Arff skrev:Mine forventninger til januar transfervinduet ser sådan her ud:
Ud:
Farvel:
Francis Dickoh og Hedinson har begge kontrakt udløb til vinter, og ingen af dem får forlænget kontrakten.
Den "sikre":
Erik
Jeg tvivler på, at vi kan blive ved med at holde på Erik, som med stor sandsynlighed bliver solgt til vinter, da han er klar til næste step. Dog kan en evt. EM-billet få ham til at blive, da et klubskifte og usikkerhed omkring spilletid kan forværre hans chancer ifht. en plads i landsholdstruppen. Kvalificerer Danmark sig ikke til EM, er han med 80% sikkerhed videre.
Med stor sandsynlighed:
Petter Andersson:
Som det ser ud lige nu tyder meget på, at vi har set det sidste (og bedste) til Petter i Midtjylland. Rygterne går på, at hans knæ ikke kan klare mosten længere, og derfor skal trappe ned eller få fixet hele knæet. Sidste tilfælde vil tage et års tid, og derfor vil det være i begge parters interesse at ophæve samarbejdet (hvis han ønsker det), så han kan komme hjem til Hammarby og slutte karrieren, og samtidig vil FCM have noget konkret at forholde sig til, og derfor kan agerer på transfermarkedet.
50/50:
Pione
Har haft endnu et skadesplaget halvt år, hvor niveauet også har været meget svingende. På gode dag den bedste i dansk fodbold, mens han på andre dage blot er en gennemsnitlig spiller, som dog stadig kan være match afgørende. Men skal klubben sælge ham, skal vi op og snakke 50 mio., og det tror jeg ikke på vi kan få for ham pt. En halv sæson mere i Midtjylland ville være godt for begge parter, og samtidig er det ikke mange klubber som spenderer så mange penge på en ung spiller i januar transfervinduet.
Måske'erne:
Pusic, Urena, Rilwan Hassan
Udlejning:
David, Gemmer, Rasmus Lauridsen
Ind:
Kadlec er med 99% sikkerhed FCM-spiller når kalenderen rammer d. 1/1-16, og meget tyder på at han allerede inden bliver præsenteret. Han kan både gøre sig som kantspiller, 10'er og som 9'er, hvilket giver flere muligheder i den taktiske værktøjskasse, hvor han giver Jess muligheden for 4-4-2, 4-2-3-1 og den vant 4-1-4-1. Han er en spiller med et stort uløst potentiale, som virkelig kan blive en profil i Superligaen, hvis han finder melodien.
Hvis vi lander Kadlec mangler vi blot en erstatning for Petter (enten nu eller til sommer), og så kunne det passende være en Zimling-type, som både kan gøre sig som 8'er, men bestemt også som gardering/konkurrent til Sparv på den defensive midtbane.
Ryger Erik, skal vi selvfølgelig finde en afløser for ham, da vi så kun står med Jim Larsen, Kian Hansen og Patrick Banggaard, hvilket ikke er nok med Jim Larsens skadeshistorik in mente.
Både Jens Jønsson og Rasmus Falk kan pr. 1/1-16 frit forhandle med andre klubber, og selvom deres første prioritet nok er udlandet, kunne begge være spændende muligheder i FCM.
Næste sæson bringer endnu flere kampe end denne, hvis vi igen kommer igennem nåleøjet til Europa, da den nye Superliga-struktur byder på 36 kampe, og da der både er EM og OL næste sæson, skal turneringen være færdig i midten af maj. Det kan medføre et kæmpe pres på alle trupper og klubber, så derfor kunne man forestille sig, at klubben valgte at handle i rettidigomhu, og allerede nu begynde at klargøre truppen til 16/17 sæsonen.
Godt indlæg hvor jeg langt hen af vejen er enig i dine betragtninger.
Jeg tror desværre også vi med 99%sikkerhed mister Erik. Han har fortjent at komme afsted og er lige nu på toppen af sin karriere. Der vist desuden også lidt snak om en frikøbsklausul på 13-14 mio hvilket vel ligger godt 10mio under hans reelle markedsværdi så han blir svær at beholde og skal naturligvis erstattes.
Jeg tror ikke Sisto ryger i dette vindue. Der har været for mange skader og med en lang kontrakt forventer jeg ikke FCM sænker priskravet på omkring de 40-50mio. Jeg kan ikke se en køber med hans skader og efterår i mente.
Jens Jønsson kunne være et godt bud på en signing. Han spillede med succes 6'er positionen under Jess Thorup ved u21 em samtidigt med at han lige nu mest bliver brugt som central forsvarsvarsspiller i AGF. (Dog med begrænset succes) Men såfremt han selv kan finde sig til rette med en reserverolle ville han være en perfekt reserve for både Sparv og i det centrale forsvar såfremt Erik smutter.
Falk er vist en drømmespiller for mange Superligaklubber med 6 mdr. Til kontraktudløb og jeg så ham selvsagt også gerne i FCM hvor han kunne tilføre noget af den gennembrudsstyrke og x-factor vi har manglet med Igbouns farvel (og tildels Sisto og Hassans skader)
Andersson bliver et kæmpe savn. En af de bedste midtbanespilleren klubben har rådet over. Men jeg mener faktisk vi i klubben allerede har tegningerne til en erstatning i vores anden svensker Olsson som virkelig imponerer mig pt. Jeg synes lidt i starten han virkede som en luksus spiller der troede lidt for meget på at talentet og lidt lækker boldbehandling ville rykke ham op på øverste hylde. Men det som imponerer mig mest af den indstilling han efterhånden viser hver gang. Han er næsten konstant den spiller med flest km. I benenen og han arbejder benhårdt både offensivt og defensivt samtidigt med at hans blik for medspillere bare bliver bedre og bedre. Han skal nok fylde det hul Andersson efterlader.
Glæder mig til at se Kadlec. (Hvis vi altså lukker den handel denne gang) Jeg har ikke set meget til ham men efter hyben og hans statistik (ikke mindst i den tjekkiske liga) ligner han en spiller som kan løfte overliggeren, hvis han finder niveau. Er dog lidt bekymret for psyken og personligheder da jeg lidt har det indtryk, at han godt kunne minde om en tjekkisk "Bendtner light". Forlydender om uforløst potentiale og stort talent men også dårlig indstilling til træning kan godt skræmme mig lidt forhold til om han nu også blir den profil vi alle håber på. Jeg æder gerne mine ord;)