optakt: BIF vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: optakt: BIF vs. FCM

Indlæg af 974 »

BMBrandt skrev:Så der er nogen herinde der mener vi skulle have sagt til, Andersen, Novak, Kian, Svia, Sparv, Royer, Poulsen, Duncan og Pusic at I skal ikke spille mod Naopli, fordi vi skal møde brøndby..... STOP JER SELV... sådan fungere det ikke...
Enig!!

At træneren så godt kan tillade sig at gøre det er en anden sag, men jeg synes sgu også at det ville have været dårlig ledelses-stil

Det blev jo så heldigvis heller ikke gjort :-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

BMBrandt skrev:Så der er nogen herinde der mener vi skulle have sagt til, Andersen, Novak, Kian, Svia, Sparv, Royer, Poulsen, Duncan og Pusic at I skal ikke spille mod Naopli, fordi vi skal møde brøndby..... STOP JER SELV... sådan fungere det ikke...
Nej, det er der ingen herinde der siger. Prøv nu at læs, hvad der bliver skrevet! Det er altså ikke så svært.
Der er INGEN, som siger, at vi skulle spare 5-10 spillere og stille med et b-hold. Det der bliver sagt, lige fra det første indlæg vedr. dette, er at TVIVLSOMME spillere skulle spares. Hvis der var spillere, der kun kunne spille en kamp i sidste uge, så var det Brøndby-kampen de skulle spille. Fordi det var den vigtigste kamp. Det var ikke den største kamp - men den vigtigste! Hvis alle var fitte og friske, så skal de naturligvis spille kampene, men sådan var virkeligheden altså ikke. Erik var fx tvivlsom og spillede med smerter - han burde derfor have været sparet til Brøndby-kampen. Det samme gælder Pusic. De kunne have startet Napoli-kampen på bænken, og så kunne vi have skiftet dem ind, hvis det blev nødvendigt.
Det er ikke en rar beslutning, men det er altså det, som træneren er ansat til. Han skal tænke på holdets bedste i det lange løb - og vi har altså skudt os selv en hel del i foden i denne sæson, så flere spillere har været mere skadet end nødvendigt.

Napoli-kampen er altså ligegyldig i det store perspektiv. Det var en gratis kamp - endda i højere grad end pokalkampen på onsdag, men der er der vel ikke nogen, som forventer vi stiller med det bedst mulige hold? Der risikerer vi rent faktisk at ryge ud af en turnering, og miste chancen for at vinde 1 ud af de 2 pokaler, som er realistiske!

Jeg har forståelse for, at man spiller med tvivlsomme spillere i knald-eller-fald kampe, som fx APOEL og Southampton eller en pokalfinale eller afgørende FCK-kamp o.lign. Men lige nu har vi ikke disse kampe - vi er i gang med tre turneringer, hvor kun pokalen afgøres over 1 kamp, mens resten handler om at optimere pointudbyttet over hhv 6 og 33 kampe. Hvis vi skal have succes med det, så duer det ikke, at træneren kun tænker en kamp frem af gangen, når vi har så mange skader.

Det var selvforskyldt af trænerstaben, at de endte med den tyndeste bænk i mands minde i BIF-kampen. Det er synes jeg er dårlig disponeret, og hvis ikke de bliver klogere til returkampen mod Napoli, så risikerer vi at betale endnu flere europæiske lærepenge resten af efteråret.

Christian

Indlæg af Christian »

Selvfølgelig sætter man ikke alle sine bedste spillere på bænken til en kamp mod Napoli.

Der er jo ingen der har interesse i at vi gør en dårlig figur i EL, men det kunne godt se ud til at det bliver et tæt parløb i toppen af ligaen i denne sæson, og så synes jeg vi skal hente alle de point vi har mulighed for at få. Også det point vi plejer at få i Brøndby.

Det kan jo ende med at det point vi tabte i Brøndby i går, er det point der gør at vi ikke genvinder mesterskabet.

Nu skal vi så møde Roskilde. For mig skal den kamp klart nedprioriteres.
Ind med hele akademiet og pause til alle de spillere der har brug for det, så vi forhåbentlig kan stille med et nogenlunde erfarent superligahold til næste weekend.

Vi risikerer at tabe denne sæson på gulvet, hvis vi ikke forstår at prioritere vores ressourcer rigtigt.

Og lad os så tage 3 mesterskaberi træk, så vi for alvor vil blive set som en storklub i DK :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg køber ikke den med at kampen mod Napoli var gratis. I resultatmæssig forstand, måske, men det er en af de højest profilerede kampe FCM nogensinde har spillet. Prøv at sige til Pusic at han skal sidde over mod Napoli, for at blive klar til Brøndby kampen, vi så hvordan han reagerede da han sidst blev udeladt. Jeg så også Sviatchenko i søgeren, med et smil på læben da han sidst i Napoli kampen var man-man på Higuain.
Det er dumt at spille med skadede spillere, men sådan en klasse-kamp spiller vi meget få af, ikke bare over en sæson, men i hele taget.

974

Indlæg af 974 »

Forstår sgu ikke at nogle stykker nærmest taler om at vi igår i Brøndby tabte 1 point...
Brøndby er altså et hold der normalt vinder over os hver anden gang i Brøndby

Synes bestemt ikke at vi blev nedspillet igår, omend jeg tænker at resultatet slutteligt var rimeligt fair

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er slet heller ikke med, folk og i hvert fald nogle af eksperterne er begyndt at stille spørgsmål fordi der er 2 nederlag i træk.
Nederlag til Napoli var jo forventet, og kan på ingen måde betegnes som en skuffelse, kampen mod Brøndby tjo... og der blev da spillet dårligt, men omvendt må man også sige at Kahlenberg og Austin løftede Brøndbys spil, og FCK har altså også tabt til Brøndby. Ærgerligt og træls, men næppe nogen katastrofe.

Og der ikke nævnt de 13 spilllere hvoraf nogle af dem burde begynde at komme tilbage og Steinlein/Riddersholm/Ankersen-gate burde lægge sig. Surt, men jeg forbeholder mig retten til stadig at være ret så positiv.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Kent skrev:
Nej, det er der ingen herinde der siger. Prøv nu at læs, hvad der bliver skrevet! Det er altså ikke så svært.
Der er INGEN, som siger, at vi skulle spare 5-10 spillere og stille med et b-hold. Det der bliver sagt, lige fra det første indlæg vedr. dette, er at TVIVLSOMME spillere skulle spares. Hvis der var spillere, der kun kunne spille en kamp i sidste uge, så var det Brøndby-kampen de skulle spille. Fordi det var den vigtigste kamp. Det var ikke den største kamp - men den vigtigste! Hvis alle var fitte og friske, så skal de naturligvis spille kampene, men sådan var virkeligheden altså ikke. Erik var fx tvivlsom og spillede med smerter - han burde derfor have været sparet til Brøndby-kampen. Det samme gælder Pusic. De kunne have startet Napoli-kampen på bænken, og så kunne vi have skiftet dem ind, hvis det blev nødvendigt.
Det er ikke en rar beslutning, men det er altså det, som træneren er ansat til. Han skal tænke på holdets bedste i det lange løb - og vi har altså skudt os selv en hel del i foden i denne sæson, så flere spillere har været mere skadet end nødvendigt.

Napoli-kampen er altså ligegyldig i det store perspektiv. Det var en gratis kamp - endda i højere grad end pokalkampen på onsdag, men der er der vel ikke nogen, som forventer vi stiller med det bedst mulige hold? Der risikerer vi rent faktisk at ryge ud af en turnering, og miste chancen for at vinde 1 ud af de 2 pokaler, som er realistiske!

Jeg har forståelse for, at man spiller med tvivlsomme spillere i knald-eller-fald kampe, som fx APOEL og Southampton eller en pokalfinale eller afgørende FCK-kamp o.lign. Men lige nu har vi ikke disse kampe - vi er i gang med tre turneringer, hvor kun pokalen afgøres over 1 kamp, mens resten handler om at optimere pointudbyttet over hhv 6 og 33 kampe. Hvis vi skal have succes med det, så duer det ikke, at træneren kun tænker en kamp frem af gangen, når vi har så mange skader.

Det var selvforskyldt af trænerstaben, at de endte med den tyndeste bænk i mands minde i BIF-kampen. Det er synes jeg er dårlig disponeret, og hvis ikke de bliver klogere til returkampen mod Napoli, så risikerer vi at betale endnu flere europæiske lærepenge resten af efteråret.
Nej for første indlæg var fra undertegnede... bada bim. ..

Besvar