optakt: BIF vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: optakt: BIF vs. FCM

Indlæg af Kent »

Naturligvis kan en træner slippe afsted med at spare spillere. Det er hans job at fokusere på holdets bedste - ikke de enkelte spillere. Napoli-kampen var flødeskum på kagen, og når det kniber er der altså den man bør skære væk først. Vi har nu mistet Petter, Bak, Erik og Pusic fordi de skulle spille EL-kampe. Det kan forsvares ift Apoel og Southampton, da det var adgangsgivende kampe til gruppespillet, men nu bør vi altså tænke os lidt mere om.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det er jeg så overhovedet ikke enig i, at det var skidt man ikke sparede spillere mod Napoli, men synes vi skal lade den ligge og se på situationen nu uanset.

Tychosen med på bænken. Interessant og virker også til at han har gjort det godt på u19, men godt nok ikke mange superligakampe der sidder på bænken.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Den her kamp tabte vi i torsdags. Dårligt disponeret af trænerteamet. Den trup vi stillede med i dag manglede kvalitet.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Forstår slet ikke den prioritering du advokerer for Kent. Den største hjemmebanekamp i klubbens første europæiske gruppespil, foran et propfyldt MCH arena med eksponering for millioner, så mener du at Thorup bør spare spillere? Ærlig talt synes jeg, at det er et udtryk for tabermentalitet.

Vi spiller en ganske fin kamp i dag, og stiller et hold som er nok til sejr mange steder, desværre rakte det ikke i dag, primært pga små marginaler der gik os imod.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Havde vi sparet nogle i torsdags var det endt med 0-7 til Napoli. Men det i dag er bare ikke godt nok...

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Tja

Du har folgende skader

Dahlin
Bak
J. Larsen
Erik
Anderson
Pusic
Poul
Hedinsson
Sisto
Hassan

Ikke sjov at vaere fysisk traner i Fcm

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kent skrev:Den her kamp tabte vi i torsdags. Dårligt disponeret af trænerteamet. Den trup vi stillede med i dag manglede kvalitet.
Er det den her måde man kigger på tingene kan man også sige at vi tabte den her kamp i sommerens transfer vindue. Vi hentede ikke Kadlec og Hassan gik hen og blev skadet. Vi valgte ikke at hente en erstatning for en kronisk skadet Bak, eller for den sags skyld, Hedinsson, Jim Larsen mf.

Nu har det alle dage været FCM`s valg kun at fokusere på den næste kamp. Vi valgte at spille vores lille chance Hjemme mod Napoli, som jeg syntes var rigtig nok. At vi så har nogle spillere der får skader eller småskavanker, er lidt svært at forudsige.

Vores store skades liste er sq ved at være for meget, men at give kampen i torsdags skylden for nederlaget idag er for langt ude. Der er jo ingen garanti for sejr, om så vi havde alle klar og kunne stille i stærkeste.

Vi var ikke klar fra start i kampen idag og vi skulle bruge lang tid inden vi kom med. Polles skud åbnede op for muligheder, trods en svag første halvleg. Anden var vi bedre med og kunne med lidt held godt have "stjålet" alle 3 point.
Senest rettet af pr0j3ct 25. okt 2015, 20:11, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lund7400 skrev:Forstår slet ikke den prioritering du advokerer for Kent. Den største hjemmebanekamp i klubbens første europæiske gruppespil, foran et propfyldt MCH arena med eksponering for millioner, så mener du at Thorup bør spare spillere? Ærlig talt synes jeg, at det er et udtryk for tabermentalitet.
Det har da intet med tabermentalitet at gøre. Det handler om prioritering. Superligaen er den vigtigste turnering vi er med i. Jeg vil 1000 gange hellere stå med DM-guld til sommer end spille en god kamp mod Napoli. Nu ender vi med at tabe to kampe denne uge, og den ene af dem kunne vi sandsynligvis have undgået med en anden prioritering af tvivlsomme spillere.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Lund7400 skrev:Forstår slet ikke den prioritering du advokerer for Kent. Den største hjemmebanekamp i klubbens første europæiske gruppespil, foran et propfyldt MCH arena med eksponering for millioner, så mener du at Thorup bør spare spillere? Ærlig talt synes jeg, at det er et udtryk for tabermentalitet.

Vi spiller en ganske fin kamp i dag, og stiller et hold som er nok til sejr mange steder, desværre rakte det ikke i dag, primært pga små marginaler der gik os imod.

Enig. At spare spillere mod Napoli ville da være for dumt. Alene af den grund at der var 52 klubber med opkøbere der kiggede på....

De mange skader skyldes heller ikke kun Napoli Kampen.

Ligaen tæller altså mindre end Europa - få styr på dine prioriteter Kent.

Vi spiller i ligaen for at komme med i Europa, ikke omvendt...

Efter din(Kent) tankegang skulle vi stille med akademiholdet hvis vi var i CHL League gruppespillet.. Det er helt skævt.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Nederlaget er en konsekvens af vores EL-deltagelse. EL er dog prisen værd. Hvis vi kan holde status quo med FCK fra nu, tager vi dem i foråret.

Truppens bredde kan overvejes til januar. Pt. er den ikke bred nok til tre turneringer.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

pr0j3ct skrev:Nu har det alle dage været FCM`s valg kun at fokusere på den næste kamp. Vi valgte at spille vores lille chance Hjemme mod Napoli, som jeg syntes var rigtig nok. At vi så har nogle spillere der får skader eller småskavanker, er lidt svært at forudsige.
Det er jo ikke sværere at forudsige end at Erik var tvivlsom til Napoli-kampen og Pusic lige vendt retur fra skade. Hvis de havde fået hvil i torsdags, havde de været klar i dag og så kunne resultatet sagtens være anderledes. Vi kan jo bare se, hvor få mål der er gået ind på os med Kianchenko i forsvaret, og det havde nok været bedre, at kunne satse offensivt med Pusic end med Thycosen - jvf fx Randers-kampen.
Trænerteamet skal tage skadessituationen alvorligt. Nu mistede vi også Sparv til næstebkamp. Vi vinder altså ikke mange kampe med bænken fyld af ynglingespillere,

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Acebone skrev:Nederlaget er en konsekvens af vores EL-deltagelse. EL er dog prisen værd. Hvis vi kan holde status quo med FCK fra nu, tager vi dem i foråret.

Truppens bredde kan overvejes til januar. Pt. er den ikke bred nok til tre turneringer.
Mangler der ikke en tilføjelse :

"Med 11 spillere skadet"

Jeg synes truppen har vist sig at være bred nok og har kvalitet nok.

Vi er delt etter i ligaen og ligger til avancement i EL....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg siger pt. er den ikke bred nok, for nu er truppen slidt ned efter et hårdt program.

Vi har brug for mere bredde og færre glasben, hvis vi skal gøre det her hvert år.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM Fan nr. 1 skrev:Enig. At spare spillere mod Napoli ville da være for dumt. Alene af den grund at der var 52 klubber med opkøbere der kiggede på....

De mange skader skyldes heller ikke kun Napoli Kampen.

Ligaen tæller altså mindre end Europa - få styr på dine prioriteter Kent.

Vi spiller i ligaen for at komme med i Europa, ikke omvendt...

Efter din(Kent) tankegang skulle vi stille med akademiholdet hvis vi var i CHL League gruppespillet.. Det er helt skævt.
Antallet af scouts på stadion har forhåbentlig intet med vores holdopstilling at gøre. Det ville være en falliterklæring.
Desuden er det logik, at ligaen tæller mere end europa. Hvis vi ikke præsterer i ligaen, kommer vi ikke i Europa. Vil du hellere have en sæson, hvor vi går videre fra gruppespillet og får 2-4 europæiske kampe mod europæiske subtophold i foråret, men til gengæld ender nr 2 i ligaen, eller en sæson hvor vi ryger ud til Dila Gori i første kval-runde men til gengæld bliver mestre? Jeg vælger mesterskabet hver eneste gang.
Din kommentar om akademiholdet viser, at du burde læse mine indlæg lidt nærmere.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kent skrev:Det er jo ikke sværere at forudsige end at Erik var tvivlsom til Napoli-kampen og Pusic lige vendt retur fra skade. Hvis de havde fået hvil i torsdags, havde de været klar i dag og så kunne resultatet sagtens være anderledes. Vi kan jo bare se, hvor få mål der er gået ind på os med Kianchenko i forsvaret, og det havde nok været bedre, at kunne satse offensivt med Pusic end med Thycosen - jvf fx Randers-kampen.
Trænerteamet skal tage skadessituationen alvorligt. Nu mistede vi også Sparv til næstebkamp. Vi vinder altså ikke mange kampe med bænken fyld af ynglingespillere,
Det er jo alt for meget hvis dit og hvis dat. Ja vores skades situation er rigtig skidt og trænerteamet skal tage det alvorligt. Men det er jo ikke bare til idag, eller kampen i torsdags. Sådan har det været mere eller mindre en længere periode. Havde vi haft Svia eller Pusic, havde mulighederne da være bedre, men det er stadig ingen garanti for en sejr eller for den sags skyld at de havde været klar til idag. Jeg forstår udemærket hvor du vil hen med det du siger, jeg syntes bare det er lidt for tyndt at placere skylden på kampen i torsdags, når vores generelle problem med skader ligger længere tilbage, end bare i torsdags.

Besvar