Viborgspiller uden opholdstilladelse
-
Jannick
Viborgspiller uden opholdstilladelse
Der skulle idag være en artikel i EB om at Viborg ikke havde styr på opholds- 0g arbejdstilladelse da Yuri Morales var i klubben. Han debuterede, så vidt jeg husker, imod os, så hvis der er nogen der har læst artiklen, kunne det være lækkert med et referat.
Senest rettet af Jannick 23. jul 2005, 14:02, rettet i alt 1 gang.
-
Peter Ross
Re: Viborgspiller uden opholdstilladelse
http://cxc.dk/forum/viewtopic.php?t=451 ... 2e57d3f1e4
VFF har også selv kommenteret det:
http://www.vff.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=4247&MEID=54
Vi tror også på den med storken...
Peter Ross
VFF har også selv kommenteret det:
http://www.vff.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=4247&MEID=54
Vi tror også på den med storken...
Peter Ross
-
NME
Re: Viborgspiller uden opholdstilladelse
Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> VFF har også selv kommenteret det:
> http://www.vff.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=424
> 7&MEID=54
Ja "selv kommenteret det" er meget godt ramt.. Det er nemlig ham kommunikations medarbejderen der har valgt at interviewe sig selv.. Det er squ da helt til grin..
-------------------------------------------------------
> VFF har også selv kommenteret det:
> http://www.vff.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=424
> 7&MEID=54
Ja "selv kommenteret det" er meget godt ramt.. Det er nemlig ham kommunikations medarbejderen der har valgt at interviewe sig selv.. Det er squ da helt til grin..
-
Kent
FCM vil have sølvet
Fra dagens EB:
HIT MED SØLVET
Klage på vej: FC Midtjylland kræver sølvmedaljerne udleveret af Don Ø på grund af ulovlig spiller
Af Lars Fogt, Simon stilling og Kåre Quist
Skandalerne i Udlændingestyrelsen bliver ved med at eksplodere i kolossale brag i Superligaen.
Nu forlanger FC Midtjylland sølvmedaljerne revet af hovedet på alle FCK's spillere og fluks sendt i en konvolut til Herning.
- Vi skriver straks en klage til DBU's bestyrelse, for det her er ikke i orden. Det handler om andenpladsen i tabellen og om principper, siger FC Midtjyllands direktør Jens Ørgaard.
Baggrunden er, at Viborg 22. september sidste år spillede en kamp mod midtjyderne med amerikaneren Yuri Morales, der ikke havde nogen arbejdstilladelse, på holdet. Dermed spillede de uafgjort 1-1 med en ulovlig spiller på holdet.
Æren, medaljer og penge
Får FCM medhold i klagen til DBU, så kan de ende med at blive kåret som vinder af kampen.
Dermed overhaler midtjyderne FC København, der i stedet må nøjes med bronze.
Klagefristen er udløbet, men DBU's bestyrelse kan endnu tage sager op.
- Vi vil have æren, sølvmedaljerne og ekstra tv-penge. Det er en alvorlig sag, siger Jens Ørgaard.
Skandalen kan vende op og ned på sidste års Superliga og er sidste eksempel på et rædselskabinet af skeletter, der vælter ud af Udlændingestyrelsens skabe.
Alle afsløret af Ekstra Bladet.
Viborg FF mener, at de havde en mundtlig arbejdstilladelse, før papirerne endelig gik i orden 12. oktober.
Men en sådan tilladelse er ifølge styrelsen ikke juridisk gyldig.
Ordknap Don Ø
Derfor skal Viborg erklæres som taber i de to Superliga-kampe, hvor de brugte amerikaneren.
Viborg mister fire point, og Silkeborg overtager deres 7. plads i sidste års liga, hvis klagen går igennem.
Det er en sjældent ordknap bestyrelsesformand for FC København, som Ekstra Bladet får i røret.
- Jeg har ingen kommentarer til, hvis FC Midtjylland vil have vores medaljer.
- De skal være velkommen til at klage. Jeg har ikke sat mig ind i sagen, siger Flemming Østergaard.
HIT MED SØLVET
Klage på vej: FC Midtjylland kræver sølvmedaljerne udleveret af Don Ø på grund af ulovlig spiller
Af Lars Fogt, Simon stilling og Kåre Quist
Skandalerne i Udlændingestyrelsen bliver ved med at eksplodere i kolossale brag i Superligaen.
Nu forlanger FC Midtjylland sølvmedaljerne revet af hovedet på alle FCK's spillere og fluks sendt i en konvolut til Herning.
- Vi skriver straks en klage til DBU's bestyrelse, for det her er ikke i orden. Det handler om andenpladsen i tabellen og om principper, siger FC Midtjyllands direktør Jens Ørgaard.
Baggrunden er, at Viborg 22. september sidste år spillede en kamp mod midtjyderne med amerikaneren Yuri Morales, der ikke havde nogen arbejdstilladelse, på holdet. Dermed spillede de uafgjort 1-1 med en ulovlig spiller på holdet.
Æren, medaljer og penge
Får FCM medhold i klagen til DBU, så kan de ende med at blive kåret som vinder af kampen.
Dermed overhaler midtjyderne FC København, der i stedet må nøjes med bronze.
Klagefristen er udløbet, men DBU's bestyrelse kan endnu tage sager op.
- Vi vil have æren, sølvmedaljerne og ekstra tv-penge. Det er en alvorlig sag, siger Jens Ørgaard.
Skandalen kan vende op og ned på sidste års Superliga og er sidste eksempel på et rædselskabinet af skeletter, der vælter ud af Udlændingestyrelsens skabe.
Alle afsløret af Ekstra Bladet.
Viborg FF mener, at de havde en mundtlig arbejdstilladelse, før papirerne endelig gik i orden 12. oktober.
Men en sådan tilladelse er ifølge styrelsen ikke juridisk gyldig.
Ordknap Don Ø
Derfor skal Viborg erklæres som taber i de to Superliga-kampe, hvor de brugte amerikaneren.
Viborg mister fire point, og Silkeborg overtager deres 7. plads i sidste års liga, hvis klagen går igennem.
Det er en sjældent ordknap bestyrelsesformand for FC København, som Ekstra Bladet får i røret.
- Jeg har ingen kommentarer til, hvis FC Midtjylland vil have vores medaljer.
- De skal være velkommen til at klage. Jeg har ikke sat mig ind i sagen, siger Flemming Østergaard.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: FCM vil have sølvet
Det vil fandeme være et kup, hvis det kan gå igennem!
Det specielt gode er at sende Viborg en tak ned
Det specielt gode er at sende Viborg en tak ned
-
Kent
Der står dog også i en anden artikel at det ikke er så sandsynligt at det sker - I Ali Akida-sagen mistede AB point, uden dog at modstanderne blev tilskrevet tilsvarende.
Det mest sandsynlige er altså at VFF mister point uden at FCM eller andre får flere.
Kent
Det mest sandsynlige er altså at VFF mister point uden at FCM eller andre får flere.
Kent
-
Jannick
Var det iike en lignende aftale Jørgen Tørnæs lavede med udlændingestyrelsen da han ansatte østeuropærere på sin lille bondegård? Han fik en bøde på 143.000 kr for at lade dem arbejde før papirerne var iorden.
Tvivler på at vi vil få tildelt point, men om ikke andet kunne det da være lækkert, hvis Viborg mistede lidt penge og røg et tak ned.
Tvivler på at vi vil få tildelt point, men om ikke andet kunne det da være lækkert, hvis Viborg mistede lidt penge og røg et tak ned.
-
Bjørn
Helt ærligt sæsonen er ovre, og medaljerne er delt ud. Jeg synes sku det ville være lidt underligt hvis vi her i denne sæson ligepludselig skulle gå fra at være bronzevindere til at blive sølvvindere på baggrund af en skrivebordsafgørelse. Det eneste der ville være okay, rent mentalt, i denne forbindelse var hvis tv-pengene blev udlignet mellem FCM og FCK, men det ville igen egentlig være lidt underligt, for vi kunne altså selv have skaffet os pladsen på normal vis.
-
Jannick
Men var det ikke fordi AB ikke har draget fordel af at Ali i virkeligheden ikke hed Ali. Manden er jo den samme uanset hvad han kalder sig.
I Viborg derimod har de benyttet sig af en spiller der IKKE matte arbejde i danmark og, klubben alligevel har draget fordel af benytte ham.
Når det så er sagt så synes jeg også det er lidt underligt at bytte rundt på medaljer efter sæsonens afslutning. Uanset hvad så vil jeg huske sæsonen for bronze. Og jeg tvivler da også på at vi vil få noget ud af en klage.
I Viborg derimod har de benyttet sig af en spiller der IKKE matte arbejde i danmark og, klubben alligevel har draget fordel af benytte ham.
Når det så er sagt så synes jeg også det er lidt underligt at bytte rundt på medaljer efter sæsonens afslutning. Uanset hvad så vil jeg huske sæsonen for bronze. Og jeg tvivler da også på at vi vil få noget ud af en klage.
-
Claus (BW#1145)
Fratræk da bare 4 point i dette års tabel, så passer pengene.