstand bedste spiller har han fået til at ligne en serie 2 spiller, Superligatopscoren sidder på bænken, spillet ligner noget selv Drillo ville krumme tær over.
Jeg må sige jeg er rystet over at så mange profiler, en så stærk trup, ja vel FCM's bedste nogensinde kan præstere så håbløst. Folk siger vi ikke længere har en spillestil - det er ikke korrekt - den hedder sparke lange bolde i blinde! Det hele falder tilbage på træneren, når spillerne leverer det de gør.
Er skuffet over at man ikke hentede Ole Gunnar Solskjær og jeg var også skuffet i starten. Enhver serie træner kunne gøre det der skete i starten, fordi der kørte holdet videre på optimismen og selvtilliden fra forrige sæson.
-
mousebreaker
Det absolut eneste vi kan glæde os over som FCM fans er - udover signingen af Kadlec (synd for ham) - stormen Gorm