optakt: BIF vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: optakt: BIF vs. FCM

Indlæg af Cortez »

At mene vi skulle have sparet vores bedste spillere mod Napoli, synes jeg er fjollet. Jeg er enig i, at bænken var tynd i dag, men hold nu op, hvor har vi også ekstremt mange skader.

Hvis man kigger på de spillere vi stillede op med i dag, synes jeg ikke det var godt nok på et par pladser. Duncan spiller en elendig kamp, Larsen skal kigge sig selv i spejlet og finde ud af om han vil være med på det her niveau og Royer var decideret pinlig. Novak spillede bestemt heller ikke sin bedste kamp. I stedet for at snakke om skader, bør vi vel hellere snakke om dem som rent faktisk spillede? Duelund var heller ikke god i dag - hans alder undskylder ham dog lidt, men han har rigeligt at arbejde med i hverdagen.

Alt alt en skidt dag på kontoret.
/Cortez

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM Fan nr. 1 skrev:
Lund7400 skrev:Forstår slet ikke den prioritering du advokerer for Kent. Den største hjemmebanekamp i klubbens første europæiske gruppespil, foran et propfyldt MCH arena med eksponering for millioner, så mener du at Thorup bør spare spillere? Ærlig talt synes jeg, at det er et udtryk for tabermentalitet.

Vi spiller en ganske fin kamp i dag, og stiller et hold som er nok til sejr mange steder, desværre rakte det ikke i dag, primært pga små marginaler der gik os imod.

Enig. At spare spillere mod Napoli ville da være for dumt. Alene af den grund at der var 52 klubber med opkøbere der kiggede på....

De mange skader skyldes heller ikke kun Napoli Kampen.

Ligaen tæller altså mindre end Europa - få styr på dine prioriteter Kent.

Vi spiller i ligaen for at komme med i Europa, ikke omvendt...

Efter din(Kent) tankegang skulle vi stille med akademiholdet hvis vi var i CHL League gruppespillet.. Det er helt skævt.
What - vi spiller superliga for at komme i Europa - det er da ganske klart.

Jeg er enig med Kent ang. prioritering. Fakta er jo at det er fuldstændig ligegyldigt om vi taber med 2 eller 7 mål i næste kamp mod Napoli. Vi skal kun koncentrere os om kampene mod Brügge og Legia. Og dem er vi bedre end indbyrdes hvis ikke vi taber kæmpestort. Så sælg kampene mod Napoli, dem vinder vi ikke alligevel.

Det der skrives ang. eksponering og promovering af den enkelte spiller og klubben er da fuldstændigt irrelevant.

Vi skal vinde superligaen. Vi kommer aldrig til at vinde Europa League.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent jeg normalt ret enig med mange af dine holdninger og synspunkter. Men lige her er jeg både uenig og rigtig glad for du ikke er mentaltræner i klubben. Spillerne kæmper for de store oplevelser, og for at få lov at spille kampe, og måle sig mod klassemodstandere som bla. Napoli. Jeg ville gerne se din peptalk iforhold til vigtigheden i at hente 3 point ude mod en, hvilket som helst given modstander vi møder 3 gange årligt plus det løse i feks. Pokalen. Hvis du 4 dage tidligere har frataget selvsamme spillere en af de helt store oplevelser de har drømt om alle de tidligere år vi har floppet i Europa. Jeg forstår slet ikke synspunktet! Vi ikke Barcelona eller selvskrevet til disse kampe og oplevelser, så vi skal nyde dem maximalt når vi endelig har dem, og det gør vi altså ikke ved at stille reserver mod klubbens største sportslige modstander til dato for (måske) at kunne hente et resultat i Brøndby i vores syvogfyrretyvende indbyrdes opgør i ligaen.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Napoli kampene er jo gratis kampe.

Hvis vi år efter år er med i Europa skal alle disse spillere nok få store oplevelser. Det handler da om at spillere med småskavanker og potentielle muligheder for skader ikke spiller. Så er jeg sgu ligeglad med om det er Napoli eller Brøndby.

Europa må IKKE gå ud over superligaen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:Nederlaget er en konsekvens af vores EL-deltagelse. EL er dog prisen værd. Hvis vi kan holde status quo med FCK fra nu, tager vi dem i foråret.

Truppens bredde kan overvejes til januar. Pt. er den ikke bred nok til tre turneringer.
Nej der er del sporgsmaal der kraever svar

Bak, andersson og hassans skadeshistorik kraever et svar nu

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I den situation vi er i, med bunkevis af skader, er det simpelthen nødvendigt, at vi tænker mere langsigtet end på næste kamp. De vigtigste kampe vi har tilbage i Europa er mod Legia og Brugge. Det er dem, der afgør om vi går videre. Vi risikerer at svække vores hold gevaldigt, både ift disse kampe og kampene i Superligaen, når vi ikke tænker os om, og sparer de spillere, der er tvivlsomme. Vi vinder ikke Europa-league, men vi kan tabe DM-guldet inden vinterpausen, for det hold vi stiller med i dag, får altså ikke ret mange point i ligaen. Vi har nu tabt to af de sidste tre liga-kampe efter Europa (og kun vundet 1 af de sidste 4 kampe efter europa). Hvis vi taber efter to af de resterende 3 europæiske kampe, så overvintre vi med et hul på 6-9 point til FCK.
Jeg er ikke villig til at sælge sæsonen for nogle hæderlige nederlag til Napoli. Det er for dumt, at sælge en 50% chance for DM-guld for at jage en 5% chance for sejr mod Napoli.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Í dribler allesammen let og uskønt udenom det faktum at en kamp som NPoli bliver de deltagende spillere altså BEDRE af at spille ikke ringere, enkelte måske skadede på den korte bane. Hvis ikke vi matcher vore bedste startellever op mod eventuelle storhold så når de da aldrig højt niveau......

Kent , ville du også spare Pusic og Sviatschenko hvis der var CH. l gruppespil mod United? Ja eller nej?

Selvfølgelig er opmærksomhed fra scouts etc. Da vigtig. Tror du sponsorerne synes det ville være hensigtsmæssigt hvis vi solgte Napoli Kampen og stillede med b eller c kæden for at undgå skader?? De betaler trods alt gildet...og det ville da udvande deres investeringer betragteligt...
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Kent skrev:I den situation vi er i, med bunkevis af skader, er det simpelthen nødvendigt, at vi tænker mere langsigtet end på næste kamp. De vigtigste kampe vi har tilbage i Europa er mod Legia og Brugge. Det er dem, der afgør om vi går videre. Vi risikerer at svække vores hold gevaldigt, både ift disse kampe og kampene i Superligaen, når vi ikke tænker os om, og sparer de spillere, der er tvivlsomme. Vi vinder ikke Europa-league, men vi kan tabe DM-guldet inden vinterpausen, for det hold vi stiller med i dag, får altså ikke ret mange point i ligaen. Vi har nu tabt to af de sidste tre liga-kampe efter Europa (og kun vundet 1 af de sidste 4 kampe efter europa). Hvis vi taber efter to af de resterende 3 europæiske kampe, så overvintre vi med et hul på 6-9 point til FCK.
Jeg er ikke villig til at sælge sæsonen for nogle hæderlige nederlag til Napoli. Det er for dumt, at sælge en 50% chance for DM-guld for at jage en 5% chance for sejr mod Napoli.
50% chance for DM guld med Pusic og sviatchenko sparet mod Napoli.?...

Stop dig selv Kent....

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM Fan nr. 1 skrev:Í dribler allesammen let og uskønt udenom det faktum at en kamp som NPoli bliver de deltagende spillere altså BEDRE af at spille ikke ringere, enkelte måske skadede på den korte bane. Hvis ikke vi matcher vore bedste startellever op mod eventuelle storhold så når de da aldrig højt niveau......

Kent , ville du også spare Pusic og Sviatschenko hvis der var CH. l gruppespil mod United? Ja eller nej?

Selvfølgelig er opmærksomhed fra scouts etc. Da vigtig. Tror du sponsorerne synes det ville være hensigtsmæssigt hvis vi solgte Napoli Kampen og stillede med b eller c kæden for at undgå skader?? De betaler trods alt gildet...og det ville da udvande deres investeringer betragteligt...
Hvad nu hvis vi kun blev 3 er i ligaen, hvad tror du så sponsorerne ville sige. Så er der da slet ikke mulighed for Europa.

Hvis ikke vi havde alle skaderne var vi nok ikke så bekymrede, men vi kan ikke deltage i 3 turneringer med alle disse skader. Derfor må vi prioritere.

Det fatter jeg simpelthen ikke der er mange herinde der ikke kan se/forstår.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

tatoo skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:Í dribler allesammen let og uskønt udenom det faktum at en kamp som NPoli bliver de deltagende spillere altså BEDRE af at spille ikke ringere, enkelte måske skadede på den korte bane. Hvis ikke vi matcher vore bedste startellever op mod eventuelle storhold så når de da aldrig højt niveau......

Hvad nu hvis vi kun blev 3 er i ligaen, hvad tror du så sponsorerne ville sige. Så er der da slet ikke mulighed for Europa.

Hvis ikke vi havde alle skaderne var vi nok ikke så bekymrede, men vi kan ikke deltage i 3 turneringer med alle disse skader. Derfor må vi prioritere.

3er i ligaen giver da EL kval. Og points etc. I EL øger klubkoefficienten og muliggør fremtidige gruppespil og seedninger....

Vi ligger delt etter og til at gå videre fra gruppen og er videre i pokalen.

Hvorfor H...... Så tale om at spare spillere etc...?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM Fan nr. 1 skrev:3er i ligaen giver da EL kval. Og points etc. I EL øger klubkoefficienten og muliggør fremtidige gruppespil og seedninger....

Derfor: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ere-brugt/

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM Fan nr. 1 skrev:
tatoo skrev:

3er i ligaen giver da EL kval. Og points etc. I EL øger klubkoefficienten og muliggør fremtidige gruppespil og seedninger....

Undskyld jeg mente nr 4. ja vi ligger godt til nu, men vi kan da hurtigt være ude af det hele, hvis ikke vi snart får styr på skadeslisten.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Kent skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:3er i ligaen giver da EL kval. Og points etc. I EL øger klubkoefficienten og muliggør fremtidige gruppespil og seedninger....

Derfor: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ere-brugt/
Det er jo kun en konstatering. Ikke et ord om at spare spillere. Heldigvis.

Der må også være spillere på vej tilbage fra skader og kommende kampprogram i ligaen ser overskueligt ud..

Christian

Indlæg af Christian »

Vi spiller ikke i ligaen for at komme i Europa. Vi spiller i ligaen for at bevise at vi er det bedste hold i DK.

Der er selvfølgelig INGEN i klubben der kun tænker 1 kamp frem. Hvis der er håber, jeg hurtigst muligt de bliver erstattet af en træner eller leder der kan se lidt længere frem.

At satse ligaen for en kamp som mod Napoli er da om noget taber- og lilleklub mentalitet. Man kigger selvfølgelig på alle de turneringer man er med i og sætter sit hold ud fra det.

Jeg synes det var en stor oplevelse mod Napoli i torsdags, og er stolt over den indsats vi leverede. Det betyder også noget for mig at de andre klubber nu ikke længere kan snakke om at FCM aldrig har leveret til det europæiske regnskab.
Havde vi vundet over Napoli og solgt kampen mod Brøndby som konsekvens, havde jeg nok syntes at det var en god prioritering. Men inden Napoli var Brøndby den vigtigste kamp for mig.
Det hele er vist ikke bare sort/hvidt kan jeg mærke.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Så der er nogen herinde der mener vi skulle have sagt til, Andersen, Novak, Kian, Svia, Sparv, Royer, Poulsen, Duncan og Pusic at I skal ikke spille mod Naopli, fordi vi skal møde brøndby..... STOP JER SELV... sådan fungere det ikke...

Besvar