Optakt: FCM vs. Napoli SSC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Optakt: FCM vs. Napoli SSC

Indlæg af mousebreaker »

har helt glemt at Legia og Brugge spillede uafgjort. Det var mere vigtigt end at vi fik et enkelt point, set ud fra tabellen.
Kan de gøre det igen i næste runde så skal Napoli bare køre max hjem. Så er vi videre uanset om vi taber de sidste :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja det ser fantastisk ud i tabellen. Vi er den eneste gruppe, hvor der er 2 hold med 1 point i bunden af gruppen.
http://www.bold.dk/fodbold/international/europa-league/
Håber for alt i verden, at vores skades situation ændres - hurtigt og drastisk til det bedre, for ellers er sandsynligheden for avancement, i stor risiko for at løbe i vasken.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Vi spillede, fantastiske 20 min fra start af kampen, hvor vi ikke overlod meget til Napoli. Derefter havde Napoli helt fantastisk 20 min, hvor de simpelhen kørte os totalt rundt som en flok kegler, som til en trænings øvelse og der var markant klasseforskel. Nogle rigtig flotte mål og også det held der skal til. Anden halvleg spillede vi fornuftigt og var godt med, men Napoli var bare for stærke og havde, grundet det holdt de startede med, en helt sindsyg stærk bænk og det blev op ad bakke, trods en god fight og nogle muligheder tæt på der kunne have givet os troen tilbage. der kunne give os.
mousebreaker skrev:Duelund: katastrofe, overmatchet fra start til slut. Selv i vores gode perioder var han skidt. jeg ser som alle andre et kæmpestort talent i den knægt, men det her var en mareridtskamp for ham. Foran så mange vigtige scouts, giver det ham nok lidt sår på selvforståelsen. Mon ikke han kommer meget stærkt igen.

Mabil: Gjorde det fint. Havde noget dynamik. Kunne ikke forvente mig mere af ham pt. Han kunne være tættere på SL-holdet, end jeg havde forventninger til

Mikkel A: Han har gjort det bedre end jeg havde turdet håbe på.

Kiantchenko: overmatchet da først Napoli fik hul på bylden. Det var vel også forventet. Trods alt. Sparv ligeså.

Duncan: Enig i det du skriver

Pusic: Pusic er vel bare Pusic. Efter min mening den bedste angriber vi har.

Royer: Enig langt hen ad vejen. Han mangler lige det sidste i slutproduktet foran mål. Også lidt med kvalieteten i indlæggene. Arbejdsindstatsen kan man aldrig sætte en finger på og han er super god i kombonationsspillet i de små rum. Jeg forventer mig meget af ham efter vinterpausen.

Novak: Jeg var ikke super tilfreds med ham må jeg sige. Skidt kamp af ham. Venstre siden med ham og Duelund var godt nok ikke sjov at se på. Novak synes jeg dog har gjort det godt ellers og ikke til at vide hvor meget hans skade har påvirket ham. Tror dog bare han som alle andre var overmatchet
Enig
Jakla skrev:Kian var fortjent kampens spiller, der næsten aldrig begår fejl.
Her er jeg ikke enig. Han koster os mål nummer 2. Vi skal selvfølgeligt ikke tage noget fra et på daværende tidspunkt, rigtig velspillende Napoli mandskab. Men Kian slipper simpelthen sin mand og efterlader ham alene foran mål. Det skal dog siges at jeg er yderst tilfreds med Kians tilgang til vores hold og ikke mindst den indsats han normalt leverer.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

nu har jeg ikke set situationen ved mål nr 2 igen, men jeg kan huske at Svia måtte ud og tage Novaks tjans på bakken og så var Kian alene på midten. Kan ikke huske hvorfor Novak blev fanget og hvis fejl det var at han ikke var hjemme.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Som Mikkel Bischoff siger på TV efter kampen og viser eksempler på er Kian og Erik fokuseret på bolden og ikke manden. De havde bare ikke øje på deres mand, som kom fra den blinde vinkel, og det koster 2 mål. I superligaen har de altid angriberen foran sig, og kan bedre dække af.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Christian skrev:Virkelig fed oplevelse i går - selv fra tv-skærmen hvor jeg så kampen.

Mine observationer:
- Duelund startede skidt men arbejdede sig op og gjorde en fin figur synes jeg. Stærkt at han ikke lod sig slå helt ud af den start. Han har nogle tekniske kvaliteter som ikke mange andre.
- Mabil gjorde det ok da han kom ind, men han minder mig lidt om Urena. En masse fart, men en teknik der ikke helt kan følge med farten.
Jeg synes ikke Duelund præsterede ret godt. Han mangler en del fysik på dette niveau. Han skal også lære at slippe bolden når medspillere er fri. Han havde i 2 halvleg en kæmpe mulighed for at ligge sidste aflevering til en helt fri medspiller, men valgte så den sidste dribling som kiksede.

Mabil kommer ind 20 min. før tid, og tager i mine øjne al fokus (det har de mange scouts nok også bemærket). Jeg synes han gør det fremragende, og klasser over Duelund. Han havde da ingen problemer hverken med teknik eller driblinger. Den sidste dribling kiksede til gengæld mange gange for Duelund.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Twitter flyder over med næsegrus af beundring fra Napoli fans, over modtagelsen, kampen, FC midtjylland, stadion og fansene. Med den kamp i går har vi vundet mangen italienske hjerter tror jeg.

Jo mere jeg tænker over det var set en vanvittig oplevelse. Udover spil på højt niveau fra begge mandskaber, blev der leveret detaljer og pragtmål, nærmest flere end man normalt ser på en hel sæson.

Der var selvfølgelig en kort periode hvor de udspillede os på kryds og tværs, men det må man altså lette på hatten på. Vi mødte et af Europas 5 mest formstærke mandskaber. Det var også respektfuldt af NApoli at de brugte en del af stjernerne selv efter de var foran. Jeg synes personligt vi havde dem tæt på groggy i starten af kampen, men det bedste var at vi ikke faldt sammen selv efter deres unikke mål, og fortsatte med at levere godt spil. Havde Royer scoret så kunne det være blevet rigtigt vildt til sidst. I stedet viste Ighuain lige klassen.....

En stor oplevelse det levede mere end op til de tårnhøje forventninger...

Fcm havde stor ære af kampen.....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

For slet ikke at snakke om Eriks forkerte annullerede mål, helt enig at vi har ære af kampen, og ikke meget skulle være gået anderledes før det kunne have været RET interessant.

Besvar