Hvad om vi starter kl. 17.30 med navneopråb af samtlige spillere, bare sådan at alle ved at der starter vi.TrueWolfMidt skrev:Enig. Gerne navneopråb af hele truppen. Mabil har godt af at mærke suset fra cc contractor tribunen og hvem der ellers råber med. Håber alle tribuner giver en hånd med så stemningen bliver ala når den var bedst sidste sæson.Fcmrose skrev:Helt enig.
Og vi kan passende starte med at komme i så god tid, så vi kan nå at råbe alle spillere op inden kampstart - hvis vi også kan nå reserverne gjorde det ikke noget.
Vores indsats på tribunerne
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Vores indsats på tribunerne
Det er vitalt at man er der i god tid hvis stemningen skal bygges op. En søndag med hjemmekamp starter for os (Bif) 3-4 timer før kampstart med at vi mødes i "Hytten" og får os en øl. Præcis 2 timer før kampstart går vi mod stadion hvor vi bliver lukket ind 1 1/2 time før start. På dette tidspunkt er stemningen allerede begyndt at være der - hvilket gør at vi er "varme" når spillerne går på banen for at varme op. En af grundene til at stemningen på Sydsiden er så massiv er netop at folk ikke bare dukker op kort før kampen. I kunne evt begynde med at lave lidt arrangementer før kampen for dem som skal skabe stemningen til kampene. Sørg for at få stemningstribunen ordentlig op at køre - når den kører er det nemmere at få de tre andre tribuner med da de blot skal følge trop og ikke selv skabe noget. Desuden er det vigtigt at de Capoer der er, bliver repekteret, da det er dem der skal sætte flokkens tempo.Fcmrose skrev:Helt enig.
Og vi kan passende starte med at komme i så god tid, så vi kan nå at råbe alle spillere op inden kampstart - hvis vi også kan nå reserverne gjorde det ikke noget.
I er blevet klart bedre over de sidste par sæsoner og er i dag længder foran Aab, Viborg, Hobro osv... Man må dog væbne sig med tålmodighed - det tager mange år at skabe en kultur som den der er i FCK, AGF og Bif...
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
Fedt ThygeM at du gider at dele din erfaring med Brøndbys support, som jo by far er den absolut største, bedste og fedeste i Danmark!!
Synes at det er rigtigt gode pointer med at mødes inden, og få sat tingene lidt mere i "system"
Har selv været i Hytten for rigtigt mange år siden - det var super hyggeligt
Var der endda i FCM-trøje (det er ikke sikkert den går idag...? ) - sammen med Brøndby venner
Efter kampen havde jeg den dog pakket pænt væk
(kampen endte vist uafgjort)
Har også engang stået på Faxe-tribunen - det var altså svært ikke at lade sig rive med af stemningen

Synes at det er rigtigt gode pointer med at mødes inden, og få sat tingene lidt mere i "system"
Har selv været i Hytten for rigtigt mange år siden - det var super hyggeligt
Var der endda i FCM-trøje (det er ikke sikkert den går idag...? ) - sammen med Brøndby venner
Efter kampen havde jeg den dog pakket pænt væk
Har også engang stået på Faxe-tribunen - det var altså svært ikke at lade sig rive med af stemningen
-
TrueWolfMidt
Fcm vs Napoli. Stod på cc contractor og synes at stemningen generelt er fin. Lidt udfald men det må forventes. Alle tribunerne er med, dog kunne flere godt deltage bare lidt mere. Hvordan var lyden på tv. Kunne stemningen høres / føles.
Det virkede på mig fra tribunen, at da vi alle klappede ved indkast og standard situationerne virkede Napoli lidt lammene / forundrede over hvad der skete. De var nok forberedte på vores standarder men ikke over måden de blev udført på, med god volumen fra tilskuerpladserne.
Det virkede på mig fra tribunen, at da vi alle klappede ved indkast og standard situationerne virkede Napoli lidt lammene / forundrede over hvad der skete. De var nok forberedte på vores standarder men ikke over måden de blev udført på, med god volumen fra tilskuerpladserne.
Jeg var meget imponeret, for første gang nogensinde stod jeg nede foran sportsmaster (2. halvleg) og kunne tydeligt høre de sange FCM fansene sang. Det var som om en stor del af stadion sang med?
Stemningen var god i starten, men Napolis 3 mål punkterer selvfølgelig ballonen lidt.
-
dejligeikast
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Gammel FCM fan, men ny her på graven - jeg tillader mig lige at spille ind her.
Jeg sad i hjørnet mellem CC og Faxe tribunerne. Stemningen var flot frem til 0-3 målet. Her blev den punkteret. Men imponerende som stemningen kom op igen efter 1-3 målet og det fornuftige spil i de sidste 45 min.
Jeg synes der var en dejlig magisk stemning lige før spillernes indkøb på banen, da hele stadion klapper i takt til "Sirius", fra The Alan Parsons Project. Det er en fornøjelse at opleve.
Men næsten bedst af det hele var under opvarmningen, hvor Jess Thorup går langs CC og Faxe tribunen. Der rejser publikum sig op og klapper af Jess. Med mine subjektive øjne nok dels for har flotte arbejde og resultater har allerede har leveret, men jeg tænkte også om det måske lidt var en markering af støtten til Jess, i en tid med Glen/Steinlein/Ankersen-cirkus.....
Jeg sad i hjørnet mellem CC og Faxe tribunerne. Stemningen var flot frem til 0-3 målet. Her blev den punkteret. Men imponerende som stemningen kom op igen efter 1-3 målet og det fornuftige spil i de sidste 45 min.
Jeg synes der var en dejlig magisk stemning lige før spillernes indkøb på banen, da hele stadion klapper i takt til "Sirius", fra The Alan Parsons Project. Det er en fornøjelse at opleve.
Men næsten bedst af det hele var under opvarmningen, hvor Jess Thorup går langs CC og Faxe tribunen. Der rejser publikum sig op og klapper af Jess. Med mine subjektive øjne nok dels for har flotte arbejde og resultater har allerede har leveret, men jeg tænkte også om det måske lidt var en markering af støtten til Jess, i en tid med Glen/Steinlein/Ankersen-cirkus.....
Hmm egentlig sjovt at stemningen bliver rost, jeg havde nemlig en anden fornemmelse..
Jeg blev fanget ude ved trappeopgangen og stod derved som den yderste der skulle synge.. Her havde jeg fornemmelsen af at rigtig mange som stod længere inde mod midten, IKKE sang med.. Dette irreterer mig grænseløst...
Jeg er med på at der blev lagt et super pres på dommeren fra hele stadion indtil vi kom bagud, dette var fantastisk..
Men det er måske bare min opfattelse at sangene ikke blev lydmæssige høje nok...
Jeg blev fanget ude ved trappeopgangen og stod derved som den yderste der skulle synge.. Her havde jeg fornemmelsen af at rigtig mange som stod længere inde mod midten, IKKE sang med.. Dette irreterer mig grænseløst...
Jeg er med på at der blev lagt et super pres på dommeren fra hele stadion indtil vi kom bagud, dette var fantastisk..
Men det er måske bare min opfattelse at sangene ikke blev lydmæssige høje nok...
Når man nu sidder og se Bayern mod Arsenal, så er alle Bayern fans samlet nede bag det ene mål i hvad der ligner et bur.. På den måde sikrer man sig vel, at dem som vil hoppe og synge står sammen... Nu kan vi ikke sammenligne os med dem, det ved jeg, men var det ikke en ide at lave en indespærret område, hvor de folk som vil hoppe og synge kommet ind.. Så sikrer man sig et højere lydniveau tænker jeg..
Hvad tænker I andre ??
Nu bor jeg langt væk som I kan se, så ser jo ikke vildt mange kampe..
Men FCK kampen i foråret var super fed stemning, Randers kampen for nogle runder siden var flad og var skuffet efter Napoli kampen at der var så mange i midten af Asa, som ikke sang med...
Hvad tænker I andre ??
Men FCK kampen i foråret var super fed stemning, Randers kampen for nogle runder siden var flad og var skuffet efter Napoli kampen at der var så mange i midten af Asa, som ikke sang med...
-
Steffen am
Det var vel hele ideen da man skabte Asa området?
Men ved ikke om da man flyttede Asa længere mod langsiden, for at få langsiden med, om man i virkeligheden tabte noget af stemningstribunen? Plejer at stå hen imod tv-studiet, synes der var mere stemning tidligere, da Asa var på midten bag målet.
I forhold til stemningen i selve asa området, er det nok nogle andre end mig der skal svare på, men mit bud er at der er nogle der ikke helt har forstået og nogle gerne vil være helt tæt på stemningen uden selv at bidrage.
Synes selv det er mega fedt, dem der gør en indsats i ASA, kæmpe cadeau.
Vil i virkeligden selv stå 20-30 meter fra ASA, så man kan bidrage ind i mellem og man kan synge med på de sange man kan.
Men ved ikke om da man flyttede Asa længere mod langsiden, for at få langsiden med, om man i virkeligheden tabte noget af stemningstribunen? Plejer at stå hen imod tv-studiet, synes der var mere stemning tidligere, da Asa var på midten bag målet.
I forhold til stemningen i selve asa området, er det nok nogle andre end mig der skal svare på, men mit bud er at der er nogle der ikke helt har forstået og nogle gerne vil være helt tæt på stemningen uden selv at bidrage.
Vil i virkeligden selv stå 20-30 meter fra ASA, så man kan bidrage ind i mellem og man kan synge med på de sange man kan.
-
Jalokin1990
Som Steffen am rigtigt siger, så var det hele idéen bag ASA området, og jeg synes på sin vis også, at det virker ganske fint.Skagen skrev:Når man nu sidder og se Bayern mod Arsenal, så er alle Bayern fans samlet nede bag det ene mål i hvad der ligner et bur.. På den måde sikrer man sig vel, at dem som vil hoppe og synge står sammen... Nu kan vi ikke sammenligne os med dem, det ved jeg, men var det ikke en ide at lave en indespærret område, hvor de folk som vil hoppe og synge kommet ind.. Så sikrer man sig et højere lydniveau tænker jeg..
Hvad tænker I andre ??
Ved ikke om man har tabt noget af stemningen, til gengæld synes jeg det er super fedt, at man har stemningstribunen så tæt på familieafsnittet. Vi er jo trods alt en ung klub, så vi skal have fat i nogle af dem fra den næste generation, så stemningstribunen kan blive endnu mere markant i de kommende år.
Du har ganske ret, der er nogle som ikke har forstået, at der gerne skal gives gas alle 90 minutter, og det er ganske frustrerende. Jeg er selv på stemningstribunen til hver hjemmekamp, og bruger samtlige minutter på at råbe og skrige, i min verden skal man gerne være hæs når man forlader stemningstribunen. Nu er jeg ikke selv medlem af Ultras Midtjylland, som er dem der står for at skabe stemningen, men det pisser mig af, at der dukker folk op i stemningsområdet, som ikke synger eller klapper med, så jeg kan ikke forestille mig hvor meget det irriterer dem fra Ultras, som kæmper for at få folk med. Capoen står næsten til hver hjemmekamp og skal hive folk igang med at synge og klappe, når dette virkelig burde være en selvfølge. Jeg har forståelse for at man ikke kender alle sange, men så er det mindste man kan gøre at gøre en indsats for at lære den(dem). Jeg ved Ultras bruger rigtig meget tid på sange og stemning, så det synes jeg virkelig man skal støtte op om, når man møder op i stemningsområdet, også selvom vi er bagud med en enkelt med 5 minutter tilbage af kampen. Ikke mindst for de 11 drenge på banen, som altid har brug for vores støtte uanset scoren.Steffen am skrev:Det var vel hele ideen da man skabte Asa området?
-
TrueWolfMidt
Er egentligt rimelig tilfreds med antallet af tilskuere på Mch Arena her i efterårssæsonen, men burde vi ikke kunne tiltrække flere tilskuere til kampene ? Mod Efb klokken 16.00 på en søndag med ca. 12 grader og ingen vind og tørvejr burde vi vel som minimum runde 8000 tilskuere. Tænk lige over, at vi er forsvarende mestre og har haft det lidt svært her på det sidste, men vi skal alle bidrage også i modgang. Kom nu op af stolene / sofaerne efter landsholdspausen og hjælp vores hårdt trængte klub, med støtte på banen og applaus fra tribunen. Drengene viste stor moral mod Efb og rejste sig. Kom nu ud og hjælp med at gøre slutningen på efterårssæsonen for en fantastisk oplevelse. Tænk stort. Måske kan vi sammen, få drengene til at præstere optimalt og tilbage erobre første pladsen, hvilket vil være fantastisk.
Ang stemningen på stadion... Både kampen hjemme mod Southampton og senest brugge har jeg hørt flere fans fra andre klubber sige, at det er en total flad stemning osv.. Mens folk som har været på stadion mener det er de fedeste kampe rent stemnings mæssigt der har været spillet...
Rent lydmæssigt er det selvfølgelig nemmere i Brøndby og FCK grundet deres store station, som er mere lukket...
Men kunne man ikke stille de mikrofoner som tv stationerne har til at stå, tættere på os fans så man kunne høre os højere ??
Nu kunne jeg desværre ikke være på stadion i torsdags, men jeg kunne næsten heller ikke høre jer fans..
Rent lydmæssigt er det selvfølgelig nemmere i Brøndby og FCK grundet deres store station, som er mere lukket...
Men kunne man ikke stille de mikrofoner som tv stationerne har til at stå, tættere på os fans så man kunne høre os højere ??
Nu kunne jeg desværre ikke være på stadion i torsdags, men jeg kunne næsten heller ikke høre jer fans..
-
TrueWolfMidt
Hvad andre fans siger angående stemningen ved vores kampe, vil jeg ikke tage notits af, især ikke hvis fansene der har været tilstede siger, at stemningen på stadion var god. Vi er gode til at fortælle alle, hvis der ikke har været præsteret fra tribunerne og i netop i de 2 nævnte kampe var stemningen super. Jeg var der selv og kan kun bekræfte det. Opbakningen kunne man ikke klage over.Skagen skrev:Ang stemningen på stadion... Både kampen hjemme mod Southampton og senest brugge har jeg hørt flere fans fra andre klubber sige, at det er en total flad stemning osv.. Mens folk som har været på stadion mener det er de fedeste kampe rent stemnings mæssigt der har været spillet...
-
Steffen am
Havde nok ikke lige set den komme i en pigekor udgave, men synes det er meget fedt lavet.
https://www.facebook.com/DRSporten/vide ... 927900493/
https://www.facebook.com/DRSporten/vide ... 927900493/