Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:
fcmguld2015 skrev:Min påstand vil være, at vi ikke havde tabt kampen i dag med Sparv.
Hans energi og gejst smitter af.
Vi tabte da mod Roskilde med Sparv på banen. Der skal 11 mand til at vinde en fodboldkamp ;-)
Arr... Tjek lige holdopstillingen igen. Sparv var vist i Finland på tidspunkt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hovsa :-)

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

mousebreaker skrev:Hvis der er noget den her sensommer som Steinlein og co burde have lært, så er det at glasbenene må luges ud,hellere før end senere. Hvis vi tager en spiller som KBB som har gjort det godt for klubben, så er han grundet skadesfrekvens en større hæmsko end han er en hjælp. Så er jeg godt klar over at han har en betydning som kulturbærer hvis værdi kan være svært at fastlægge.

Men faktum er at han er skadet i mindst halvdelen af hver sæson. Rømer har gjort det godt som reserve, så på den led har det været fint nok. Men den helt store risiko er når reserven bliver skadet. Så står vi med 3. valget. En 17-årig. Det samme er tilfældet på målmandsposten. Dahlin er nu langtidsskadet, men før det var han fast tilbehør for kortere perioder på skadeslisten. Hvis han har en skadesfrekvens som KBB (noget tyder på det) så står vi altså i en situation at hvis Mikkel Andersen bliver skadet så skal 3. målmanden i spil i over halvdelen af de kampe han er væk - rent statistisk. De situationer er så ikke opstået endnu, men vi leger med ilden. Det samme med Petter Andersson på midtbanen... og sådan kan man blive ved.

Kigger man lidt på de risici vi tager med alle de glasben så vil vi uvægerligt få de perioder med halvdelen af truppen skadet. Som sagt så er vi ikke engang blevet ramt de steder hvor det gør mest ondt. Man kunne tage en manglende gardering med kvalitet til Sparv med i ligningen. Det duer slet ikke. De her risici må og skal minimeres så hurtigt som kontraktlængderne nu tillader det. De spillere skal udsluses uanset hvilken kvalitet de så kan bringe de 14-15 kampe de muligvis kan spille på en sæson. De optager pladsen for en mindre risikofyldt løsning.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Få nu købt en gardering til Sparv, Steinlein
Helt enig

Vi leger lidt med ilden på visse positioner. Som jeg ser det får vi travlt til vinter. Jeg ved ikke hvor mange vi skal af med, men jeg mener ikke vi skal bruge flere kræfter på

Petter Andersson
Jim Larsen
Dahlin
Rilwan
Hedinson ?
Dickoh

Ovenn. lider mere eller mindre af kroniske skader, vil selv væk eller har udløb.

Vi skal have ny
målmand (klassemålmand)
højreback
centerforsvarer (ES ryger nok til vinter)
defensiv midt
offensiv midt (JP holder jo ikke evigt)
kant (Sisto ryger nok til vinter)

Jeg synes at det er bevist de sidste kampe at vi ikke lykkes ret godt med 17-18-19 årige - det er også utaknemmeligt. Der skal mange flere kampe til inden de kan erstatte ved skader og karantæner. Brøndby forsøgte tidligere med en masse unge spillere, men de kunne heller ikke bære det igennem, derfor måtte de have flere rutinerede kræfter ind, og det kan man jo se resultatet af nu.

Jeg mener simpelthen at vi skal have flere rutinerede folk til at føre os igennem alle de kampe vi har lige nu.

Håber da at vi næste år skal spille ligeså mange kampe som i år.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

tatoo skrev:
Vi leger lidt med ilden på visse positioner. Som jeg ser det får vi travlt til vinter. Jeg ved ikke hvor mange vi skal af med, men jeg mener ikke vi skal bruge flere kræfter på

Petter Andersson
Jim Larsen
Dahlin
Rilwan
Hedinson ?
Dickoh
Enig: Dickoh og Hedinson er vel begge spillere, der er tilbage fra tiden som midter- eller subtopklub - Saa de hoerer efter min mening heller ikke til i et FCM, der vil spille med om mesterskabet og i europaeisk gruppespil. Petter Andersson er efter al vurdering paa vej hjem til Sverige. Og det er nok til det bedste for alle i sidste ende.

Jeg er dog uenig med hensyn til Jim og Dahlin som jeg mener skal have chancen her i foraaret:

Jim Larsen mener jeg ikke har vaeret helt saa galt som Andersson med hensyn til skader, og kan han spille en (naesten) komplet foraarssaeson er han vaerd at satse paa.

Dahlin skal have den samme chance. Ogsaa fordi, at klubben faar Lasse Heinze tilbage hvorfor der er en rimelig fornuftig erstatning i tilfaelde af en sakde til Mikkel.

Kan de ikke i foraarssaesonen levere en (naesten) skadesfri halvsaeson paa deres vanlige niveau maa der findes andre loesninger.

Mht. Rilwan er jeg splittet. Skyldes hans mange skader glasben eller skader akvireret i kamp? - Jeg har aerligt talt ikke overblik ...

Jeg tror ogsaa vi skal passe paa kontinuiteten i truppen, hvis vi skifter alle disse ud paa en omgang ...
tatoo skrev:
Vi skal have ny
højreback
centerforsvarer (ES ryger nok til vinter)
defensiv midt
offensiv midt (JP holder jo ikke evigt)
kant (Sisto ryger nok til vinter)
Hvis vi skal have ny hoejre back boer KBB vel tilfoejes til din liste over glasbensspillere, der ikke rigtig har en fremtid i klubben ... Jeg tror egentlig godt Roemer kan udvikle sig til en fornuftig back og jeg synes egentligt han, overordnet set, goer det haederligt. Skal der hentes en, skal det vaere en offensiv type, der ogsaa kan daekke wingen.

Det helt klart vigtigste er en fornuftig 6er som alternativ til Sparv. Hvad med en type som Jens Joensson, som godt nok ikke har imponeret helt vildt i denne saeson, men som stadigvaek er et godt talent - Han kunne jo vaere en god udviklingsspiller ala Olsson mhp. baade CB og 6er-positionen ...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Håber på et par eller tre skadesfri smartodds-spillere.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så bare lige for at 'troll' lidt, vil jeg gerne minde på at vi er talentudviklingsklub med et godt akademi, ikke en købeklub ala FCK.

Nej, hvis vi spiller med et rent u19 hold er det svært, men synes nu generelt de unge har gjort det fornuftigt når de har fået chancen, og de bliver jo kun bedre af flere kampe.

Nej, Gemmer er ikke på niveau med Sparv, hvilket vel oftest er tilfældet for 2. valget i forhold til 1. valget.

Det kan han blive, også hvorfor han spiller på u20-landsholdet og ikke A-landsholdet. (overfør selv til andre positioner, der er bl.a. 6 u19 landsholdsspillere at tage af)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi skal fortsætte med at være en god talentklub, men de forstærkninger, jeg gerne vil have ind, er heller ikke for at erstatte de unge spillere. De er for at erstatte nogle af de alt for mange glasben, truppen har. Vi behøver vist ikke listen igen.

Er de unge gode nok, skal de også nok få spilletid, men lige nu er det for meget af nød og for lidt af lyst, at vi bruger dem.

Hvis ambitionen er at spille med om mesterskabet og komme i europæiske gruppespil i flere år, så skal der ryddes op og hentes driftsikker kvalitet ind i stedet for glasben.

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Enig i at vi skal forsætte med at producere en masse talenter. Dog synes jeg at vi nogle gange er lidt for hurtige til at smide dem for løverne, og give dem et alt for stort ansvar. Specielt Munksgaard, Gemmer og Duelund synes jeg ikke har fået nok kampe til at vænne sig til spillet. Dog er jeg udmærket klar over at vi har været tvunget til at bruge dem fra start i enkelte kampe, pga. skader.

Jeg er enig i at vi skal have fat i en klasse HB. Rømer synes jeg på ingen måde virker til at have klassen eller talentet til FC Midtjylland. Han mangler rigtigt meget offensivt, og så laver han en masse dumme frispark defensivt som koster en masse gule kort. KBB er selvfølgelig en klasse HB når han er klar, men som allerede nævnt, spiller han kun 50% af kampene, og det kan vi ikke leve med. Jeg har ikke set nok til Munksgaard til at vurdere hans talent, men umiddelbart er jeg klar til at få ham spillet ind som reserve istedet for Rømer, hurtigst muligt.

Mht målmanden er jeg splittet. Dahlin har vist gode takter, og vist et højt topniveau, men hvor meget kan han holde til? Mikkel A synes jeg ikke virker til at have niveauet set på de seneste kampe, hvor jeg synes hans placering i målet ofte er skidt, og på dødbolde har han virket enormt usikker. Jeg håber vi kan få Dahlin tilbage, og få ham holdt skadesfri. ellers er jeg enig med jer andre, at han skal skippes afsted, og dermed skal der hentes en ny 1 målmand.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone, hvis der var en like knap, fik du en herfra :)

http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... ill-bajen/

Nu er jeg ikke så skarp i det svenske, men læser det som at et sæt glasben forsøger at få ordnet et skifte til vinterpausen,
hvorledes en top 3 midtbanespiller i superligaen (når han en sjælden gang er fit), er på vej væk.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Chiquizito92 skrev:Hvis vi skal have ny hoejre back boer KBB vel tilfoejes til din liste over glasbensspillere, der ikke rigtig har en fremtid i klubben ... Jeg tror egentlig godt Roemer kan udvikle sig til en fornuftig back og jeg synes egentligt han, overordnet set, goer det haederligt. Skal der hentes en, skal det vaere en offensiv type, der ogsaa kan daekke wingen.
Med alt ære og respekt for KBB så er jeg enig i at han skal på den liste ligeså vel som andre kronisk skadede glasben. Det er vidst på tide at vi begynder at få rydtet lidt op i de svage spillere vi har og får lidt mere driftsikker og brugbare spillere, så vi ikke altid har en skades liste hvor gruppe glasben udgør 5+ skader hele tiden.
Acebone skrev:Vi skal fortsætte med at være en god talentklub, men de forstærkninger, jeg gerne vil have ind, er heller ikke for at erstatte de unge spillere. De er for at erstatte nogle af de alt for mange glasben, truppen har. Vi behøver vist ikke listen igen.

Er de unge gode nok, skal de også nok få spilletid, men lige nu er det for meget af nød og for lidt af lyst, at vi bruger dem.

Hvis ambitionen er at spille med om mesterskabet og komme i europæiske gruppespil i flere år, så skal der ryddes op og hentes driftsikker kvalitet ind i stedet for glasben.
Enig

oros

Indlæg af oros »

Steffen am skrev:Acebone, hvis der var en like knap, fik du en herfra :)

http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... ill-bajen/

Nu er jeg ikke så skarp i det svenske, men læser det som at et sæt glasben forsøger at få ordnet et skifte til vinterpausen,
hvorledes en top 3 midtbanespiller i superligaen (når han en sjælden gang er fit), er på vej væk.
Tak for store oplevelser Petter. Fantastisk spiller er du, når du er bedst. Ha´ det godt hinsidan!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En skam, men ikke den store overraskelse. Jeg troede faktisk han ville smutte allerede i sommerpausen. Det er en kapacitet vi mister, en klar svækkelse af holdet, så forhåbentlig kommer der en afløser ind.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:En skam, men ikke den store overraskelse. Jeg troede faktisk han ville smutte allerede i sommerpausen. Det er en kapacitet vi mister, en klar svækkelse af holdet, så forhåbentlig kommer der en afløser ind.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:En skam, men ikke den store overraskelse. Jeg troede faktisk han ville smutte allerede i sommerpausen. Det er en kapacitet vi mister, en klar svækkelse af holdet, så forhåbentlig kommer der en afløser ind.
Hmmm

Efterhaanden lang tid siden vi har set potentialet.

Saa hvor stor en svaekkelse ?

Låst